LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aandrijfas Nissan Primera

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
maner

aandrijfas Nissan Primera

Ongelezen bericht door maner »

Op nieuwjaarsdag is de linker aandrijfas van mijn Nissan Primera uit 1996 gebroken. De wegenwacht was hier behoorlijk verbaasd over, want zei hij: Dit komt zeer zelden voor. De auto is naar de Nissan dealer gesleept, en ook de takelwagenchauffeur vertelde dat hij zelden een Nissan heeft moeten afslepen.
Echter zijn we nu een maand verder en de auto is nog niet gerepareerd, omdat het onderdeel niet te krijgen is. Ik rijd nu wel in een leenauto, die me verder niks extra kost, maar ik ben het wachten een beetje beu.
Wat kan ik nu nog als consument doen om de reparatie te bespoedigen? Mijn vrouw en ik zijn nu wel aan het denken om een andere auto te kopen, maar dan moet ik me in de schulden gaan steken. En dat alleen maar omdat Nissan slecht in de onderdelen zit.
De dealer vertelde me ook dat andere onderdelen slecht te verkrijgen zijn. Hij heeft zelfs leenauto's moeten "slopen" om zijn klanten van dienst te kunnen zijn.

Jaap J

Re: aandrijfas Nissan Primera

Ongelezen bericht door Jaap J »

Je kan alleen maar wachten. Ik vind het al heel coulant dat men u een vervangende auto aanbiedt. Uw eigen auto is reeds 10 jaar oud. Je moet van goede huize komen om van een ander product van tien jaar nog onderdelen te krijgen en terwijl je daarop wacht een vervangend product te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan huishoudapparaten of CV installaties. Ik denk niet dat je dat lukt.

Ik hoop voor je dat de auto snel weer kan rijden, maar geniet tot die tijd van de coulantheid van de dealer. :wink:

Gesloten