LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weer een klacht NIkon servicepoint!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ivonnemac

weer een klacht NIkon servicepoint!

Ongelezen bericht door ivonnemac »

Ik herken het verhaal van die andere Nikongebruiker met de klacht.
Ook wij hebben een Nikon D40X gekocht met extra lens erbij. Welliswaar in USA, maar er zit werelwijde garantie op.
Na 10 maanden bleef in een keer het motortje in de 18-55lens hangen en wilde hij niet meer focussen. Je hoorde dan het motortje ratelen en het beeld bleef dan onscherp.
Dit terwijl wij altijd erg voorzichtig met het toestel zijn omgesprongen en zelfs twee erg stevige tassen ervoor hebben gekocht.
Nu hadden we de lens opgestuurd in de verwachting dat hij gemaakt terug zou komen. we hadden tenslotte garantie.
Kregen we een mailtje dat de oorzaak een kapot motortje en een beetje vuil was als gevolg van vallen of stoten! Dat is mooi. Wij kunnen ons geen van beide een stoot of een val van de lens herinneren. zoiets zou je toch moeten weten!
Kosten: +-88,-!!!!!!!!!!!!
Daarvoor heb je een nieuwe lens!!!!!!!!!!!
Terug sturen zonder reparatie kost: +-35,-!!!!!!!!!!
Ik heb terug gemaild dat we garantie hebben en dat we de lens altijd voorzichtig hebben behandeld. nooit gevallen of gestoten.
Ging niet op.
Nu zijn ook wij zeer TELEURGESTELD in het Nikonservice punt. Hoe kan ik dat nu bewijzen. het is hun woord tegen dat van ons. Zij kunnen nu zeggen wat ze willen.

Is daar iets tegen te doen? Foto van de schade laten maken lijkt me zinloos, omdat zij die natuurlijk ook kunnen veroorzaken zonder dat wij het weten.

Wie weet wat we het beste kunnen doen?
Zijn we hier voor verzekerd????

groetjes, i en m

Stikstofman

Re: weer een klacht NIkon servicepoint!

Ongelezen bericht door Stikstofman »

De 18-55 lenzen van de Nikon camera's zijn optisch goed, maar natuurlijk niet zo stevig in elkaar gezet als de wat duurdere.
Als zij beweren dat het motortje vuil is van een val of stoot, zou ik ze vragen hoe vallen of stoten iets vuil kan maken...

Zat er trouwens een UV-filter als bescherming op de lens ?
Dit soort dingen kan als argument worden gebruikt om te laten zien dat er zuinig mee is omgesprongen.
Stuur ze wat kopieën van de bonnen van de tas en dergelijke en vraag ze vriendelijk om wat coulance.

Succes...

Gesloten