LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoproblemen - garage
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Autoproblemen - garage
Ik heb een aantal reparaties aan mijn auto laten uitvoeren waar ik geen goed gevoel bij heb.
In mei 2014 heb ik mijn remmen laten vervangen omdat ze versleten waren.
In maart 2015 wilde mijn auto niet meer starten. Een vriend hielp met startkabels en checkte de spanning. Hij zei date r nog wel spanning opstond end at was ook duidelijk want toen hij wat deed horde ik geknetter en zag ik een vonk. Volgens hem zou de stroomkring onderbroken zijn. Hij hielp me starten en adviseerde me naar een garage te rijden omdat de accu snel opnieuw leeg zou zijn. Bij de garage zeiden ze echter dat de accu vervangen moest worden terwijl mijn vriend twijfelde of dat het problem was.
Direct na de vervanging van de accu merkte ik een zoemend geluid dat steeds erger werd. Nu ben ik bij dezelde garage geweest die zegt dat het aan de wielen ligt… en aan de remmen die ze net iets meer dan een jaar geleden hebben vervangen. Die zouden dan toch langer moeten meegaan?
Ik weet niets van auto’s en wil niet met mijn vinger wijzen (misschien is mijn auto gewoon te oud). Toch heb ik geen goed gevoel bij deze garage na deze zaken. Ik ben het ook een beetje zat elke paar maanden weer een reparatie te moeten laten doen.
Wat vinden jullie? Hoe da nook wil ik mijn auto van de hand doen en een nieuwe kopen maar moet ik hier nog terugkomen? En kan ik ze aanspreken op die remmen?
In mei 2014 heb ik mijn remmen laten vervangen omdat ze versleten waren.
In maart 2015 wilde mijn auto niet meer starten. Een vriend hielp met startkabels en checkte de spanning. Hij zei date r nog wel spanning opstond end at was ook duidelijk want toen hij wat deed horde ik geknetter en zag ik een vonk. Volgens hem zou de stroomkring onderbroken zijn. Hij hielp me starten en adviseerde me naar een garage te rijden omdat de accu snel opnieuw leeg zou zijn. Bij de garage zeiden ze echter dat de accu vervangen moest worden terwijl mijn vriend twijfelde of dat het problem was.
Direct na de vervanging van de accu merkte ik een zoemend geluid dat steeds erger werd. Nu ben ik bij dezelde garage geweest die zegt dat het aan de wielen ligt… en aan de remmen die ze net iets meer dan een jaar geleden hebben vervangen. Die zouden dan toch langer moeten meegaan?
Ik weet niets van auto’s en wil niet met mijn vinger wijzen (misschien is mijn auto gewoon te oud). Toch heb ik geen goed gevoel bij deze garage na deze zaken. Ik ben het ook een beetje zat elke paar maanden weer een reparatie te moeten laten doen.
Wat vinden jullie? Hoe da nook wil ik mijn auto van de hand doen en een nieuwe kopen maar moet ik hier nog terugkomen? En kan ik ze aanspreken op die remmen?
Re: Autoproblemen - garage
Om wat voor auto gaat het, leeftijd, km-stand?
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: Autoproblemen - garage
Auto is 9 jaar oud en ruim 100,000 km op de teller. Het is dus geen nieuwe auto dus het kan heel goed aan de auto liggen. Dat er veel reparaties zijn kan ik me ook voorstellen en daarom overweeg ik ook een andere auto te nemen.
Wat me een beetje tegenstaat bij de garage is vervanging van de accu terwijl het volgens mijn vriend niet nodig was, en de remmen die ze zelf hebben vervangen en nu weer stuk zijn.
Het gaat me er ook niet om om ze juridisch aan te pakken maar ik overweeg er niet meer terug te komen. Ze zijn goedkoper dan de meeste anderen maar als ze reparaties niet goed of onnodig uitvoeren dan wordt het natuurlijk op den duur wel prijzig.
Wat me een beetje tegenstaat bij de garage is vervanging van de accu terwijl het volgens mijn vriend niet nodig was, en de remmen die ze zelf hebben vervangen en nu weer stuk zijn.
Het gaat me er ook niet om om ze juridisch aan te pakken maar ik overweeg er niet meer terug te komen. Ze zijn goedkoper dan de meeste anderen maar als ze reparaties niet goed of onnodig uitvoeren dan wordt het natuurlijk op den duur wel prijzig.
Re: Autoproblemen - garage
De vorige keer zijn ongetwijfeld je remblokken vervangen. Ik vermoed dat de garage je nu aan het verstand heeft proberen te brengen dat één of meerdere van je remzuigers blijft hangen. Worden een of meerder wielen warm dan wordt het een remrevisie en dat heeft niets met de vorige reparatie te maken (geen idee wat een startklacht met deze klacht heeft te maken net zoals de feit den een auto van 9 jaar en 100k op de teller net ingereden is en helemaal nog niet overmatig veel problemen hoeft te geven.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Autoproblemen - garage
9 jaar vindt ik niet echt oud. En hier moest bij mij ook nieuwe remblokken voor gemonteerd worden bij die km-stand. Ik weet niet wat voor auto het is maar lang niet alle auto,s nu zijn veel beter nu en je zit dan wel met enorme afschrijving jaarlijks. Accu kun je voor vervanging echt goed laten testen bij de juiste specialist en zo weet je of de accu echt aan vervanging is.
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: Autoproblemen - garage
Hartelijk dank.
Ik woon in het buitenland dus het kan dat de taalmisverstanden de zaak niet makkelijker maken.
Dan ga ik toch maar hoe dan ook op zoek naar een andere auto, dan ligt het blijkbaar aan de auto. Iedere drie maanden bij de garage zoals afgelopen jaar, daar heb ik gewoon geen zin meer in.
Ik woon in het buitenland dus het kan dat de taalmisverstanden de zaak niet makkelijker maken.
Dan ga ik toch maar hoe dan ook op zoek naar een andere auto, dan ligt het blijkbaar aan de auto. Iedere drie maanden bij de garage zoals afgelopen jaar, daar heb ik gewoon geen zin meer in.
Re: Autoproblemen - garage
Heb je geen familie en of vrienden, die jou behulpzaam kunnen zijn met het taalprobleem?Bor Komorovski schreef:Hartelijk dank.
Ik woon in het buitenland dus het kan dat de taalmisverstanden de zaak niet makkelijker maken.
Dan ga ik toch maar hoe dan ook op zoek naar een andere auto, dan ligt het blijkbaar aan de auto. Iedere drie maanden bij de garage zoals afgelopen jaar, daar heb ik gewoon geen zin meer in.
Re: Autoproblemen - garage
Hier kan ik echt heel weinig verstandigs over zeggen. Als het gaat om een Daewoo matiz, Peugeot 107 of ander kleintje is het mogelijk dat het wagentje een eind op is. Maar als het een Volvo is, is ie nog niet eens z'n puberteit ontgroeid.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Autoproblemen - garage
Niet alle kleintjes die van Suzuki Alto, Daihatsu Cuore, Mitsubitshi Colt en bv Nissan Micra zet ik gerust neer in het rijtje Volvopeteroo schreef:Hier kan ik echt heel weinig verstandigs over zeggen. Als het gaat om een Daewoo matiz, Peugeot 107 of ander kleintje is het mogelijk dat het wagentje een eind op is. Maar als het een Volvo is, is ie nog niet eens z'n puberteit ontgroeid.
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: Autoproblemen - garage
Dank. Helaas heb ik hier geen verdere familie. Ik zal de offerte nogmaals bekijken.
Het vervelende met deze auto (Ford Focus) is dat er nu gewoon elke drie maanden wat is, en ik geloof ook niet dat hij aan zijn eind is.
Wel is hij tweedehands gekocht en was het vroeger een Deutsche Telekom bedrijfswagen ('lekker afraggen want auto van de zaak'). Toen ik hem kocht stond er 50,000 op de teller en nu (3 1/2 jaar later) ruim 100,000.
Het vervelende met deze auto (Ford Focus) is dat er nu gewoon elke drie maanden wat is, en ik geloof ook niet dat hij aan zijn eind is.
Wel is hij tweedehands gekocht en was het vroeger een Deutsche Telekom bedrijfswagen ('lekker afraggen want auto van de zaak'). Toen ik hem kocht stond er 50,000 op de teller en nu (3 1/2 jaar later) ruim 100,000.
Re: Autoproblemen - garage
Dat is een moeilijk geval, want normaal gesproken is zo'n Ford dan echt nog niet op. Maar dit klinkt als een hoop achterstallig onderhoud. Voor het geld dat je daar aan uit geeft koop je wellicht een leuke Focus van tien tot vijftien jaar oud, met onderhoudsgeschiedenis.
Inderdaad zijn die Alto's, Cuore's, Colts etc wel goede en betrouwbare wagens, die nog best lang mee kunnen.
Inderdaad zijn die Alto's, Cuore's, Colts etc wel goede en betrouwbare wagens, die nog best lang mee kunnen.
Re: Autoproblemen - garage
Het is een illusie om te denken dat je met een andere auto niet elke drie maanden bij de garage staat. Dat kan zelfs met een nieuwe auto nog wel gebeuren.
Maar je schrijft dat je in drie en een half jaar ruim 50.000 km hebt gereden. Heb je in die tijd geen onderhoud/onkosten aan de auto gehad?
Maar je schrijft dat je in drie en een half jaar ruim 50.000 km hebt gereden. Heb je in die tijd geen onderhoud/onkosten aan de auto gehad?
Re: Autoproblemen - garage
We hebben zekerheid dat we geboren zijn en weer dood gaan. Met mijn oude Mazda meldde ik me doorgaans een keer per jaar voor de apk en beurt bij mijn vaste garage. Met zorgelijke blik overhandigde de garagist me dan de sleutel en zei dat ie nog wel een jaartje mee kon.madfred schreef:Het is een illusie om te denken dat je met een andere auto niet elke drie maanden bij de garage staat. Dat kan zelfs met een nieuwe auto nog wel gebeuren.
Maar je schrijft dat je in drie en een half jaar ruim 50.000 km hebt gereden. Heb je in die tijd geen onderhoud/onkosten aan de auto gehad?
Re: Autoproblemen - garage
Onderhoud voorkomt 99% van de problemen.
Zelf altijd vooral oudere auto's gereden (Ford) en mijn ervaring is hoe minder electronica en troep in een auto hoe betrouwbaarder die is.
Maar dat is mijn ervaring en mening
Zelf altijd vooral oudere auto's gereden (Ford) en mijn ervaring is hoe minder electronica en troep in een auto hoe betrouwbaarder die is.
Maar dat is mijn ervaring en mening
Re: Autoproblemen - garage
Eerlijk gezegd denk ik dat ook en als ik praat met monteurs hoor ik hetzelfde. Mijn oude Jap had wel een computertje die de inspuiting regelde. Maar er was geen sprake van uitgebreide elektronica en softwaresystemen, waar storing aan het een voor onbegrijpelijke storingen aan een geheel andere functie kon veroorzaken. Met een paar honderd euro per jaar aan onderhoud en vervangingen was je klaar.
Niet iedereen wil zo'n spartaanse wagen hebben. Computers zijn niet verkeerd, maar je moet je afvragen wat je echt nodig hebt. Hoe meer schakels, hoe groter de kans op problemen.
Veel moderne producten, of het nu om computers, consumentenelektronica of auto's gaat, zijn niet meer berekend op onderhoud of reparatie. Kapot is kapot en vervangen kost al snel teveel.
Niet iedereen wil zo'n spartaanse wagen hebben. Computers zijn niet verkeerd, maar je moet je afvragen wat je echt nodig hebt. Hoe meer schakels, hoe groter de kans op problemen.
Veel moderne producten, of het nu om computers, consumentenelektronica of auto's gaat, zijn niet meer berekend op onderhoud of reparatie. Kapot is kapot en vervangen kost al snel teveel.
Laatst gewijzigd door peteroo op 22 aug 2015 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Autoproblemen - garage
Deutsche Telekom, bedrijfsauto, focus en import? Ik dat geval kun je die eerste 1 van de teller minimaal in een 2 veranderen. Dat soort auto's rijden standaard veel km en zijn in aanschaf heel goedkoop en worden in Nederland een stuk meer waar door een slinger aan de km teller te geven. In ieder geval is dat wel te verklaren dat de auto steeds vaker naar de garage moet voor mankementen.Wel is hij tweedehands gekocht en was het vroeger een Deutsche Telekom bedrijfswagen ('lekker afraggen want auto van de zaak'). Toen ik hem kocht stond er 50,000 op de teller en nu (3 1/2 jaar later) ruim 100,000.
Re: Autoproblemen - garage
Vrees ik ook voor en wie kun je nog aanpakken als bij import wel de km-teller wordt teruggedraaid, ondanks een wettelijk verbod.Veldt01 schreef:Deutsche Telekom, bedrijfsauto, focus en import? Ik dat geval kun je die eerste 1 van de teller minimaal in een 2 veranderen. Dat soort auto's rijden standaard veel km en zijn in aanschaf heel goedkoop en worden in Nederland een stuk meer waar door een slinger aan de km teller te geven. In ieder geval is dat wel te verklaren dat de auto steeds vaker naar de garage moet voor mankementen.Wel is hij tweedehands gekocht en was het vroeger een Deutsche Telekom bedrijfswagen ('lekker afraggen want auto van de zaak'). Toen ik hem kocht stond er 50,000 op de teller en nu (3 1/2 jaar later) ruim 100,000.