LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto onverzekerd aanrijding schade waarborgfonds

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
marc128

auto onverzekerd aanrijding schade waarborgfonds

Ongelezen bericht door marc128 »

ik heb november vorig jaar een aanrijding buiten mn schuld gehad. Bij afwikkeling ervan bleek dat de auto onverzekerd was uitgeleend door de garage Raadhuys aan een klant die vervolgens met mij in aanrijding kwam. Vervolgens bleek verder dat de auto zelf nog oop naam stond van de vorige eigenaar; de garage had verzuimd deze over te schrijven. Ik ben naar het Waarborgfonds gestapt en deze wijst het nu af omdat schuld onvoldoende kan worden aangetoond. Allicht, aangezien de uiteindelijke bestuurder die ter plekke zn aansprakelijkheid toegaf nu onvindbaar is de garage zn verantwoordelijkheid afwijst.... Daarnaast zijn er verkeerde/valse gegevens opgegeven op het aanrijdingsformulier....
Hoe kom ik nu aan mn geld ( geschat op 1700 EURO FOCWA)

Plantronics

Re: auto onverzekerd aanrijding schade waarborgfonds

Ongelezen bericht door Plantronics »

Ik zou zeggen de oude eigenaar aansprakelijk stellen want die had moeten zorgen dat zijn oude auto werd overgeschreven op de garage.

Peter-v

Ongelezen bericht door Peter-v »

Zo zie ik dat ook

Zo lang de auto op zijn naam staat blijft hij verantwoordelijk

mk

Ongelezen bericht door mk »

diegene die de bezitter (= degene die eigenaar is vd auto) is van de auto (ik zou in dit geval denken aan de garage) is degene die de verzekering moet afsluiten. de oude eigenaar kan er natuurlijk niets aan doen dat de auto nog niet is overgeschreven op de garagehouder. het is natuurlijk niet echt handig dat hij niet in de gaten heeft gehouden of hij een vrijwaringsbewijs heeft gehad. als de garage de autopapieren heeft en bezitter is van de auto, zijn zij degene die je eventueel aansprakelijk zou kunnen stellen. vaak ik het echter wel zo dat het WBF alvast aan het slachtoffer uitkeert en haar schade verhaalt op de bezitter vd auto die niet verzekerd is (dit is trouwens strafbaar). wanneer het WBF echter vind dat er te weinig bewijs is, denk ik dat het zeer verstandig is er een advocaat bij te halen.................

mk

Ongelezen bericht door mk »

nog ff en toevoeging, bezitter is de eigenaar van de auto danwel degene die pretendeert eigenaar te zijn, in dit geval dus de garage..........

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

de bezitter/eigenaar is degene op wiens naam het kenteken staat geregistreerd. Die moet zorgen voor een geldige verzekering. In autoverzekeringen zit altijd een nameldtermijn van 14 dagen. Het hangt er dus even vanaf hoelang de auto al in de garage stond. Is dat minder dan die 14 dagen dan kun je de verzekeringsmaatschappij van de oude eigenaar rechtstreeks aansprakelijk stellen.

Is dit niet het geval dan is de garage aansprakelijk te stellen. Deze zal dan vervolgens het antwoord geven dat de wa verzekering voor bedrijven dit niet dekt. Daar moet je je niet mee af laten schepen want ze blijven aansprakelijk en als de verzekering niet betaald zullen ze het zelf moeten betalen.

Het zal een lastige klus worden daarom veel succes.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Vergeten te vermelden dat je dit beter via je tussenpersoon kunt laten regelen. Die kent de weg in verzekeringsland nu eenmaal beter.

Gesloten