LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB opzeggen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
tommyharm
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2005 21:32

ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door tommyharm »

Na jarenlang lid te zijn van de wegenwacht heb ik nu een bedrijfsauto. Ikheb dus niets meer aan mijn Lid-maatschap. Via de lease maatschappij ben je al lid en je KUNT hem dus niet meer gebruiken. Je kunt bij de ANWB alleen per jaar opzeggen! Ik ben van mening dat wanneer je bijvoorbeeld een vrijwaring hebt van je eigen auto, je aan kunt tonen dat je een leaseauto hebt en wanneer je je ANWB-pasjes inleverd je bijvoorbeeld per ieder gewenst moment je lidmaatschap op moet kunnen zeggen! Helaas kan dit niet. Ook kun je uitsluitend schriftelijk opzeggen en niet per email, terwijl je WEL lid kunt worden per mail! Snap jij hun logica nog? Ik hoor graag wat een ander daar van vind.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ken geen enkele club, vereniging of organisatie waar je zomaar midden in een jaar kunt opzeggen. De ANWB zal dus geen uitzondering zijn. Meestal staat het ook in de Algemene Voorwaarden vermeld.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door flepp »

Het wordt tijd dat deze voorwaarden aangepast worden, het is lariekoek dat je niet kan opzeggen onder bepaalde voorwaarden waneer je geen gebruik meer maakt van deze dienst .
Je mag wel elk willekeurig moment instappen maar niet opzeggen.
De anwb zou dan ook alleen maar per kalenderjaar nieuweleden moeten in schrijven als ze zo strikt zijn in hun voorwaarden die ze stellen.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door NONO »

De ANWB heeft wel meer van die fratsen.

Als ik me goed herinner was het rond 1983 dat de KNAC in de problemen zat en de ANWB daar gebruik van maakte door je doodeenvoudig hun clubblad toe te sturen en je tot lid te verklaren.

Heeft maanden geduurd alvorens de ANWB eindelijk begreep dat hun handelswijze niet bepaald op prijs werd gesteld.

En ook nu nog, zou ik onder geen omstandigheid lid worden.

mickey
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2005 16:53

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door mickey »

NONO
Geplaatst op: 28 Jul 2005 20:30 Onderwerp:



De ANWB heeft wel meer van die fratsen.

Als ik me goed herinner was het rond 1983 dat de KNAC in de problemen zat en de ANWB daar gebruik van maakte door je doodeenvoudig hun clubblad toe te sturen en je tot lid te verklaren.

Heeft maanden geduurd alvorens de ANWB eindelijk begreep dat hun handelswijze niet bepaald op prijs werd gesteld.

En ook nu nog, zou ik onder geen omstandigheid lid worden.
ik geloof niet dat het nodig is om zulke oude koeien uit de sloot te halen. 1983 dan praten we over ruim22 jaar terug, ik neem aan dat er toch wel IETS is veranderd. moest ik even kwijt nu even terug naar topic.

dat de ANWB niet halverwege een jaar een abbonement opzegt is nogal logisch. dat is bij elk contract wat je aangaat het geval neem jij een telefoonabonement en je verliest je toestel dan word het contract ook niet verbroken, dat zijn nou eenmaal de regels. maar wat wel positief is voor jou mischien is dat opzegge via mail net zo rechtsgeldig is als opzeggen via brief. dus ook een opzegging via email moet worden geacepteerd. wat ik echter nog wel wil meedelen is een brief kun je eventueel aangetekend versturen dan heb je een bewijs dat je hem hebt verstuud dat is via mail nog een probleem.

mvg mickey.

JohnAlb
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jul 2003 18:29

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door JohnAlb »

Ik hoop dat Flep en NONO ook zo ten strijde trekken tegen: KPN, Libertel, Vodafoon, T-Mobiel, UPC, Wanadoo, Telegraaf, Volkskrant, Panorama, Revu, Prive, Story, Voetbal international, Boek en Plaat, Consumentenbond, Tros, Vara, Avro enz enz enz enz enz enz enz

Kortom je alle lidmaatschappen hier wel neer zetten, want het is overal het zelfde verhaal.

En vergeet de verzejeringen niet....die presteren het om je 5 jaar het haasje te laten zijn !!

heuvelop
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2005 23:17

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door heuvelop »

Bij o.a Tros en het A.D en ook diverse verzekerings maatschappijen is het wel degelijk mogelijk om tussen door op te zeggen.
Vader werd opgenomen in verpleeghuis hiervan melding gemaakt bij de hierbovenvermelde organisaties abonnementen etc. werden gelijk gestopt en het resterende bedrag terug geboekt.
ANWB zegt wel direct een autoverzekering op zonder dat ze een weerwoord vragen aan de verzekerde die ten goede trouw het aantal schade jaren vermeld wat achteraf niet juist was terwijl de oude verzekering hem had laten weten dat hij verzekerd was zonder de bonus/malus ladder.

ddewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2012 14:50

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door ddewit »

Op de weg terug vanuit Duitsland stond bij een Duits tankstation een standje van de ADAC (de Duitse wegenwacht). Je kunt, door de Europese Unie, als Nederlander gewoon lid worden van ADAC. In het geval van pech in Nederland komt dan alsnog gewoon de wegenwacht. Alleen net als met veel dingen is er tussen Duitse en Nederlandse tarieven een zeer groot prijsverschil voor dezelfde service. Wegenwacht (Europa service - met vervangende auto en met een partnerlidmaatschap) = 210,- Zelfde ding bij de ADAC: 105,- Je moet voor 15 november opzeggen, dat staat in de te dure overeenkomst voorwaarden ;)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door grun »

ddewit schreef:Op de weg terug vanuit Duitsland stond bij een Duits tankstation een standje van de ADAC (de Duitse wegenwacht). Je kunt, door de Europese Unie, als Nederlander gewoon lid worden van ADAC. In het geval van pech in Nederland komt dan alsnog gewoon de wegenwacht. Alleen net als met veel dingen is er tussen Duitse en Nederlandse tarieven een zeer groot prijsverschil voor dezelfde service. Wegenwacht (Europa service - met vervangende auto en met een partnerlidmaatschap) = 210,- Zelfde ding bij de ADAC: 105,-
Dat is misschien wel een goede tip. Nog wel een vraagje:
- hoe kom je aan 105 euro? Ik lees op de ADAC site dat een persoonlijk abo met werelddekking 79,50 kost?
- ik neem aan dat je, als je in Nederland pech krijgt, naar de ADAC moet bellen en dat die het dan weer doorgeven naar de ANWB. Laten die je niet langer wachten dan de 'echte' ANWB leden? Bij pech wil de klant over het algemeen graag snel geholpen worden.

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Bij de ANWB kun je wel lid blijven en profiteren van allerlei voordelen en de Kampioen ontvangen, kost on 2 tientjes per jaar.

Maar je hebt en bedrijfsauto, dus het kost je allemaal minder als dat je zelf de auto moet betalen,....ach, niet zo moeilijk doen hoor over die paar tientjes,.....

Kwiebes
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2013 19:30

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door Kwiebes »

Het klopt dat dit bij de ANWB niet kan, Zij geven aan dat de kaart persoonlijk is, dus als u in de auto van uw buurman rijdt en krijgt pech onderweg dan heeft u toch recht op hulp.

Vorig jaar heb ik vanwege de financiele crisis mijn auto moeten verkopen. Om toch mijn kinderen te kunnen bezoeken waarvan 1 op een instlling verblijft, heb ik een scooter gekocht.
Ik heb de ANWB gemaild om te vragen of mijn auto pechhulp kon worden omgezet naar scooter pechhulp. Dit zou eigenlijk niet kunnen, maar zij hebben een uitzondering gemaakt. Ontezttend blij mee want heb hen al een keer nodig gehad voor me scooter.

willempiet
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2013 22:49

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door willempiet »

ik heb mijn lidmaatschap opgezegd omdat ze bij de klantenservice zeer
onvriendelijk waren tegen mij nadat ik met pech had gestaan op een parkeerplaats

mijn vooruit was ingeslagen en het sneeuwde nogal dus durfde niet te rijden.
nadat ik had gebeld adviseerde ze mij dat ik carglass moest bellen.
toen werd ik nogal geiriteerd want ik was toch lid.
echter na veel gedoe en 2 uur verder kwam de anwb die vroeg ik of dit normaal was
van de klantenservice hij zei nee hoor maar ze had wel een punt :?

al goed mij klacht de volgende dag gemeld maar alsof de duvel er mee speelde
kreeg ik een nogal sarcastiche vrouw die mijn klacht niet serieus nam.

voor mij geen anwb meer.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door Rim69 »

willempiet schreef:ik heb mijn lidmaatschap opgezegd omdat ze bij de klantenservice zeer
onvriendelijk waren tegen mij nadat ik met pech had gestaan op een parkeerplaats

mijn vooruit was ingeslagen en het sneeuwde nogal dus durfde niet te rijden.
nadat ik had gebeld adviseerde ze mij dat ik carglass moest bellen.
toen werd ik nogal geiriteerd want ik was toch lid.
echter na veel gedoe en 2 uur verder kwam de anwb die vroeg ik of dit normaal was
van de klantenservice hij zei nee hoor maar ze had wel een punt :?

al goed mij klacht de volgende dag gemeld maar alsof de duvel er mee speelde
kreeg ik een nogal sarcastiche vrouw die mijn klacht niet serieus nam.

voor mij geen anwb meer.
De ANWB is er slechts om je op weg te helpen. Meer niet. Ze zijn er niet om jou over je angst heen te helpen. Carglass was een prima advies. Die zijn er voor het vervangen van ruiten.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door testcase »

Tja misverstandje zullen we het maar noemen. De wegenwacht is er voor onverwachte autopech. Een mechanische oorzaak dus. Als je een ongeluk hebt gehad en je auto rijdt niet meer, kan je ook niet de ANWB bellen, maar moet je verzekering of een garage bellen. Dus niet voor ongelukken,diefstal of vandalisme etc. Dat zijn verzekeringskwesties.

Goed volgens mij ben je toch geholpen, dus eigenlijk niets te klagen.

KLachten horen overigens altijd serieus in behandeling genomen te worden, maar het resultaat was niet anders geweest.

hansjebe
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:19

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door hansjebe »

Met de ANWB moet je niets te maken willen hebben. In juli 2012 heb ik telefonisch mijn lidmaatschap opgezegd. Later met een brief bevestigd. In december wordt geld toch geïncasseerd. Weer gebeld. Man zou het in orde maken. Gebeurt niet. Weer gebeld. Vrouw zegt dat geen telefoongesprekken zijn gevoerd en geen brief is ontvangen. Je wordt uitgelachen en op onbeschofte wijze zowat als leugenaar neergezet. Van kennissen hoor ik dat ze soortgelijke ervaringen hebben. Dit kost me zowat onnodig € 120.
En daar heb je dan meer dan 40 jaar vertrouwen in gehad.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoezo kost je dit €120? Je kunt toch storneren (Melding Onterecht Incasso)? Uitleg daarvan sturen in een mailtje naar de ANWB met een kopie van de bevestigingsbrief.

plukiederedag
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2015 16:57

Re: ANWB opzeggen

Ongelezen bericht door plukiederedag »

PROBLEEM OPZEGGEN LIDMAATSCHAP ANWB. EEN SLECHT EINDE NA RUIM 25 JAAR LIDMAATSCHAP!
Op 2 December 2013 heb ik telefonisch mijn lidmaatschap opgezegd. Dit bleek te laat ivm de opzegtermijn van de ANWB.
Omdat ik al zo lang lid was, hebben ze mij uit coulance een prijsverlaging cq goedkoper abonnement voor het laatste jaar aangeboden.
De volgende dag 3 december 2013 heb ik ook schriftelijk mijn lidmaatschap opgezegd.
Nu kreeg ik eind november, begin december 2014 toch weer een lidmaatschapskaart binnen.
Dus op 8 december heb ik de kopie van de opzegbrief weer opgestuurd met een begeleidend schrijven. En hierbij tevens de lidmaatschapskaart terug gestuurd.
Op 31 december vond ik de brief gedateerd 23 december 2014 in mijn brievenbus, dat mijn lidmaatschap pas in 2016 beëindigd zou worden. Ik heb direct telefonisch contact met de ANWB opgenomen, maar de vrouw aan de telefoon herhaalt simpelweg wat er in haar scherm staat.
Nu moet ik dus nog 1 jaar betalen en dan wordt het lidmaatschap pas beëindigd.
Al meer dan 25 jaar was ik lid van de ANWB, daarover geen slecht woord.
Maar voor de slechte administratieve in inflexibele afronding heb ik maar 1 woord; WAARDELOOS!

Gesloten