LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN
Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN
Ik denk dat de discussie ergens anders over moet gaan. Een wet kan en mag altijd aangepast worden, het gaat erom op wat voor manier de huidige regering dit doet. Er wordt zonder pardon een PC privé regeling afgeschaft. De feestdagen regeling word gewoon door gestreept. En nu dus het grijze kenteken. Heel simpel denken we niet na wat de gevolgen zijn voor de bedrijven en particulieren die hier mee te maken hebben. Er zijn autobedrijven met tientallen grijs kenteken auto,s gebruikt op voorraad, welke nu sterk in waarde verminderen. Zo’n bedrijf kan daar aan failliet gaan. Niemand wil meer zo’n auto met een heel hoog MRB tarief.
Maar wij hebben in Den Haag geld nodig dus zoek het maar uit met je autobedrijf.
Dit geld ook voor bedrijven die nu met Pc’s blijven zitten al zal dat qua voorraad een minder probleem zijn. In ons geval gaat het om de feestdagen regeling, gewoon afschaffen zegt de regering en nu gelijk. Of wij als bedrijf soms geen investeringen en inkopen doen die op een bepaalde omzet gebaseerd zijn. De omzet is hierdoor zeer sterk gedaald en er zijn diverse bedrijven door failliet gegaan. Ja Ja onze regering steunt de economie en houdt rekening met de burger. Niet eens een overgangs regeling !!
Dus dit zijn de normen waarden van de premier?
Nou dan even het grijze kenteken privé, de burger maakt gebruik van een volstrekt legitieme regeling door een auto te kopen die aan bepaalde door de overheid zelf vast gestelde regels voldoet. En hoeft zo minder wegenbelasting te betalen. Dit is geen misbruik!
Ik heb in April dit jaar na heel lang wikken en wegen, rekenen en overleg met diverse mensen een dure grijs kenteken auto gekocht ter waarde van 30.000 € De planning was om deze auto 10 jaar te rijden. De overheid stelt mij nu voor de keus, ik mag per jaar 2000 € meer aan MRB gaan betalen of ik verkoop mijn auto, Alleen deze is nu even 15000 € minder waard want er zijn maar weinig mensen die per maand 200 € aan wegenbelasting willen en kunnen betalen. Een verhoging van 600 %
Even snel uit gerekend kost deze maatregel mij 27.500 €
Burger en bedrijf zoek het maar uit met je auto, daar moet de discussie overgaan!
Als de overheid nu zou zeggen vanaf nu gelden andere regels voor iedereen die nog zo,n auto koopt, dan weet je waar je aan toe bent, maar op deze manier daalt het vertrouwen in de overheid bij mij heel sterk. Bovendien word ik er erg boos over!! Daar kan ik niet op bouwen en daar is een regering toch voor. Hier zou eens aandacht aan besteed moeten worden, de media!!
Als wij er nou van op aankonden dat ze dit geld efficiënt en economisch besteden, maar moeten ze van mijn geld het UWV kantoor duur verbouwen? En te denken aan de Betuwe lijn etc. en zo kunnen wij nog talloze voor beelden noemen.
Ik hoop van ganse harte dat radar en de media hier eens aandacht aan besteden.
Het gaat hier tenslotte ook om consumenten belangen. Ben bereid om dit toe te lichten.
Maar wij hebben in Den Haag geld nodig dus zoek het maar uit met je autobedrijf.
Dit geld ook voor bedrijven die nu met Pc’s blijven zitten al zal dat qua voorraad een minder probleem zijn. In ons geval gaat het om de feestdagen regeling, gewoon afschaffen zegt de regering en nu gelijk. Of wij als bedrijf soms geen investeringen en inkopen doen die op een bepaalde omzet gebaseerd zijn. De omzet is hierdoor zeer sterk gedaald en er zijn diverse bedrijven door failliet gegaan. Ja Ja onze regering steunt de economie en houdt rekening met de burger. Niet eens een overgangs regeling !!
Dus dit zijn de normen waarden van de premier?
Nou dan even het grijze kenteken privé, de burger maakt gebruik van een volstrekt legitieme regeling door een auto te kopen die aan bepaalde door de overheid zelf vast gestelde regels voldoet. En hoeft zo minder wegenbelasting te betalen. Dit is geen misbruik!
Ik heb in April dit jaar na heel lang wikken en wegen, rekenen en overleg met diverse mensen een dure grijs kenteken auto gekocht ter waarde van 30.000 € De planning was om deze auto 10 jaar te rijden. De overheid stelt mij nu voor de keus, ik mag per jaar 2000 € meer aan MRB gaan betalen of ik verkoop mijn auto, Alleen deze is nu even 15000 € minder waard want er zijn maar weinig mensen die per maand 200 € aan wegenbelasting willen en kunnen betalen. Een verhoging van 600 %
Even snel uit gerekend kost deze maatregel mij 27.500 €
Burger en bedrijf zoek het maar uit met je auto, daar moet de discussie overgaan!
Als de overheid nu zou zeggen vanaf nu gelden andere regels voor iedereen die nog zo,n auto koopt, dan weet je waar je aan toe bent, maar op deze manier daalt het vertrouwen in de overheid bij mij heel sterk. Bovendien word ik er erg boos over!! Daar kan ik niet op bouwen en daar is een regering toch voor. Hier zou eens aandacht aan besteed moeten worden, de media!!
Als wij er nou van op aankonden dat ze dit geld efficiënt en economisch besteden, maar moeten ze van mijn geld het UWV kantoor duur verbouwen? En te denken aan de Betuwe lijn etc. en zo kunnen wij nog talloze voor beelden noemen.
Ik hoop van ganse harte dat radar en de media hier eens aandacht aan besteden.
Het gaat hier tenslotte ook om consumenten belangen. Ben bereid om dit toe te lichten.
nog een keer Coen1; vindt het zulke interessante literatuur
sorry er is wat fout gegaan met plaatsen, kreeg een fout melding keer op keer terwijl nu blijkt dat bericht gewoon geplaatst is.
Coen
Coen
Vorig jaar heb ik als particulier een bestelbusje gekocht.
De reden voor het kiezen van een bestelbusje had een praktische inslag. De regeling voor het grijze kenteken maakte het financieel voor mij mogelijk te kiezen voor een zuinigere en naar mijn mening fijner rijdende dieseluitvoering.
Ik had echter niet kunnen vermoeden dat deze grijskenteken regeling voor particulieren zou worden afgeschaft en ik geconfronteerd zou gaan worden met een voor mij onbetaalbare verhoging van de houderschapsbelasting, waardoor ik gedwongen wordt afstand te nemen van deze auto.
Het opeens verhogen van de houderschapsbelasting met zo'n 550% is mijnsinziens in strijd met het vertrouwensbeginsel.
Het lijkt mij dan ook op zijn minst noodzakelijk dat de overheid moet kiezen voor het ontzien van particuliere grijskentekenhouders die niet konden vermoeden dat deze regeling op zodanige wijze zou worden gewijzigd.
De reden voor het kiezen van een bestelbusje had een praktische inslag. De regeling voor het grijze kenteken maakte het financieel voor mij mogelijk te kiezen voor een zuinigere en naar mijn mening fijner rijdende dieseluitvoering.
Ik had echter niet kunnen vermoeden dat deze grijskenteken regeling voor particulieren zou worden afgeschaft en ik geconfronteerd zou gaan worden met een voor mij onbetaalbare verhoging van de houderschapsbelasting, waardoor ik gedwongen wordt afstand te nemen van deze auto.
Het opeens verhogen van de houderschapsbelasting met zo'n 550% is mijnsinziens in strijd met het vertrouwensbeginsel.
Het lijkt mij dan ook op zijn minst noodzakelijk dat de overheid moet kiezen voor het ontzien van particuliere grijskentekenhouders die niet konden vermoeden dat deze regeling op zodanige wijze zou worden gewijzigd.
Ook ik heb een grijskenteken busje uit 1996 gekocht. Aangezien ik een paard bezit waarmee ik wedstrijden wil gaan rijden, heb ik mijn personen wagen verkocht en heb een grijs kenteken bus aangeschaft. Simpel weg omdat ik een trailer wil kunnen trekken. Na de aanschaf van mijn busje heb ik mijn trailer rijbewijs gehaald en heb een trailer gekocht. en toen was mijn spaar geld op! ik heb lang gespaard om een eigen paard te kunnen kopen en onderhouden. Ik wilde van niemand afhankelijk zijn, vandaar de trailer en het busje. 2,5 mnd geleden heb ik mijn laadruimte laten bekleden en laten inrichten als zadel kamer.
Nu het grijs rijden afgeschaft wordt kan ik mijn busje met nieuwe zadel kamer naar de sloop rijden, simpel omdat ik de maand lasten niet meer kan dragen (ook niet voor een paar mnd). de trailer hoop ik nog te kunnen verkopen, mijn trailer rijbewijs heb ik voor niks gehaald. en mijn droom is helaas tenonder gegaan...... het was ook "te mooi" De paarden sport wordt dus toch weer onbetaalbaar voor de gewoon hard werkende man/vrouw.......
Wat mijn verbazig treft is het nieuwe plan in Nijmegen! De grote dure jeeps zouden alleen show bakken zijn! heeft groen links wel eens bedacht dat er veel mensen zijn die zo'n auto rijden vanwege zijn kracht???? Ik heb nu een busje omdat ik geen jeep kan kopen maar ik sta dus ook regelmatig vast in een weiland met mijn trailer erachter. Heel erg blij ben ik dan dat er een jeep in de buurt is die mij even los trekt! En wat denk je van de viskramen die met de grote "show bakken" de markt op worden gesleept?
Ik heb een paar vragen:
Weet iemand concreet wat er nu met het grijs kenteken gebeurd? ik hoor van alle kanten weer wat anders.
en weet iemand hier nog op welke partij je moet gaan stemmen? want zo langzamerhand heb ik het idee dat er gewoon geen fatsoenlijke partij meer is............
Nu het grijs rijden afgeschaft wordt kan ik mijn busje met nieuwe zadel kamer naar de sloop rijden, simpel omdat ik de maand lasten niet meer kan dragen (ook niet voor een paar mnd). de trailer hoop ik nog te kunnen verkopen, mijn trailer rijbewijs heb ik voor niks gehaald. en mijn droom is helaas tenonder gegaan...... het was ook "te mooi" De paarden sport wordt dus toch weer onbetaalbaar voor de gewoon hard werkende man/vrouw.......
Wat mijn verbazig treft is het nieuwe plan in Nijmegen! De grote dure jeeps zouden alleen show bakken zijn! heeft groen links wel eens bedacht dat er veel mensen zijn die zo'n auto rijden vanwege zijn kracht???? Ik heb nu een busje omdat ik geen jeep kan kopen maar ik sta dus ook regelmatig vast in een weiland met mijn trailer erachter. Heel erg blij ben ik dan dat er een jeep in de buurt is die mij even los trekt! En wat denk je van de viskramen die met de grote "show bakken" de markt op worden gesleept?
Ik heb een paar vragen:
Weet iemand concreet wat er nu met het grijs kenteken gebeurd? ik hoor van alle kanten weer wat anders.
en weet iemand hier nog op welke partij je moet gaan stemmen? want zo langzamerhand heb ik het idee dat er gewoon geen fatsoenlijke partij meer is............
Kijk voor meer info op:
http://www.sbg-delft.nl
http://kmeerkerk.onsadres.nl/
http://www.weetjewel.com
http://www.zijnzegek.nl
indien je verhinderd bent die dag kan je ook een brief sturen:
http://www.weetjewel.com/temp/grijs/bri ... lannen.htm
1-2-3-nov wordt het behandelt in de tweede kamer.
mvg
http://www.sbg-delft.nl
http://kmeerkerk.onsadres.nl/
http://www.weetjewel.com
http://www.zijnzegek.nl
indien je verhinderd bent die dag kan je ook een brief sturen:
http://www.weetjewel.com/temp/grijs/bri ... lannen.htm
1-2-3-nov wordt het behandelt in de tweede kamer.
mvg
ook wij zijn opgelicht door deze regering die zo hoog opgeeft over waarden en normen!
na jaren gespaard te hebben voor een stevige auto die aan alle voorwaarden voldoet, zitten we opeens met een onbetaalbaar kreng die niemand meer wil hebben.
hoezo opgelicht?
na jaren gespaard te hebben voor een stevige auto die aan alle voorwaarden voldoet, zitten we opeens met een onbetaalbaar kreng die niemand meer wil hebben.
hoezo opgelicht?
bijzonder kwaad en pisnijdig
ook ik ben opgelicht door deze regering die zo hoog opgeeft over waarden en normen!
heb ook een kind dat ik eerlijk en rechtvaardig wil opvoeden.
Maar hoor ik dan zelf niet het voorbeeld te geven????
Na het overlijden van ouders leek ik kans te hebben om eens een degelijke en stevige auto te kunnen kopen die aan alle eisen en voorwaarden voldoet, zit ik nu opeens met een onbetaalbaar kreng die te zwaar in belasting is die niemand meer wil hebben.
hoezo opgelicht?
Blijkt dit te komen door de door mij zelf, in vertrouwen gekozen regering.
Dit kost mij gewoon even € 14000.- als dit van mij gestolen wordt,
mag ik er normaal toch iets aan doen, is er nou ook niets aan deze witte boorden criminelen te doen.
in oosterse landen worden toch de handen afgehakt!!!!
Als iedereen zo gepakt werd als de grijsrijders was burgerlijke ongehoorzaamheid zeker op zijn plaats.
ook ik ben opgelicht door deze regering die zo hoog opgeeft over waarden en normen!
heb ook een kind dat ik eerlijk en rechtvaardig wil opvoeden.
Maar hoor ik dan zelf niet het voorbeeld te geven????
Na het overlijden van ouders leek ik kans te hebben om eens een degelijke en stevige auto te kunnen kopen die aan alle eisen en voorwaarden voldoet, zit ik nu opeens met een onbetaalbaar kreng die te zwaar in belasting is die niemand meer wil hebben.
hoezo opgelicht?
Blijkt dit te komen door de door mij zelf, in vertrouwen gekozen regering.
Dit kost mij gewoon even € 14000.- als dit van mij gestolen wordt,
mag ik er normaal toch iets aan doen, is er nou ook niets aan deze witte boorden criminelen te doen.
in oosterse landen worden toch de handen afgehakt!!!!
Als iedereen zo gepakt werd als de grijsrijders was burgerlijke ongehoorzaamheid zeker op zijn plaats.
Kan er niet een BV opgericht worden waar alle gedupeerde grijsrijders als "freelancer" in dienst zijn?
Er moet toch wat te vinden zijn als dat kabinet "Balkenellende" zijn plannen doorzet.
Nederland gaat langzaam naar de knoppen, wat zal de volgende zet zijn in het spel "burgertje pesten".
Blijf met je handen van onze auto's af, geef ons tenminste de kans om onze eerlijk aangeschafde auto op te rijden. Nieuwe grijs rijders weten waar ze aan toe zijn; wij hebben niet gekozen om (in mijn geval 439%) honderden procenten meer te gaan betalen.
Ik hoop er 30 oktober bij te zijn!
Sander
Er moet toch wat te vinden zijn als dat kabinet "Balkenellende" zijn plannen doorzet.
Nederland gaat langzaam naar de knoppen, wat zal de volgende zet zijn in het spel "burgertje pesten".
Blijf met je handen van onze auto's af, geef ons tenminste de kans om onze eerlijk aangeschafde auto op te rijden. Nieuwe grijs rijders weten waar ze aan toe zijn; wij hebben niet gekozen om (in mijn geval 439%) honderden procenten meer te gaan betalen.
Ik hoop er 30 oktober bij te zijn!
Sander
de ondernemers die nu in hun vuistje lachen dat zij de dans ontspringen komen er ook nog wel achter. zij rijden over het algemeen een nieuwe auto en na ong. 3 jaar wordt hij weer ingeruild. wat denken ze nog te krijgen voor hun 2e hands bedrijfsauto ????geen particulier meer die zo'n auto nog koopt! de waarde zal enorm dalen dus de ondernemers krijgen de rekenig ook nog wel gepresenteert.dus ondernemers ....kom ook op 30 oktober naar den haag!!!het is ook in jullie belang dat particulieren grijs mogen blijven rijden!!!!!
heb jij dan al ondernemers in hun vuistje horen lachen dan
Die gasten weten ook wel dat ze op de een of andere manier bij een volgende bezuinigingsronde wel weer gepakt worden. En daarnaast is er natuurlijk ook weer een aardige categorie mensen die de komende jaren een stuk minder te besteden hebben door deze maatregel en of dat zo goed voor de economie is
Die gasten weten ook wel dat ze op de een of andere manier bij een volgende bezuinigingsronde wel weer gepakt worden. En daarnaast is er natuurlijk ook weer een aardige categorie mensen die de komende jaren een stuk minder te besteden hebben door deze maatregel en of dat zo goed voor de economie is
ja, ze zijn het met het kabinet eens dat de particulieren geen grijs meer mogen rijden!!!!!
Het hele zooitje graaiers in Den Haag helpt heel nederland naar de status van een 3e wereldland,zodat wij straks als lageloon land wel moeten mee doen
En om een beetje droog brood over te houden,terug naar de oude fiets moeten.
Het is droevig ,Ik rij grijs zodat ik als 1 verdiener nog ergens kom.
Ik hoop dat deze kliek straks oogst wat ze gezaaid hebben..
De gedragingen van de huidige regering geven een duidelijk beeld
van hoe het niet moet/mag.
Het toebrengen van een buiten proportionele schade bij een bevolkings
groep die met een grijskenteken rijdt om in verhouding een gering resultaat te bereiken.
Nu is het het grijs kenteken, wat kunnen we nog meer verwachten?
Als dit de manier is van werken, dan moeten wij met zijn allen bij de
volgende verkiezingen gaan stemmen om de schade in de toekomst
te beperken.
Ook moet voorkomen worden dat dit soort lieden straks op europees
niveau de boel nog verder verzieken.
Dus pak het verlies en reken met de eerstvolgende verkiezingen met dit
volk af.
van hoe het niet moet/mag.
Het toebrengen van een buiten proportionele schade bij een bevolkings
groep die met een grijskenteken rijdt om in verhouding een gering resultaat te bereiken.
Nu is het het grijs kenteken, wat kunnen we nog meer verwachten?
Als dit de manier is van werken, dan moeten wij met zijn allen bij de
volgende verkiezingen gaan stemmen om de schade in de toekomst
te beperken.
Ook moet voorkomen worden dat dit soort lieden straks op europees
niveau de boel nog verder verzieken.
Dus pak het verlies en reken met de eerstvolgende verkiezingen met dit
volk af.
Zo mag ik het horen!
Maareh, wat is het alternatief?
Het PVDA?
Zodat we straks ook nog de Hypotheekaftrek kwijt zijn?
Of Groen Links, zodat we straks allemaal in een Opel Astra rijden?
Maareh, wat is het alternatief?
Het PVDA?
Zodat we straks ook nog de Hypotheekaftrek kwijt zijn?
Of Groen Links, zodat we straks allemaal in een Opel Astra rijden?
ik tijd een opel astra maar stem geeeeeeeeeeeen rood...eh groen links.
1 voordeel heb je; je valt straks niet meer op tussen de aardbeien......ehm andere Astra's
Beste Agnes, Wij hebben een bestelwagen die te oud is om aangepast te worden. Er worden aanpassingen vergoed maar alleen bij jongere auto's. Invaliden (met geld) met officiële aanpassingen hebben niets te vrezen wat betreft het grijze kenteken. Omdat wij geen nieuwere bestelwagen kunnen betalen heb ik zelf provisorische oprijplaten geregeld. Zo kan ik toch mijn scootmobiel meenemen waardoor mijn actieradius aanmerkelijk wordt vergroot. Gelukkig maar want ik wil nog niet veroordeeld worden tot het roddelbankje in het dorp. Ik ben pas 40 jaar! Gelukkig heb ik wel een invalidenparkeerkaart. Zowel mijn vrouw als ik zijn door lichamelijke problemen niet in staat om te werken en moeten wij rondkomen van één WAO-uitkering. Word ik, omdat ons inkomen te laag is, veroordeeld tot het roddelbankje of kan ik mijn auto blijven rijden anders gezegd: "Wordt mijn wereldje kleiner of heeft de regering begrip voor mijn situatie?" Als ik zometeen het gele tarief moet betalen kunnen wij geen auto meer rijden. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een regering die normen en waarden hoog in het vaandel heeft? Zou alles doorgaan dan ben ik voortaan afhankelijk van anderen, de auto MOET ik verkopen. Alleen naar de stad of naar een attractiepark zit er voor mij dan NIET meer in. Dit doen jullie me toch niet aan zeker.