LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB buiteland
ANWB buiteland
Deze ervaring wil ik graag met jullie delen, al die extra services Ster ,vervangend vervoer , hulp bij pech heb je weinig aan in duitsland.
hier ons verhaal.
Zaterdag 28-7-2012 stranden wij om +/- 9:35 met onze auto in Duitsland, na eerst zelf mogelijke oorzaken nagelopen hebben ism mijn eigen dealer in Nederland , besloten om ANWB te bellen .
10:25 u 1e telefonische contact betreffende medewerker wilde mijn verzekerings gegevens hebben en op de vraag waarom kregen we geen antwoord heb alles behalve naam verzekering gegeven.
10:50 sms dat hulp onder weg is en dat huidige wachttijd 2 uur is .
12:25 telefoon gehad van anwb of er al iemand was (helaas nog niet)
Site : Sleutelhulp ter plaatse van buitenlandse partners van de Wegenwacht,
1310 ADAC komt direct met sleepwagen omdat ze niet repareren mogen van ANWB , deze man gaf gelijk aan dat het niet meer mogelijk was om dezelfde dag nog een garage te vinden die nog open was en dat reparatie minstens tm dinsdag in beslag zou nemen hierop direct de ANWB gebeld over hoe nu verder en daar begon de echte ellende.
Site : • Hulp van de ANWB Alarmcentrale en buitenlandse steunpunten, altijd in het Nederlands,
• Repatriëring van uw auto of motor naar Nederland als de pech niet ter plaatse is te verhelpen binnen 48 uur,
Begeleiding bij reparaties na pech
Na een tijdelijke reparatie nog een definitieve reparatie nodig? De Wegenwacht zoekt in overleg met u een betrouwbare garage waar uw auto of motor tegen een eerlijke prijs zo snel mogelijk wordt gerepareerd. U betaalt nooit teveel en alleen de reparatie die de Wegenwacht nodig acht wordt uitgevoerd.
De betreffende medewerkster gaf aan dat ANWB enkel transport regelde naar garage en dat we dan maar met 2 kinderen ergens in een hotel moesten gaan zitten tm woensdag omdat we voor woensdag geen vervangende wagen krijgen omdat er 48 uur in contract staat waar ze zelf werkdagen van maakt (is niet hoe het op de site staat en dat ze verder niks voor ons konden betekenen .ook na het vermelden dat dit geen optie was ivm werk en 2 kinderen die helemaal over stuur waren hierop nog poging gedaan om zelf wagen naar grens te laten slepen maar dat zou ons 800 euro gekost hebben en rijden met een wagen en heb tegen medewerkster gezegd dat ik klaar met de ANWB ben omdat meer verwacht had daar ik buitenland , ster en vervangende auto buitenland service heb afgesloten, waarop doodleuk gezegd werd dat het haar niks uitmaakte en nogmaals dat ze niks konden betekenen.en dat we zelf moesten regelen dat hij terug kwam naar NL na reperatie.
Adac heeft ons naar een Garage gesleept en die man heeft ook zijn best gedaan om alsnog wat te kunnen regelen maar ook hij kreeg het niet voor elkaar ,Bij garage aangekomen wilde deze man net naar huis gaan maar hij bood ons onderdak, eten en drinken aan (en bleef dus langer) en heeft ons treinplan gegeven .en schatting reparatie was nog steeds woensdag pas gereed ivm oorzaak zoeken , en bestellen onderdelen.
14:00 weer ANWB gebeld en gezegd dat we dringend hulp nodig hadden en dat ik dat ook verwachtte van ANWB (gezien de afgesloten opties bij pakket) omdat onze telefoons inmiddels ook bijna leeg waren en dat die man toch echt zijn deuren wilde sluiten.betreffende mannelijke medewerker toonde iets meer begrip en we zouden terug gebeld worden.maar ook deze bleek achteraf niks geregeld te hebben.
15: 15 Garage ging dicht en moest ons wel ergens brengen omdat we anders op straat zouden staan ( hotels hadden geen plek voor 4 op 1 kamer )en de laatste trein richting Venlo was dus onze laatste optie , onderweg naar station +/- 1540 werden we gebeld door ANWB dat ze alsnog een leen wagen zouden regelen alleen kon ze niet zeggen waar deze dan zou staan maar dat taxi kosten tot 75 euro vergoed zouden( gezien de locatie van het station zou dit bedrag aanzienlijk hoger zijn) worden en dat er maandag contact met ons opgenomen zou worden over wanneer de auto terug gehaald zou worden (nu wel?)
en we zouden teruggebeld worden, door een collega van haar over de leen wagen (vertrouwen hadden we inmiddels geheel niet meer in de ANWB) maar op het station gewacht tot de laatste trein en die genomen vrienden gebeld die vanaf Rotterdam naar Venlo gekomen zijn om ons naar huis te rijden waar we uiteindelijk om 23:35u waren. tot op heden ( 29-7-2012 11:16 geen telefoon gehad )
Conclusie : ANWB levert niet waar je voor betaalt ,en laat je gewoon in de kou staan , dit is geen op zich staand iets want zowel de man van ADAC als die van de Garage herkenden dit meteen en maken dit regelmatig mee, ik begrijp dat het druk is op zo een dag en dat het langer kan duren , maar als ze om 13:15 u al weten dat het niks wordt vind ik wel dat ik mag verwachten dat ze om 18:30 u wat geregeld hebben of dat ze even een status update geven .
1) Geen reparatie door Partners maar door garages
2) Hulp in buitenland vergeet het maar
3) Repatriëring alleen na veel gesteggel
4) Vervangwagen na 48 uur op werkdagen berekend
5) Hulp bij zoeken naar garages vergeet het maar.
Dit alles in combinatie met voorval begin dit jaar ( op weg gestuurd met een oplossing waarvan hij had kunnen weten dat deze niet afdoende was volgens zijn collega )doet mij overwegen om grote afstand van deze club te nemen en als ik nu een geel ANWB voertuig zie voel ik alleen nog diepe teleurstelling.
hier ons verhaal.
Zaterdag 28-7-2012 stranden wij om +/- 9:35 met onze auto in Duitsland, na eerst zelf mogelijke oorzaken nagelopen hebben ism mijn eigen dealer in Nederland , besloten om ANWB te bellen .
10:25 u 1e telefonische contact betreffende medewerker wilde mijn verzekerings gegevens hebben en op de vraag waarom kregen we geen antwoord heb alles behalve naam verzekering gegeven.
10:50 sms dat hulp onder weg is en dat huidige wachttijd 2 uur is .
12:25 telefoon gehad van anwb of er al iemand was (helaas nog niet)
Site : Sleutelhulp ter plaatse van buitenlandse partners van de Wegenwacht,
1310 ADAC komt direct met sleepwagen omdat ze niet repareren mogen van ANWB , deze man gaf gelijk aan dat het niet meer mogelijk was om dezelfde dag nog een garage te vinden die nog open was en dat reparatie minstens tm dinsdag in beslag zou nemen hierop direct de ANWB gebeld over hoe nu verder en daar begon de echte ellende.
Site : • Hulp van de ANWB Alarmcentrale en buitenlandse steunpunten, altijd in het Nederlands,
• Repatriëring van uw auto of motor naar Nederland als de pech niet ter plaatse is te verhelpen binnen 48 uur,
Begeleiding bij reparaties na pech
Na een tijdelijke reparatie nog een definitieve reparatie nodig? De Wegenwacht zoekt in overleg met u een betrouwbare garage waar uw auto of motor tegen een eerlijke prijs zo snel mogelijk wordt gerepareerd. U betaalt nooit teveel en alleen de reparatie die de Wegenwacht nodig acht wordt uitgevoerd.
De betreffende medewerkster gaf aan dat ANWB enkel transport regelde naar garage en dat we dan maar met 2 kinderen ergens in een hotel moesten gaan zitten tm woensdag omdat we voor woensdag geen vervangende wagen krijgen omdat er 48 uur in contract staat waar ze zelf werkdagen van maakt (is niet hoe het op de site staat en dat ze verder niks voor ons konden betekenen .ook na het vermelden dat dit geen optie was ivm werk en 2 kinderen die helemaal over stuur waren hierop nog poging gedaan om zelf wagen naar grens te laten slepen maar dat zou ons 800 euro gekost hebben en rijden met een wagen en heb tegen medewerkster gezegd dat ik klaar met de ANWB ben omdat meer verwacht had daar ik buitenland , ster en vervangende auto buitenland service heb afgesloten, waarop doodleuk gezegd werd dat het haar niks uitmaakte en nogmaals dat ze niks konden betekenen.en dat we zelf moesten regelen dat hij terug kwam naar NL na reperatie.
Adac heeft ons naar een Garage gesleept en die man heeft ook zijn best gedaan om alsnog wat te kunnen regelen maar ook hij kreeg het niet voor elkaar ,Bij garage aangekomen wilde deze man net naar huis gaan maar hij bood ons onderdak, eten en drinken aan (en bleef dus langer) en heeft ons treinplan gegeven .en schatting reparatie was nog steeds woensdag pas gereed ivm oorzaak zoeken , en bestellen onderdelen.
14:00 weer ANWB gebeld en gezegd dat we dringend hulp nodig hadden en dat ik dat ook verwachtte van ANWB (gezien de afgesloten opties bij pakket) omdat onze telefoons inmiddels ook bijna leeg waren en dat die man toch echt zijn deuren wilde sluiten.betreffende mannelijke medewerker toonde iets meer begrip en we zouden terug gebeld worden.maar ook deze bleek achteraf niks geregeld te hebben.
15: 15 Garage ging dicht en moest ons wel ergens brengen omdat we anders op straat zouden staan ( hotels hadden geen plek voor 4 op 1 kamer )en de laatste trein richting Venlo was dus onze laatste optie , onderweg naar station +/- 1540 werden we gebeld door ANWB dat ze alsnog een leen wagen zouden regelen alleen kon ze niet zeggen waar deze dan zou staan maar dat taxi kosten tot 75 euro vergoed zouden( gezien de locatie van het station zou dit bedrag aanzienlijk hoger zijn) worden en dat er maandag contact met ons opgenomen zou worden over wanneer de auto terug gehaald zou worden (nu wel?)
en we zouden teruggebeld worden, door een collega van haar over de leen wagen (vertrouwen hadden we inmiddels geheel niet meer in de ANWB) maar op het station gewacht tot de laatste trein en die genomen vrienden gebeld die vanaf Rotterdam naar Venlo gekomen zijn om ons naar huis te rijden waar we uiteindelijk om 23:35u waren. tot op heden ( 29-7-2012 11:16 geen telefoon gehad )
Conclusie : ANWB levert niet waar je voor betaalt ,en laat je gewoon in de kou staan , dit is geen op zich staand iets want zowel de man van ADAC als die van de Garage herkenden dit meteen en maken dit regelmatig mee, ik begrijp dat het druk is op zo een dag en dat het langer kan duren , maar als ze om 13:15 u al weten dat het niks wordt vind ik wel dat ik mag verwachten dat ze om 18:30 u wat geregeld hebben of dat ze even een status update geven .
1) Geen reparatie door Partners maar door garages
2) Hulp in buitenland vergeet het maar
3) Repatriëring alleen na veel gesteggel
4) Vervangwagen na 48 uur op werkdagen berekend
5) Hulp bij zoeken naar garages vergeet het maar.
Dit alles in combinatie met voorval begin dit jaar ( op weg gestuurd met een oplossing waarvan hij had kunnen weten dat deze niet afdoende was volgens zijn collega )doet mij overwegen om grote afstand van deze club te nemen en als ik nu een geel ANWB voertuig zie voel ik alleen nog diepe teleurstelling.
Re: ANWB buiteland
Waar is de auto dan nu, nog altijd in Duitsland?
Deze werkwijze van de ANWB herken ik niet.
In tegendeel, wij hadden ook pech, op een zondag en moesten natuurlijk wachten tot maandag weer een garage open was.
In deze tijd zeker 6 telefoontjes gehad van de ANWB, of alles naar wens was.
Zelf de daag na de reparatie nog een belletje, of de reparatie goed was uitgevoerd, en er geen problemen meer waren.
Wij baalden natuurlijk ook om met pech te staan, maar ik bleef dan wel ook vriendelijk tegen de medewerkster van de alarmcentrale.
Deze werkwijze van de ANWB herken ik niet.
In tegendeel, wij hadden ook pech, op een zondag en moesten natuurlijk wachten tot maandag weer een garage open was.
In deze tijd zeker 6 telefoontjes gehad van de ANWB, of alles naar wens was.
Zelf de daag na de reparatie nog een belletje, of de reparatie goed was uitgevoerd, en er geen problemen meer waren.
Wij baalden natuurlijk ook om met pech te staan, maar ik bleef dan wel ook vriendelijk tegen de medewerkster van de alarmcentrale.
Re: ANWB buiteland
Auto idd nog in duitsland , mag hem niet daar laten maken anders vervoeren ze hem niet. ik heb tot vorig jaar ook alleen maar positieve ervaringen met de ANWB maar na verkoopservice, pech januari en het eerder genoemde is mijn vertrouwen compleet weg voel me enorm in de steek gelaten omdat er echt geen enkele vorm van medewerking gegeven is dit keer,
Re: ANWB buiteland
ps ben ook rustig en beleeft gebleven alleen toen ze voet bij stuk hield en en zei dat we alles zelf moesten regelen heb ik gezegt dat ik klaar met de club was
Re: ANWB buiteland
Vooropgesteld er is een heleboel niet goed gegaan in dit verhaal, dat ben ik zeker met u eens.marsje99 schreef:Deze ervaring wil ik graag met jullie delen, al die extra services Ster ,vervangend vervoer , hulp bij pech heb je weinig aan in duitsland.
hier ons verhaal.
Zaterdag 28-7-2012 stranden wij om +/- 9:35 met onze auto in Duitsland, na eerst zelf mogelijke oorzaken nagelopen hebben ism mijn eigen dealer in Nederland , besloten om ANWB te bellen .
10:25 u 1e telefonische contact betreffende medewerker wilde mijn verzekerings gegevens hebben en op de vraag waarom kregen we geen antwoord heb alles behalve naam verzekering gegeven.
10:50 sms dat hulp onder weg is en dat huidige wachttijd 2 uur is .
12:25 telefoon gehad van anwb of er al iemand was (helaas nog niet)
Site : Sleutelhulp ter plaatse van buitenlandse partners van de Wegenwacht,
1310 ADAC komt direct met sleepwagen omdat ze niet repareren mogen van ANWB , deze man gaf gelijk aan dat het niet meer mogelijk was om dezelfde dag nog een garage te vinden die nog open was en dat reparatie minstens tm dinsdag in beslag zou nemen hierop direct de ANWB gebeld over hoe nu verder en daar begon de echte ellende.
Site : • Hulp van de ANWB Alarmcentrale en buitenlandse steunpunten, altijd in het Nederlands,
• Repatriëring van uw auto of motor naar Nederland als de pech niet ter plaatse is te verhelpen binnen 48 uur,
Begeleiding bij reparaties na pech
Na een tijdelijke reparatie nog een definitieve reparatie nodig? De Wegenwacht zoekt in overleg met u een betrouwbare garage waar uw auto of motor tegen een eerlijke prijs zo snel mogelijk wordt gerepareerd. U betaalt nooit teveel en alleen de reparatie die de Wegenwacht nodig acht wordt uitgevoerd.
De betreffende medewerkster gaf aan dat ANWB enkel transport regelde naar garage en dat we dan maar met 2 kinderen ergens in een hotel moesten gaan zitten tm woensdag omdat we voor woensdag geen vervangende wagen krijgen omdat er 48 uur in contract staat waar ze zelf werkdagen van maakt (is niet hoe het op de site staat en dat ze verder niks voor ons konden betekenen .ook na het vermelden dat dit geen optie was ivm werk en 2 kinderen die helemaal over stuur waren hierop nog poging gedaan om zelf wagen naar grens te laten slepen maar dat zou ons 800 euro gekost hebben en rijden met een wagen en heb tegen medewerkster gezegd dat ik klaar met de ANWB ben omdat meer verwacht had daar ik buitenland , ster en vervangende auto buitenland service heb afgesloten, waarop doodleuk gezegd werd dat het haar niks uitmaakte en nogmaals dat ze niks konden betekenen.en dat we zelf moesten regelen dat hij terug kwam naar NL na reperatie.
Adac heeft ons naar een Garage gesleept en die man heeft ook zijn best gedaan om alsnog wat te kunnen regelen maar ook hij kreeg het niet voor elkaar ,Bij garage aangekomen wilde deze man net naar huis gaan maar hij bood ons onderdak, eten en drinken aan (en bleef dus langer) en heeft ons treinplan gegeven .en schatting reparatie was nog steeds woensdag pas gereed ivm oorzaak zoeken , en bestellen onderdelen.
14:00 weer ANWB gebeld en gezegd dat we dringend hulp nodig hadden en dat ik dat ook verwachtte van ANWB (gezien de afgesloten opties bij pakket) omdat onze telefoons inmiddels ook bijna leeg waren en dat die man toch echt zijn deuren wilde sluiten.betreffende mannelijke medewerker toonde iets meer begrip en we zouden terug gebeld worden.maar ook deze bleek achteraf niks geregeld te hebben.
15: 15 Garage ging dicht en moest ons wel ergens brengen omdat we anders op straat zouden staan ( hotels hadden geen plek voor 4 op 1 kamer )en de laatste trein richting Venlo was dus onze laatste optie , onderweg naar station +/- 1540 werden we gebeld door ANWB dat ze alsnog een leen wagen zouden regelen alleen kon ze niet zeggen waar deze dan zou staan maar dat taxi kosten tot 75 euro vergoed zouden( gezien de locatie van het station zou dit bedrag aanzienlijk hoger zijn) worden en dat er maandag contact met ons opgenomen zou worden over wanneer de auto terug gehaald zou worden (nu wel?)
en we zouden teruggebeld worden, door een collega van haar over de leen wagen (vertrouwen hadden we inmiddels geheel niet meer in de ANWB) maar op het station gewacht tot de laatste trein en die genomen vrienden gebeld die vanaf Rotterdam naar Venlo gekomen zijn om ons naar huis te rijden waar we uiteindelijk om 23:35u waren. tot op heden ( 29-7-2012 11:16 geen telefoon gehad )
Conclusie : ANWB levert niet waar je voor betaalt ,en laat je gewoon in de kou staan , dit is geen op zich staand iets want zowel de man van ADAC als die van de Garage herkenden dit meteen en maken dit regelmatig mee, ik begrijp dat het druk is op zo een dag en dat het langer kan duren , maar als ze om 13:15 u al weten dat het niks wordt vind ik wel dat ik mag verwachten dat ze om 18:30 u wat geregeld hebben of dat ze even een status update geven .
1) Geen reparatie door Partners maar door garages
2) Hulp in buitenland vergeet het maar
3) Repatriëring alleen na veel gesteggel
4) Vervangwagen na 48 uur op werkdagen berekend
5) Hulp bij zoeken naar garages vergeet het maar.
Dit alles in combinatie met voorval begin dit jaar ( op weg gestuurd met een oplossing waarvan hij had kunnen weten dat deze niet afdoende was volgens zijn collega )doet mij overwegen om grote afstand van deze club te nemen en als ik nu een geel ANWB voertuig zie voel ik alleen nog diepe teleurstelling.
Er zijn echter wel een paar dingen die ik me afvraag. Waren er bijvoorbeeld geen hotels met 2 2-pers. kamers ? U gaf alleen aan dat er geen plek was voor 4 op 1 kamer.
Verder haalt u meermaals het punt aan van vervangend vervoer binnen 48 uur. U schreef ook dat u op zaterdag 28-7 (gisteren) bent gestrand en om 10.25u de ANWB voor het eerst heeft gebeld. En u schreef dat u tot op heden 29-7 11.16u niets had vernomen sinds het laatste telefoontje. Nu weet ik niet hoe de ANWB die 48 uur rekent, maar zelfs als ze geen uren in werkdagen doorrekenen zijn volgens mijn berekening de 48 uur dan ook nog niet om, er waren net iets meer dan 24 uren verstreken. De 48 uur is maandag pas ergens verstreken op zijn vroegst.
En heel eerlijk gezegd zou ik de overstuur rakende kinderen niet in het verhaal betrekken, ook niet in de communicatie naar de ANWB. Heel vaak raken kinderen overstuur omdat ouders overstuur raken. De ouders zorgen vaak voor het veilige wereldje van de kinders en als de ouders het ook niet meer weten, stort dat heel snel in. Toegegeven, dat is een beetje dramatisch geformuleerd. We zijn jaren terug zelf gestrand toen we op vakantie gingen met vrienden en kinderen van hen, althans de auto van hen strandde. Op een gegeven moment kregen de kids iets teveel mee van het hele gebeuren en begonnen overstuur te raken. Door snel ingrijpen van de ouders is dit heel snel in de kiem gesmoord. Uiteindelijk had het geheel ook een paar dagen geduurd maar de kids hebben er maar weinig van meegekregen omdat we er met zijn allen voor gezorgd hebben daar ook al een uitje van te maken, natuurlijk ging dat allemaal wat makkelijker met wat meer volwassenen.
Re: ANWB buiteland
Natuurlijk vervoeren zij geen auto´s welke in order zijn, dat staat nergens in de voorwaarden.marsje99 schreef:Auto idd nog in duitsland , mag hem niet daar laten maken anders vervoeren ze hem niet. ik heb tot vorig jaar ook alleen maar positieve ervaringen met de ANWB maar na verkoopservice, pech januari en het eerder genoemde is mijn vertrouwen compleet weg voel me enorm in de steek gelaten omdat er echt geen enkele vorm van medewerking gegeven is dit keer,
Zoals Emmy al aangeeft, hebben jullie gisteren pech gehad, en dan is weekend, en ook in Duitsland zijn dan geen garages open.
Als de auto gerepareerd is (in Duitsland) kunnen jullie deze toch zelf weer ophalen.
De kosten moeten jullie ook zelf betalen, daar is geen ANWB voor nodig.
Wat het hotel betreft, laat ik het bij de uitspraak van Emmy.
Ik vind het triest als iemand ,ook ik ,pech heeft, maar je moet de mensen welke jouw willen helpen, wel de tijd geven.
Re: ANWB buiteland
Wat ik niet begrijp is waarom je de naam van de verzekering niet aan de anwb wilt vertellen?
Re: ANWB buiteland
tijd geven ???? ze doen helemaal niks ! heb nu nog steeds geen telefoon gehad dat er er wat geregeld is ( had dus nog steeds op dat industrie terrein gestaan als het aan de ANWB lag) en in 24 uur moet er toch echt wel even een telefoontje vanaf kunnen , 2+ 2 was ook vol en mijn punt is dat ze Helemaal niks regelen en dat valt me erg tegen de rekening sturen ze wel elk jaar trouw maar dan verwacht ik ook diensten . natuurlijk kan dit niet in 10 minuten dat snap ik ook wel maar 24 uur kom op ! het was een NOOD situatie omdat we geen kant meer op konden op dat moment , dan vraag je hulp waar je voor betaald en krijgt het niet , gaat niet om leenwagen maar om uitblijven van actie vanuit de ANWB ,die wagen boeit me niet stond op een verlaten industrieterrein zonder faciliteiten in de stromende regen met bagage en kleine kinderen , een beetje humaniteit van de hun zijde was gepast geweest. als die garage ons niet geholpen had hadden we minstens 4 km moeten lopen voor er ook maar iets was.
Re: ANWB buiteland
@grun
omdat ze dat niet aangaat , zo wordt er veel fraude gepleegd met verzekeringen (niet door ANWB) de betreffende medewerker had mijn adres gegevens, kenteken en hoe ik verzekerd was en mijn lidmaatschap nummer al .
omdat ze dat niet aangaat , zo wordt er veel fraude gepleegd met verzekeringen (niet door ANWB) de betreffende medewerker had mijn adres gegevens, kenteken en hoe ik verzekerd was en mijn lidmaatschap nummer al .
Re: ANWB buiteland
@emmy75
48 uur vanaf moment pech melding het is vanaf de eerste minuut al duidelijk geweest dat dit veel langer zou duren.
48 uur vanaf moment pech melding het is vanaf de eerste minuut al duidelijk geweest dat dit veel langer zou duren.
Re: ANWB buiteland
@nevermind
niet laten maken strookt niet met de voorwaarden van de ster polis daar staat dat ze helpen zoeken naar de goedkoopste reparateur en dat is daar door lager uurtarief en goedkopere onderdelen.
ze hadden ons voor zeer weinig (heb prijslijst ADAC gezien) gewoon naar huis kunnen laten brengen, snap dat dit geen optie is maar ze hebben erg goede tarieven , ook het aanbieden van eigen bijdrage werd genegeerd en dat is jammer.
niet laten maken strookt niet met de voorwaarden van de ster polis daar staat dat ze helpen zoeken naar de goedkoopste reparateur en dat is daar door lager uurtarief en goedkopere onderdelen.
ze hadden ons voor zeer weinig (heb prijslijst ADAC gezien) gewoon naar huis kunnen laten brengen, snap dat dit geen optie is maar ze hebben erg goede tarieven , ook het aanbieden van eigen bijdrage werd genegeerd en dat is jammer.
Re: ANWB buiteland
en even voor de duidelijkheid wij waren erg rustig maar onmogelijk om een plan te maken door het stilzwijgen van de anwb
Re: ANWB buiteland
Ze willen, normaal gesproken, de gegevens van uw reisverzekering weten.
Alles wat door uw reisverzekering wordt gedekt (bv hotelovernachting, taxikosten) hoeft dan niet door de ANWB worden betaald.
Ook kunnen ze dan nagaan wat er gedekt wordt, tot welk bedrag u verzekerd bent en daar hun plan van aanpak op aanpassen.
Alles wat door uw reisverzekering wordt gedekt (bv hotelovernachting, taxikosten) hoeft dan niet door de ANWB worden betaald.
Ook kunnen ze dan nagaan wat er gedekt wordt, tot welk bedrag u verzekerd bent en daar hun plan van aanpak op aanpassen.
Re: ANWB buiteland
de vraag was voor auto verzekering en niet voor reisverzekering (die loopt ook bij anwb) reisverzekering had ik direct gegeven, maar dat was echt niet wat hij vroeg ( heb 5 X gevraagd waarom hij dit wilde weten )
Re: ANWB buiteland
Misschien omdat een auto verzekering ook vaak een vervangend vervoer optie heeft ?de vraag was voor auto verzekering en niet voor reisverzekering
Re: ANWB buiteland
Bij veel (nieuwe) auto zit een mobiliteitsgarantie.
Maar dan hoef je niet de gegevens van de autoverzekering te hebben.
Wel het nummer van het betreffende mobiliteits"verzekering".
Wij hebben 1maal stil gestaan in het buitenland.
De auto was de zaak van de mobiliteitsgarantie, het hotel voor een gedeelte ANWB en reisverzekering, vervangende auto ANWB.
Maar dan hoef je niet de gegevens van de autoverzekering te hebben.
Wel het nummer van het betreffende mobiliteits"verzekering".
Wij hebben 1maal stil gestaan in het buitenland.
De auto was de zaak van de mobiliteitsgarantie, het hotel voor een gedeelte ANWB en reisverzekering, vervangende auto ANWB.
Re: ANWB buiteland
Zijn wel een aantal zaken niet echt lekker gelopen maar je overschat de anwb een beetje. Behalve de meest simpele zaken doen ze ook in Nederland niet alteveel meer bij een defect (mijn ervaring is dat als ik er zelf niet ter plekke uitkom je de anwb enkel nog belt voor repatriëring van het voertuig).
Eigenlijk is dat in Duitsland dus ook gebeurd.
Check ook eens in welke landen ze (deels op basis van wetgeving) helemaal niets meer mogen doen en je bent een stuk wijzer (strand je op vrijdag in Frankrijk dan kun je er vergif op innemen dat je tot dinsdag moet wachten alvorens een garagist genegen is om een blik onder de motorkap te werpen.
Eigenlijk houdt ik er al jaren rekening mee dat ik bij panne de boel zelf moet regelen en dat ik enkel bij serieuze problemen nog iets aan een steunpunt heb.
Eigenlijk is dat in Duitsland dus ook gebeurd.
Check ook eens in welke landen ze (deels op basis van wetgeving) helemaal niets meer mogen doen en je bent een stuk wijzer (strand je op vrijdag in Frankrijk dan kun je er vergif op innemen dat je tot dinsdag moet wachten alvorens een garagist genegen is om een blik onder de motorkap te werpen.
Eigenlijk houdt ik er al jaren rekening mee dat ik bij panne de boel zelf moet regelen en dat ik enkel bij serieuze problemen nog iets aan een steunpunt heb.
Re: ANWB buiteland
Zelf meegemaakt, of gewoon, omdat jet het zelf wilt doen, dat is namelijk ook door vele ANWB leden gebruikelijk.Eigenlijk houdt ik er al jaren rekening mee dat ik bij panne de boel zelf moet regelen en dat ik enkel bij serieuze problemen nog iets aan een steunpunt heb.
Lees mijn bericht terug, dan zie je, dat het mij helemaal anders overkomen is.
Maar dit doet er niets ter zake.
Zoals TS hier schrijft, heeft zij ook bij de ANWB gereageerd.
Ik had het al eens geschreven, misschien een andere toon aanslaan aan de telefoon, dan is de respons ook vriendelijk.
Als dit een waar gebeurd verhaal is, dan moet TS hier bij de ANWB een klacht indienen, en wij wachten dan geduldig af, wat er uit komt.
-
- Berichten: 32490
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB buiteland
@ Marsje.
Een beetje een lang verhaal, waarvan ik niet goed weet wat ik er op moet/kan zeggen.
Toch eerst maar eens de verzekering. Waarom vond je het nu nodig die gegevens niet te verstrekken? Dikke kans dat er dan veel meer mogelijk was geweest. Ik heb alle verzekeringen bij de ANWB lopen, ook de wegenwacht dus. Ooit stond ik met pech, auto kon niet meteen gerepareerd worden. Ik bleek dus verzekerd te zijn voor een vervangende auto, alleen - en dat was dus het mooie - dat kreeg ik niet via de wegenwacht, maar via de autoverzekering. Daar zat dat bij in. Daarom snap ik eigenlijk niet je weigering openheid van zaken te geven.
Dan het al dan niet repareren. De wegenwacht geeft in principe noodhulp. Het is geen vervangende garage. Voor reparaties ben je in beginsel zelf verantwoordelijk. Wat de ANWB over het algemeen doet is je zodanig op weg helpen dat je veilig en verantwoord een garage kunt bereiken, als dat niet lukt, dan wordt je naar een garage gesleept. Afhankelijk van de situatie kan er uiteraard ook naar andere mogelijkheden gekeken worden.
Sja, dat je verwacht dat in no-time de auto volledig gerepareerd gaat worden is je goed recht. Maar blijkbaar kon de auto niet ter plekke goed gerepareerd worden? Dan blijft inderdaad afslepen naar een garage over, en die gaan toch echt niet speciaal voor jou na sluitingstijd de boel weer opengooien. We praten nog altijd over een auto, een machine, die heus niet verder verslechterd als er niet direct gerepareerd wordt. Het is geen mens voor wie, als het nodig is, desnoods midden in de nacht ambulances en ziekenhuizen paraat staan.
Sja, en als je dan een paar dagen vast zit, dan wordt het inderdaad een hotel of een vervangend vervoer. Maar als je dus niet aangeeft of je al dan niet aanvullend verzekerd bent, dan kunnen ze ook niet veel.
Je teleurstelling begrijp ik, maar het echte pechprobleem zit in jouw auto, die op het verkeerde moment er geen zin meer in had. Dat je vervolgens tegen een soort wet van Murphy aanloopt (als één ding fout gaat, gaat alles fout), daar is weinig aan te doen denk ik. Eigenlijk denk ik dat je meer verwacht had, dan de ANWB waar kan maken.
Een beetje een lang verhaal, waarvan ik niet goed weet wat ik er op moet/kan zeggen.
Toch eerst maar eens de verzekering. Waarom vond je het nu nodig die gegevens niet te verstrekken? Dikke kans dat er dan veel meer mogelijk was geweest. Ik heb alle verzekeringen bij de ANWB lopen, ook de wegenwacht dus. Ooit stond ik met pech, auto kon niet meteen gerepareerd worden. Ik bleek dus verzekerd te zijn voor een vervangende auto, alleen - en dat was dus het mooie - dat kreeg ik niet via de wegenwacht, maar via de autoverzekering. Daar zat dat bij in. Daarom snap ik eigenlijk niet je weigering openheid van zaken te geven.
Dan het al dan niet repareren. De wegenwacht geeft in principe noodhulp. Het is geen vervangende garage. Voor reparaties ben je in beginsel zelf verantwoordelijk. Wat de ANWB over het algemeen doet is je zodanig op weg helpen dat je veilig en verantwoord een garage kunt bereiken, als dat niet lukt, dan wordt je naar een garage gesleept. Afhankelijk van de situatie kan er uiteraard ook naar andere mogelijkheden gekeken worden.
Sja, dat je verwacht dat in no-time de auto volledig gerepareerd gaat worden is je goed recht. Maar blijkbaar kon de auto niet ter plekke goed gerepareerd worden? Dan blijft inderdaad afslepen naar een garage over, en die gaan toch echt niet speciaal voor jou na sluitingstijd de boel weer opengooien. We praten nog altijd over een auto, een machine, die heus niet verder verslechterd als er niet direct gerepareerd wordt. Het is geen mens voor wie, als het nodig is, desnoods midden in de nacht ambulances en ziekenhuizen paraat staan.
Sja, en als je dan een paar dagen vast zit, dan wordt het inderdaad een hotel of een vervangend vervoer. Maar als je dus niet aangeeft of je al dan niet aanvullend verzekerd bent, dan kunnen ze ook niet veel.
Je teleurstelling begrijp ik, maar het echte pechprobleem zit in jouw auto, die op het verkeerde moment er geen zin meer in had. Dat je vervolgens tegen een soort wet van Murphy aanloopt (als één ding fout gaat, gaat alles fout), daar is weinig aan te doen denk ik. Eigenlijk denk ik dat je meer verwacht had, dan de ANWB waar kan maken.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jan 2011 14:50
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: ANWB buiteland
Ha Marsje,
Wat vervelend dat de hulpverlening niet gegaan is zoals je verwacht had. Heb je dit verhaal ook bij ons klachtenteam neergelegd? Het is al even geleden, maar kunnen we via webcare misschien nog iets voor je betekenen?
^GV
Wat vervelend dat de hulpverlening niet gegaan is zoals je verwacht had. Heb je dit verhaal ook bij ons klachtenteam neergelegd? Het is al even geleden, maar kunnen we via webcare misschien nog iets voor je betekenen?
^GV