eleven schreef:Sonny-010 schreef:vandaag bij de politie geweest. ze namen zonder problemen de aangifte op. aangezien het bij wet verboden is om kilometerstanden terug te draaien dan wel auto's te verkopen met teruggedraaide kilometer stand.
Ben benieuwd hoe je de aangifte onderbouwd hebt, met een niet complete NAP.
beste Eleven.
zoals ik al eerder heb aangegeven. toen wij de auto kochten stond er 189.000 km op de teller. dat was in maart 2014. staat ook op de factuur!!!!
toen de auto kapot ging en wij dus problemen ondervonden met de verkoper zijn wij voor advies over de reparatie bij de bmw dealer geweest. Deze gaf aan dat de gebreken merkwaardig waren bij deze kmstanden. gezien deze gebreken zich over het algemeen voor doen bij auto's met hogere km standen. hij adviseerde om de sleutel uit te laten lezen. nogmaals ik had er nog nooit van gehoord.
Hieruit kwam naar voren dat er met de tellerstand geknoeid was. onderandere dat de auto in 2010 al 190.000 km had gereden. de dealer heeft hiervan een uitdraai gemaakt en ondertekend en gestempeld.
dus ik denk dat dit voldoende is om te onderbouwen. afgezien van het feit dat wij er later achterkwamen dat in oktober 2013 de km stand op 180.000 stond. dat de auto daarna verkocht is aan de verkoper. en dat deze een napcertificaat heeft afgegeven met een km stand van 177.000 km....
de verkoper vertelde dat hij dat certificaat zelf had uitgedraaid.
maar nogmaals de auto komt niet voor in de database van het NAP. omdat daar onvoldoende over de auto bekend is.