LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hansdeklager
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:46

Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door hansdeklager »

de service van Panasonic is ver te zoeken ,onze plasma 50 inch is binnen 3 jaar voor de tweede keer defect(eerste keer na een jaar een nieuw scherm) ,na een telefoontje met e-care kreeg ik ongevraagd een offerte met daarin een aanbod voor een gelijkwaardige tv ,wand de huidige werd niet meer gemaakt ,dus 2700 euro wordt eventjes voor u afgeschreven want wij gaan hem niet meer maken ,het enige wat ze bij je neerleggen is de rekening van 788,46 euro of dat je daar op zit te wachten ,nou en dat vinden ze dan nog heel coulant ook ,want je krijgt toch korting ,wat nou korting een tv van 2700 euro die binnen 3 jaar onherstelbaar is dan lever je toch een slecht product ,wie ik ook gesproken heb ,het maakt niets uit het bedrag blijft hetzelfde ,e-care rekent 125 euro voor een telefonische onderzoek want er is niet eens iemand komen kijken,de storing een verticale streep linksonder in beeld van 30 bij 4 cm ,voor mij nooit meer Panasonic ,ze vergeten dat ik dit verhaal ook overbreng op andere ,maar dat blijkt ze niets te doen ,ooit denken ze waar ging het fout en dan zien ze dit filmpje met de tekst: give them the pickle

stofzuigertje

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je €2700,- betaalde wat ook 3 jaren terug al veel was, waarom niet extra garantie bij gekocht?

Nu zijn gelijke plasma televisies stukken goedkoper dus kijk eens elders.
www.plasmadiscounter.nl is in Naarden wel betaalbaar en Tom Coronel heeft naast autosport ervaring dus ook nu een winkel...

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Stofzuigertje,
Ik weet het niet hoor maar Tom Coronel is al jaren uit de plasmadiscounter, dat is nu een onderdeel van Wehkamp.
Dus je informatie is een beetje achterhaald.
Daarnaast verkoopt niemand zoveel parallel toestellen als de discounter en dat houdt dus in als je een klacht hebt dat je echt van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De fabrikanten weten tegenwoordig goed raad met de niet Nederlandse modellen.

Rickyman

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, maar het maakt niets uit dat je 3 jaar geleden €2700 hebt betaald. Die TV is nu veel minder waard (al lijkt de prijs die zij vragen wel redelijk op of boven de nieuwprijs van een vervangend model).

Hoe dan ook, dit heeft niets te maken met de service van de fabrikant, want zij hebben geen enkele plicht richting jou buiten fabrieksgarantie, je moet je richten tot de verkopende partij.

Anton1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:34

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door Anton1968 »

Ik heb helaas een soortgelijke ervaring:

Na 3 jaar gaat mijn Panasonic plasmascherm kapot (zwarte streep midden op het scherm) en nu krijg ik van eCare een voorstel van 300 Euro korting op een nieuwe Panasonic tv.

Dit terwijl een plasmascherm van een A-merk tv toch wel 10 jaar mee moet gaan. En als je dan kijkt op het www dan kom je er achter dat Panasonic plasmaschermen veel te vaak deze problemen hebben.
Het is een ondeugdelijk product. Panasonic moet de tv volgens de wet repareren dan wel vervangen.

Maar let op; als ik niet akkoord ga met het voorstel, betaal ik 124 Euro onderzoekskosten. Dat lijkt wel een vorm van afpersing: een slecht voorstel accepteren of betalen.

De "onderzoekskosten" zijn niet van te voren meegedeeld, ik heb geen voorwaarden ontvangen waar dit in stond en van een onderzoek was helemaal geen sprake: De monteur van eCare heeft het defect gezien en er een foto van gemaakt. Precies hetzelfde wat ik ook al had gedaan en ik al naar eCare had verzonden!

Het "mooiste" komt nog; ik nam hier vandaag telefonisch contact over op met wat zich de servicedesk van eCare noemt.
- alhoewel het hun voorstel op hun briefpapier is, verschuilen ze zich opeens achter Panasonic ("kunnen we niets aan veranderen, is hun voorstel")
- als ik wil klagen over het voorstel dan moet ik wel bij Panasonic zijn. Waarom dan? Hoe dan? Op de site panasonic.nl staan slechts eCare telefoonnummers!

Dit was de laatste Panasonic TV die ik heb gekocht!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

En waarom gaat niet iedereen terug naar de verkopende partij:

de winkel!! Een beetje winkel gaat dit op een nette manier oplossen en laat de consument niet met Ecare in zee gaan. Of je moet het online hebben gekocht, dan mag je het zelf uitzoeken want dan doet niemand meer iets voor je. Ben dus benieuwd wie de verkopende partij is in deze gevallen?

mektheb
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2011 14:23

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door mektheb »

audiofreak1 schreef:En waarom gaat niet iedereen terug naar de verkopende partij:

de winkel!! Een beetje winkel gaat dit op een nette manier oplossen en laat de consument niet met Ecare in zee gaan. Of je moet het online hebben gekocht, dan mag je het zelf uitzoeken want dan doet niemand meer iets voor je. Ben dus benieuwd wie de verkopende partij is in deze gevallen?
Ja helemaal als die al een jaar uit de garantie is, de scheer en foppen en bcc en dixons etc zien je aankomen :).

skybird
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2011 13:47

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door skybird »

Net zo'n waardeloze service biedt Samsung, hoor. Het is allemaal hetzelfde met die bedrijven. Zodra ze hun geld binnen hebben kun je helaas fluiten naar welke service dan ook. Ik heb een LCD Samsung televisie gekocht in 2007 met een verlengd garantiepakket van 4 jaar ad 209,95 euro, dus 4 jaar bovenop de formele fabrieksgarantie. De televisie kostte 1550 euro. Bedrijf waar ik de televisie gekocht heb ging failliet. Na 4 jaar reeds een grote zwarte vlek in het midden van het beeld tijdens het kijken. Samsung gebeld. Tjonge, wat een service! Kan 350 euro betalen als ze komen, want het zit volgens hen in het scherm. Volgens andere monteurs ook (tussen 2 schermen in???!). Beroep gedaan op mijn verlengde garantieverzekering. Ben nu al 2 maanden bezig wie de verantwoordelijke is, wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Van Samsung retour naar overgebleven filialen ITS, van die overgebleven filialen die zich aanmelden met ITS (doe je een beroep op het garantiepakket zeggen ze gauw dat ze eigenlijk geen ITS zijn maar Expert en/of Micro Electronics) naar Eureko verzekeringen, van Eureko verzekeringen naar Actua Verzekeringen! Nu bericht gekregen van Actua dat dat verlengde garantiepakket destijds niet is aangemeld (wie heeft mijn 209,95 euro dan in zijn/haar zakken gestoken?).
Ik vind het trouwens getuigen van zeer slechte kwaliteit dat een beeldscherm van zo'n dure televisie al na 4 jaar zo'n defect vertoont en Samsung 350 euro vraagt voor een defect wat ze nog niet eens geconstateerd hebben. Zijn volgens hen standaardtarieven. Je zal een stuk contactje of lampje hebben. Kassa, 350 euro, lekker duur betaald dan! De directie van Samsung aangeschreven een maand geleden, nou, je krijgt niet eens antwoord. Nog zeer onbeschoft ook dus, totaal geen fatsoensnormen! Nooit meer een Samsung in mijn huis en nooit meer een verlengd garantiepakket. Verlengde garantiepakketten zijn weggegooid geld en de voorwaarden vermelden ook nogeens zoveel uitsluitingen dat het gewoon geldweggooierij is! Dus het is niet alleen Panasonic of Philips die zulke slechte klantenservice verlenen. Samsung is ook een echt koude-douchefbedrijf. Money, money, money, dat is alles wat ze willen hebben van de klant! Mijn volgende televisie wordt gewoon een goedkoop geval en gaat hij stuk, dan koop ik wel een nieuwe!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus het is niet alleen Panasonic of Philips die zulke slechte klantenservice verlenen. Samsung is ook een echt koude-douchefbedrijf.
Blijven er weinig over :?
Dit terwijl een plasmascherm van een A-merk tv toch wel 10 jaar mee moet gaan.
Hier heb ik al meer over gepost... hoe komen mensen toch aan die jaartallen? :? . BRANDUREN gaat het om. Een "A-merk" bij "opa-en-oma" maakt nog niet eens de helft van het aantal branduren dan een gezin met jonge kinderen.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Waardeloze service Panasonic op plasma TV

Ongelezen bericht door TheLD »

Hier heb ik al meer over gepost... hoe komen mensen toch aan die jaartallen?
Consuwijzer, Consumentenbond, Kassa, Radar en andere roeptoeters.

Gesloten