LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony rdr-gx210

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
aussienl

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door aussienl »

En mijn mening geef ik hierin helemaal niet.
Zo is het nu eenmaal in de wetsregels geregeld.

Wat mag je van een product verwachten?
Datgene wat de fabrikant en winkelier voor uitspraken doen.
Nou? Je doet niets anders hier dan jouw mening geven. En je hebt niets te maken met consumentenorganisaties, wetgevende organisaties e.d. Dit heb je al verschillende malen gemeld.

En je weet ook dat garantie geldt voor slijt- en mechanische delen. Een goede werking bestaat niet alleen uit deze delen, zeker niet bij electronische apparatuur.
Jij koopt een DVD-harddiskrecorder en de fabrikant geeft aan dat ze na 12 maanden de goede werking niet kunnen garanderen en dat de harde schijf maar 14 maanden meegaat
Er is geen een leverancier die zal zeggen:" we garanderen niet dat dit apparaat langer dan 12 maanden meegaat" .
Als men dit zou doen zou de consument nog meer dan men al geneigd is, goedkopere spullen kopen, het gaat toch waarschijnlijk niet mee, tenminste? Zelfs de fabrikant durft het niet aan om dit te garanderen.
Daarom is die garantie van 12 maanden zo'n kul. Slijt en mechanische delen, daar geldt deze garantie voor. Niet voor de rest. De rest moet gewoon langer meegaan.

Ego

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door Ego »

Ik begrijp Ikbenik wel en niet. Wel omdat ie last heeft van consumentengedrag, dat kan vervelend zijn. Voor mij was dat een reden om in het industriele segment te gaan werken ipv de dealer op de hoek. Niet, omdat hij/zij een PC shopje runt, dat niet te vergelijken is met de ICT spelers als Getronics, SCC, AAC etc.
Mbt de disk-discussie: Natuurlijk gaat de fabrikant (om het even welke) de klant (consument of zakelijk) niet garanderen dat een disk na 14 maanden er mee ophoudt. (hij kan dat niet eens voor 1 minuut). Echter is het zeer wel aannemelijk dat een disk langer meegaat dan 14 maanden. Kijk maar naar de gemiddelde PC. Een disk gaat makkelijk langer mee (en als de PC niet elke dag aan en uit gezet wordt nog langer). Disken die draaien en blijven draaien gaan weleens kapot, maar een disk die elke dag aan en uit gezet wordt is gewoon gevoeliger en kan (let wel 'kan') eerder kapot gaan. Gezien het feit dat de Hard disk recorders ook uitgezet worden, kan dit een verklaring zijn. Maar dat is lastig te bepalen. Ik heb disken gehad die alle 14 binnen een jaar de geest gaven bij een klant van ons...allemaal garantie, maar ja...als het geen garantie meer is...bad luck. Een disk is niet zo duur meer, dus dat moet te vervangen zijn. De gemiddelde consument zit hier niet op te wachten (euro 75,00 onderzoekskosten, reparatie van een half uur en de disk kunnen als snel leiden tot een rekening van euro 150,00), en helemaal op een rekening die veel hoger is dan gedacht. Neem nu gewoon die aanvullende garantie bij een Media Markt, kost je bijna niets (per dag omgerekend...) en voorkomt een hoop trammelant. Ik heb dat niet gedaan, mijn eigen schuld en ik zeur daar zeker niet over.

Blijft het vreemde fenomeen dat mijn originele audio CD's het niet doen op de GX210 en dat de ene keer de DVD wel wil spelen en de andere keer niet...DVD's van uitgever Bridge (Bob de Bouwer onder andere) en die zijn bij de plaatselijke Appie gekocht, veroorzaken de meeste frustraties. En ook de Sony DVD RW's die gewoon, beschreven door de writer in de GX210 het op diezelfde GX210 niet willen (op mijn PC weer wel, maar ja, wie wil dat nu weer)
Er is natuurlijk niemand die mij verteld wat de problemen veroorzaakt totdat dat ding opengemaakt is...maar als iemand me verder kan helpen... reageer dan even.

Gesloten