LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto verkopen via internet
Auto verkopen via internet
Mijn vrouw heeft een automaat rijbewijs gehaald en aangezien ik een schakelauto heb moet deze auto dus weg. Aangezien de autobedrijven veel te weinig voor mijn auto geven besloot ik deze dus zelf te verkopen. De advertenties worden best goed bekeken maar je krijgt ook half Nigeria achter je aan....
Gisteren kreeg ik een mail met de vraag of de auto nog beschikbaar was (in het Engels). Ik antwoordde dat dat inderdaad het geval was en jawel, ik kreeg het volgende antwoord:
[mail correspondentie verwijderd door moderator]
Daarnaast nog ene [naam verwijderd door moderator aan de haak gehad:
Het is allemaal zo doorzichtig. Kan me niet voorstellen dat iemand dit serieus neemt. Deze mensen hebben volgens mij echt tijd teveel. Reacties kwamen van 2 verschillende sites.
Hebben meer mensen last van deze "spam"? Eerst ben je blij dat er een reactie is en hoop je een koper te hebben dan krijg je dit...
Gisteren kreeg ik een mail met de vraag of de auto nog beschikbaar was (in het Engels). Ik antwoordde dat dat inderdaad het geval was en jawel, ik kreeg het volgende antwoord:
Daarnaast nog ene [naam verwijderd door moderator aan de haak gehad:
Het is allemaal zo doorzichtig. Kan me niet voorstellen dat iemand dit serieus neemt. Deze mensen hebben volgens mij echt tijd teveel. Reacties kwamen van 2 verschillende sites.
Hebben meer mensen last van deze "spam"? Eerst ben je blij dat er een reactie is en hoop je een koper te hebben dan krijg je dit...
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2014 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Vermelden persoonsgegevens / persoonlijke correspondentie
Reden: Reden voor wijzigingen: Vermelden persoonsgegevens / persoonlijke correspondentie
-
Re: Auto verkopen via internet
Wel dus, ik heb precies hetzelfde verhaal gekregen. Gewoon knip- en plakwerk van de maker.
-
Dat weet ik zelf ook wel alleen dit forum is er toch ook om mensen attent te maken die nog niet op de hoogte zijn lijkt mij, of is dat ook weer een domme gedachte?
-
Ik heb deze zelfde mail gehad van [naam verwijderd door moderator].
Wat u zei van in het engels vroeg deze man of mijn auto nog te koop was,
natuurlijk antwoord ik terug dat mijn auto nog te koop is omdat er vaker buitenlandse mensen
zijn die een auto willen kopen.
Ik ben nu bijna een week verder en ik krijg een mail terug van deze[naam verwijderd door moderator]
Ik ga hier natuurlijk dus niet op in want ik geloof hier nooit in normaal gooi ik deze mails meteen weg
als deze binnen komen, maar heb dit toch nagezocht en kwam er dus achter dat meerdere mensen dit al mee hebben gemaakt.
Wat kan ik hier eventueel aan doen dat ik hem blokkeer in mijn email account zodat deze persoon geen contact meer op kan nemen?
Wat u zei van in het engels vroeg deze man of mijn auto nog te koop was,
natuurlijk antwoord ik terug dat mijn auto nog te koop is omdat er vaker buitenlandse mensen
zijn die een auto willen kopen.
Ik ben nu bijna een week verder en ik krijg een mail terug van deze[naam verwijderd door moderator]
Ik ga hier natuurlijk dus niet op in want ik geloof hier nooit in normaal gooi ik deze mails meteen weg
als deze binnen komen, maar heb dit toch nagezocht en kwam er dus achter dat meerdere mensen dit al mee hebben gemaakt.
Wat kan ik hier eventueel aan doen dat ik hem blokkeer in mijn email account zodat deze persoon geen contact meer op kan nemen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2014 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nog 1x een mailtje terugsturen met de mededeling dat de auto tegen contante betaling kan worden opgehaald bij je neef in Nigeria. 100% zeker dat je niks meer hoort.Jacintha23 schreef:Wat kan ik hier eventueel aan doen dat ik hem blokkeer in mijn email account zodat deze persoon geen contact meer op kan nemen?
v.d.Heyden
Er zijn veel oplichters actief in deze markt. Deze week kwam ik besteautobod.nl tegen. Teksten gekopieerd van een andere website en nu proberen ze persoonlijke informatie te verkrijgen. Als ze die hebben gaan ze je spammen met dit soort berichten, ik heb hier slechte ervaring mee. Kijk er voor uit! Ze hebben ook een logo van een keurmerk op de website staan, die volgens mij niet helemaal blijkt te kloppen. Zouden er echt nog mensen zijn die zo dom zijn hier in te trappen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2014 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken / laster
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken / laster
-
Beste van8eren,
Wij zijn een legitiem bedrijf met als doel het verlenen van service aan onze klanten om voor het beste bod hun auto te kunnen verkopen.
De teksten op onze website zijn niet gekopieerd, dit is een beschuldiging die nergens op gebaseerd is. Hiernaast beschuldigt u ons zonder enig contact of ervaring met ons. Dit is een zeer zware beschuldiging.
Wij respecteren de privacy van onze klanten, zelfs onze medewerkers kunnen niet al uw gegevens inzien totdat er daadwerkelijk een verkoop transactie plaats heeft gevonden.
Bij een verkoop transactie worden deze gegevens teruggekoppeld aan de kopende partij.
Hiernaast verzenden wij geen marketing mailing en worden uw gegevens niet aan derde partijen doorgegeven/verkocht.
Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen zodat wij u kunnen laten zien hoe we werken. We geven u graag een demonstratie/uitleg vergezeld met een bakje koffie.
Groet, Besteautobod.nl
Wij zijn een legitiem bedrijf met als doel het verlenen van service aan onze klanten om voor het beste bod hun auto te kunnen verkopen.
De teksten op onze website zijn niet gekopieerd, dit is een beschuldiging die nergens op gebaseerd is. Hiernaast beschuldigt u ons zonder enig contact of ervaring met ons. Dit is een zeer zware beschuldiging.
Wij respecteren de privacy van onze klanten, zelfs onze medewerkers kunnen niet al uw gegevens inzien totdat er daadwerkelijk een verkoop transactie plaats heeft gevonden.
Bij een verkoop transactie worden deze gegevens teruggekoppeld aan de kopende partij.
Hiernaast verzenden wij geen marketing mailing en worden uw gegevens niet aan derde partijen doorgegeven/verkocht.
Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen zodat wij u kunnen laten zien hoe we werken. We geven u graag een demonstratie/uitleg vergezeld met een bakje koffie.
Groet, Besteautobod.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2014 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Verwijzing naar verwijderde quote
Hallo allemaal ben het niet eens met gang van zaken .
besteautobod doen goede zaken zo als het hoort naar eigen evaring
en email in het engel duits frans enz enz ... komt mij niet bekent voor met deze mensen
weet dus ook bijna zeker dat ze werken naar richtlijnen die er zijn voor verkoop via internet
kijk ik hoor vaak om me heen dat je niet een verwachte bod krijgt op je auto ..
maar een ding is zeker het bod wat ze je doen licht in je eigen hand ...
als je akkoord klikt dan zit je er aan vast .. wat normaal is ..
dus dat ze niet deugen enz enz ... gaat nergens over !
als je niet je prijs krijgt die je wil en je verkoopt hem voor een lager prijs dan is het aan je zelf ...
mvrg
besteautobod doen goede zaken zo als het hoort naar eigen evaring
en email in het engel duits frans enz enz ... komt mij niet bekent voor met deze mensen
weet dus ook bijna zeker dat ze werken naar richtlijnen die er zijn voor verkoop via internet
kijk ik hoor vaak om me heen dat je niet een verwachte bod krijgt op je auto ..
maar een ding is zeker het bod wat ze je doen licht in je eigen hand ...
als je akkoord klikt dan zit je er aan vast .. wat normaal is ..
dus dat ze niet deugen enz enz ... gaat nergens over !
als je niet je prijs krijgt die je wil en je verkoopt hem voor een lager prijs dan is het aan je zelf ...
mvrg
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2014 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lol, Besteautobod
Wat onze klanten zeggen [naam verwijderd door moderator]. de auto die op de foto staat is nog steeds te koop in Belgie.
Jullie site: [link verwijderd door moderator check foto [naam verwijderd door moderator].
Belgie: [link verwijderd door moderator]
Ik zet een hoop vraagtekens bij deze referenties...................
Wat onze klanten zeggen [naam verwijderd door moderator]. de auto die op de foto staat is nog steeds te koop in Belgie.
Jullie site: [link verwijderd door moderator check foto [naam verwijderd door moderator].
Belgie: [link verwijderd door moderator]
Ik zet een hoop vraagtekens bij deze referenties...................
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jan 2014 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Verwijderen links / persoonsgegeven
Reden: Reden voor wijziging: Verwijderen links / persoonsgegeven
Wel vreemd dat ik een auto bij dit bedrijf besteautobod.nl heb aangemeld en vervolgens niets van terug heb gehoord.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2014 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken