LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony HTR 210 SS home cinema 3 keer stuk in 3 maanden

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Klako

Sony HTR 210 SS home cinema 3 keer stuk in 3 maanden

Ongelezen bericht door Klako »

Hallo mensen,

ik heb vier maanden terug een Sony HTR 210 SS set gekocht bij een internet winkel. De DVD recorder is nu voor de derde keer stuk, drie keer heb ik hem naar Hoofddorp moeten brengen. In de afgelopen vier maanden heb ik de set 3 weken kunnen gebruiken.Ik baal hier vreselijk van, met name omdat ik er gewoon geen goed gevoel meer bij heb. Het is gewoon slechte kwaliteit.
Wat zijn mijn rechten? Wanneer kan ik van de winkel een nieuw of ander model eisen. Kan ik uperhaubt iets?.

groet Klaas

Ulbe

Re: Sony HTR 210 SS home cinema 3 keer stuk in 3 maanden

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Klaas,

Internetwinkels zijn natuurlijk wat goedkoper met dergelijke apparatuur dan de winkel in de stad,

Helaas is vaak van deze internetwinkel de serviceverlening 0,00, m.a.w. apparaat kapot?, R.J.K., ( Red Je Kont! ) terugsturen naar het internetbedrijf is vaak dan niet mogelijk, en je kan het toestel ( onder garantie ) opsturen naar een door de importeur toegewezen service reparatie bedrijf, of direct naar de importeur van het betreffende merk, vaak moeten hierover wel verzendkosten worden betaald!, al met al een wazige, ondoorzichtige, serviceverlening, waar de klant vaak financieel voor op draait!,

Wat echter écht vervelend is, dat het toestel via de grijze import in Nederland is gekomen, en via een internetwinkel is gekocht!,

De importeurs willen de garantie niet verlenen, en je moet noodgedwongen het toestel opsturen naar de importeur van het betreffende land!, vaak is het dan beter om een nieuw toestel te kopen!....,

In uw situatie zou ik contakt opnemen met de importeur van Sony, deze kan u misschien helpen met het oplossen van het probleem,

Internetwinkels zijn erg goedkoop, maar met service hoeft u niet veel te verwachten, dergelijke toch kwetsbare apparatuur kunt u het beste kopen bij de winkels in de stad, dan staat u, als het op reparaties, al dan niet onder garantie veel sterker!,

Wanneer u er echt niet uitkomt, kan een rechtsbijstandsverzekering u misschien kunnen begeleiden met dit probleem,

Veel succes toegewenst en hopende op een snelle afwikkeling van deze vervelende zaak,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Volgende keer toch maar naar een echte winkel? Jammer nu voor je maar ik hoop dat jij en velen weer een lesje geleerd hebben. Goedkoop = weer duurkoop.
Succes met de afwikkeling als die mogelijk is.

Klako

Hoi audiofreak,

ik begrijp je reaktie, maar ben het niet helemaal met je eens. Of ik deze Sony troep nu in de lokale mediamarkt had gekocht, of via de internet winkel, in beide gevallen blijft het product van Sony gewoon bagger en in beide gevallen was het drie keer stuk gegaan. Ik had nooit geen troep van Sony moeten kopen. Ook de lokale winkel stuurt de DVD recorder op, en ook die zal je niet meteen een nieuwe meegeven. Verder ben ik wel met je eens dat de winkel iets meer service geeft, maar ik wil toch uberhaubt niet iets hebben wat drie keer stuk gaat?

groet Klaas

Klako

He Ulbe,

dank voor je reaktie, maar ook in dit geval ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb gewoon een Nederlands model gekregen, niks geen grijze import of wat dan ook. Dat geldt wellicht eerder voor digitale camera's en dergelijke. Sony Nederland levert zijn plastic troep gewoon aan de winkels, daar zit geen importeur meer tussen.
Nogmaals, of ik dit product nu in een winkel had gekocht, of op een beurs, of uit een magazijn, of bij een internet winkel, ik mag toch wel verwachten dat zoiets langer meegaat dan 1 maand???. Dat is mijn probleem. Hoe lang mogen FABRIKANTEN zulke rotzooi blijven verkopen?, en daar gaat mijn vraag dus over!.

groet Klaas

Gesloten