LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Witte vlekken Philips 55PFL7606

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Amouwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 21:41

Witte vlekken Philips 55PFL7606

Ongelezen bericht door Amouwen »

Hallo,

zoals zo vele op dit forum heb ik zoals eerder gemeld ook last van de wittige vlekken in mijn Philips (nieuwe serie). Zelfs na de gemelde vervanging etc is dit het geval.

Zie de foto's.

https://picasaweb.google.com/1146523457 ... 2607682370

https://picasaweb.google.com/1146523457 ... 3124838290

Voor als je niet zeker weet of je ze ook hebt op je nieuwe Philips tv, zet hem op donker beeld of een donkere film met niet al te veel licht in de kamer en je zult ze mogelijk zien (hopelijk niet). Als de vlekken erg groot zijn of in het midden van het beeld dan is het foute boel.

Voor alle duidelijkheid wil ik niks verkeerds melden over Philips, echter wil ik wel graag de feiten noemen omtrent mijn klantervaring. Tot nu toe lijkt op de eerder geplaatste reacties op dit forum. Toch hoop ik dat Philips er een goede wending aangeeft. Ik ben echter het tobben, het bellen etc nu al erg beu. Even een korte update:

* Philips heeft mijn melding op dit forum gezien. De mevrouw waardoor ik te woord ben gestaan helpt me vriendelijk, echter kan zij tot nu toe niks betekenen.

* Mijn Dealer, Pracht te Bergen op Zoom, complimenten. Deze geeft netjes aan dit het één en ander niet hoort. Hij heeft contact gemaakt met de vertegenwoordiger van Philips Nederland.

* CE repair heeft aangegeven dat TV wegens engineeringsfout niet gerepareed kan worden. Of er moet een hardware update komen van het te vervangen paneel. (hun goed recht om dit te melden)

* Met Philips zelf....tja. vele malen gebeld en beloofd dat contact zou woren gelegd tot feitelijk 3 maal toe. Ook zonder te overdrijven 5 keer doorverbonden, half uur in de wacht zonder oplossing.

* Melding gemaakt van gebreken op Philips website, echter geweigerd door Philips. dat is raar??? niet onafhankelijk dus??

* Nu, nog steeds wachtend en vertrouwende op een goede oplossing van Philips. Geen behoefte meer (mede niet zinvol na al de gesprekken en contacten met o.a reperateur)in reperatie of onderzoek. Deze gedachte wordt versterkt door bevindingen op het forum.


Ik hou jullie op de hoogte. Oordeeel zelf. Hoe dit verder afloopt laat ik jullie weten.

pieterlanen
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2012 16:16

Re: Witte vlekken Philips 55PFL7606

Ongelezen bericht door pieterlanen »

Dat ziet er idd niet goed uit. Echter ben ik nog orienterende en twijfel tussen een Samsung in die maat en een Philips. Ik had elders al via een dealer in Tilburg gehoord dat deze serie er last van heeft, de optredende vlekken in het scherm. Andere winkels waar ik ben geweest hoor je er niet over. Mogelijk dat ze het niet zien? In ieder geval dank voor je verhaal. Ik denk nog even goed na of ik wel voor de Philips ga. Succes met de afhandeling.

Pieter

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Witte vlekken Philips 55PFL7606

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik had elders al via een dealer in Tilburg gehoord dat deze serie er last van heeft, de optredende vlekken in het scherm. Andere winkels waar ik ben geweest hoor je er niet over. Mogelijk dat ze het niet zien?
Of die dealer die t wel ziet heeft meer Samsung op voorraad staan :wink: . Bij De Harense Smid was vroeger ook die videorecorder het beste waar ze er het meeste van in het magazijn hadden staan.

pieterlanen
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2012 16:16

Re: Witte vlekken Philips 55PFL7606

Ongelezen bericht door pieterlanen »

Nee dat was helaas niet het geval. Hij gaf zelfs aan dat hij liever Philips verkoopt. Mbt de kwaliteit in de 6 serie ( dus o/a de 7006,9006) en dan specifiek over de grotere formaten had hij voorzichtig zijn twijfels. Hij noemde o.a ook de grijzige vlekken/kringen.

maar ik snap wel wat je bedoelt, het voorval wat je besChrijft komt ook voor.

Ga er nog eens over nadenken. Echter de klachten over de Philips tv's en de aard van de klacht vallen op o.a dit forum wel op.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Witte vlekken Philips 55PFL7606

Ongelezen bericht door TheLD »

Da's backlight bleeding en zal er altijd zijn bij deze schermen (in meer of mindere mate).

http://www.pchardwarehelp.com/guides/ba ... eeding.php

en de foto's: http://tinyurl.com/d94mzdb

Amouwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 21:41

Re: Witte vlekken Philips 55PFL7606

Ongelezen bericht door Amouwen »

Even een update:

* een goede twee weken gebeld door Philips en die zouden het uitzoeken en oplossen.

* Dealer pracht te Bergen op Zoom, zet zich goed in, meerdere malen Philips gebeld om dit probleem op te lossen.

* Echter vandaag de dag niks meer gehoord van Philips, nog steeds afwachtende.......................(probleem speelt al sinds December)

Gesloten