LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV gekocht bij Mediamarkt = ellende UPDATE + RECTIFICATIE!!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Mark1apd

TV gekocht bij Mediamarkt = ellende UPDATE + RECTIFICATIE!!

Ongelezen bericht door Mark1apd »

Beste forumgebruikers,

afgelopen augustus heb ik bij de mediamarkt in Enschede een LCD tv gekocht van het merk Hannspree 32 inch voor 444 euro (aanbiedingsprijs) vanaf het begin was het al een probleem met de TV.
Bij het aansluiten van de tv was er geen probleem .. bij het kanalen instellen ook niet .. maar de tv past de zender niet aan als er een breedbeeld uitzending is dit moest ik iedere keer handmatig instellen per kanaal ,de functie AUTO zat er niet op .. best wle iritand maar ik kon er in principe mee leven .. afijn.. 2 maanden later iriteerde ik mij er best wel aan en ik nam contact op met de firma FRS-Europe BV te Almere .. dit bedrijf verzorgt de garantie en reparatie van het merk Hannspree en ook voor mediamarkt dus .. Na 3 keer een afspraak gemaakt te hebben om de TV op te laten halen .. en dit is niet gebeurd (erg slordig) ik heb er 3 keer vrij voor genomen ... besloot ik de TV zelf naar Almere te brengen (90 km van Apeldoorn) .. Afijn .. de TV werd ingenomen en ik kreeg een innameformulier (zag er best goed uit) .. ik kreeg de mededeling dat het ongeveer 3 weken kon duren voordat de TV weer klaar was en ik hem kon ophalen (ik denk ik haal hem maar zelf op want ik vertrouw niet in de verzendservide van dat bedrijf) afijn .. gister 10-10 de TV opgehaald .. ik heb nog gevraagd of ik hem werkend kon zien .. dat was naa flink aandringen mogelijk .. ik vroeg wat er vervangen was .. hun deelde mij mee dat het moederbord van de TV vervangen was .. nou ik vertrouwde daar dus op en ik ging accoord met de reparatie en ik tekende de formulieren en ging weer naar huis met de gerepareerde TV...

Eenmaal thuis bij aankomst sloot ik de TV aan en ging ik de zenders instellen .. wat bleek het probleem was nog steeds aanwezig!!!

Ik had er genoeg van en ik was van plan om de TV te verkopen en een andere te halen van een bekend merk ...

Smorgen 11-10 wil ik de TV aandoen .. en wat denk je ...

het hele beeld flikkers met allemaal rare kleuren op het scherm!!!

ik baal dus goed van het hele gebeuren want ik heb dus gewoon 2 keer voor jan met de korte achternaam van apeldoorn naar almere gereden voor NIKS!! (2 x een tank benzine!!)

Nu wil ik dus vandaag met de Mediamark contact opnemen om de TV terug te brengen .. maar het is bijna 3 maanden geleden dat ik hem gekocht heb dus ik denk dat dat ene probleem gaat worden .. en ik heb het vertrouwen in een reparatie ook verloren...

Wat zijn nu mijn kansen en mijn rechten in deze situatie als ik weer word afgescheept met een opnieuw een reparatie ...

Want ik neem straks contact op met mediamarkt zwollen want dat is voor mij het dichtste bij ..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in deze situatie want ik voel me best in de **** genomen ...

Alvast bedankt

Gr Mark
Laatst gewijzigd door Mark1apd op 11 okt 2007 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert

Re: TV gekocht bij Mediamarkt = ellende UPDATE + RECTIFICATIE!!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Een LCD van 444 euro is ook wel dom goedkoop. Dan moet je niet klagen dat er geen Auto/Smartview functie op zit, voor een beetje meer had je al een nette Samsung oid gehad met meer functies, gebruiksgemak en dito kwaliteit. En een beter beeld (meer beeldverbeteringstechniek).

Goedkoop is duurkoop. Maar leg het voor aan de winkel, zij moeten dit voor je oplossen, stel voor dat je andere neemt met bijbetaling

Mark1apd

"Een LCD van 444 euro is ook wel dom goedkoop. Dan moet je niet klagen dat er geen Auto/Smartview functie op zit, voor een beetje meer had je al een nette Samsung oid gehad met meer functies, gebruiksgemak en dito kwaliteit. En een beter beeld (meer beeldverbeteringstechniek)."
Kijk ik ging uit van een aanbieding .. van 599 euro voor 444 euro .. en dat die autoview functie er niet op zit dat vind ik misleiding want ik heb toen uitdrukkelijk aan de monteur gevraagd of die er op hoort te zitten .. en hij zegt dat de functie er wel op hoort te zitten maar bij mij niet het geval was.Daarvan ging ik dus uit dat er een defect met mijn TV was en dat ie gerepareerd moet worden.Maar als ik na 3 weken mijn tv terug krijg en hij is daarna 100X slechter kwa prestaties .. daar word jij ook niet vrolijk van ..

Ik zat even te kijken op de website van Mediamarkt.nl en daar hebben ze weer een aanbieding met een 32 inch LCD voor 444 euro .. Dit keer een Vestel te verstaan .. uit mijn ervaringen met vestel ben ik wel tevreden kwa functies kwa prijs .. dus als ze mij van mediamarkt vandaag terug bellen ga ik ze voorleggen om mijn tv terug te nemen en tegen eventuele bijbetaling mij de Vestel te geven .. het enige nadeel van deze TV is dat er geen VGA aansluiting op zit maar waar is mee te leven ..

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat er een funktie niet op een tv zit is ook geen reden voor opsturen ter reparatie. Elke klant heeft een informatieplicht wat inhoud dat deze verplicht is! zichzelf te informeren. Dit moet gebeuren vóór de aankoop en niet later bij een monteur.

Een tv die de auto funktie niet heeft is niet kapot, maar mist gewoon een funtie. Net zo goed kan de LCD tv niet teruggestuurd worden omdat het geen plasma tv is.

Ik kan het antwoord van de Media Markt alvast voorspellen: na 3 maanden is het jammer maar helaas. Ze hanteren een 14 dagen omruilgarantie, en 120 dagen zit daar ver overheen.

Mark1apd

Nou mensen .. goed nieuws...

Ik ben vandaag op de bonefoi naar Enschede gegaan (Mediamarkt) en heb me eigen daar even goed verstaanbaar gemaakt dat ik het helemaal gehad had met het merk HANNSPREE en dat hun maar met een oplossing moesten komen .. Na een half uur praten en met begrip van de bedrijfsleider .. is er besloten om mij toch te compeseren in dit geval .. en omdat hun een 32 inch LCD voor dezelfde prijs in de aanbiedingen hadden .. werd mij aangeboden om deze mee te nemen en mijn televisie achter te laten .. hun zouden de tv laten repareren en ik mocht na al die tegenslagen .. een Vestel 32750 LCD tv meenemen!!!

Ik vind dit erg goed en begripvol van de mediamarkt ENSCHEDE .. de bedrijfsleider zei zelf dat hij het ronduit schoftig vond dat ik door de firma FRS Europe zo behandeld en benaderd ben.!!

Dus ik wil in mijn geval de mediamarkt RECTIFICEREN!!

Dus meneer die hierboven gereageerd heeft dat ik niks voor elkaar kon krijgen ... DUS WEL!!!

Wat mij betreft kan dit topic op slot en nu maar hopen dat ik gene problemen ondervind ..

Trouwens ,. op deze tv zitten alle functies dus ook Auto/Smartview!! alleen geen VGA maar daar kan ik wel mee leven!!!

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Hannspree wie?????

Hopelijk stoppen we snel met het kopen van dit soort onbekende merken met vage kwaliteit. En Mediamarkt maar verkopen, gek wordt je er van! Teruggaan, veel kabaal maken en ergens anders bij een vakzaak een andere kopen, Sharp, Philips, Panasonic, iets meer bijleggen en langer genieten.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Inderdaad! Als ze zonodig troep willen verkopen aan klanten die daar hun geld aan uit willen geven, dan moeten ze gewoon een A merk voor dezelfde prijs meegeven. En als later blijkt dat er iets van een funktie ontbreekt, ook al is dat na een jaar, dan moeten ze gewoon een ander nieuw toestel geven. Winst maken doen ze maar ergens anders!

Mochten ze niet luisteren dan gaan we gewoon schreeuwen in de winkel!
Ik ben vandaag op de bonefoi naar Enschede gegaan (Mediamarkt) en heb me eigen daar even goed verstaanbaar gemaakt dat ik het helemaal gehad had met het merk HANNSPREE en dat hun maar met een oplossing moesten komen ..
MOOI!!! Een beetje aktie in de tent kan geen kwaad zolang je met drammen je zin maar krijgt! Eindelijk de consument die wint!

Gesloten