LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto gekocht, gekeurd en toch is t niet goed

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
nikkie83

auto gekocht, gekeurd en toch is t niet goed

Ongelezen bericht door nikkie83 »

hallo
Omdat onze vorige auto het begaf op de snelweg :?
gingen we kijken voor n andere auto ,
Via internet kwamen we bij een Erkend Bovagdealer in schiedam terrecht
Deze had een mooie auto in de verkoop wij waren helemaal enthousiast toen we m zagen hij was mooi, heel mooi en luxe en heel ruim
Toen mijn vriend de auto starte hoorde ik iets ratellen, bij onze vorige auto was de uitlaat n beetje los dus het geluid kwam mij bekend voor
Volgens die verkoper zou dat allemaal verholpen worden
We hebben toen de auto gekocht voor 1800 euro + 300 euro voor n onderhoudsbeurt inlusief nieuwe APK keuring
De volgende dag konden we hem komen halen
met de keuringspapieren erbij , volgens hun was alles in orde , daar ga je ook vanuit als je een goed gekeurde auto koopt
Toen we naar huis reden hoorden we bij elke bocht iets kraken, volgens mijn vriend kwam dat doordat de auto lang stil gestaan had
Mijn vriend in toen toch eventjes naar kwitfit gereden om te laten kijken wat het was , daar vertelden ze hem dat er een gat in de uitlaat zat en de banden te ver gesleten waren ( wat ik ook al dacht maar ik heb er geen kaas van gegeten)
Na een telefoontje waarop de verkoper niet blij reageerde en mijn viend het woord rechtsbijstand noemde kon hij terug komen en werd het nagekeken , hij is daarbij gebleven en heeft gezien wat er gedaan is
Dus weeer vol vertrouwen naar huis gereden,
En toen heeft mijn vriend een afspraak gemaakt bij de ford dealer voor n grote beurt en nieuwe banden er op te laten zetten
Na 2 uur werden we gebeld of we ASJEBLIEFT meteen de auto wilden komen halen omdat deze levens gevaarlijk was

En die kwamen tot de volgende conclusie.
De ruitenwissers - slecht
Uitlaat - slecht
Banden Lv,La,Ra toelaatbaar.
Ra+ Res heel slecht.
Multieklem - slecht
Inlaathuis - slecht
Backfirehuis - slecht
Draagarmen Lv , Rv – slecht.
Remmen voor - slecht
Gastank - gaslek ergens achter

ik voel me zo in de maling genomen door die man
en dan kunnen er hier wel mensen gaan zeggen dat wij dom zijn
maar dit is toch niet normaal ?
als je auto bij n bovagdealer koopt ( die ook op de website vermeld word) ga je ervan uit dat je n goede auto koopt en niet een met een gaslek waardoor in een keer je hele gezin de lucht in kan gaan ,mocht ie knallen
Wij hebben nu de rechtsbijstand ingeschakeld en die hebben ons geadviseerd de koopovereenkomt te laten ontbinden
of hem de kans te geven de schade te maken maar de schade is groter als de koopprijs
\Nu ben ik eigenlijk benieuwd of ik ook nog aangifte kan doen tegen deze man
want hij heeft eigenlijk 2 keer tegen ons gelogen en je kan het niet gemist hebben dat de uitlaat en draagarmen slecht zijn en dat er een gaslek in zit
daarbij heeft hij dus wel mijn gezin op het spel gezet

rene112

Re: auto gekocht, gekeurd en toch is t niet goed

Ongelezen bericht door rene112 »

wees verstandig en maak een afspraak bij de rdw en laat hun de auto een naar kijken om dat ik namelijk ford een bedrijf uit ridderkerk ook van die geintjes uit haal om dat ze geld willen verdienen
dus vraag het aan de rdw en als deze auto is gekeurd dan heeft dit bedrijf een groot probleem maar ik zal ook een brief naar de bovag
sturen

Gesloten