LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto gekocht,verkoper belt..
Re: Auto gekocht,verkoper belt..
ja
en die je nu hebt is die wel goed
en die je nu hebt is die wel goed
Ja tot nu toe wel,de tijd zal het leren natuurlijk,maargoed dat weet je nooit..
zou me er niet zoveel van aantrekken wat hij zegt
had je wel iemand bj die verstand van autos had of heb jij er verstand van
Ik ben tijdens de proefrit naar mijn vaste garage toegereden om het 1 en ander te controleren..
stond die wel vast
Niet. Ik denk eerder dat die hem eens uitlachen.Ik vraag me toch af hoe hij gaat aantonen bij de rechtsbijstandsverzekering dat ik hem 150 euro schuldig ben.
Soms is het leuk om dingen eens in percentages te zetten. De verkoper beweert dus dat hij er t.o.v. de aangeboden inruilprijs 42,86% naast zit.
Dat is toch niet meer geloofwaardig.
Hij heeft op papier gezet dat ie de ingeruilde auto heeft bekeken, bereden en akkoord bevonden. Klaar af.
Zoek wel een andere garage voor toekomstige APK keuringen en onderhoud. Voor je het weet wordt je daarmee bedonderd omdat ze nog dat geld terug willen.
Als je echt juridisch advies wilt ga dan eens naar een wetswinkel. Dat is voor je eigen gemoedsrust misschien beter. Misschien kunnen ze je wel advies geven over hoe te handelen als er een vordering komt..
Ja inderdaad,ik zou anders niet weten hoe dit verder in zijn werk gaat.
Je word toch al gauw afgeschrikt als ze gaan "dreigen" met als je vrijdag nog niet betaald hebt ga ik rechtsbijstand inschakelen ..
Je word toch al gauw afgeschrikt als ze gaan "dreigen" met als je vrijdag nog niet betaald hebt ga ik rechtsbijstand inschakelen ..
In mijn ogen onnodige bangmakerij. Ze proberen je op deze manier over de brug te laten komen. Dat de verkoper mogelijk op zijn kop heeft gekregen van de baas is niet jouw probleem.Je word toch al gauw afgeschrikt als ze gaan "dreigen" met als je vrijdag nog niet betaald hebt ga ik rechtsbijstand inschakelen ..
Informeer morgen eens bij een wetswinkel of juridisch loket. Zij zullen denk ik bevestigen dat je niet bang hoeft te zijn. Vraag na wat de vervolgstappen zijn die de garage mogelijk gaat doen en laat je informeren wat jij zou moeten doen. Moet je wel of niet reageren en zoja hoe en binnen welke termijn. Zorg dat je dit soort dingen in acht neemt, dan kan dat niet tegen je gebruikt worden.
-
moeje voorde grap antwoorden dat je vader een advocatenbureau heeft en dat je vertrouwd op ene juiste afwikkelingLindawe schreef:Ja inderdaad,ik zou anders niet weten hoe dit verder in zijn werk gaat.
Een verkoper is verplicht alle informatie te geven die belangrijk kan zijn voor de koper. Dat geldt dus ook voor de inruilauto, waarvan ú de verkoper bent. Bent u op de hoogte van technische mankementen of schade aan de inruilauto, dan moet u die melden aan de garage waar u de auto inruilt. De garage heeft de mogelijkheid om onderzoek te doen naar uw auto, een keuring en/of proefrit. Voeren zij dit niet uit, dan accepteren zij de mogelijkheid van verborgen gebreken en kunnen ze u vaak niet aansprakelijk stellen na de inruil.
Bron, ANWB.
Bron, ANWB.
Mijn conclusie zou zijn: TS heeft gemeld bij de inruil dat de auto niet echt lekker meer liep, dus pech voor de garage...Een verkoper is verplicht alle informatie te geven die belangrijk kan zijn voor de koper. Dat geldt dus ook voor de inruilauto, waarvan ú de verkoper bent. Bent u op de hoogte van technische mankementen of schade aan de inruilauto, dan moet u die melden aan de garage waar u de auto inruilt. De garage heeft de mogelijkheid om onderzoek te doen naar uw auto, een keuring en/of proefrit. Voeren zij dit niet uit, dan accepteren zij de mogelijkheid van verborgen gebreken en kunnen ze u vaak niet aansprakelijk stellen na de inruil.
Bron, ANWB.
-
Precies. Je hebt juridisch aan je meldingsplicht voldaan. Denk ook niet dat er voor zo'n bedrag nu snel een rechtzaak komt o.i.d. Garage probeert gewoon via bangmakerij iets te vangen.Emmy75 schreef:Mijn conclusie zou zijn: TS heeft gemeld bij de inruil dat de auto niet echt lekker meer liep, dus pech voor de garage...Een verkoper is verplicht alle informatie te geven die belangrijk kan zijn voor de koper. Dat geldt dus ook voor de inruilauto, waarvan ú de verkoper bent. Bent u op de hoogte van technische mankementen of schade aan de inruilauto, dan moet u die melden aan de garage waar u de auto inruilt. De garage heeft de mogelijkheid om onderzoek te doen naar uw auto, een keuring en/of proefrit. Voeren zij dit niet uit, dan accepteren zij de mogelijkheid van verborgen gebreken en kunnen ze u vaak niet aansprakelijk stellen na de inruil.
Bron, ANWB.
Nou ik heb inderdaad aan de garage gemeld dat de auto niet helemaal lekker liep,ik ben geen monteur dus ik weet dus ook niet wat er aan de hand was.DJM schreef:Een verkoper is verplicht alle informatie te geven die belangrijk kan zijn voor de koper. Dat geldt dus ook voor de inruilauto, waarvan ú de verkoper bent. Bent u op de hoogte van technische mankementen of schade aan de inruilauto, dan moet u die melden aan de garage waar u de auto inruilt. De garage heeft de mogelijkheid om onderzoek te doen naar uw auto, een keuring en/of proefrit. Voeren zij dit niet uit, dan accepteren zij de mogelijkheid van verborgen gebreken en kunnen ze u vaak niet aansprakelijk stellen na de inruil.
Bron, ANWB.
Hij had even de moeite kunnen nemen om te luisteren/kijken naar de auto.
Hij heeft gekozen dat niet te doen.
Dat is niet mijn probleem.
Als ik met mijn nieuwe auto op de hoek van de straat stil was gevallen en ik kreeg hem niet meer aan de praat hadden ze ook gezegd,dikke pech..
Ik ben benieuwd wat hij wil gaan bewijzen,ik kan wel toegeven om er vanaf te zijn,maar dat voelt ook niet goed.
Ik weet gewoon dat hij fout is.
Ik heb alle originele papieren,alles voorzien van handtekening.
Dat is juridisch wel een andere situatie.
Hoe bedoel je
Een gemiddelde sloopauto levert in de handel al minimaal € 400 op; waar maakt die vent zich druk over? Gewoon nergens meer op reageren anders haalt het ene woord het andere uit.
Het lijkt me wat overdreven dat je alle mankementen eerlijk moet gaan melden als je een auto inruilt. Alsof de dealer zelf eerlijk alle (eventuele) mankementen opsomt als je een auto koopt..... Nee, dan zeggen ze rustig dat je geen garantie hebt als de auto later verborgen gebreken blijkt te hebben!Lindawe schreef:Nou ik heb inderdaad aan de garage gemeld dat de auto niet helemaal lekker liep,ik ben geen monteur dus ik weet dus ook niet wat er aan de hand was.DJM schreef:Een verkoper is verplicht alle informatie te geven die belangrijk kan zijn voor de koper. Dat geldt dus ook voor de inruilauto, waarvan ú de verkoper bent. Bent u op de hoogte van technische mankementen of schade aan de inruilauto, dan moet u die melden aan de garage waar u de auto inruilt. De garage heeft de mogelijkheid om onderzoek te doen naar uw auto, een keuring en/of proefrit. Voeren zij dit niet uit, dan accepteren zij de mogelijkheid van verborgen gebreken en kunnen ze u vaak niet aansprakelijk stellen na de inruil.
Bron, ANWB.
Als ik met mijn nieuwe auto op de hoek van de straat stil was gevallen en ik kreeg hem niet meer aan de praat hadden ze ook gezegd,dikke pech..
Ik ben benieuwd wat hij wil gaan bewijzen,ik kan wel toegeven om er vanaf te zijn,maar dat voelt ook niet goed.
Je hebt ruimschoots aan je verplichtingen voldaan, je had niet meer te melden dan dat je reeds gemeld hebt. Daar komt nog eens bij dat de dealer jou zwart op wit heeft aangegeven de auto te hebben gekocht "zoals gezien en bereden" o.i.d. dus de dealer maakt geen schijn van kans om die 100 euro van je los te peuteren.
Hij mag dan wel een rechtsbijstandsverzekering hebben, die komt ten eerste al niet in actie voor 100 euro (die ook nog eens niet te verhalen is) en daarnaast heeft hij waarschijnlijk ook nog eens een eigen risico. Je kunt er vanuit gaan dat je er nooit meer iets van hoort.
Uiteraard nooit meer terug gaan bij deze dealer. Het is een onbetrouwbare dealer en hij zal je bovendien een "oor aan proberen te naaien" in de toekomst zodat hij alsnog die 100 euro terug heeft.
Tegen de verkoper zeggen dat als ie door gaat met ouwehoeren dat je wel even langs komt met een man of 10 van de motorclub en van zijn garage een zomerhuisje maakt. Is het zo afgelopen.
Je heoeft je dus geen zorgen te maken lijkt mij.Lindawe schreef:Nou ik heb inderdaad aan de garage gemeld dat de auto niet helemaal lekker liep,ik ben geen monteur dus ik weet dus ook niet wat er aan de hand was.DJM schreef:Een verkoper is verplicht alle informatie te geven die belangrijk kan zijn voor de koper. Dat geldt dus ook voor de inruilauto, waarvan ú de verkoper bent. Bent u op de hoogte van technische mankementen of schade aan de inruilauto, dan moet u die melden aan de garage waar u de auto inruilt. De garage heeft de mogelijkheid om onderzoek te doen naar uw auto, een keuring en/of proefrit. Voeren zij dit niet uit, dan accepteren zij de mogelijkheid van verborgen gebreken en kunnen ze u vaak niet aansprakelijk stellen na de inruil.
Bron, ANWB.