| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitvallen beeld Sony Wega Breedbeeld tv (KV28FQ868)
-
Gast
Uitvallen beeld Sony Wega Breedbeeld tv (KV28FQ868)
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe sony wega gekocht. Ben hierover best tevreden. Echter heeft het toestel het probleem dat het beeld soms geheel wegvalt en dat hij helemaal naar standby gaat. Na een paar seconden springt hij dan weer aan op hetzelfde kanaal en is er niets meer aan de de hand. Het is zelfs 1 keer voorgekomen dat het beeld niet meer terugkwam. Om dit toch voor elkaar te krijgen toen het hele toestel uitgezet en opnieuw aangezet. Toen werkte hij weer prima. Het probleem doet zich meestal 1 keer per week voor. het maakt weinig verschil of het toestel al lang aanstaat op een bepaalde zender of dat je hem net aanzet. Heeft iemand ook deze problemen of weet iemand wat het probleem is en tevens een oplossing?
-
resp00112469
Re: Uitvallen beeld Sony Wega Breedbeeld tv (KV28FQ868)
Een pasklare oplossing is hiervoor niet te geven. Het zou in de software van het apparaat kunnen zitten. Er is een mogelijkheid om dit via het dealer service menu uit te lezen, maar daar is een technicus voor nodig om dat te doen.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
annanas
hallo
ikhad de sony 32fx65 dat is zijn voorganger ,het model is het zelfde alleen het type nr is veranderd.
Schrik niet dat kreng heeft het na 2.5 jr begeven.
Op een ochtend zetten ik hem aan en deed niks meer.
Monteur hem nagekeken ging ronde 4oo euro kosten.
de voeding kapot en de aanstuurings plaat ( die de hele tv bestuurd zeg maar)!
Buiten dat had ik ook nog 2 lijnen inhet beeld lopen,die waren nog niet een meegerekend in de prijs!!
Ik heb hem niet laten maken,ik heb er toen 3395.oo gulden voor betaald het was dec 2001 en hem dan nu voor zeg 5a600 laten maken daar heb je nu een hele nieuwe voor!
Als ik jou was en hij zit nog in de garantie laat hem nakijken en vertel dit wat ik heb gehad!Voor het zelfde geld zit het te rommelen en doet ie straks niks meer!
Ik hoef geen sony meer!als je het niet erg vind heb nu een jvc top( maar ja daar zullen andere mensen ookk wel negatief over denken)
anna
ikhad de sony 32fx65 dat is zijn voorganger ,het model is het zelfde alleen het type nr is veranderd.
Schrik niet dat kreng heeft het na 2.5 jr begeven.
Op een ochtend zetten ik hem aan en deed niks meer.
Monteur hem nagekeken ging ronde 4oo euro kosten.
de voeding kapot en de aanstuurings plaat ( die de hele tv bestuurd zeg maar)!
Buiten dat had ik ook nog 2 lijnen inhet beeld lopen,die waren nog niet een meegerekend in de prijs!!
Ik heb hem niet laten maken,ik heb er toen 3395.oo gulden voor betaald het was dec 2001 en hem dan nu voor zeg 5a600 laten maken daar heb je nu een hele nieuwe voor!
Als ik jou was en hij zit nog in de garantie laat hem nakijken en vertel dit wat ik heb gehad!Voor het zelfde geld zit het te rommelen en doet ie straks niks meer!
Ik hoef geen sony meer!als je het niet erg vind heb nu een jvc top( maar ja daar zullen andere mensen ookk wel negatief over denken)
anna
-
Gast
Over die twee lijnen: dit is normaal bij Trinitron (apertuurmasker) schermen. Het zijn de schaduwen van de steundraden die de aperturen op hun plaats houden.
Dit betreft dus geen constructiefout.
Wat betreft het in- en uitschakelen: dat is hoogstwaarschijlijk een softwarefout en dus een fabricagefout (redenatie: softwarefouten kun je bij een TV niet zelf veroorzaken).
Ook al is het toestel 2,5 jaar oud, een TV hoort véél langer mee te gaan. Dus gewoon die reparatie uit laten voeren op kosten van de leverancier (de winkel dus, niet Sony).
Dit betreft dus geen constructiefout.
Wat betreft het in- en uitschakelen: dat is hoogstwaarschijlijk een softwarefout en dus een fabricagefout (redenatie: softwarefouten kun je bij een TV niet zelf veroorzaken).
Ook al is het toestel 2,5 jaar oud, een TV hoort véél langer mee te gaan. Dus gewoon die reparatie uit laten voeren op kosten van de leverancier (de winkel dus, niet Sony).
-
annanas
ja die 2 lijnen die u bedoeld die horen idd.
maar die lijnen die ik bedoelt die horen niet.
Het is idd normaal dat je draadjes zit lopen ,maar niet 2 lijntjes vlak naast elkeer en die je beeld verzieken om het zo maar ff te zeggen.
twee lijntjes met een afstand van ongeveer een halve cm en die echt heel erg opvallen als je tv zit te kijken!
Die horen daar niet,dat heeft niemand, En ook niemand die die trinitron heeft.Dus dit is wel degelijk een foutje.
annanas
maar die lijnen die ik bedoelt die horen niet.
Het is idd normaal dat je draadjes zit lopen ,maar niet 2 lijntjes vlak naast elkeer en die je beeld verzieken om het zo maar ff te zeggen.
twee lijntjes met een afstand van ongeveer een halve cm en die echt heel erg opvallen als je tv zit te kijken!
Die horen daar niet,dat heeft niemand, En ook niemand die die trinitron heeft.Dus dit is wel degelijk een foutje.
annanas
-
annanas
Ja sorry nog even
Nou ik hem hem lekker bij de monteur laten staan en een nieuwe gekocht.
Ik had hem toen bij de mediamarkr gekocht en had er eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in hoe die daar met de artikelen omgaan.
Toen ik belde naar de service afdeling en het kon al 2 weken duren voor ze hem op kwamen halen!En dan zou het nog eens een week of 7 gaan duren eer ik wat wist hoe of wat.
Nou laat maar zitten,ik heb nu geen nieuwe meer gekocht bij de media markt maar ergens anders en extra garantie.
begrijp me goed hoor ik kraak de media markt niet af,alleen dit is mijn mening,en ja een tv hoort veel en veelanger mee te gaan
annanas
Nou ik hem hem lekker bij de monteur laten staan en een nieuwe gekocht.
Ik had hem toen bij de mediamarkr gekocht en had er eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in hoe die daar met de artikelen omgaan.
Toen ik belde naar de service afdeling en het kon al 2 weken duren voor ze hem op kwamen halen!En dan zou het nog eens een week of 7 gaan duren eer ik wat wist hoe of wat.
Nou laat maar zitten,ik heb nu geen nieuwe meer gekocht bij de media markt maar ergens anders en extra garantie.
begrijp me goed hoor ik kraak de media markt niet af,alleen dit is mijn mening,en ja een tv hoort veel en veelanger mee te gaan
annanas
-
Gast
is in zo'n dealer service menu ook een tijdstip van een storing te zien? Heeft het dus zin als ik de tijdstippen noteer van de storingen voordat ik er mee terug naar de dealer ga?
-
resp00112469
Het dealer service menu registreert de opgetreden fouten in de zg. error buffer. Het tijdstip is niet van belang, dus heeft het geen zin om dit te noteren. Wat wel van belang kan zijn, is een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving maken van de verschijnselen welke optreden. Ook is het aantal bedrijfsuren uit te lezen. Ik hoop dat U hier iets mee kunt.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
joska 201
-
Gast
Ik heb het nog een tijdje uitgesteld om met mijn probleem van het wegvallen van het beeld naar de leverancier te gaan. Gisteren heeft de sony het begeven. Het eindigde met een wit puntje in het midden en daarna was het verhaal over. aan/uitzetten was geen optie meer. Hij is nu retour naar de leverancier eens kijken wat hieruit komt!
-
Gast
We wachten nu al 3 weken op de reparatie maar nog steeds niets terug gezien!
-
resp00112469
En zo komen dus de fabels in de wereld. Als ik zo naar de datum kijk van de vorige posting, 5 October en ik kijk naar de laatste posting 15 October, dan zitten er precies 10 dagen tussen. Waar komen dan die 3 weken vandaan?
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
Gast
Nee, inderdaad je hebt gelijk. Die laatste uitspraak moet ik echt terugnemen het waren er toen 2 en nu wel 3 weken. Helaas nog geen reactie mogen vernemen. Nooit gedacht dat ik dat ding zo ging missen dat ik me zou vertellen!
-
Bromtoon
Ik ben sinds mei 2003 in het bezit van een Sony FD Trinitron Colour Televisie KV-28FX66B. Ik herken het probleem van het wegvallen van het beeld. Hiervoor is door de reparateur bijna de gehele tv verbouwd waarna dit probleem niet meer optrad. Een ander probleem is dat de TV een hinderlijke brom geeft wanneer er erg veel wit op het scherm wordt geproduceerd. Hiervoor is meerdere malen een monteur voor geweest om het te repareren. De laatste keer is een aantal condensatoren vervangen waardoor het brommen is verminderd maar niet is verdwenen. Herkent een van jullie ook dit met het brommen en is zoja is het oplosbaar? 
-
Gast
Er zitten nu al op 6 weken op en heb helaas nog geen gerepareerde tv terug mogen zien. ze zitten te wachten op onderdelen. ik vraag me af waar deze helemaal vandaan moeten komen.....