LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony RDR-HX750

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
marcvangils

Sony RDR-HX750

Ongelezen bericht door marcvangils »

Heb een sony home-cinemaset aangeschaft.
Met daarin de dvd-recorder RDR-HX750.

Heb deze dvd-recorder aangesloten via een HDMI kabel op mijn Phillips flat-screen (hd-ready). Als ik DVD's bekijk dan komen die in de juiste verhouding en beeldvullend op mijn TV. Maar als ik TV ga bekijken via de DVD-recorder of ik neem TV beelden op en bekijk die later, dan krijg worden de beelden die in het 16:9 formaat worden uitgezonden niet beeldvullen op mijn TV getoond.

Heb over dit probleem contact gehad met Sony via de website van Sony. Kreeg hierop een korte reactie dat dit aan het HDMI-gedeelte van mijn recorder ligt en dat hier hard- en software matig niets aan te doen is. Dus wat Sony betreft moet ik hier maar genoegen mee nemen...

Graag zou ik een oplossing hebben voor mijn probleem, aangezien ik de recorder heb aangeschaft omdat hij een HDMI aansluiting heeft richting mijn TV. Daarnaast heb ik ook een peperdure HDMI-kabel aangeschaft.

Hebben meerdere mensen dit probleem? Is er al een oplossing voor bekend?

audiofreak1

Re: Sony RDR-HX750

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Bekend probleem bij alle fabrikanten van recorders. Enigste manier van kijken is via scart naar tv en eigen opnamen en via hdmi naar originele dvd's. HDMI kan momenteel nog niet schakelen naar volledig beeld. Komt wel in de toekomst bij HDMI versie 1.xxxx

ik77

Ongelezen bericht door ik77 »

klopt, wij hebben daarom ook nog een scart tussen onze recorder en tv zitten, evenals een hdmi-kabel.
Maar een peperdure kabel? 6 euro is toch niet duur voor een kabeltje? of heb je je wijs laten maken door die gladde verkoper dat die kabels van 50 euro écht beter zijn...

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Een goede verkoper kan laten zien dat een duurdere kabel beter is.
Kijk naar de norm HDMI 1.3. Heb goedkope kabels veel storing zien veroorzaken op goede lcd toestellen. Voor 6.95 mag je niets verwachten van kwaliteit, hij zal het wel doen maar niet het uiterste op je scherm zetten.

ik77

Ongelezen bericht door ik77 »

het enige wat die kabel doet is eentjes en nulletjes doorgeven... maar hier zijn al talloze discussies over op het net te vinden.
Mijn ervaring is dat je tussen je home cinemaset en je tv (dus korte afstand) prima afkunt zonder kwaliteitsverlies.
dan zie je op mijn set echt geen verschil (en ja, heb het ooit laten zien aan een kennis die idd ook zo'n kabel van 80€ was aangesmeerd... absoluut géén verschil... zowel bij hem met mijn kabel niet als bij mij...)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij een prijs van 6.95 weet je dat er geen goud verwerkt in de kabel of de aansluiten, maar verder geld het zelfde als anders: het prijs-kwaliteit argument is onzin! Als het gaat om een digitaal signaal maakt wel of geen goud niets meer uit.

SNDRB

Ongelezen bericht door SNDRB »

Er zit zeker wel verschil tussen de verschillende HDMI kabels, een goedkope HMDI kabel ondersteund vaak maar 768P/1080I dus geen 1080P zoals een betere kabel doet, daarnaast zit hem er nog een groot verschil in het aantal GB's dat een kabel per seconde door kan voeren. Dalijk wil je me nog wijs gaan maken dat usb 1.0 en usb 2.0 geen verschil is :lol:

Gesloten