LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
oscarv
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:51

Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door oscarv »

Hallo Allemaal,

Als onze auto,vw golf 6,1.4tsi,160pk stationair draait slaat hij soms een cilinder over, de auto schokt dan behoorlijk. Met name als hij koud is kan je dit nog beter constateren. De dealer heeft al een keer de computer erop aangesloten en die geeft ook echt 'cilinderoverslag' aan.
De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.
Klopt dit verhaal?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door ruud_a »

mogelijk is het normaal, maar het hoort niet.
ik geloof ook niet dat het echt goed is voor je motor.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door eleven »

Klopt dit verhaal?
Misschien vind je hier een antwoord op jou vraag.



http://www.vwforum.nl/volkswagen-algeme ... 67604.html

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=211601

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door encore »

Nou, ook daar lees ik geen oplossingen.

Overigens is het volgens mij pas "normaal" als alle modellen dit euvel hebben.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door eleven »

encore schreef:Nou, ook daar lees ik geen oplossingen.

Overigens is het volgens mij pas "normaal" als alle modellen dit euvel hebben.

Ik schreef ook "misschien antwoord" en niet oplossing. :wink:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door encore »

jaja, ik weet het, maar ik dacht me ook eens in de materie te verdiepen. Overigens kan ik je eerste link niet zomaar openen. Maar dit zinnetje in de OP baart mij zorgen:
***De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.***

Want mijn auto's hebben en hadden dit niet hoor.

witte angora
Berichten: 32478
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door witte angora »

encore schreef: ***De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.***
Dat afknijpen weet ik nog wel van eerdere APK-keuringen; dan werd de motor zo afgesteld dat hij aan de emissie-eisen voldeed. Té zuinig dus, en de motor liep dan ronduit belabberd. Gewoon weer na de APK even afstellen dat hij het fijnste loopt, en het probleem was opgelost.

En geen motormuis die bij een controle kijkt hoe de benzine-toevoer staat.

Of het normaal is dat een fabrikant een auto aflevert die zo beroerd loopt? Neuhhh.... lijkt me niet.

Wanneer heeft de auto voor het laatst een kleine/grote beurt gekregen? Hoe is de staat van de bougiekabels?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door encore »

witte angora schreef:...Wanneer heeft de auto voor het laatst een kleine/grote beurt gekregen? Hoe is de staat van de bougiekabels?
Het heeft niets met het onderhoud te maken en de bougiekabels hebben er ook niets mee te maken. De melding is "cylinderoverslag" en geen "misfire". Maar goed, we gaan discussie voeren over dit probleem, in verschillende VAG en OEM fora breekt men het hoofd erover.

16again
Berichten: 16575
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door 16again »

oscarv schreef:De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.
Klopt dit verhaal?
Dit soort ellende kan inderdaad vaker dan vroeger ontstaan door zuinigere/mileuvirendelijkere afstelling van de nieuwe autos.
Echter, dat maakt het in mjn ogen nog niet acceptabel

Brainfreeze
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2011 20:15

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door Brainfreeze »

De benaming afstellen is amper meer relevant tegenwoordig. De electronica heeft van de fabrikant parameters gekregen om aan de gewenste emissie te voldoen zoals dit voor de typegoedkeuring gewenst is. Die eisen zijn tegenwoordig dusdanig scherp dat motoren onder diverse situaties minder "prettig" gaan lopen. Er valt dus simpelweg weinig meer af te stellen. De trend van downsizing - terug naar kleinere cilinderinhoud en minder cilinders - is ook een oorzaak van diverse problemen. Met behulp van geavanceerde, regelbare turbo's en stapels electronica worden uit 1.2 liter motoren tegenwoordig prestaties gehaald waarvoor enige jaren geleden nog een 2 liter nodig was. Ongestraft kan dit natuurlijk nooit blijven. De motorrevisiebedrijven staan voor goede jaren: een dergelijk kleine motor is na 120.000 kilometer gewoon op.
Desalniettemin komt een fabrikant er gewoon mee weg. Garantie is afgelopen en nergens staat een minimale levensduur genoemd.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi

Ongelezen bericht door encore »

Brainfreeze schreef:De benaming afstellen is amper meer relevant tegenwoordig. De electronica heeft van de fabrikant parameters gekregen om aan de gewenste emissie te voldoen zoals dit voor de typegoedkeuring gewenst is. Die eisen zijn tegenwoordig dusdanig scherp dat motoren onder diverse situaties minder "prettig" gaan lopen. Er valt dus simpelweg weinig meer af te stellen. De trend van downsizing - terug naar kleinere cilinderinhoud en minder cilinders - is ook een oorzaak van diverse problemen. Met behulp van geavanceerde, regelbare turbo's en stapels electronica worden uit 1.2 liter motoren tegenwoordig prestaties gehaald waarvoor enige jaren geleden nog een 2 liter nodig was. Ongestraft kan dit natuurlijk nooit blijven. De motorrevisiebedrijven staan voor goede jaren: een dergelijk kleine motor is na 120.000 kilometer gewoon op.
Desalniettemin komt een fabrikant er gewoon mee weg. Garantie is afgelopen en nergens staat een minimale levensduur genoemd.
Uiteraard komt de fabrikant ermee weg. Die MOEST dergelijke motoren produceren van de overheden. Het is veel te dubbel tegenwoordig. Een overheid zou zich in mijn ogen niet moeten bemoeien met dit soort dingen. Het is net als met kinderen, laat ze lekker uitvinden, dan gaat het goed. Maar als ze gedwongen dingen moeten bedenken, dan is de lol er zo vanaf.

Leuk feitje: de huidige Golf GTi heeft méér dinPK dan de Ferrari 308GTS van Magnum P.I. Ook issie sneller in elke test èn kun je met je hele gezin sneller door de bocht dan in de Ferrari...

Terug on-topic...

Gesloten