LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] auto na aankoop steeds kapot
auto na aankoop steeds kapot
Hallo,
In november heeft mijn moeder bij een bovag garage een autotje voor haar werk gekocht met een maand garantie. Deze auto had binnen een week problemenmet starten en na 2 weken starte hij helemaal nietmeer, de garage heeft hem toen op gehaald en gerepareerd op hun eigen kosten. Later hadden we weer start problem en brak het contacct slot van binnen ook dit heeft de garage op eigen kosten gerepareerd. Later in januarie brak in de bocht de distributie riem de garage had er een nieuwe in gezet voor datwijhem kochten ook dit hebbenze keurig netjes gerepareerd op hun kosten. Nuging het een heletijd goed geen moeilijk heden meer gehad tot dat hij olie is gaan zuipen zegt de garage dat er dikkere olie in moet we hebbende dikste er al in zitten. Nu doet de auto ook raar en rijd hij heel erg slecht hijtrekt nouwelijks nog op en 50 rijden is al erg lastig, hij schud en trilt en volgends mij zit de uitlaat ook nog los, ik heb nog geen 2km ermee gerden enik keek onder de moterkap hij rookte en stonknaar verbrand plastick dus we gaan hier nog geen cm meer mee rijden.
Mijn moeder is het beu met de auto hij is meer kapot dan heel en ze wil nu onderhand wel eens zonder zorgen in haar autotje rijden. Ze wil nu dat de garage de auto terug neemt en het geld terug stort. Hij is van begin af aan kapot geweest en de garage heeft dus een niet deugelijk product verkocht.
Weet iemand of het juridisch/wettelijk mogelijk is om de garage de auto terugte laten nemen en het geld terug te krijgen?
Groetjes maaike
In november heeft mijn moeder bij een bovag garage een autotje voor haar werk gekocht met een maand garantie. Deze auto had binnen een week problemenmet starten en na 2 weken starte hij helemaal nietmeer, de garage heeft hem toen op gehaald en gerepareerd op hun eigen kosten. Later hadden we weer start problem en brak het contacct slot van binnen ook dit heeft de garage op eigen kosten gerepareerd. Later in januarie brak in de bocht de distributie riem de garage had er een nieuwe in gezet voor datwijhem kochten ook dit hebbenze keurig netjes gerepareerd op hun kosten. Nuging het een heletijd goed geen moeilijk heden meer gehad tot dat hij olie is gaan zuipen zegt de garage dat er dikkere olie in moet we hebbende dikste er al in zitten. Nu doet de auto ook raar en rijd hij heel erg slecht hijtrekt nouwelijks nog op en 50 rijden is al erg lastig, hij schud en trilt en volgends mij zit de uitlaat ook nog los, ik heb nog geen 2km ermee gerden enik keek onder de moterkap hij rookte en stonknaar verbrand plastick dus we gaan hier nog geen cm meer mee rijden.
Mijn moeder is het beu met de auto hij is meer kapot dan heel en ze wil nu onderhand wel eens zonder zorgen in haar autotje rijden. Ze wil nu dat de garage de auto terug neemt en het geld terug stort. Hij is van begin af aan kapot geweest en de garage heeft dus een niet deugelijk product verkocht.
Weet iemand of het juridisch/wettelijk mogelijk is om de garage de auto terugte laten nemen en het geld terug te krijgen?
Groetjes maaike
Re: auto na aankoop steeds kapot
Als ik het zo lees, heb je in elk geval wel te maken met een garagebedrijf die hun verantwoording neemt.
het hangt er maar net vanaf hoe oud de auto was, hoeveel kilometer hij al op de teller heeft en wat ze ervoor betaald heeft, of ze nog ergens aanspraak kan maken.Ondertussen is de auto dus al een half jaar in haar bezit?
heeft ze al met de betreffende garagehouder gesproken, ik neem aan dat hij er ondertussen ook wel klaar mee is.
het hangt er maar net vanaf hoe oud de auto was, hoeveel kilometer hij al op de teller heeft en wat ze ervoor betaald heeft, of ze nog ergens aanspraak kan maken.Ondertussen is de auto dus al een half jaar in haar bezit?
heeft ze al met de betreffende garagehouder gesproken, ik neem aan dat hij er ondertussen ook wel klaar mee is.
Ze gaat morgen bellen en hopen dat ze tot een oplossing kunnen komen met de garage de auto is volgend
Mij 9jaar oud en er staan meer dan 90000 km op geloof ik maar als je een auto koopt bij een garage zou je er toch van uit mogen gaan dat hij niet steeds kapot gaat nog net geen half jaar geloof ik eind november gekocht en in de eerste 2maanden bijna alleen maar bij de garage gestaan lijkt het wel maar even afwachten denk ik we hadden al een afspraakvoor volgende week staan van wegen het olie verbruik
Mij 9jaar oud en er staan meer dan 90000 km op geloof ik maar als je een auto koopt bij een garage zou je er toch van uit mogen gaan dat hij niet steeds kapot gaat nog net geen half jaar geloof ik eind november gekocht en in de eerste 2maanden bijna alleen maar bij de garage gestaan lijkt het wel maar even afwachten denk ik we hadden al een afspraakvoor volgende week staan van wegen het olie verbruik
Hoeveel olie gebruikt hij dan? olieverbruik hoeft, als het niet extreem is, niet slecht te zijn.
ik had hiervoor een audi met een V8 motor, deze gebruikte elke 3500km een liter olie.
alle garages, inlcusief de dealer, vertelde mij dat dat voor zo'n motor niet abnormaal is en dat audi pas bij 1 liter/1000km iets doet.
90.000 km is niet echt veel overigens.
ik had hiervoor een audi met een V8 motor, deze gebruikte elke 3500km een liter olie.
alle garages, inlcusief de dealer, vertelde mij dat dat voor zo'n motor niet abnormaal is en dat audi pas bij 1 liter/1000km iets doet.
90.000 km is niet echt veel overigens.
dit is ook vreemd, bij een bovag garage hoor je minimaal een half jaar garantie te krijgen.maaikii schreef:Hallo,
In november heeft mijn moeder bij een bovag garage een autotje voor haar werk gekocht met een maand garantie.
-
Zou ook kunnen zeggen auto was goed, is eerste 2 weken meegereden en deugde. Autogarage kennen de auto,s ook niet wordt ingeruild nieuwe apk-tje er op wassen en bij de bedrijfsvoorraad.
Hier ook een auto die beetje olie verbruikt, geloof dat er merken zijn die 1 liter op 1500 km nog niet schrikbarend vinden.
Hier ook een auto die beetje olie verbruikt, geloof dat er merken zijn die 1 liter op 1500 km nog niet schrikbarend vinden.
bovag garantie is minimaal een half jaar, maar daar wordt niet iedere auto mee verkocht.thecure schreef:dit is ook vreemd, bij een bovag garage hoor je minimaal een half jaar garantie te krijgen.maaikii schreef:Hallo,
In november heeft mijn moeder bij een bovag garage een autotje voor haar werk gekocht met een maand garantie.
bovag schreef:“Op gebruikte auto’s verleent de verkoper, tenzij koper uitdrukkelijk schriftelijk heeft verklaard af te zien van BOVAG Garantie, minimaal zes maanden BOVAG Garantie. De verkoper kan BOVAG Garantie verlenen indien het aankoopbedrag van de gebruikte auto € 4.500 of meer bedraagt of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan € 4.500 maar wél meer is dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.”
Relevant is wat de prijs was van de auto. Was dat 450 euro ? Of 5000 euro ?
Relevant is toch ook wel wat voor auto het is en met welke specificaties. Mijn auto is ruim 18 jaar en heeft meer dan 230.000 km gereden (doet het overigens prima en nog vrij zuinig ook), dus negen jaar en 90.000 km is vergelijken daarmee bijna nieuw. Is het een Daewoo matiz, dan zijn dit soort problemen eerder gangbaar dan wanneer het om een BMW gaat.
Het gaat hier inderdaat om een deawoo matiz. Specificaties weet ik niet precies.peteroo schreef:Relevant is toch ook wel wat voor auto het is en met welke specificaties. Mijn auto is ruim 18 jaar en heeft meer dan 230.000 km gereden (doet het overigens prima en nog vrij zuinig ook), dus negen jaar en 90.000 km is vergelijken daarmee bijna nieuw. Is het een Daewoo matiz, dan zijn dit soort problemen eerder gangbaar dan wanneer het om een BMW gaat.
2500 geloof ik zo ietssjoegel schreef:Relevant is wat de prijs was van de auto. Was dat 450 euro ? Of 5000 euro ?
Een beetje olie? Minimaal 1 keer inde week leeg is geen beetje olie.Slobberbone schreef:Zou ook kunnen zeggen auto was goed, is eerste 2 weken meegereden en deugde. Autogarage kennen de auto,s ook niet wordt ingeruild nieuwe apk-tje er op wassen en bij de bedrijfsvoorraad.
En er ligt geen plas olie onder de auto als hij stil heeft gestaan dus lijkt hij ook niet te lekken
Nu heeft de garage hem vandaag op gehaald en denken zij dat er toch iets moet lekken ergens ze zullen het wel weten denk ik dan maar.
Nog even over de garantie in eerste instantie wouden ze ons geen garantie geven dus mocgten we al blij zijn met die ene maand.
In ieders geval iedereen bedankt voor de reacties ik ben weer eene beetje wijzer geworden wat betreft auto's en nu maar afwachten wat de garage zegt.
-
Toch komt het veel vaker voor kijk maar even op google, maar ik zou bij wat oudere auto in aanschaf echt gaan voor wat betrouwbaarder en altijd voor 4 cilinder.
Hier ook zo,n lastig verhaal.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=72029
Ik ben benieuwd wat garage doet nu er geen garantie meer opzit.
Hier ook zo,n lastig verhaal.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=72029
Ik ben benieuwd wat garage doet nu er geen garantie meer opzit.
het is volgens mij wel een betrouwbare garage, als ze voor een auto van 2500 euro zo'n service verlenen ondanks dat hij geen garantie meer heeft. er zijn er genoeg bij die je al laten stikken als je nog wel garantie hebt.
het is volgens mij wel een betrouwbare garage, als ze voor een auto van 2500 euro zo'n service verlenen ondanks dat hij geen garantie meer heeft. er zijn er genoeg bij die je al laten stikken als je nog wel garantie hebt.
U kunt zich beroepen op de wettelijke garantie. Voor gebreken die in de eerste zes maanden na aflevering worden ontdekt geldt er bewijsvermoeden. U hoeft dan alleen aannemelijk te maken dat er nu iets in zit dat u toen niet hoefde te verwachten. Hoewel dit bij een tweedehandse auto afhangt van de omstandigheden, zult u doorgaans wel mogen verwachten dat u met de auto (veilig) deel kunt nemen aan het verkeer.
Ik begrijp uit uw verhaal dat het iedere wat is met de auto.
Ik begrijp uit uw verhaal dat het iedere wat is met de auto.
In één keer goed geraden, helaas Een vriend van me had een ook zo'n Matiz. Hij reed altijd rond met een jerrycan met vijf liter motorolie in de kofferbak en na een half jaar gezeur liep de motor in de soep. Ze zijn gewild, want zuinig en praktisch, maar ik geloof niet dat ze bedoeld zijn voor veelvuldig gebruik op de snelweg en het halen van hoge kilometerstanden.
ik rij er 1 keer in de week mee op de snelweg en verder rijd mijn moeder er alleen mee in de stad ze moet routes rijden voor haar werk daarom wou ze een kleine auto.peteroo schreef:In één keer goed geraden, helaas Een vriend van me had een ook zo'n Matiz. Hij reed altijd rond met een jerrycan met vijf liter motorolie in de kofferbak en na een half jaar gezeur liep de motor in de soep. Ze zijn gewild, want zuinig en praktisch, maar ik geloof niet dat ze bedoeld zijn voor veelvuldig gebruik op de snelweg en het halen van hoge kilometerstanden.
de garage wou de auto geloof ik wel terug nemen en kon mijn moeder een nieuwe uitzoeken maar moet ze wel bij betalen dus ze is nu aan het nadenken of ze hem toch nog een keer wil laten maken of toch voor een andere auto gaat kijken.
-
Zou hem omruilen en kijken voor een alto,cuore,micra vooral die laatste voerde al jaren de lijst aan qua betrouwbaarheid in Duitsland.maaikii schreef:ik rij er 1 keer in de week mee op de snelweg en verder rijd mijn moeder er alleen mee in de stad ze moet routes rijden voor haar werk daarom wou ze een kleine auto.peteroo schreef:In één keer goed geraden, helaas Een vriend van me had een ook zo'n Matiz. Hij reed altijd rond met een jerrycan met vijf liter motorolie in de kofferbak en na een half jaar gezeur liep de motor in de soep. Ze zijn gewild, want zuinig en praktisch, maar ik geloof niet dat ze bedoeld zijn voor veelvuldig gebruik op de snelweg en het halen van hoge kilometerstanden.
de garage wou de auto geloof ik wel terug nemen en kon mijn moeder een nieuwe uitzoeken maar moet ze wel bij betalen dus ze is nu aan het nadenken of ze hem toch nog een keer wil laten maken of toch voor een andere auto gaat kijken.
De garage heeft um weer gemaakt der was iets van een lekkende olie klep of zo en daardoor reed hij ook op 2 cilinders ipv. op 3. hij zei ook als hij nog een keer kapot gaat ze voor een andere oplossing gaan kijken, wij worden er niet blij van maar hij ook niet. die auto heeft hem al meer gekost dan dat hij heeft opgeleverd.
dus we kijken het nog even aan en dan zien we wel weer!
iedereen bedankt voor de reacties, ik heb er heel veel van opgestoken!!
dus we kijken het nog even aan en dan zien we wel weer!
iedereen bedankt voor de reacties, ik heb er heel veel van opgestoken!!