Samsung geeft duidelijk aan dat dit alleen werkt bij UPC, dus wat is het probleem? Dat Ziggo dit blokkeert is geen Samsung probleem, geen marketing truc, maar een probleem dat Ziggo zijn klanten oplegt, mede als gevolg van de beperkingen die zij weer krijgt opgelegd van de content providers. Iemand gaf al het voorbeeld van de auto die 200 km/h kan maar dat dit niet mag in Nederland kun je de fabrikant niet aanrekenen. Dat het in duitsland wel mag, is een ander verhaal.Willem xamuh schreef:@ bprosman,
Als een decoder, sorry, ontvanger of Tv over een dubbele tuner beschikken mag je naar mijn mening inderdaad verwachten dat je altijd een zender kan opnemen en een ander kan bekijken. Daarbij uitgaan van providers die vrije zenders hanteren, is dan natuurlijk onzin, want voor veel mensen is dat onduidelijk en deze houden daar vaak geen rekening mee bij de aankoop. Je zou ook veel geirriteerde klanten krijgen, als deze later terugkomen en dan te horen krijgen dat het 'ook niet altijd kan' en 'afhankelijk is van'.
Natuurlijk ze kunnen er ook vleugels aan zetten zodat het ding kan vliegen. Maar Samsung heeft de keuze gemaakt dat niet te doen. Geloof me die keuze is logisch omdat de ruimte nou eenmaal beperkt is door de dunne schermen van tegenwoordig en er dus soms keuzes moeten worden gemaakt. Zo'n humax ontvanger is alleen en speciaal hierop gericht, in die tv zit een bak technologie gepropt waar je u tegen zegt met veel meer functies dan humax biedt. Al die functies hebben ruimte nodig en dan moet het tegenwoordig ook nog top design zijn, het moet aan de muur passen en zo dun mogelijk.En als het bij een decoder als de 5200 kan werken en trouwens ook bij andere merken, kan dat ook bij een Tv. Veel mensen hebben nou eenmaal geen abonnemet bij een provider die werkt met vrije zenders. Dat Ziggo dat nu wel gaat doen wisten we een half jaar geleden ook nog niet, en als dat niet was veranderd, zou je inderdaad nooit iets hebben aan de twintuner in de Tv? Als er een twintuner in kan, kan er ook wel een 2e decoder in en anders moet men simpelweg niet meer adverteren met een Tv met deze opties, als daar in veel gevallen niet eens gebruik van gemaakt kan worden.
Zoals in zoveel technologie worden sommige functies soms beperkt door externe invloeden waar de fabrikant geen invloed op heeft. Als je helemaal geen tv abonnement hebt heb je ook niks aan twin tuner en zo kan ik door gaan.
Mensen moeten vooral goed lezen. De beperkingen van deze tv staan duidelijk op het internet vermeldt. Dat die functie dus niet werkt bij Ziggo had TS kunnen weten als hij goed geïnformeerd had. Overigens had de verkoper dat inderdaad ook wel moeten weten, maar ja het is wel mediamarkt, daar mag je ook weer niet al te veel van verwachten.Maar ik sluit de discussie en hoop dat mensen goed gaan uitkijken alvorens iets aan te schaffen. Ik trek me hier terug, maar wil je alle goeds wensen en ik heb met veel interesse je berichten gelezen. Voor mij is deze stress niet goed, daar ik een slechte gezondheid heb en dus voor mezelf kies.
Mvg. Willem.
Gelukkig voor TS is het probleem na april opgelost als een flink deel van de zenders uit het basispakket free to air worden.