Met vriendelijke groet Roger Pfaff




LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ze werd niet geholpen omdat ze geen anwb lid was, wie de eigenaar van de auto is doet er niet toe. Ik geloof dat je ter plekke alsnog lid kunt worden, maar dan betaal je wel de hoofdprijs.Roger Pfaff schreef:Want vandaag had mijn vrouw pech met de auto van onze dochter en omdat zei niet de eigenaresse was van deze auto werd ze niet geholpen.
Zo hebben de merkdealers tegenwoordig ook gewoon "gratis" pechhulp/assistance als je daar het onderhoud laat doen; dus ook bij het 2de handsje.michieldejong schreef:Veel concurrenten werken wel op kenteken i.p.v. op naam. Voor mij was dat een reden om niet voor de ANWB te kiezen.
Roger Pfaff schreef:Hoi ik wil u vragen of jullie ook problemen hebben gehad, wanneer u met pech zit op de snelweg en dat je de ANWB belt voor hulp ? Want vandaag had mijn vrouw pech met de auto van onze dochter en omdat zei niet de eigenaresse was van deze auto werd ze niet geholpen. Maar vroeger stond de lidmaatschap toch op kenteken en niet op de persoon , want ik moet niet gerepareerd worden maar de wagen toch ? Dus mijn vraag is vinden jullie dit normaal ?????
Met vriendelijke groet Roger Pfaff![]()
![]()
![]()
Voor zover ik weet heeft het inderdaad altijd op naam gestaan. Dat was voor mij reden om juist voor de anwb te kiezen, ik rij nog wel eens in een andere auto, er zit wel een beperking aan hoe vaak je ze voor een verschillend kenteken mag laten komen, op zich wel logisch natuurlijk.Roger Pfaff schreef:Want vandaag had mijn vrouw pech met de auto van onze dochter en omdat zei niet de eigenaresse was van deze auto werd ze niet geholpen. Maar vroeger stond de lidmaatschap toch op kenteken en niet op de persoon
Ik denk dat veel te maken heeft met de manier van benadering. Ook ik ben een keer weggesleept achter de wegenwachtauto met een kapotte koppeling. Ook geen lid (vader wel), maar met een normale vraag willen ze wel wat doen.gosewijn schreef:5 jaar geleden moest mijn vrouw naar het ziekenhuis 35 km van ons huis . Zij belde op dat de auto niet wou starten omdat de accu leeg was , door de zenuwen had ze de lampen laten branden . heb de situatie uitgelegd binnen een kwartier was de Anwb aanwezig kosten niets .Lidmaatschap staat op mijn naam .
Dat klopt, maar aangezien de wagen niet zelf zijn nota kan betalen wordt het lidmaatschap toch maar op naam van een persoon gezet.Roger Pfaff schreef:want ik moet niet gerepareerd worden maar de wagen toch ?
De zogenaamde partnerpas is er sinds een paar jaar (ik dacht sinds 2015) Of ze je nu ook nog hadden meegenomen durf ik niet te zeggen, maar ze zijn het niet verplicht hoe schrijnend de situatie ook is (je kan altijd ter plaatse nog lid worden, kost alleen wat meer).NeoDutchio schreef:Ik denk dat veel te maken heeft met de manier van benadering. Ook ik ben een keer weggesleept achter de wegenwachtauto met een kapotte koppeling. Ook geen lid (vader wel), maar met een normale vraag willen ze wel wat doen.gosewijn schreef:5 jaar geleden moest mijn vrouw naar het ziekenhuis 35 km van ons huis . Zij belde op dat de auto niet wou starten omdat de accu leeg was , door de zenuwen had ze de lampen laten branden . heb de situatie uitgelegd binnen een kwartier was de Anwb aanwezig kosten niets .Lidmaatschap staat op mijn naam .
Er zijn inmiddels ook genoeg alternatieven, zeker voor de jonge auto's: Routemobiel, pechhulp via verzekering, pechhulp dealer en de pechhulp on demand. Voor oudere auto's heb je wat minder keuze.Rijdt je partner in jouw auto? Bestel dan voor hem of haar de ANWB Partnerpas. Dan krijgt je partner dezelfde Wegenwacht Service als jij, in jullie auto. Met een eigen pas wordt je partner ook geholpen in de gezinsauto waarvan je aan ons het kenteken heeft doorgegeven. Alleen zo ben je er zeker van dat jouw partner pechhulp krijgt in de gezinsauto. Bovendien profiteert hij of zij meteen ook van de voordelen van het ANWB-lidmaatschap. Deze extra pas kost € 5,- per jaar.
Zal ook te maken hebben met de drukte. Als een wegenwacht in de buurt is, en het is niet druk zullen ze eerder helpen dan als er al een lijst met wachtenden is. Het zijn net mensen...NeoDutchio schreef:Ik denk dat veel te maken heeft met de manier van benadering. Ook ik ben een keer weggesleept achter de wegenwachtauto met een kapotte koppeling. Ook geen lid (vader wel), maar met een normale vraag willen ze wel wat doen.gosewijn schreef:5 jaar geleden moest mijn vrouw naar het ziekenhuis 35 km van ons huis . Zij belde op dat de auto niet wou starten omdat de accu leeg was , door de zenuwen had ze de lampen laten branden . heb de situatie uitgelegd binnen een kwartier was de Anwb aanwezig kosten niets .Lidmaatschap staat op mijn naam .
Ik was voorheen ook wegenwacht lid, totdat ik een Hyundai occasion kocht van 10 jaar oud. Hyundai en Kia dealers & specialisten bieden ook wegenwacht hulp (Mobiliteits garanty) aan, in geheel Europa incl. aanhanger en vervangend vervoer, mits je de auto bij hun in onderhoud blijft houden wordt dit weer elk jaar gratis verlengt en dat scheelt toch gauw zo'n 145 euro. De mobiliteits pas is gebonden aan het kenteken van de auto.MauHe schreef:Ja, er zijn een aantal alternatieven voor de ANWB, maar daarvoor kun je je alleen aanmelden als je een relatief jonge auto hebt. De ANWB is de enige die niet naar het bouwjaar van de auto kijkt. Die andere bedrijven kiezen alleen de krenten uit de pap. Sinds ik lid ben (1989) heb ik ze een keer of 7 nodig gehad en je bent altijd weer blij dat je ze kunt bellen als je ze nodig hebt.