| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat kun je nog doen bij een camera die mankementen vertoont?
Wat kun je nog doen bij een camera die mankementen vertoont?
Hoi....ik heb een jaar of wat geleden een digitale camera gekocht waarbij vandaag plotseling de desksel waarachter de batterij en flashcard zit loslaat.(lijm op?)
Ook de plastic houder(clipje) vd batterij binnenin is afgebroken.
Kan ik dit nog kostenloos laten repareren?onder het mom van "een apparaat moet een redelijke deugdelijk periode hebben" of mag men hiervoor de volle mep vragen(onderzoekkosten en reparatiekosten/uurloon)
Verder heeft de lens een barst(zie je niet echt bij het fotograferen als je een foto maakt) maar dat is vanwege dat het een keer per ongeluk gevallen is.
Ik hoor graag reacties
Dank
Ook de plastic houder(clipje) vd batterij binnenin is afgebroken.
Kan ik dit nog kostenloos laten repareren?onder het mom van "een apparaat moet een redelijke deugdelijk periode hebben" of mag men hiervoor de volle mep vragen(onderzoekkosten en reparatiekosten/uurloon)
Verder heeft de lens een barst(zie je niet echt bij het fotograferen als je een foto maakt) maar dat is vanwege dat het een keer per ongeluk gevallen is.
Ik hoor graag reacties
Dank
Re: Wat kun je nog doen bij een camera die mankementen vertoont?
Bij normaal gebruik zou zoiets natuurlijk niet moeten kunnen gebeuren. Je geeft echter zelf al aan dat de lens ook al gebarsten is door een val. De verkoper kan hierdoor zeggen dat er niet zuinig met de camera is omgesprongen en dat het deksel en klepje waarschijnlijk ook door een val zijn losgeraakt. Reparatiekosten zullen daarom waarschijnlijk voor je eigen rekening komen, al kun je het natuurlijk altijd vragen.
-
Captain Pervert
Re: Wat kun je nog doen bij een camera die mankementen vertoont?
Klepje fixen kost 50-70 euro als jet het laat doen