LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A & D auto's

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
de Knegt

A & D auto's

Ongelezen bericht door de Knegt »

beste mensen,
Hier even een reactie van een autokoper bij A & D Auto's in Amersfoort
Ik heb een aantal maanden geleden een zilvergrijze saab 900 Cabrio gekocht precies het model wat ik zocht helaas had ik na 30 km rijden al een probleem met de versnellingsbak deze was zo gaar als een klontje en moest vervangen worden op dat moment contact opgenomen met de verkoper van A & D Auto's deze beloofde mij als een vriend te helpen en in de prijs tegemoet te komen dat moet ook wel als je er bij de verkoop al ongeveer € 1000 extra aan hebt verdient of heren vergis ik me nu? Was het niet zo dat u voor de fiscus de auto duizend euro goedkoper wilde inboeken? Iik heb namelijk maar een Saab Cabrio uit 1995 uitv Grijs met DVD installatie zien staan in jullie showroom maar dat moet je maar met de fiscus uitzoeken. dat terzijde stom van mijzelf beter opletten dus.
Uiteindelijk is er na ongeveer 5 weken de versnellingsbak vervangen helaas waren de heren monteurs vergeten dat de bak met 5 bouten vastzat en niet met 2 bouten ach kleinigheid als je 2 weken later met de auto op vakantie gaat.
Helaas op de terugweg van vakantie draait mijn motor in de prak kapot dus ik heb de auto naar NL laten brengen en wederom contact opgenomen met mijn fijne vriend van A & D Auto's hij beloofde mij dat hij de auto zou gaan repareren dit heeft ongeveer meer dan een maand geduurd maar toen was er ook deze keer helemaal niets aan gedaan uiteindelijk heb ik de auto weggehaald bij mijn vrienden van A & D auto's te Amersfoort en heb de auto elders laten maken tot grote tevredenheid verder bleek dat de reparaties die A & D auto's eerder had gezegd dat gedaan was absoluut niet waren uitgevoerd zoals onder andere het vernieuwen van een koppelingskabel.
Inmiddels heb ik mijn les geleerd en geef het advies aan iedere autokoper om met een grote boog om A & D Auto's te Amersfoort heen te rijden en ik kies in het vervolg zelf mijn vrienden.pas op voor instortings gevaar voor dit kaartenhuis

PSEArcher

Re: A & D auto's

Ongelezen bericht door PSEArcher »

Beste forum gebruikers,

Ook ik was er bijna in getrapt. Deze heren zijn echt voor geen meter te vertrouwen. Had een mooie C70 van 1998 zien staan op autotelegraaf.nl (staat er nog steeds in)

Avonds gemaild naar hun voor een afspraak. Belden meteen de volgende ochtend, ja het kon.

Ik dus na Amersfoort (voor mij bijna 2 uur rijden). Rond 1930 was ik er. Mocht het auto niet eens rondom bekijken wordt ik al naar zijn kantoor geroepen. Kon ook niet, want ook deze Auto stond ongeveer 2-5 cm van zijn "buurmannen".

Proefrit was niet mogelijk, zonder vooraf toezegging, dat ik hem ga nemen. Of 120,- schoonmaak kosten betalen. Vond die auto zelf wel heel mooi, dus doe maar die 120,- de heer beloofde nog, dat ik deze zou terugkrijgen bij aankoop. Verder nog belooft: aflevering met nieuwe APK, en ik kon volgens hem zelfs de DEKRA bestellen om het Auto te laten bekijken. Kosten van wat daar uit komt voor hun rekening. Ik dacht nog, dat lijkt me safe.

Proefrit was een lachertje: 2 keer om de blok, alles bij elkaar nog geen 2 km en nooit harder dan 80. Moest ik hem ook alweer neerzetten.

Begon mijnheer - weer terug op kantoor - enorm te pushen, dat ik de contract moest tekenen, nu dat ik de proefrit had gemaakt. Ik zei, dat ik de financiering met de bank nog niet had besproken. "Mijnheer, dat komt zeker goed, dat kan ik u nu al beloven. En als uw bank het niet doet: Onze financiële partners doen het wel." ALARM!

Maar ik vond de auto zo mooi, dat ik tegen hem zei, dat hij nog maandags van mij hoort, zodra ik met de bank heb gepraat. Begon die weer over die contract. Ik zei, nee, doe ik niet. Gaf hem wel mijn handje erop. Zei hij nog: "Dat doe ik anders nooit, maar op uw mooie blauwe ogen vertrouw ik. Is u woord goud waard?" Bijna een beetje zielig. En ja, als men niet probeert me te belazeren is mijn woord en handdruk goud waard.

Ergens bleef mij de hele weg naar huis een heel raar buikgevoel bij (daar zou men eigenlijk altijd na moeten luisteren), dus opgezocht op Internet en hier en bij www.autoweek.nl belandt.

23:35 (ik was bij hun rond 21:15 weggereden) had ik al een mailtje gestuurd, dat ik van de koop afzie aangezien hun reputatie rotte autos te verkopen, waar van alles nep is.

Belt hij gisteren avond op: "Mijnheer, ik heb goed bericht voor u. Het auto is al klaar." Ik zei alleen, dat hij dan maar beter zijn e-mails kan nakijken. Dat ik i.v.m. hun reputatie afzie van de koop. Was hij op eens mijn vriend niet meer. Kan iemand dat begrijpen? :-P Begon te schelden en te schreeuwen. Kan mij wat, ik heb gewoon het hoorn erop gegooid. Heeft hij nog ingesproken: "Mijnheer, wij gaan dit auto dan lekker aan iemand anders verkopen. U hoort niks meer van ons. U woord stelt dus helemaal niks voor." Heeft er iemand een traantje voor over? Ik niet. :evil:

Ik zal ook heel graag willen zien, dat die tent morgen dichtgegooid wordt. Liever vandaag nog. Deze mensen spelen met het leven van anderen door zulke rotte autos te verkopen. En dan gaan we nog niet eens over kosten en zenuwen en leid beginnen.

Een ding moet men zel wel laten: ze hebben heel veel verstand van psychologie en rechten. En uit deze boeken gebruiken ze alle trucs om je te naaien.

Enig advies: Niet naar A&D gaan en ook al jouw vrienden waarschuwen daar niet te kopen, hoe lokkend het aanbod ook is (prijzen ZIJN scherp).

Maar ook bij alle andere auto aankopen geldt het volgede zeker:

Altijd iemand die je vertrouwt meenemen (het beste iemand die verstand van autos heeft). Nooit op je umpie gaan en op je buik luisteren. Heb je een slecht gevoel bij dan NIET DOEN! Dat gevoel is meestal terecht.

ikwisthet

Ongelezen bericht door ikwisthet »

Voor de gedupeerde onder ons! Er wordt een onderzoek ingesteld door een recherchebureau waarvan ik de naam niet bekend maak. Mede door vele gedupeerden wordt dit tot stand gebracht. A&D auto's krijgt het zwaar te verduren, dat is 1 ding wat zeker is. Wordt vervolgd!!!

slak33

Ongelezen bericht door slak33 »

Beste ikwisthet,
graag verneem ik van u welk recherche buro het is daar ik dan mijn klacht daar aan to kan voegen u kunt mij de gegevens doormailen op het volgende emailadres [email protected]
bij voorbaat hartelijk dank
met vriendelijke groet
slak 33

jen&el

Ongelezen bericht door jen&el »

Beste mensen,

Hierbij ook een negatieve ervaring met A&D.Wij zijn gisteren naar Amersfoort gereden voor een Nissan Primera 2002.Allereerst viel ons op hoe vol het daar stond kon inderdaad niet eens rond de auto lopen..Na het bekeken te hebben werden we meegenomen naar kantoor en had hij een "goede"deal voor ons..Waarna ik zei..we kopen niets zonder een proefrit gemaakt te hebben.Nou uiteindelijk een proefrit gehad en als deze ons zou bevallen zouden we hem hoogstwaarschijnlijk kopen.
Aantal punten:
*Een collega ging mee op de achterbank?!!\
*Alle accu's van de auto's waren leeg!
*Kilometerstand stond op 225.00 ipv 194.000
*achterkant vol met krassen
*deuken aan de linkerkant.
*slot vd gordel lag eraf en de "drempel"bij de deur zat los.
(alle gebreken ongemeld)

Toen wij terugkwamen hebben wij gezegd,het rijdt lekker,alleen een aantal punten..Nadat ik deze punten kenbaar had gemaakt.Was zijn reaktie dat de kilometerstand niks uitmaakt of ie nou 194 of 225 had gereden en dat we hebben beloofd om de auto te nemen als ie lekker rijdt.Ik zei dat ik ook twijfelde over de lichte velours bekleding...Hij beloofde me een set universele bekleding in het zwart.WAT moet ik nou met goedekope universele bekleding..oja of een dekentje op de achterbank...Sorry hoor,maar zo cheap ben ik ook weer niet...
Toen we zeiden dat we er nog een nachtje over willen slapen en hem maandag terug zouden bellen,veranderde zijn houding volledig!
Ja,waarom hebben wij zijn tijd verspild,maandag zouden we niks meer vanhem krijgen!Nou ja...lekker boeiend al gaf hij het nu voor 100 euro hoeven we die verotte auto's van hem niet meer.Wat een walgelijke verkoper is dat zeg.Alsof hij zich aan de afspraak had gehouden!
En maar blijven doordraven dat we voor het proefrit hadden gezegt dat we het zouden nemen..JAA dat was voor al die mankementjes en een zielige proefrit (een blokje) om met een collega op de achterbank!

Sorry hoor!Ik werk zelf bij Mercedes benz nederland en dus met professionele verkopers en dit was echt een zielig agressief amateurmannetje die zo graag geld wilt verdienen alsof ie anders geen brood kan kopen.
Oja over broodjes gesproken..Hij zei dat we maar weg moeten gaan want hij verkoop zijn auto's toch wel als broodjes..(Vandaar dat alle accu's leeg zijn door het te lang stilstaan en dat ze 2 cm van elkaar verwijderd liggen.Je ziet door de bomen het bos niet meer,want hij raakt ie auto's lekker niet kwijt dankzij deze eerlijke forum's.Wij zouden volgens hem nergens anders zo'n goed aanbod krjgen.Hj bleef zeggen dat ie voor niks "sinterklaasje"aan het spelen was,maar gelukkig zijn wij ook geen achterlijke kinderen!

Voor geïntresseerden:Daarna wel een goede Nissan gevonden bij een dorpje 30 min. daar vandaan!Een sympathieke man zonder dat pusherige commerciële verkoop..Een wat oudere ervaren man.Alle onderhoudboekjes,kilometerstand klopte en een goede indruk en voor exact hetzelfde prijs!!

Jaah ik zie al dat dit bedrijf zeker zal lijden.Want zo'n onproffesionaliteit houd geen elk bedrijf staande.

laluna38

Ongelezen bericht door laluna38 »

hallo,

Ook ik heb helaas een auto gekocht bij aend in Amersfoort ik had de auto van hun site en natuurlijk ook uit geprint. Maar er stond geen kilometerstand bij wij gebeld met het bedrijf krijgen we te horen dat de kilometerstand op 178.000 kilometer stond niet veel voor een auto van 1994.Maar bleek al 227.000 te hebben gereden. Wij dus naar Amersfoort om de auto te bekijken echt hutje mutje maar wij konden wel even de auto bekijken we vonden wel dat hij een vlotte babbel had maar ja dat hebben de meeste autoverkopers wij met hem naar boven en afspraken gemaakt over de auto jammer dit heeft hij natuurlijk niet zwart op wit gezet. Maar de afspraak was de auto rijklaar makenen ook een grote beurt en een nieuwe apk-keuring er op en dan zouden we gebeld worden als de auto helemaal in orde was na een paar dagen krijgen wij een telefoontje dat de auto helemaal rijklaar en dus ook denkend dat hij een grote beurt heeft gehad (helaas dit is dus niet gebeurd maar wel voor betaald) dus wij naar Amersfoort de papieren in orde gemaakt en naar het postkantoor om de auto op mijn naam te schrijven dit was allemaal gebeurd rijden we met de (nieuwe) auto naar Amsterdam maar tijdens het rijden viel ons al op dat de temperatuur wel heel snel omhoog ging maar daalde na een tijdje ook wel weer dus alles even uit proberen bleek de kachel ook niet te werken, een dag later rijden we met de auto naar ons werk en bleek de temperatuur wel heel snel omhoog te vliegen helemaal in het rood wij met de auto naar de garage bij ons in Amsterdam en wat bleek er zat dus helemaal geen koelvloeistof meer in stond helemaal droog dit is bijgevuld dus wij aend gebeld we konden wel even langs komen dit ook netjes gedaan maar ik vond in die tijd dus ook negatieve berichten op internet over hun dus dit netjes uitgeprint en mee genomen naar aend dus we kwamen voor de koelvloeistof waarschijnlijk heeft hij helemaal geen grote beurt gehad maar we moesten ons eerder zorgen maken over de verwarming wat wij al ongebruikelijk vonden maar goed we hebben hem dus de negatieve berichten laten lezen en dat wij ook al met de politie bezig waren werd het opeens een heel ander mannetje met een toon van wie wij wel niet waren en dat we racisten waren en echt de sfeer werd er niet prettiger op in eerste instantie wou hij ons niet meer helpen en we moesten maar over een uur terug komen, als je niks te verbergen hebt en gewoon op een goede manier zaken doet dat hoef jij niet zo uit je slof te schieten, maar wij zijn gewoon op het terrein blijven staan en na tien minuten kwam hij weer aan lopen en we zijn netjes geholpen. ( wel door een monteur hoor) die heeft alles verholpen alleen de koelvloeistof is nog steeds niet goed we moeten het elke dag bijvullen dus staat nu bij de garage in Amsterdam. Neem niet meer de moeite om steeds maar naar Amersfoort te rijden word je toch van het kastje naar de muur gestuurd. Met alles wou ik dat wij eerder dit bedrijf even hadden gecheckt want dan hadden wij daar nooit een auto gekocht. Ook hebben wij advies gevraagd bij de politie maar er valt weinig aan te doen maar er moet toch een manier zijn dat we met z'n allen hier tegen in verweer kunnen gaan heel graag hoor ik hier van.
Want dit moet gewoon gestopt worden.

met vriendelijke groet,

laluna38

ik ben helemaal klaar met die ***** van aend auto's te amersfoort en dan vooral met de heer el indrissi wat een geflipte zeg.
ik hoop dat er een manier is om die zaak helemaal met de grond gelijk te maken dan sta ik er bij

Jopie5

Ongelezen bericht door Jopie5 »

U gaat terug voor de koelvloeistof die niet bijgevuld was maar neemt wel even negatieve berichten mee die u op Internet heeft gevonden?hahaha Wat heeft dat met u probleem te maken? Wat verwacht u van een eigenaar als u zijn bedrijf even "zwart"komt maken?Natuurlijk is dat niet leuk... U bent uiteindelijk wel netjes geholpen zegt u zelf en alle probleempjes zijn verholpen...Heeft u weleens bij andere autobedrijven gezien hoeveel klachten daar wel niet gemeld worden? Een auto blijft een auto, d'er kan van alles mee zijn, dat moet de klant ook zelf onder ogen zien!Uiteindelijk bent u zelf verantwoordelijk voor wat u koopt toch?

laluna38

hallo jopie

omdat wij al eerder terug zijn gegaan naar dat bedrijf kijk naar mijn plaatsing
op 5 oktober daar kun je meer lezen dus pas naar de derde keer heb ik die negatieve dingen over hun mee genomen er zijn van de tweede keer opnames gemaakt dus jopie lees eerst mijn allereertse mailtje

met vriendelijke groet, laluna

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

daarbij is het koelvloeistof probleem nog steeds niet opgelost als je iedere dag moet bijvullen

ze is dus niet netjes geholpen jopie

laluna38

hallo mallemalle

omdat AEND auto's ons niet wil helpen omdat het maar een auto is onder de 2000 euro maar met alle kosten staat nu ook bij de garage er is een nieuwe kopppakking in gezet gelukkig door een garage in amsterdam maar de totale kosten van alle reperaties komt de auto op 2000 euro

ik wil iedereen daarom ook waarschuwen koop nooit een auto bij AEND auto's te amersfoort

met vriendelijke groet

Jopie5

Ongelezen bericht door Jopie5 »

Hallo Laluna,
waarvan zijn er opnames gemaakt de 2de keer? ik kan het niet meer volgen...

grandcherokeev8

Ongelezen bericht door grandcherokeev8 »

hallo
zoals zo velen,al eens gezegt hebben KOOP NOOIT EEN AUTO BIJ A EN D AUTO'S TE AMERSFOORT.
bij problemen bieden ze je een kop koffie aan onder het mom van, zo nu is het op gelost,en als je over de problemen begint hebben ze plotseling geen tijd,of zijn ze maar verkoper,moet je de baas maar ff bellen voor een afspraak.
en als je dan komt ,moest ie net even weg.dus kom je weer voor niks.
auto van 6000 euro gekocht waar nog eens voor 3500 aan verspijkerd moet worden.zou een nieuwe APK op komen(zat er ook wel op)maar wel met 5 afkeur punten.grote beurt hebben ze ook niet gedaan,het enige waar ze echt goed in zijn is de hard werkende mensen een poot uit draaien.
heb hem nog maar eens laten keuren bij de dealer.

AlfaFreak

Ongelezen bericht door AlfaFreak »

Beste Forum lezers,

Nu ik alweer een tijdje voor Vireo auto werk in amersfoort, was A&D auto's mij niet ontgaan. Ik heb veel verhalen over ze gehoord, maar altijd gedacht dat het wel mee zou vallen. Nu ben ik nog maar 17 maar voor mijn leeftijd zie ik er veel ouder uit (meeste schatten 23). Ik dacht op een middag kom laat ik eens naar A&D auto's gaan en de proef op de som nemen. Dus ik kom daar met een verzonnen verhaal wat erg geloofwaardig was, ik heb het zelfs bij mijn eigen collega's na gevraagd en die vonden het erg geloofwaardig. Ik ging kijken voor een BWM 7 serie van bijna 20.000,- ik heb eerst even naar de schroot gekeken die er nog stond en werd, ja na een half uur!!! geholpen. Ik ben in de tussen tijd niet eens aangesproken. Oke uiteindelijk toch een verkoper weten te regelen, niet eens de auto open gehad dat kan ook niet want het staat vol met schroot. Toen deed hij mij een bod dat ik hem mocht mee nemen voor 15.000,- na nog wat praten ik denk een minuut of 5 kwamen we op een bedrag van 7500,- wat bleek nou hij wou mij testen of ik een geloofwaardige klant was. Toen ik hem dus verder om de tuin lijde, want ik wou helemaal geen auto. Drong hij steeds meer aan, van waar wacht je op koop dat ding, ik zei dat ik eerst met mijn vriendin wou overleggen dat werd afgewimpeld en hij sleurde me bijna de auto in bij wijze van spreken. Zo ziet u maar weer ga voor iets meer geld naar een echte dealer. DUS NOOIT NAAR A&D AUTO'S HOE GOED HET OOK LIJKT.

mvg,

Jan. W

Mallemalle

wat een onzin

hij had dus door dat je geen echte klant was en je conclusie is om niet naar die zaak te gaan?

kronkeldekronkel

AlfaFreak

Nee,

het gaat er niet om of hij het wel of niet door had, het gaat puur om hoe die mensen denken. Stel je voor ik was echt geintreseerd geweest in de BMW dan was dat erg raar geweest om mij zo te behandelen, en bovendien zat ik in zijn kantoor naar de onderhandeling van andere mensen te luisteren lijkt mij niet helemaal fijn maar goed als jij het kronkeldekronkel vind zou ik zeggen ga zelf eens een keer kijken!!! En geloof mij de conclusie is dat je er nooit meer naar toe wild en het liefst de tent plat gooid!!!

MVG

AlfaFreak

Mallemalle

hoe geloofwaardig is iemand van 17 die komt kijken voor een wagen van 20.000

niet

snap het bedrijf best

AlfaFreak

tja, waarschijnlijk heb je mij nog nooit ontmoed en trouwens het bedrijf ook niet. dus als je zo wijs denkt te zijn ga zelf kijken en als je het dan nog niet gelooft spreek ik je wel. tot die tijd veel plezier bij A&D.

AlfaFreak

E. Moerkerken

Ongelezen bericht door E. Moerkerken »

Wat een bull**** alfafreak...........
1- Een bmw twv 20 mille staat daar niet tussen het schroot maar binnen lekker op enkele centimeters van de auto's naast hem om te voorkomen dat je teveel aan de auto kan snuffelen

2- Als je daar komt, en je blijft buiten tussen het schroot neuzen ben je niet interessant, sta je binnen, ben je net een klodder jam waar vliegen op afkomen.

Mijn collega heeft het aan den lijve ondervonden ( grandcherokeev8 )

en dan ff off-topic, vireo ( onderdeel van de stern groep ) is een lekker bedrijf. Ben je bij een merkdealer van deze organisatie ( falco, merel, vireo, ardea ) word je ook genaaid en agressief behandeld

rockwell

Ongelezen bericht door rockwell »

Beste forum gebruikers,

Ik kwam via marktplaats terrecht bij a en d auto's ik denk laat ik eens een kijkje nemen. eerst was er al niemand te vinden op het bedrijf, na een half uur kwam er uit het niets een verkoper aanlopen. Na mate ik m'n intresse had geuit voor een auto kwam de verkoper heel puchend over, na alle punten nagelopen te hebben heb ik toch besloten om de aanbetaling te doen, let heel goed op wat je op het contract laat zetten! Hier was hij vrij slordig in en krabbelde maar wat op papier, belangrijk is bij dit bedrijf dat alles op papier staat zodat je hun hiermee kan confronteren als er iets niet klopt, zo had ik mn rijklaarmaakkosten, airco bijvullen en nog een paar dingen niet op het contract laten zetten maar wel mondeling had afgesproken, achteraf heel dom.. maar aangezien de verkoper heel druk heen en weer aan het lopen was met het contract en zij dat het allemaal voor elkaar zou komen, ben ik hier met goed vertrouwen in mee gegaan. Toen ik eenmaal thuis kwam zag ik op internet hele slechte verhalen over het bedrijf. Toen ik eenmaal de auto op ging halen was uiteraard de aircovloeistof niet bijgevuld etc, op de snelweg ging mn benzine lampje al branden. Meerdere malen bij a en d auto's aan de telefoon gehangen waar ze zogenaamd heel druk zijn en ze je steeds vragen een later tijdstip terug te bellen.. uiteindelijk een afspraak gemaakt, kwam ik daar en het was best een eind rijden, heb ik 1,5 uur staan wachten hoe aardig ze eerst een kopje koffie in je handen drukken hoe ze je wegkijken als je terug komt. Uitindelijk was z'n antwoord dat ze daar hier helemaal niet aan deden (airco bij vullen), en ten tweede dat er niets op het contract stond vermeld hierover, en de verkoper liep weer weg na ik z'n gezicht niet meer heb gezien. Ik ben uiteindelijk weggegaan met niets en kom hier ook nooit meer terug zal iedereen sterk afraden om hier een auto te kopen!

Gesloten