LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Achtergordels van KIA te kort voor Maxi Cosi
Achtergordels van KIA te kort voor Maxi Cosi
Ik heb een Kia Pride Wagon bouwjaar 2000. Toen ik een maxi-cosi op de achterbank wilde bevestigen, merkte ik dat de achtergordels te kort zijn. Navraag bij KIA Nederland leert dat ik maar langere gordels moet bestellen. Mij lijkt het bij een auto van bouwjaar 2000 normaal dat je een baby-zitje op de achterbank moet kunnen bevestigen. KIA Nederland komt in elk geval niet tegemoet in de kosten.
Re: Achtergordels van KIA te kort voor Maxi Cosi
Tsja, dat krijg je met die kleine oosterse mensjes...
Dit is niet alleen bij Kia het geval. Bij het vorig jaar kopen van een andere auto, ben ik met de Maxi Cosi naar de garage gegaan. Die verkopers maar lachen. Maar dat verging ze snel, een auto waarin met de standaard gordels geen Maxi Cosi past, hoefden we niet.
Let wel: dit ging om duurdere auto's (nieuw te kopen voor ca. 30.000 euri)
Let wel: dit ging om duurdere auto's (nieuw te kopen voor ca. 30.000 euri)
En welk merk was dat? Ik ben geinteresseerd omdat wij ook een nieuwe auto gaan kopen
-
Wij zijn in het bezit van 2 Daewoo's.
In geen van beide auto's kan de Maxi-Cosi op de achterbank worden gemonteerd.
De dealer zegt bekend te zijn met het het probleem, maar kan hier echter geen oplossing voor vinden.
De importeur ontkent het probleem, de gordels voldoen immers aan de standaard eisen, dus de Maxi-Cosi moet volgens hen gewoon passen.
Gordelverlengers zijn er dus niet te krijgen, ook langere gordels zijn niet verkrijgbaar.
Ik ben toch erg benieuwd hoe men dit probleem oplost voor de wat corpulente mensen onder ons, een gordel dragen is immers verplicht.
Als het aan Daewoo ligt moet ik onze dochter maar los op de achterbank leggen als we weg willen gaan, of misschien kan ik haar beter alleen thuislaten????!!!!
In geen van beide auto's kan de Maxi-Cosi op de achterbank worden gemonteerd.
De dealer zegt bekend te zijn met het het probleem, maar kan hier echter geen oplossing voor vinden.
De importeur ontkent het probleem, de gordels voldoen immers aan de standaard eisen, dus de Maxi-Cosi moet volgens hen gewoon passen.
Gordelverlengers zijn er dus niet te krijgen, ook langere gordels zijn niet verkrijgbaar.
Ik ben toch erg benieuwd hoe men dit probleem oplost voor de wat corpulente mensen onder ons, een gordel dragen is immers verplicht.
Als het aan Daewoo ligt moet ik onze dochter maar los op de achterbank leggen als we weg willen gaan, of misschien kan ik haar beter alleen thuislaten????!!!!
Er zijn speciaal verleng stukken te koop waarmee je de gordel hiervoor speciaal langer kunt maken !
Zte de Kia gewoon in de maxi- cosi en rijden maar
Hallo
wij hebben een KIA RIO en onze gordels waren ook te kort voor een maxi-cosi wij hebben daarop gewoon nieuwe lange gordels gemonteerd gekregen!
groeten M. de Jong
wij hebben een KIA RIO en onze gordels waren ook te kort voor een maxi-cosi wij hebben daarop gewoon nieuwe lange gordels gemonteerd gekregen!
groeten M. de Jong