LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
We hebben een jaar geleden een nieuwe Peugeot 207 gekocht bij Autobedrijf Nefkens te Houten. Na 4000 km begon het olielampje al te branden en moesten we al ong. 3,5 liter olie!! bijvullen. Daarnaast was het brandstofverbruik erg hoog. Dit kan echter nog omdat het een nieuwe auto was. Volgens Nefkens was dit olieverbruik ook normaal. Volgens boekje van Peugeot echter niet. Voor de duidelijkheid we hebben een 1.6-16v. Brandstofverbruik toen (en nu) 1:10,5.
Na 6000 km moesten we weer 2,5 liter olie bijvullen. Dus 6 liter olie op 6000 km. Was normaal volgens Nefkens Houten. Dit hebben wij echter nog nooit meegemaakt met een nieuwe auto.
De rubbers van de elektrische ramen voor bleken ook niet goed. Moesten direct na aankoop vervangen worden, want de ramen bleven hangen. Is vervangen door Nefkens Houten.
Bleven nog last houden van hoog olieverbruik en brandstofverbruik en we moesten het bijhouden van de garage. Dus gedaan en volgens hun valt het binnen de waarden opgegeven door Peugeot.
Na een tijd begon ook de verlichting rare kuren te vertonen. De verlichting viel uit tijdens een rit op de snelweg en na het opnieuw starten was het weer goed. Maar aangezien dit niet in de boordcomputer bleef staan na het herstarten kon de garage niets vinden. Later weer een paar keer plaatsgevonden en na veel gezeur werden uiteindelijk de achterlichtunits vervangen. Daarnaast wilde de motor opeens niet meer starten en hoorden we metaal op metaal geluid vanuit de motor. Na het aan de praat krijgen van de auto bleek dat deze geen kracht meer had en de auto niet harder kon rijden dan 110 km/u. Aangezien we daarnaast problemen bleven houden met de olie en het brandstof bleven we aandringen op nader onderzoek. We kregen als reactie dat ze geen zin hadden om de motor uit elkaar te halen omdat dit teveel werk zou zijn en ze niet wisten of dit zou helpen. Uiteindelijk toch zo ver gekregen om te zoeken en daarna werden de klepstoters vervangen. De dynamo is ook gelijk vervangen want die was ook niet goed. Nu is de auto na een jaar nog niet goed. De auto start weer niet en geeft weer metaal op metaal geluid.
We zijn er nu klaar mee en willen ons geld terug minus de afschrijving. Maken wij een kans als we een rechtzaak aanspannen wegens het leveren van een niet deugdelijke auto kortom leveren van een wanprestatie?
Ze nemen ons totaal niet serieus bij de garage en afspraken worden niet nagekomen. Zo is er na het vervangen van de klepstoters etc. niet eens een testrit gemaakt. (Dit hebben wij d.m.v. kilometerstand kunnen zien). We hebben de auto bij de garage achtergelaten en een leenauto meegenomen in afwachting van verdere onderhandelingen, maar deze 207 met 1.4 motor rijd stukken beter dan onze eigen auto. Wat ons sterkt in ons vermoeden dat er veel aan de hand is met onze eigen auto.
Monteurs in onze omgeving zeggen ook dat het niet meer goed gaat komen met deze auto. Een maandagochtendauto zoals zij het noemen. Enige optie is de auto eruit doen anders gaat het ons veel geld kosten in de toekomst.
Wat kunnen we nu het beste doen?
Na 6000 km moesten we weer 2,5 liter olie bijvullen. Dus 6 liter olie op 6000 km. Was normaal volgens Nefkens Houten. Dit hebben wij echter nog nooit meegemaakt met een nieuwe auto.
De rubbers van de elektrische ramen voor bleken ook niet goed. Moesten direct na aankoop vervangen worden, want de ramen bleven hangen. Is vervangen door Nefkens Houten.
Bleven nog last houden van hoog olieverbruik en brandstofverbruik en we moesten het bijhouden van de garage. Dus gedaan en volgens hun valt het binnen de waarden opgegeven door Peugeot.
Na een tijd begon ook de verlichting rare kuren te vertonen. De verlichting viel uit tijdens een rit op de snelweg en na het opnieuw starten was het weer goed. Maar aangezien dit niet in de boordcomputer bleef staan na het herstarten kon de garage niets vinden. Later weer een paar keer plaatsgevonden en na veel gezeur werden uiteindelijk de achterlichtunits vervangen. Daarnaast wilde de motor opeens niet meer starten en hoorden we metaal op metaal geluid vanuit de motor. Na het aan de praat krijgen van de auto bleek dat deze geen kracht meer had en de auto niet harder kon rijden dan 110 km/u. Aangezien we daarnaast problemen bleven houden met de olie en het brandstof bleven we aandringen op nader onderzoek. We kregen als reactie dat ze geen zin hadden om de motor uit elkaar te halen omdat dit teveel werk zou zijn en ze niet wisten of dit zou helpen. Uiteindelijk toch zo ver gekregen om te zoeken en daarna werden de klepstoters vervangen. De dynamo is ook gelijk vervangen want die was ook niet goed. Nu is de auto na een jaar nog niet goed. De auto start weer niet en geeft weer metaal op metaal geluid.
We zijn er nu klaar mee en willen ons geld terug minus de afschrijving. Maken wij een kans als we een rechtzaak aanspannen wegens het leveren van een niet deugdelijke auto kortom leveren van een wanprestatie?
Ze nemen ons totaal niet serieus bij de garage en afspraken worden niet nagekomen. Zo is er na het vervangen van de klepstoters etc. niet eens een testrit gemaakt. (Dit hebben wij d.m.v. kilometerstand kunnen zien). We hebben de auto bij de garage achtergelaten en een leenauto meegenomen in afwachting van verdere onderhandelingen, maar deze 207 met 1.4 motor rijd stukken beter dan onze eigen auto. Wat ons sterkt in ons vermoeden dat er veel aan de hand is met onze eigen auto.
Monteurs in onze omgeving zeggen ook dat het niet meer goed gaat komen met deze auto. Een maandagochtendauto zoals zij het noemen. Enige optie is de auto eruit doen anders gaat het ons veel geld kosten in de toekomst.
Wat kunnen we nu het beste doen?
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
Rij eens langs de Peugeot dealer in Driebergen, deze staat in de regio zeer goed bekend. Misschien kan hij de problemen oplossen en er zo een klantje bij winnen.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
Franse auto's staan niet voor niets altijd onderaan in de Autoweek tevredenheids trofee. Waarom rijden er dan zoveel? Omdat iedereen hoopt dat hem het lot bespaard blijft?
In dit geval is dan ook nog Nefkens erbij betrokken. Volgens mij is dat de meest arrogante van het hele Peugeot dealernet. Geeft alleen garantie op de dingen die niet kapot gaan.
De tip die hiervoor gegeven werd is een goede. Ga na een garage waar geen Nefkens op de gevel staat. Elke klantgerichte dealer zal je klachten serieus nemen want dat zijn ze.
Je auto verkopen omdat je er geen vertrouwen meer in hebt is een begrijpelijke reactie, maar dan neem je ook een flink verlies.
Dan is er nog een geschillencommissie maar verwacht daar niet teveel van. Die blijven ook in stand omdat ze niet te vaak in het voordeel van de klant beslissen.
En je krijgt ongetwijlfeld te maken met hun zogenaamde normen. Dat 1ltr per 1000 bijvullen nog voldoet bijvoorbeeld. Maar met die olieprijzen van nu kost je dat ook een fortuin.
En dat benzine verbruik is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl, maar ik rij 1:14.5 met een 1.6 8 klepper, dus 1:10,5 is zeker teveel (meer een waarde voor een 2.0 motor).
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Sterkte (ik spreek uit ervaring met een Citroen).
In dit geval is dan ook nog Nefkens erbij betrokken. Volgens mij is dat de meest arrogante van het hele Peugeot dealernet. Geeft alleen garantie op de dingen die niet kapot gaan.
De tip die hiervoor gegeven werd is een goede. Ga na een garage waar geen Nefkens op de gevel staat. Elke klantgerichte dealer zal je klachten serieus nemen want dat zijn ze.
Je auto verkopen omdat je er geen vertrouwen meer in hebt is een begrijpelijke reactie, maar dan neem je ook een flink verlies.
Dan is er nog een geschillencommissie maar verwacht daar niet teveel van. Die blijven ook in stand omdat ze niet te vaak in het voordeel van de klant beslissen.
En je krijgt ongetwijlfeld te maken met hun zogenaamde normen. Dat 1ltr per 1000 bijvullen nog voldoet bijvoorbeeld. Maar met die olieprijzen van nu kost je dat ook een fortuin.
En dat benzine verbruik is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl, maar ik rij 1:14.5 met een 1.6 8 klepper, dus 1:10,5 is zeker teveel (meer een waarde voor een 2.0 motor).
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Sterkte (ik spreek uit ervaring met een Citroen).
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
consumentt wat een onzin verhaal van je dat franse autos slecht zijn ik rij al 7 jaar franse wagens en heb tot nu toe nooit iets raars mee gemaakt
tuurlijk kan er altijd iets stuk zijn of fout het blijft tenslotte mensenwerk
ts probeer een andere dealer eens of nog beter de importeur om je klachten aan te kaarten
tuurlijk kan er altijd iets stuk zijn of fout het blijft tenslotte mensenwerk
ts probeer een andere dealer eens of nog beter de importeur om je klachten aan te kaarten
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
topic starter.
1 liter op 1000 km is van den zotte.
Er is iets erg mis met de motor in uw auto.
Niet langer wachten en naar uw dealer gaan of desnoods met peugeot nederland.
Groet T
1 liter op 1000 km is van den zotte.
Er is iets erg mis met de motor in uw auto.
Niet langer wachten en naar uw dealer gaan of desnoods met peugeot nederland.
Groet T
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
@citroencx20tre
Discussie hierover heeft geen zin. Als je graag een bepaald merk rijdt dan neem je ongemakken voor lief. En dat geldt met name voor merkfreaks zoals bij Citroen of Alfa.
Autoweek heeft al jaren autotevredenheidsonderzoek waar 1000-en mensen vrijwillig aan meedoen en hun mening geven.
Japans bovenaan en Frans onderaan is de constante factor. Daar tussen vind je Italiaans, Koreaans en Amerikaans in wisselende volgorde.
En nogmaals, ik heb ervaring, ik heb 4 Citroens gereden. 2 daarvan waren acceptabel, maar die andere 2 waren galbakken.
De dealer heeft bij mij net als bij dit topic het geval is een hoofdrol gespeeld door klachten te ontkennen en niet te verhelpen.
Dit heeft ook geleid tot het rijden van een 4e Citroen want dat was dat was inruilen met flink verlies om van de ellende af te zijn. Maar deze 4e Citroen was ook niet probleemvrij, maar aan het inruilen met verlies blijven dat houdt niemand vol, dus ik heb maar een paar jaar doorgebeten en me over de kwalen heen gezet.
Bij de inruil voor een ander merk was het weer slikken want de afschrijving op een Franse auto is steevast veel hoger dan van auto's uit andere landen. Hoe zou dat komen? Omdat ze zo goed zijn?
Renault heeft ondertussen in ieder geval toegegeven dat ze met name met de Laguna een slecht product hebben geleverd. En dat ze alles op alles zullen zetten om dat te verbeteren.
De toekomst zal het leren.
Discussie hierover heeft geen zin. Als je graag een bepaald merk rijdt dan neem je ongemakken voor lief. En dat geldt met name voor merkfreaks zoals bij Citroen of Alfa.
Autoweek heeft al jaren autotevredenheidsonderzoek waar 1000-en mensen vrijwillig aan meedoen en hun mening geven.
Japans bovenaan en Frans onderaan is de constante factor. Daar tussen vind je Italiaans, Koreaans en Amerikaans in wisselende volgorde.
En nogmaals, ik heb ervaring, ik heb 4 Citroens gereden. 2 daarvan waren acceptabel, maar die andere 2 waren galbakken.
De dealer heeft bij mij net als bij dit topic het geval is een hoofdrol gespeeld door klachten te ontkennen en niet te verhelpen.
Dit heeft ook geleid tot het rijden van een 4e Citroen want dat was dat was inruilen met flink verlies om van de ellende af te zijn. Maar deze 4e Citroen was ook niet probleemvrij, maar aan het inruilen met verlies blijven dat houdt niemand vol, dus ik heb maar een paar jaar doorgebeten en me over de kwalen heen gezet.
Bij de inruil voor een ander merk was het weer slikken want de afschrijving op een Franse auto is steevast veel hoger dan van auto's uit andere landen. Hoe zou dat komen? Omdat ze zo goed zijn?
Renault heeft ondertussen in ieder geval toegegeven dat ze met name met de Laguna een slecht product hebben geleverd. En dat ze alles op alles zullen zetten om dat te verbeteren.
De toekomst zal het leren.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
de autoweek is niet erg betrouwbaar is mijn mening omdat erg veel autoclubs oproepen om te stemmen hoezo eerlijk
tuurlijk gebeurd er wel eens wat en een dealer speelt daar een hele grote rol in maar zegt verder nix over het merk
ik heb ook een auto gekocht bij de dealer waar in 6 maanden tijd voor bijna 5000 euro aan verspijkerd is gelukkig garantie maar toch
de meeste dingen die naar voren kwamen was allemaal te wijtn aan de dealer mekenkamp te bunnik want als men de auto had nagezien bij verkoop had men me veel leed kunnen besparen
maar of dit met een merk te maken heeft nee
ik heb diverse merken gereden waaronder ook duits en uit italie maar overal kom je deze dingen tegen
ps de benz van me werkgever werd ook na 6 maanden terug gekocht omdat ze het niet konden oplossen
tuurlijk gebeurd er wel eens wat en een dealer speelt daar een hele grote rol in maar zegt verder nix over het merk
ik heb ook een auto gekocht bij de dealer waar in 6 maanden tijd voor bijna 5000 euro aan verspijkerd is gelukkig garantie maar toch
de meeste dingen die naar voren kwamen was allemaal te wijtn aan de dealer mekenkamp te bunnik want als men de auto had nagezien bij verkoop had men me veel leed kunnen besparen
maar of dit met een merk te maken heeft nee
ik heb diverse merken gereden waaronder ook duits en uit italie maar overal kom je deze dingen tegen
ps de benz van me werkgever werd ook na 6 maanden terug gekocht omdat ze het niet konden oplossen
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
Ik zei toch dat discussie zinloos was.
Ben je verkoper bij ze of heb je aandelen?
Geef dan even door dat ik nog een paar mille tegoed heb wegens hun wanproducten.
Ben je verkoper bij ze of heb je aandelen?
Geef dan even door dat ik nog een paar mille tegoed heb wegens hun wanproducten.
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
Als er ooit teveel Olie in zat, dan kan de keerring die alles droog en binnen moet houden bezwijken en dit zou het verbruik kunnen veroorzaken, dus met teveel olie ooit, zou bij garage ook kunnen, en dan maar zoeken of het lekte of werkelijk verbruikte!
Rokende uitlaat kan ook nog door kleprubbers komen, en eentje niet goed gemonteerd zou dit al kunnen veroorzaken, en als je doorgaat is het verbruik voor deze Franse Trabant ook verklaard.
Die andere dealer voor garantie en onderhoud vragen, en als niet lukt, inruilen!
Nu het nog kan, als ze het Trabantje zien komen geven ze niets meer!
Rokende uitlaat kan ook nog door kleprubbers komen, en eentje niet goed gemonteerd zou dit al kunnen veroorzaken, en als je doorgaat is het verbruik voor deze Franse Trabant ook verklaard.
Die andere dealer voor garantie en onderhoud vragen, en als niet lukt, inruilen!
Nu het nog kan, als ze het Trabantje zien komen geven ze niets meer!
Re: Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
Dit is toch te gek voor woorden? Je hebt de auto NIEUW gekocht zeg je? Gewoon bij hun op de stoep zetten en niet meer weggaan voordat je een andere hebt. Deze is namelijk gewoon naar de *****! Wat ze hier ook aan zullen doen om het te repareren, de levensduur van de wagen (motor) is zowiezo aangetast! 1 liter olie op 1000 km en dan zeggen dat dit normaal is dat is een garage waar ik nooit meer naartoe zou gaan, wat een onzin zeg.
Over Franse auto's gesproken, ik ben het eens met dat je weet wat je koopt, auto's waarvan je WEET dat je er problemen mee kunt krijgen, elke auto heeft wel eens wat, maar met name de Franse/Italiaanse merken hebben het het meest. Neem mijn ouders, toevallig vanochtend nog, hun splinternieuwe 407 (3 mnd. oud) wilde niet starten. Na een keer of 20 proberen pakte hij nog maar net aan. Hier komen nog de problemen in de eerste maand na aanschaf bij. (div. electronica niet goed, vreemde geluiden etc)
Wil je minder risico lopen, koop dan een Japanse, van alle auto's die ik heb gereden (uiteenlopende merken en in totaal 9 autos) had ik maar 3 écht goede, probleemloze auto's gehad: 2 Honda's en 1 Toyota waarvan ik op dit moment nog in 1 van de 2 honda's rijd, benzine, 220+ km op de teller en gaat als de brandweer.
Ik wens de gedupeerde dan ook veel succes met dit euvel!
Over Franse auto's gesproken, ik ben het eens met dat je weet wat je koopt, auto's waarvan je WEET dat je er problemen mee kunt krijgen, elke auto heeft wel eens wat, maar met name de Franse/Italiaanse merken hebben het het meest. Neem mijn ouders, toevallig vanochtend nog, hun splinternieuwe 407 (3 mnd. oud) wilde niet starten. Na een keer of 20 proberen pakte hij nog maar net aan. Hier komen nog de problemen in de eerste maand na aanschaf bij. (div. electronica niet goed, vreemde geluiden etc)
Wil je minder risico lopen, koop dan een Japanse, van alle auto's die ik heb gereden (uiteenlopende merken en in totaal 9 autos) had ik maar 3 écht goede, probleemloze auto's gehad: 2 Honda's en 1 Toyota waarvan ik op dit moment nog in 1 van de 2 honda's rijd, benzine, 220+ km op de teller en gaat als de brandweer.
Ik wens de gedupeerde dan ook veel succes met dit euvel!