LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] -------------------------------------

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jamie4

-------------------------------------

Ongelezen bericht door jamie4 »

t :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Laatst gewijzigd door jamie4 op 10 aug 2006 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

DL3B

Re: -------------------------------------

Ongelezen bericht door DL3B »

Wat een verhaal zeg......Maarre: waarom ben je nou overal op in gegaan? Je ging toch om een andere auto bij dit bedrijf te kopen? Dan laat je je dusdanig ompraten om je eigen auto dáár te repareren.(terwijl je de andere auto niet bij hem koopt, daar ben je wel sterk in..) Jullie wonen in Purmerend & dit is in Maurik????????Je bent ook teruggereden met je eigen auto ondanks de tik, dan laat je die toch lekker bij je eigen vertrouwde garage in de buurt repareren?
Het spijt me zeer, maar ik vind jullie ook wel èrg naïef. En tja, nu heb je problemen. Is het een Bovag aangesloten garage? Dan kun je nog bij de Bovag bemiddeling aanvragen.
(ik vrees echter van niet, heb even via www.bovag.nl gekeken en op die postcode hebben ze geen lid met die naam).
Misschien dat ze toch bij een andere organisatie aangesloten zijn? Probeer eens e.e.a. uit te zoeken dan.

jamie4

Ongelezen bericht door jamie4 »

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door jamie4 op 10 aug 2006 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

Waar het de 1ste antwoorder over gaat is dat hij jullie gewoon niet snapt, ik trouwens ook niet!

Jullie laten de monteur in jullie wagen rijden, bij terugkomst geeft deze aan dat er van alles aan de motor mankeert. Vervolgens laten jullie de wagen door deze firma repareren. Dit terwijl het bedrijf jullie verder niet bekend was en jullie uit een andere regio komen.

Was met dit verhaal (jullie zijn immers nog naar huis gereden) naar de garage gegaan waar het onderhoud normaal gesproken wordt uitgevoerd en had deze gevraag ernaar te kijken. Zulllen wij wedden dat deze het pure onzin hadden gevonden.

De firma in Maurik is (zo te lezen) inderdaad niet te vertrouwen, maar i.m.o bent U wel erg erg vreemd bezig om dit verhaal zonder controle te accepteren.

Tot slot, als U de prijsaanbieding zwart op wit heeft en er staat dat er verder niets vervangen zal worden, dan heeft U een poot om op te staan.

rhodi

Ongelezen bericht door rhodi »

Ik heb er ooit een auto gekocht. Toen ik hem later bij een andere garage wilde inruilen ,bleek er met de kilometerstand geknoeit te zijn. Heb het toen gelukkig tot tevredenheid op kunnen lossen met Baauw. Ik koop er echter nooit meer een auto!!Die man is niet te vertrouwen.

Tip:

Als je naar een voor jouw onbekende garage ga kijk dan eerst even op internet of er ergens berichten over die garage staan. Volgens mij is er op dit forum al meer geschreven over Baauw auto's in Maurik.

Succes iig.

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hoe kun je nu een auto waar naar eigen zeggen voor de proefrit door de garage geen tik in zat wel door diezelfde garage laten repareren i.p.v. bij een garage in de buurt eerst eens navraag te doen. Dat is niet gewoon naïef maar heeeel naïef :shock:

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Als er al een tik in de motor zat (die je waarschijnlijk zelf nooit gehoord hebt) kan het hooguit een verkeerde afstelling van een klep zijn.
Ook hydraulische kleppen kunnen bij Ford nagesteld worden.
Dit is een kleine reparatie die heel weinig kost.

Pesoonlijk denk ik dat je gewoon gen**id bent en 1800 euro lichter gemaakt, want van die koppeling vervangen geloof ik ook helemaal niets meer van.
Een koppeling kan je namelijk ook afstellen, en ze laten je als leek nadien gewoon een zgn. monster zien. ( een versleten onderdeel als voorbeeld...waar ze heel veel geld mee kunnen aftroggelen)

Een garage bedrijf zijn in beginselen allemaal legale boeven, de overheid staat beslist niet achter je, het mag allemaal.
Punt 1. ze hebben niks aan je motor gedaan.
Punt 2. je oude koppeling zit er nog steeds in.
Punt 3. je hebt ze de macht in handen gegeven (auto is hun borg)
Punt 4. je bent voor 1800 euro "bestolen"
Punt 5. pas op dat ze je niet overrompelen om je auto voor heel weinig in te kopen of te laten in te ruilen.
Punt 6. laat het voor een ieder een waarschuwing zijn....tegenwoordig zijn de auto's bijna perfect. Dit is een doorn in het oog voor veel autobedrijven, die derhalve steeds meer van zulke pratijken op na gaat houden.
Als laatste wil ik nog noemen; geloof nooit een monteur onder diensttijd bij zulke bedrijven.
De beste en voordeligste optie is naar de merkdealer te gaan en nooit zomaar akkoord te gaan met een (vaak onnodige) reparaties.

Eigenlijk zal je hier politiewerk van moeten kunnen maken, maar helaas wordt in Nederland de malifide bedrijven doodleuk met rust gelaten. (behalve als de fiscus wat te vorderen op hun heeft)

Misschien heb ik het bovenstaande wel allemaal mis..maar ik weet toevallig wel hoe het in die branche er aan toe gaat.

Voor jou maakt het er niet minder erg om..maar ik vind het wel heel erg sneu voor jullie.

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Even nog ter aanvulling.....

Indien ze toevallig wel een andere motor geplaatst hebben, is dit heel vaak eentje van veel minderen kwaliteit.
Dus pure roofbouw, jouw motor kunnen ze weer duur verkopen aan een andere argeloze klant.

2x winst.

Gesloten