LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] televisie jvc

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Toolboy

Re: televisie jvc

Ongelezen bericht door Toolboy »

Vergeet niet dat het een totaal andere branche is hoor.
En in onze branche is het niet meer dan normaal om een leentoestel ter beschikking te stellen

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Klopt.

Een paar jaar terug heb ik ook in die sector gezeten.
Maar een leen tv is gemakkelijker dan een leen computer.

Een leen-monitor is ook gemakkelijker.
Je zet dat toestel gewoon bij de klant, aansluiten en je hebt er geen omkijken meer na.

Toolboy

Het vreemde is dat de topic starter er niet meer is en of hij/zij een leentoestel heeft wordt niet gemeld

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als er een leentoestel beschikbaar is gesteld veranderd alles alfa
In mijn vorige bericht gaat het vooral om de opstelling van de winkelier op dit forum. Vooral ikbenik maakt het helemaal bond. "Wat dacht je van wachten?" speekt boekdelen.

Een leentoestel maakt veel goed. Daarnaast zou de winkelier m.i. ook de garantie uitbreiding moeten aanbieden met een zelfde lengte als dat het appraat weg is geweest. Ik lees hier dat het zelfs 52 weken kan duren. Dan zit het appraat de hele garantie periode bij de winkelier uit.

alfatrion

Maar een leen tv is gemakkelijker dan een leen computer.

Een leen-monitor is ook gemakkelijker.
Je zet dat toestel gewoon bij de klant, aansluiten en je hebt er geen omkijken meer na.
Wat is er zo moeilijk aan om een leen computer aan te sluiten met windows, office en internet?

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Toolboy: Quote:Zeer goed verwoord hans/zoef.

Klopt helemaal en ook juist, hoe weet je dat?

Vr. Gr. Hans.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat is er zo moeilijk aan om een leen computer aan te sluiten met windows, office en internet?
Dat windows en vooral office heel veel geld kosten.
En illegale software zet ik er niet op!

Daarnaast moet je dan voor iedere klant de boel opnieuw installeren.
En dat kost weer veel tijd.
Naast office en windows moet er dan ook een virusscanner op.

En als de computer terugkomt kun je alles eraf gooien en alles opnieuw erop zetten.

Oke, je kunt dan wel een image maken, maar toch.

Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat een klant een leencomputer nodig had. Omdat de meeste reparaties binnen een week a twee weken klaar zijn.
Vooral ikbenik maakt het helemaal bond. "Wat dacht je van wachten?" speekt boekdelen.
Hiermee doel ik dat ik de betreffende onderdelen ook niet kan toveren.

Om een misverstand uit de wereld te helpen: Ik laat een klant heus niet in de kou staan! Ik zoek dan een goede oplossing, zodat de tijd van het ongemak zo kort mogelijk is.

In mijn vorige bericht gaat het vooral om de opstelling van de winkelier op dit forum. Vooral ikbenik maakt het helemaal bond. "Wat dacht je van wachten?" speekt boekdelen.
Ik vind het jammer dat je bepaalde uitspraken van mij allemaal los van elkaar opsomt, en niet het totaal plaatje interpeteert.

Ik bedoel met dat je soms gewoon moet wachten op een onderdeel, omdat het onderdeel op dat moment bijna niet te krijgen is. Ik kan die onderdelen ook niet toveren!
Als een klant een printer kapot heeft en die moet bijvoorbeeld opgestuurd worden en de klant kan niet zonder printer, dan kijk ik of een leentoestel mogelijk is.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Leen toestel plaatsen, ja dat deed ik dus ook als iets lang ging duren.
Daar ben ik later toch wat voorzichtiger mee geworden, want men presteerde het om een nieuwe TV elders te gaan kopen en mijn leen TV daarbij in te ruilen, want dat waren meestal toestellen van een recenter type dan dat van de klant.
Dus dat is door de onbetrouwbare consument voor een ander dus grondig verziekt. Ik neem aan dat dit weleens vaker is voor gekomen, dus kan ik een collega geen onglijk geven als er geen leen toestel geplaatst wordt.

Vr. Gr. Hans.

Toolboy

Dat soort zaken komen ook wel eens voor Hans maar dat zijn een paar rotte appels die mogen het toch niet voor de rest verpesten.
Zo ben ik zelf al een paar bruikleen stofzuigers video`s en tv`s kwijt geraakt maar dat weerhoud mij er niet van om er geen meer beschikbaar te stellen

alfatrion

Ik vind het jammer dat je bepaalde uitspraken van mij allemaal los van elkaar opsomt, en niet het totaal plaatje interpeteert.
Die losse uitspraak geeft goed welk beeld ik hier krijg. De topic starter heeft een probleem en wil daar een oplossing voor. Ik krijg nu niet bepaald de indruk dat daar de nadruk op licht.

Het persectief van de winkelier is inzichtvol, maar je komt er niet veel verder mee. Dat er sommige consumenten zijn die het niet acceptable vinden als een reparatie lander dan 5/8 dagen duurd, maar hij wacht als 13 weken. Dat de winkelier niet om deze problemen heeft gevraagt en dus zeker niet de kosten van een leentoestel moet betaken, maar hij kiest wel wie de raparatie uitvoerd want dat is zijn recht. Dat we moeten stoppen met het gezeur over de rechten van de consument, als reactie op de vraag wat zijn rechten zijn (na 13 weken wachten). Dat het overmacht zou zijn, wat betekent dat de verkoper niet aansprakelijk is. Als ik onderbouw dat dit niet zo is, wordt er geklaagt dat ik niet moet gaan schermeren met artikelen uit het burgelijk wetboek, maar ik lees wel regelmatig "dat is volgens de wet", bij een uitleg die in de voordeel van de winkelier valt.

Hoe is pijkie met dit totaal plaatje geholpen?

pijkie

Ongelezen bericht door pijkie »

Nou nou nou

Typich hé?
Op het moment, dat je dagelijks gaat bellen is je toestel opeens klaar. Ben benieuwd hoe lang hij het deze keer doet.

Gesloten