LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Hallo Allemaal,
Als onze auto,vw golf 6,1.4tsi,160pk stationair draait slaat hij soms een cilinder over, de auto schokt dan behoorlijk. Met name als hij koud is kan je dit nog beter constateren. De dealer heeft al een keer de computer erop aangesloten en die geeft ook echt 'cilinderoverslag' aan.
De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.
Klopt dit verhaal?
Als onze auto,vw golf 6,1.4tsi,160pk stationair draait slaat hij soms een cilinder over, de auto schokt dan behoorlijk. Met name als hij koud is kan je dit nog beter constateren. De dealer heeft al een keer de computer erop aangesloten en die geeft ook echt 'cilinderoverslag' aan.
De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.
Klopt dit verhaal?
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
mogelijk is het normaal, maar het hoort niet.
ik geloof ook niet dat het echt goed is voor je motor.
ik geloof ook niet dat het echt goed is voor je motor.
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Misschien vind je hier een antwoord op jou vraag.Klopt dit verhaal?
http://www.vwforum.nl/volkswagen-algeme ... 67604.html
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=211601
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Nou, ook daar lees ik geen oplossingen.
Overigens is het volgens mij pas "normaal" als alle modellen dit euvel hebben.
Overigens is het volgens mij pas "normaal" als alle modellen dit euvel hebben.
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
encore schreef:Nou, ook daar lees ik geen oplossingen.
Overigens is het volgens mij pas "normaal" als alle modellen dit euvel hebben.
Ik schreef ook "misschien antwoord" en niet oplossing.
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
jaja, ik weet het, maar ik dacht me ook eens in de materie te verdiepen. Overigens kan ik je eerste link niet zomaar openen. Maar dit zinnetje in de OP baart mij zorgen:
***De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.***
Want mijn auto's hebben en hadden dit niet hoor.
***De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.***
Want mijn auto's hebben en hadden dit niet hoor.
-
- Berichten: 32483
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Dat afknijpen weet ik nog wel van eerdere APK-keuringen; dan werd de motor zo afgesteld dat hij aan de emissie-eisen voldeed. Té zuinig dus, en de motor liep dan ronduit belabberd. Gewoon weer na de APK even afstellen dat hij het fijnste loopt, en het probleem was opgelost.encore schreef: ***De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.***
En geen motormuis die bij een controle kijkt hoe de benzine-toevoer staat.
Of het normaal is dat een fabrikant een auto aflevert die zo beroerd loopt? Neuhhh.... lijkt me niet.
Wanneer heeft de auto voor het laatst een kleine/grote beurt gekregen? Hoe is de staat van de bougiekabels?
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Het heeft niets met het onderhoud te maken en de bougiekabels hebben er ook niets mee te maken. De melding is "cylinderoverslag" en geen "misfire". Maar goed, we gaan discussie voeren over dit probleem, in verschillende VAG en OEM fora breekt men het hoofd erover.witte angora schreef:...Wanneer heeft de auto voor het laatst een kleine/grote beurt gekregen? Hoe is de staat van de bougiekabels?
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Dit soort ellende kan inderdaad vaker dan vroeger ontstaan door zuinigere/mileuvirendelijkere afstelling van de nieuwe autos.oscarv schreef:De dealer geeft aan dat dit normaal is omdat de autofabrikanten de auto's afknijpen om zo zuinig mogelijk te zijn.
Klopt dit verhaal?
Echter, dat maakt het in mjn ogen nog niet acceptabel
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 10 feb 2011 20:15
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
De benaming afstellen is amper meer relevant tegenwoordig. De electronica heeft van de fabrikant parameters gekregen om aan de gewenste emissie te voldoen zoals dit voor de typegoedkeuring gewenst is. Die eisen zijn tegenwoordig dusdanig scherp dat motoren onder diverse situaties minder "prettig" gaan lopen. Er valt dus simpelweg weinig meer af te stellen. De trend van downsizing - terug naar kleinere cilinderinhoud en minder cilinders - is ook een oorzaak van diverse problemen. Met behulp van geavanceerde, regelbare turbo's en stapels electronica worden uit 1.2 liter motoren tegenwoordig prestaties gehaald waarvoor enige jaren geleden nog een 2 liter nodig was. Ongestraft kan dit natuurlijk nooit blijven. De motorrevisiebedrijven staan voor goede jaren: een dergelijk kleine motor is na 120.000 kilometer gewoon op.
Desalniettemin komt een fabrikant er gewoon mee weg. Garantie is afgelopen en nergens staat een minimale levensduur genoemd.
Desalniettemin komt een fabrikant er gewoon mee weg. Garantie is afgelopen en nergens staat een minimale levensduur genoemd.
Re: Cilinderoverslag Vw Golf 6 1.4tsi
Uiteraard komt de fabrikant ermee weg. Die MOEST dergelijke motoren produceren van de overheden. Het is veel te dubbel tegenwoordig. Een overheid zou zich in mijn ogen niet moeten bemoeien met dit soort dingen. Het is net als met kinderen, laat ze lekker uitvinden, dan gaat het goed. Maar als ze gedwongen dingen moeten bedenken, dan is de lol er zo vanaf.Brainfreeze schreef:De benaming afstellen is amper meer relevant tegenwoordig. De electronica heeft van de fabrikant parameters gekregen om aan de gewenste emissie te voldoen zoals dit voor de typegoedkeuring gewenst is. Die eisen zijn tegenwoordig dusdanig scherp dat motoren onder diverse situaties minder "prettig" gaan lopen. Er valt dus simpelweg weinig meer af te stellen. De trend van downsizing - terug naar kleinere cilinderinhoud en minder cilinders - is ook een oorzaak van diverse problemen. Met behulp van geavanceerde, regelbare turbo's en stapels electronica worden uit 1.2 liter motoren tegenwoordig prestaties gehaald waarvoor enige jaren geleden nog een 2 liter nodig was. Ongestraft kan dit natuurlijk nooit blijven. De motorrevisiebedrijven staan voor goede jaren: een dergelijk kleine motor is na 120.000 kilometer gewoon op.
Desalniettemin komt een fabrikant er gewoon mee weg. Garantie is afgelopen en nergens staat een minimale levensduur genoemd.
Leuk feitje: de huidige Golf GTi heeft méér dinPK dan de Ferrari 308GTS van Magnum P.I. Ook issie sneller in elke test èn kun je met je hele gezin sneller door de bocht dan in de Ferrari...
Terug on-topic...