Hallo,
Ik heb op een Duitse verkoopsite een leuke aanbieding gezien van een auto. Deze advertentie: http://www.mobile.de/SIDUozTrDGeUabzola ... 1182423843&
Na een paar mailtjes heen en weer bood hij aan om de auto naar mijn adres te vervoeren met een transportbedrijf. Het bedrijf ABC-EuroTrans (www.abc-eurotrans.com).
Het komt er op neer dat ik eerst het geld moet betalen en het bedrijf dan de auto bij mij komt afleveren. Nu zet ik hier grote vraagtekens bij of dit echt betrouwbaar is.
Ik vraag me af of dit bedrijf echt bestaat en betrouwbaar is. De auto (die hier in Nederland gemiddeld zo'n 10.000 euro kost) kost slechts 3500 euro.
Vriendelijke Groeten,
Bertus
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABC-EuroTrans
Re: ABC-EuroTrans
Beste Bertus,
Dit riekt inderdaad naar oplichting. Mijn advies: bij het kopen van een eigenlijk te goedkope auto nooit eerst geld overmaken via b.v. Western Union. De auto zal nooit afgeleverd worden en het overgemaakte geld wordt niet teruggestort. M.a.w.: de verkoper, doorgaans oorspronkelijk afkomstig uit Afrika, is een boel geld rijker en de koper een illusie armer. Trap er niet in! Mijn standaardreactie aan dit soort duistere verkopers is altijd:
Dit riekt inderdaad naar oplichting. Mijn advies: bij het kopen van een eigenlijk te goedkope auto nooit eerst geld overmaken via b.v. Western Union. De auto zal nooit afgeleverd worden en het overgemaakte geld wordt niet teruggestort. M.a.w.: de verkoper, doorgaans oorspronkelijk afkomstig uit Afrika, is een boel geld rijker en de koper een illusie armer. Trap er niet in! Mijn standaardreactie aan dit soort duistere verkopers is altijd:
Voorzover je dat nog niet gedaan hebt, lees ook de waarschuwingstips van mobile.de http://content.mobile.de/cgi-bin/pagedi ... itshinweisDear Sir,
Thank you for your explanation and the e-mails you sent me on behalf of mobile.de. I am really sorry to say that I will not send on the forehand any guarantee sum by Western Union to you or Mobile.de. In general: as interested buyer of a car I want first of all to see and inspect the car, to check all relevant car documents and to make an elaborated test drive. If I am still interested in the car and there is an agreement on the selling price we go to arrange all relevant car, export and assurance documents. Finally when all this very important paper work is finalized I will pay the agreed price for the car. That´s the way I handle as car buyer a transaction. Any other system is not acceptable for me.
Best regards,