LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
San123
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2017 14:28

350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door San123 »

Hi all,

Recentelijk ben ik een koop overeenkomst aangegaan met BesteDealVoorUwAuto.nl. Reden is het verkopen van mijn Honda Accord.

Proces is vlekkeloos gegaan, na de veiling, zo blijkt, akkoord gegaan met een bod van 875 euro, waarna werd aangegeven 20 km verderop de auto af te leveren. De kosten om met de trein terug te gaan mocht ik declareren.

Eenmaal op locatie werd door de autohandelaar een keuring gedaan, waarna bleek dat in het verleden de KM's waren terug gedraaid.
De RDW heeft de NAP KM's als onlogisch gemarkeerd. Tevens moest de Fusekogel worden vervangen, maar dat had ik ze al verteld.

Voor hem reden aan te geven dat de deal niet door gaat, het is immers strafbaar voor een handelaar zo'n auto te kopen.
Met een tegenbod van 100 (!) ga ik dan ook niet akkoord.

Nu spreek ik BesteDealVoorUwAuto.nl die aangeeft dat ik diegene ben die geweigerd heeft en mij een factuur van 350 euro gaat sturen.
Aldus overeen gekomen in de koopovereenkomst:
Let op: Bij geen levering of levering aan de verkeerde koper brengt Bestedealvooruwauto.nl 15% annuleringskosten in rekening (met een minimum van 350 €), in dit geval €350,- excl. 21% BTW.

Mag dit en heeft iemand ervaring met BesteDealVoorUwAuto.nl, waarbij een deal niet doorgaat?

Met vriendelijk groet,

Sanjay

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u doorgegeven dat de kilometerstand onlogisch was? Als uw gegevens kloppen en de koper doet een tegenbod vervalt alle voorgaande afspraken. Oftewel, in dat geval zou u geen 'boete' verschuldigd zijn. Maar als u niks verteld heeft over de onlogische tellerstand heeft u niet voldaan aan uw plicht en bent u niet eerlijk geweest over de auto. In dat geval zal u wel moeten betalen.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door GJS »

Ik zou eerst maar eens controleren of je tellerstand echt onlogisch is, je kan die indicatie bij https://www.rdw.nl opvragen, rechtsonderin je kenteken invullen en dan zie in het volgende scherm ergens tellerstanden staan, die klik je aan en daar staat of het logisch of onlogisch is.
Wil je een volledige NAP voor € 2,00 dan kan je die op dezelfde site hier https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... ulier.aspx aanvragen, dan zie je ook waarom het eventueel onlogisch is en dat geeft misschien ook een indicatie hoeveel hij dan teruggedraaid is.

Die handelaar had dit trouwens zelf van te voren kunnen doen, ik neem aan dat het kenteken aan hem doorgegeven is van te voren?
We hebben het hier ook niet echt over een jonge auto gezien de prijs dus die teruggedraaide km's stelt waarschijnlijk niets voor op het aantal km's dat op de teller staat, lijkt mij niet echt een reden om € 750 van de prijs af te halen.

Jij hebt trouwens netjes geleverd, die handelaar wilde hem niet voor de afgesproken prijs afnemen.

jonis
Berichten: 2761
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:Heeft u doorgegeven dat de kilometerstand onlogisch was? Als uw gegevens kloppen en de koper doet een tegenbod vervalt alle voorgaande afspraken. Oftewel, in dat geval zou u geen 'boete' verschuldigd zijn. Maar als u niks verteld heeft over de onlogische tellerstand heeft u niet voldaan aan uw plicht en bent u niet eerlijk geweest over de auto. In dat geval zal u wel moeten betalen.
Onzin natuurlijk; welke plicht, je hoeft niet op de hoogte te zijn van je eigen NAP logica; onlogisch betekent ook niet per definitie dat de teller meteen ook is teruggedraaid......daarbij is deze zgn "oneerlijkheid" geen reden tot wel verplichte betaling van de boete...
TS heeft ter plekke gewoon een lager bod gekregen en hoeft dit niet te accepteren (en ook dus niet gedaan) en daarmee vervalt alles wat eerder is overeengekomen; dus ook de annuleringskosten.

algemene voorwaarden:

6. Indien Koper constateert dat de omschrijving van het Voertuig niet overeenkomt met de werkelijke toestand van het Voertuig, heeft Koper recht op een redelijke vermindering van de prijs of het recht de Verkoopovereenkomst ongedaan te maken c.q. te ontbinden. In dat geval heeft Wederpartij de mogelijkheid de Verkoopovereenkomst kosteloos te ontbinden.
punt 6 is het enige wat telt in deze kwestie.
TS zal moeten voorleggen dat hem een onredelijk lager bod ter plaatse is gedaan en zich daarmee op punt 6 beroepen; maar dat had TS eigenlijk ook al meteen moeten doen toen hij was afgehaakt op het lager bod, nu loopt hij een beetje achter de feiten aan.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jonis schreef:
NeoDutchio schreef:Heeft u doorgegeven dat de kilometerstand onlogisch was? Als uw gegevens kloppen en de koper doet een tegenbod vervalt alle voorgaande afspraken. Oftewel, in dat geval zou u geen 'boete' verschuldigd zijn. Maar als u niks verteld heeft over de onlogische tellerstand heeft u niet voldaan aan uw plicht en bent u niet eerlijk geweest over de auto. In dat geval zal u wel moeten betalen.
Onzin natuurlijk; welke plicht, je hoeft niet op de hoogte te zijn van je eigen NAP logica; onlogisch betekent ook niet per definitie dat de teller meteen ook is teruggedraaid......daarbij is deze zgn "oneerlijkheid" geen reden tot wel verplichte betaling van de boete...
TS heeft ter plekke gewoon een lager bod gekregen en hoeft dit niet te accepteren (en ook dus niet gedaan) en daarmee vervalt alles wat eerder is overeengekomen; dus ook de annuleringskosten.

algemene voorwaarden:

6. Indien Koper constateert dat de omschrijving van het Voertuig niet overeenkomt met de werkelijke toestand van het Voertuig, heeft Koper recht op een redelijke vermindering van de prijs of het recht de Verkoopovereenkomst ongedaan te maken c.q. te ontbinden. In dat geval heeft Wederpartij de mogelijkheid de Verkoopovereenkomst kosteloos te ontbinden.
punt 6 is het enige wat telt in deze kwestie.
TS zal moeten voorleggen dat hem een onredelijk lager bod ter plaatse is gedaan en zich daarmee op punt 6 beroepen; maar dat had TS eigenlijk ook al meteen moeten doen toen hij was afgehaakt op het lager bod, nu loopt hij een beetje achter de feiten aan.
Op het moment dat je als eigenaar weet dat je kilometerstand niet kloppend is moet je dat melden. Simpelweg afwachten of de koper het gaat onderzoeken is niet de juiste manier. Bijzonderheden moeten namelijk vermeld worden om een eerlijk beeld van de auto te krijgen. Als de verkoper wist van de kilometerstand en dit niet vermeld heeft is deze in gebreke. Pas als hij kan aantonen dat hij dit niet wist kan er kosteloos geannuleerd worden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door kokka »

Punt 6 zegt volgens mij dat het helemaal niet uitmaakt of de verkoper al dan niet van de telortkoming weet. Als hij een lager bod krijgt mag hij kosteloos ontbinden. Ik zou ze dus laten weten dat je je beroept op artikel 6 uit hun eigen voorwaarden en dat je een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoed ziet. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kan je deze voor je aan het werk zetten

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Appendix 4 – Aanbieden Voertuig:

3. De Wederpartij is gehouden het Voertuig in volledigheid en naar waarheid te omschrijven en wel op zodanige wijze dat Bieders een goed beeld kunnen vormen van het Voertuig.

Een onlogische kilometerstand moet dus vermeld worden. Voor eenieder is het inzichtelijk of er met de standen gerommeld is, dus TS zou dit moeten weten.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

jonis
Berichten: 2761
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
Op het moment dat je als eigenaar weet dat je kilometerstand niet kloppend is moet je dat melden. Simpelweg afwachten of de koper het gaat onderzoeken is niet de juiste manier. Bijzonderheden moeten namelijk vermeld worden om een eerlijk beeld van de auto te krijgen. Als de verkoper wist van de kilometerstand en dit niet vermeld heeft is deze in gebreke. Pas als hij kan aantonen dat hij dit niet wist kan er kosteloos geannuleerd worden.
"formele onzin" want dit is gewoon niet aan te tonen door opkoper of beste deal en er is ook geen plicht om op de hoogte te zijn van de logica van je eigen NAPstand.

Daarbij is het lager bod (al dan niet terecht) gewoon direkt voldoende voor ontbinding en niet : eigen schuld dikke bult en annuleringskosten betalen


Als ik foto's maak van de kant zonder deuk en meld die deuk niet....denk je dat ik dan serieus vast zit aan een lager bod omdat een opkoper het niet wil zien als de gebruikelijke gebruikersschade bij een auto van 10 jaar of ouder.... want uiteindelijk maakt het niet uit wat ik wel/niet meld....men vindt altijd wel wat om lager te bieden. :roll: en is er dus geen overeenkomst.

jonis
Berichten: 2761
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:Appendix 4 – Aanbieden Voertuig:

3. De Wederpartij is gehouden het Voertuig in volledigheid en naar waarheid te omschrijven en wel op zodanige wijze dat Bieders een goed beeld kunnen vormen van het Voertuig.

Een onlogische kilometerstand moet dus vermeld worden. Voor eenieder is het inzichtelijk of er met de standen gerommeld is, dus TS zou dit moeten weten.

Onzin; dat maak je er zelf van; zij zijn opkopers/handelaren en moeten de zaak zelf onderzoeken.
Hiermee voldoe je dus door het geven van je kenteken en KMstand....wat overigens tot de verplichtingen behoord. :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jonis schreef:
NeoDutchio schreef:
Op het moment dat je als eigenaar weet dat je kilometerstand niet kloppend is moet je dat melden. Simpelweg afwachten of de koper het gaat onderzoeken is niet de juiste manier. Bijzonderheden moeten namelijk vermeld worden om een eerlijk beeld van de auto te krijgen. Als de verkoper wist van de kilometerstand en dit niet vermeld heeft is deze in gebreke. Pas als hij kan aantonen dat hij dit niet wist kan er kosteloos geannuleerd worden.
"formele onzin" want dit is gewoon niet aan te tonen door opkoper of beste deal en er is ook geen plicht om op de hoogte te zijn van de logica van je eigen NAPstand.

Daarbij is het lager bod (al dan niet terecht) gewoon direkt voldoende voor ontbinding en niet : eigen schuld dikke bult en annuleringskosten betalen


Als ik foto's maak van de kant zonder deuk en meld die deuk niet....denk je dat ik dan serieus vast zit aan een lager bod omdat een opkoper het niet wil zien als de gebruikelijke gebruikersschade bij een auto van 10 jaar of ouder.... want uiteindelijk maakt het niet uit wat ik wel/niet meld....men vindt altijd wel wat om lager te bieden. :roll: en is er dus geen overeenkomst.
Als u in uw geval verzuimd om een deuk niet te vermelden is dat geen reden om een lager bod te accepteren, maar wel annuleringskosten. U hebt immers de auto anders voorgesteld dan deze is.
En zo is het in dit geval ook. Essenciele informatie is niet vermeld waardoor de koper een ander beeld van de auto heeft gekregen,

jonis
Berichten: 2761
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
Als u in uw geval verzuimd om een deuk niet te vermelden is dat geen reden om een lager bod te accepteren, maar wel annuleringskosten. U hebt immers de auto anders voorgesteld dan deze is.
En zo is het in dit geval ook. Essenciele informatie is niet vermeld waardoor de koper een ander beeld van de auto heeft gekregen,

Er is geen essentiële informatie verzwegen want het valt m.i. onder gebruikersschade bijv parkeerdeuk...ik ga niets showroomklaar afleveren; daar zorgt de opkoper maar zelf voor en hij zorgt maar dat het bod dusdanig is dat hij daarmee uit de voeten kan ipv liggen zaniken over deukjes die iedere auto van 10 jaar of ouder heeft

En in geval van TS is er niets verzwegen want die heeft kenteken en KMstand doorgegeven en heeft aan zijn plicht voldaan. (tenminste; ik ga ervan uit dat TS niet zelf zo handig is geweest om de teller terug te laten draaien)

Nogmaals ....sinds wanneer ben je als particulier verplicht op de hoogte te zijn van je NAP status en daarmee samenhangend jouw meldingsplicht. Nog veel erger: en sinds wanneer doen opkopers een bod zonder NAPcheck en geloven de verkopers op hun blauwe ogen :roll: ...je mag toch van zo'n opkoper een beetje professionaliteit verwachten en dat het bod dus minimaal inclus NAPcheck is en dus inclusief onlogische stand.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door JvandeW »

Even gekeken naar de recensies over dit bedrijf op TrustPilot viel mij direct al iets op. Enkel de negatieve recensies zijn geverifieerd en in de negatieve recensies spreekt men steeds over twee bedrijven; Your Next Car en Jouw Eerste Auto.

Na een zoekresultaat op SIDN.nl blijkt dat zowel http://your-next-car.nl/ (https://www.sidn.nl/whois?q=http%3A%2F% ... ext-car.nl) als http://www.jouw-eerste-auto.nl/ (https://www.sidn.nl/whois?q=jouw-eerste-auto.nl) staan geregistreerd op het bedrijf Autodealers.nl BV. Dat hoeft op zichzelf natuurlijk niet zo vreemd te zijn, het komt wel vaker dat moederbedrijven dochterondernemingen hebben.

Maar zoek je op SIDN.nl (https://www.sidn.nl/whois?q=http%3A%2F% ... ruwauto.nl) naar het domein van http://bestedealvooruwauto.nl/, dan valt op dat deze website als administratief contactpersoon een e-mail adres heeft opgegeven van jouw-eerste-auto.nl. Dat doe je alleen als je eigenaar bent van beide domeinnamen en dus ook eigenaar bent van beide bedrijven.

Ineens is de bedrijfsstructuur van BesteDealVoorUwAuto.nl duidelijk geworden. Waar BesteDealVoorUwAuto.nl stelt dat zij 750 RDW-gecertificeerde autobedrijven de mogelijkheid om te bieden op de auto, zijn het twee eigen ondernemingen die "bieden". Als verkoper denk je blij te zijn met het bod en eenmaal dat de verkoop moet gebeuren, wordt ineens een heel ander bod gegeven voor de auto.

Op dat moment heeft het bedrijf al gewonnen. Of de klant kiest ervoor tegen een lagere prijs dan de auto waard is te verkopen waardoor het bedrijf winst heeft of de klant weigert en moet volgens de Algemene Voorwaarden van BesteDealVoorUwAuto.nl een boete van minimaal € 350,- betalen. Altijd winst voor het bedrijf en altijd verlies voor de klant.

Een trieste en zorgelijke manier van bedrijfsvoering. Ik zou dan ook absoluut niet betalen en indien nodig, zover laten komen dat BesteDealVoorUwAuto.nl je voor de rechter sleept - als zij dit al aandurven. Ik denk ook niet dat een rechter het bedrijf in het gelijk zal stellen.

Overigens kun je beter ook niet naar Neodutchio luisteren, ooit. Die kickt erop altijd de tegenpartij te zijn en zal zo nodig ook zaken weglaten of zelfs verzinnen zodat jij als consument toch denkt verkeerd te zitten en moet betalen.

stofzuigertje

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was het onlogische dus gaten / fouten of niet bekende.... van import auto?
Geen opgave voor de door mijn zelf geïmporteerde en dat staat online op rdw.

Verder kun je in de tekst diverse gebruikers sporen en ook afgelezen KM stand 123456... invullen!
Dan noem je de afgelezen en niet of het de werkelijke is.

Naast de echte fraude komt ook wel eens een schrijf fout voor.
Als ik van 123456 naar 123455 ga is het al alarm melding... 1 km achteruit...

Maar de nieuwe digitale is duidelijk maar de 6,8,9 en 0 zijn soms moeilijk bij halve stand en net springende...
Verder had ik als ondernemer ooit een kapotte teller!
Ja, de snelheid werd keurig aangegeven maar de cijfers niet meer!
Dan rij je 6 jaren lang 0 Km en krijg je geen fout melding RDW en hoef je ook niets bij te betalen voor privé gebruik (misbruik).

Als je niet zeker weet kun je onderaan in het verhaal altijd vermelden Afgelezen stand....
Verder ben je als particulier alleen tegen kosten aan de opgave.... want dit opvragen is niet gratis.
Dealers hebben contract en doen dit bij verkoop wel vaak, tenzij......

Verder weet ik dat elk jaar bij de APK er enkele meters tussen de Auto en Computer zit voor afmelden en daar moet je het ook invoeren!
Vroeger met de hand en nu geprint en daar, ja kijk elk jaar als je de APK rapport kreeg of ze niet een foutje maakte want zij kunnen deze terug draaien!

Wel beetje vreemd, maar €100,- en ik lees bij ingang plaatselijke sloperij elk Wrak met of zonder APK tenminste €150,-!
Je mag dit onredelijke weigeren en gewoon die €350,- boete niet betalen, deze handelaar wil gewoon winst maken en probeerde het gewoon.
Wel even kijken wat er op RDW staat voor jou voertuig!

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

jonis schreef:
NeoDutchio schreef:
Als u in uw geval verzuimd om een deuk niet te vermelden is dat geen reden om een lager bod te accepteren, maar wel annuleringskosten. U hebt immers de auto anders voorgesteld dan deze is.
En zo is het in dit geval ook. Essenciele informatie is niet vermeld waardoor de koper een ander beeld van de auto heeft gekregen,

Er is geen essentiële informatie verzwegen want het valt m.i. onder gebruikersschade bijv parkeerdeuk...ik ga niets showroomklaar afleveren; daar zorgt de opkoper maar zelf voor en hij zorgt maar dat het bod dusdanig is dat hij daarmee uit de voeten kan ipv liggen zaniken over deukjes die iedere auto van 10 jaar of ouder heeft

En in geval van TS is er niets verzwegen want die heeft kenteken en KMstand doorgegeven en heeft aan zijn plicht voldaan. (tenminste; ik ga ervan uit dat TS niet zelf zo handig is geweest om de teller terug te laten draaien)

Nogmaals ....sinds wanneer ben je als particulier verplicht op de hoogte te zijn van je NAP status en daarmee samenhangend jouw meldingsplicht. Nog veel erger: en sinds wanneer doen opkopers een bod zonder NAPcheck en geloven de verkopers op hun blauwe ogen :roll: ...je mag toch van zo'n opkoper een beetje professionaliteit verwachten en dat het bod dus minimaal inclus NAPcheck is en dus inclusief onlogische stand.
Parkeerschade is toch helemaal geen gebruikersschade? In ieder geval niet van iemand die normaal met zijn auto omgaat? Krassen en slijtage schaar ik wel onder gebruiksschade.

jonis
Berichten: 2761
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door jonis »

Nijogeth schreef: Parkeerschade is toch helemaal geen gebruikersschade? In ieder geval niet van iemand die normaal met zijn auto omgaat? Krassen en slijtage schaar ik wel onder gebruiksschade.
What's in a name; hoe noem jij al die schade die je oploopt in het winkelcentrum; krassen en slijtage? Daar zit ook wel eens een deukje bij ....doet er verder in elk geval niet toe in dit topic.

Wat er wel toe doet is dat TS de tellerstand logica niet zelf hoeft te vermelden zoals Neodutchie aangeeft, want met het doorgeven van het kenteken en KMstand haalt Bestedeal de standaardgegevens van RDW binnen en daar zit de tellerstand logica bij inbegrepen:
De standaard gegevens die aan de hand van uw kenteken via de RDW bij ons binnen komen geven natuurlijk geen volledig beeld van (de staat van) uw voertuig. Daarom is het van belang dat u in de vervolgstappen ook aanvullende informatie over uw auto verstrekt. Een aantal van deze gegevens zijn verplicht (zoals kilometerstand en in hoeverre er sprake is van schade). Verreweg de meeste antwoorden zijn optioneel, maar hoe meer informatie u doorgeeft, hoe beter de prijs zal zijn die u uiteindelijk voor uw voertuig zal ontvangen.
TS kan zich eenvoudig beroepen op punt 6 van de voorwaarden.

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens is de boete ongeldig. In de algemene voorwaarden staat namelijk dat de wederpartij (ts) eerst het afgesproken geboden bedrag van koper hoort te krijgen voor of tijdens de overdracht. Het geboden bedrag is nooit betaald, dus hoeft er geen overdracht te zijn. Mogelijk heeft de koper aangegeven dat TS het geboden bedrag niet accepteerde, maar dat klopt niet. Heb je bij Bestedeal aangegeven dat men niet wilde betalen en je daarom niet tot overdracht overging? Zo nee, doe dat alsnog en noem vooral hun algemene voorwaarden waarin staat dat nooit achteraf betaald kan worden.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

MightySanju schreef:Mag dit en heeft iemand ervaring met BesteDealVoorUwAuto.nl, waarbij een deal niet doorgaat?
Een aflevering van mr. Frank Visser is over deze tussenpersoon of een vergelijkbaar bedrijf gegaan. Ook in die casus wilde de verkoper de auto niet afnemen voor de afgesproken prijs, maar wel voor een lagere prijs. Ook was het gesprek tussen de tussenpersoon en het garagebedrijf te horen, waaruit duidelijk werd de tussenpersoon duidelijk koos voor het garagebedrijf, logisch want daar doet men vaker zaken mee. Het advies van mr. Frank Visser was om de boete niet te betalen.
MightySanju schreef:Voor hem reden aan te geven dat de deal niet door gaat, het is immers strafbaar voor een handelaar zo'n auto te kopen.
Er is niets strafbaars aan om een auto met een onlogische meterstand te (ver)kopen. Dat laat onverlet dat er sprake dit grond kan zijn om een beroep te doen op wederzijdse dwaling (ook door u). Het gevolg daarvan is dat er nooit een koopovereenkomst tot stand is gekomen en u derhalve geen boete verschuldigd bent. En ook de algemene voorwaarden strekken tot dit resultaat, omdat daarin staat dat u kosteloos kan ontbinden, indien de staat van het voertuig niet overeenkomt met de werkelijke staat en de verkoper minder voor de auto wil betalen.
NeoDutchio schreef:Op het moment dat je als eigenaar weet dat je kilometerstand niet kloppend is moet je dat melden.
Verkoper wist dat niet.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 350 Euro boete van BesteDealVoorUwAuto.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
NeoDutchio schreef:Op het moment dat je als eigenaar weet dat je kilometerstand niet kloppend is moet je dat melden.
Verkoper wist dat niet.
En hoe weet u dat TS dit niet wist? Als ik een auto koop vraag ik om de NAP en kijk zelf ook online. Als koper hoor je je aan je onderzoeksplicht te houden. Het lijkt mij sterk dat je tegenwoordig nog in een auto kan rijden waarvan je niet weet dat de kilometerstand niet klopt.

Gesloten