LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Virus op iPod, Microsoft krijgt de schuld

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
NONO

Virus op iPod, Microsoft krijgt de schuld

Ongelezen bericht door NONO »

Ook een iPod blijkt niet gevrijwaard van virussen:
http://www.fembusiness.nl:80/fembusines ... ticle.html

mr T.

Re: Virus op iPod, Microsoft krijgt de schuld

Ongelezen bericht door mr T. »

Bedenk dan wel dat het virus alleen schade kan aanrichten aan computers die draaien op Windows (of een Apple met Intel en dual boot onder Windows). Met OSX doet het virus niets.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bedenk dan wel dat het virus alleen schade kan aanrichten aan computers die draaien op Windows (of een Apple met Intel en dual boot onder Windows). Met OSX doet het virus niets.

In je dromen!
De Apple aanhangers dumpen negatieve geluiden gelijk in de doofpot!

Op een mac is zeker een virus aangetroffen.

Maar als je een virusmaker bent, dan wil je het maximale bereiken.
Dus aangezien 90% van de besturingssystemen windows is, is het voor de virusmakers niet interessant om het OSX onder vuur te nemen, omdat ze dan maar 8% van de computers kunnen besmetten tegen 90% van de windows computers.

Zou het marktaandeel van OSX 90% zijn en windows 8% dan zie je het tegenovergestelde.
De windowscomputers worden dan genegeerd en de virusmakers maken dan virussen waarbij dan de OSX computers onder vuur liggen.

En stop nu maar met het zeggen dat OSX zo oppermachtig is en onschendbaar!
Want er zijn al diverse computers met OSX besmet met een virus!
Het tegendeel is bewezen en ontkennen heeft geen zin.

mr T.

En stop nu maar met het zeggen dat OSX zo oppermachtig is en onschendbaar!
Het tegendeel is bewezen en ontkennen heeft geen zin.
Volgens mij ging het topic over wat anders. Verder zijn er alleen maar onschadelijke trojans geweest voor OSX en zijn er voor OSX geen virussen en wormen bekend. Helaas is de berichtgeving over dit onderwerp in de verschillende media niet altijd even nauwkeurig en betrouwbaar.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

"En stop nu maar met het zeggen dat OSX zo oppermachtig is en onschendbaar!
Het tegendeel is bewezen en ontkennen heeft geen zin."

Gezien de aard van de reactie blijkbaar toch een ietwat teer punt, dat ik een ondertoon van blijdschap meen te bespeuren dat ook OS X niet gevrijwaard blijkt te zijn voor virussen en ander ongeregelds.

Overigens nimmer gelooft dat dat niet zou kunnen, wat mensen kunnen maken, kunnen mensen ook vernielen.

En helaas lopen er genoeg verknipte geesten rond op deze aardkloot die daar een hoop lol in schijnen te vinden of er voordeel aan ontlenen.

oxazepam

Ongelezen bericht door oxazepam »

OSX is Unix based en dat is nou eenmaal veel minder gevoelig voor virussen.

Waarom denkt men dan dat in praktisch iedere server unix draait. Veiliger, simpeler, beter.

ikbenik

Gezien de aard van de reactie blijkbaar toch een ietwat teer punt, dat ik een ondertoon van blijdschap meen te bespeuren dat ook OS X niet gevrijwaard blijkt te zijn voor virussen en ander ongeregelds.
Het is ook een teer punt.
De virusmakers hebben allang geprobeerd om de virussen ook op de spullen dan Apple te krijgen.
Maar het is niet interessant om dat veelvuldig te doen. Omdat nu het aandeel van de Macs nu eenmaal te weinig is.
Als de virusmaker resultaat wilt hebben dan ga je voor het maximum en niet voor de weinige gebruikers.

Daarnaast wordt ik echt scheitziek van die Apple gebruikers die op een hoge toon zeggen dat hun machine en besturingsysteem zo onschendbaar is. Wat niet het geval is.
En virussen voor mobiele telefoons zijn er ook al.

iPot is van Apple en heeft een eigen besturingssysteem.
Dus als een lullig muziekbestandje een iPot kan besmetten betekend dit dus dat de iPot dus niet ongevoelig is voor virussen.

Even over de titel:
Virus op iPod, Microsoft krijgt de schuld
Dat een virus op een iPot kan komen, is niet de schuld van Microsoft.
Dit geeft gewoon aan hoe de Apple aanhangers over de rest denkt.

Dus als er een virus op de iPot zou komen, dan zou de virus niets met de iPot kunnen doen.

mr T.

iPot is van Apple en heeft een eigen besturingssysteem.
Dus als een lullig muziekbestandje een iPot kan besmetten betekend dit dus dat de iPot dus niet ongevoelig is voor virussen.
De besmetting in kwestie betrof geen muziekbestandje maar een .exe bestand. In OSX doen dergelijke bestanden per definitie niets. Verder betekent de aanwezigheid van een .exe bestand op de harde schaijf van een iPod of op een computer die op OSX draait niet dat er sprake is van gevoeligheid voor virussen. Het betekent alleen dat er een bestandje op de schijf staat die wanneer het terecht komt op een computer die onder Windows draait actief kan worden en mogelijk schade kan aanrichten.

oxazepam

Maar het is niet interessant om dat veelvuldig te doen. Omdat nu het aandeel van de Macs nu eenmaal te weinig is.

6.3 % wereldwijd voor Apple tov van 87 % windows is weinig, maar wat zien we als we naar Servers kijken 98,9% Unix based.

Oh en de Ipod natuurlijk 86,5 % marktaandeel in west europa en de usa.

Het gaat er namelijk niet om of de jongens en meisjes hakkers het interessant vinden of niet Unox..ehh Unix based is gewoon niet leuk omdat bestandjes daar niet zomaar kunnen vermenigvuldigen.

Het gaat erom dat het gewoon te makkelijk is om een virus voor windhoos te maken, dan kan mijn neefje van 12 al.

Dat is het probleem.

ikbenik

6.3 % wereldwijd voor Apple tov van 87 % windows is weinig

Het gaat erom dat het gewoon te makkelijk is om een virus voor windhoos te maken, dan kan mijn neefje van 12 al.
Met de komst van Windows Vista gaat dat ook waarschijnlijk veranderen.
Dus als je zo veel mogelijk computers wilt besmetten, dan ga je geen virussen maken voor de Mac!
Want dan bereik je maar 6,3%. En voor windows is dat bijna 90%!
Dus als je virussen maakt voor de windows computers, dan heb je gewoon veel meer bereik!

Daarnaast is het zo dat de Mac computers helemaal niet zo oppermachtig zijn.

Ik stoor me echt aan die knakkers die de Mac zo oppermachtig vinden.
Want geloof me maar, als iedereen zou overstappen op de Mac dan ligt de Mac zo onder vuur!

Men dacht dat voor mobiele telefoons totaal geen virussen waren.
Totdat bleek dat men er in geslaagd was om een virus speciaal voor de mobiele telefoons te maken!

Met andere woorden:
Er is geen techniek veilig voor een virus!
Dat wilt dus niet zeggen dat het niet moeilijker is.
Tuurlijk is het zo dat de Mac en linux anders werken dan windows.
En met Vista gaat Microsoft de dezelfde weg in als Linux en de Mac.
Dus zal het in de toekomst ook veel moeilijker worden om voor de virusmakers er door te komen.

Echter, er zijn genoeg zieke geesten die er wel iets op bedenken!
En dat windows XP zo'n slecht besturingssysteem is, klopt niet.
Want XP is echt wel een goed en stabiel systeem.

mr T.

Ik stoor me echt aan die knakkers die de Mac zo oppermachtig vinden.
Want geloof me maar, als iedereen zou overstappen op de Mac dan ligt de Mac zo onder vuur!
Na zoveel onzin wordt het tijd om hier maar eens te kijken.

http://www.apple.com/nl/getamac/viruses.html
http://www.macfriend.nl/

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

OSX is Unix based en dat is nou eenmaal veel minder gevoelig voor virussen.
Als je deze zin goed leest wordt er dus gewoon toegegeven dat virussen op OSX ook mogelijk zijn.
Na zoveel onzin wordt het tijd om hier maar eens te kijken.

http://www.apple.com/nl/getamac/viruses.html
http://www.macfriend.nl/
Apple.com en macfriend.nl , ja zouden dat objectieve bronnen zijn?

ikbenik

OSX en Linux (Unix based) zijn minder gevoelig voor malware en virussen, omdat de kernel afgeschermd is.

Microsoft heeft de Vista kernel ook afgeschermd, wat hun niet in dank wordt afgenomen.

Dus Vista moet net zo gevoelig zijn voor virussen als OSX en Linux.

Maar wat de Mac-aanhangers doen is ook weer te bezopen voor woorden.
Tuurlijk is de Mac veel ongevoeliger voor virussen en malware, maar totaal niet gevoelig is ook weer niet waar.

Ik heb in de loop der jaren geleerd het woord onmogelijk nooit uit te spreken, en dat doen de Mac-aanhangers wel degelijk.

De meeste Mac-gebruikers voelen zich boven iedereen geheven en kijken minachtend neer op de Windowsgebruikers.
Zij voelen zich totaal onaantastbaar en niet te kloppen.
Zij hoeven geen beveiligen op hun systemen te hebben.

Ik zal het niet ontkennen dat ik een Windows gebruiker ben. Ik heb niets tegen de Mac-gebruikers, alleen hun houding klopt niet.

Overal is wel een virus voor te maken.
En geen enkele computersysteem is veilig voor virussen.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Oke back to topic, een virus op een i-pod kan mischien wel als je een besmette mp3-tje er op zet. Maar als je een goede virusscan op je pc staan hebt mag dit volgens mij niet voorkomen.

mr T.

Betreft inderdaad bij alle meldingen geen virus. Gaat bij alle meldingen om een trojan (en dan hebben we het over wat anders lijkt me).
Oke back to topic, een virus op een i-pod kan mischien wel als je een besmette mp3-tje er op zet. Maar als je een goede virusscan op je pc staan hebt mag dit volgens mij niet voorkomen.
Alleen, zoals ik al eerder heb gesteld, doet het virus niets met de iPod en niets met een Mac. Een virusscanner heb je voor een Mac trouwens ook niet nodig. Het gaat hier over een stommiteit van een onderaannemer van Apple.

ikbenik

De feit is dat Apple een iPot levert met een virus erop.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Alleen, zoals ik al eerder heb gesteld, doet het virus niets met de iPod en niets met een Mac. Een virusscanner heb je voor een Mac trouwens ook niet nodig. Het gaat hier over een stommiteit van een onderaannemer van Apple.
Inderdaad een stommiteit, en dat een virus op een i-pod niks ben ik het ook met jouw eens.

oxazepam

Er is geen techniek veilig voor een virus!
Dat wilt dus niet zeggen dat het niet moeilijker is.
Tuurlijk is het zo dat de Mac en linux anders werken dan windows.
En met Vista gaat Microsoft de dezelfde weg in als Linux en de Mac.
Dus zal het in de toekomst ook veel moeilijker worden om voor de virusmakers er door te komen.
Heb je door dat je hier jezelf tegenspreekt en daarmee de Maclovers gelijk geeft?

Immers je zegt dat
MS over gaat op een Unix achtig systeem om zo hun besturingssyteem beter tegen virussen te kunnen beschermen.

En als je je eerst eens in Unix gaat verdiepen Unix, en daarmee ook Linux, Solaris en OSX en alle andere afgeleiden bestaan uit een heterogene Pool. Allerlei verschillende onderdelen hebben een eigen subunixtaal. Die Heterogeniteit is immers ook de kracht van een Unix. Unix kon in de jaren 90 al met allerhande andere systemen communiceren, waar een dos alleen nog maar met dos kon kletsen. MS heeft al haar systeme juist op Homogeniteit gebouwd, omdat je dan makkelijker en sneller kleine wijzigigingen kan doorvoeren.

Juist omdat Unix dus een Heterogene Pool heeft is het veul minder vatbaar. Immers een virus kan maar werken voor 1 besturingssyteem.

Ga eerst maar eens terug naar school, of koop een goed boekie over unix en ga dan pas blaten dat MACCERS MEkkeren.

ikbenik

Heb je door dat je hier jezelf tegenspreekt en daarmee de Maclovers gelijk geeft?

Nee.
Ik zeg dat de Mac inderdaad veel minder vatbaar is voor virussen e.d.
Net als Linux en Unix.

Ik heb alleen gezegd dat de Mac niet onschendbaar is.
En dat is wat de Maclovers wel zeggen.

De waarschuwingsdienst is een gratis dienst van de Nederlandse overheid.
Deze dienst heeft het volgende te melden:
Meerdere Apple kwetsbaarheden opgelost met update
Apple heeft een update uitgebracht waarmee meerdere kwetsbaarheden worden opgelost. Enkele van de kwetsbaarheden zijn ernstig. Om maximaal beveiligd te zijn tegen bedreigingen via internet adviseren wij u deze update te installeren.
(29-09-2006) lees verder >>

Apple lost kwetsbaarheden in draadloos netwerken op
Apple heeft updates uitgebracht waarmee diverse kwetsbaarheden in draadloos netwerken worden verholpen. Wij raden u aan om de updates te installeren om zo maximaal beveiligd te zijn.
(22-09-2006) lees verder >>

Apple lost ernstige kwetsbaarheden op met update
Apple heeft een update uitgebracht waarmee diverse kwetsbaarheden worden verholpen. Enkele van de kwetsbaarheden zijn ernstig. Wij raden u aan om de updates te installeren om zo maximaal beveiligd te zijn.
(02-08-2006) lees verder >>

Apple Mac OS X nieuwste versie 10.4.7 lost meerdere beveiligingslekken op
Apple heeft versie 10.4.7 van Mac OS X uitgebracht. Deze update lost een groot aantal veiligheidslekken op.
(28-06-2006) lees verder >>

Apple Mac OS X kwetsbaar
Apple heeft voor het besturingssysteem Mac OS X 10.4.6 een beveiligingsupdate uitgebracht. Deze update verhelpt een groot aantal kwetsbaarheden. Indien u maximaal beveiligd wilt zijn, is het noodzakelijk dat u deze update installeert.
(12-05-2006) lees verder >>

[url]bron: www.waarschuwingsdienst.nl[/url]

Dus waar blijven jullie nu met jullie onschendbaarheid Maclovers?
Oei, wel hard hè? De waarheid.

Ik wil hier niet de Maclovers uitmaken voor wat dan ook.
Ik wil hier alleen aangeven dat de Mac wel degelijk vatbaar is voor onrechtmatigheden.

Dus hiermee heb ik bewezen dat de Mac niet onschendbaar is.

Tuurlijk is Windows veel vatbaarder dan de Mac en Linux.
Ik heb ook nooit beweert dat de Mac niet minder gevoeliger is dan Windows.

Gesloten