LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoschade

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Joyyyy

autoschade

Ongelezen bericht door Joyyyy »

ola

een collega maakt schade aan mijn auto, hij wil het niet via verz regelen

aangezien het een collega is, doe ik niet moelijk en kom hem tegenmoet

ik kom na eigen berekening op 400 euro schade

dat vind hij teveel, en wil niet betalen

ik doe nog steeds niet moelijk en zeg, ok, ik laat de schade taxeren
dan heb je zwart op wit het bedrag en dat kan je dan aan mij overmaken, hij gaat akkoord

bij taxatie blijkt de schade 520 euro

dat bedrag is aanzienlijk hoger,en dat wil hij dan ook niet betalen

ik, nog steeds in een goede bui zeg, ok, ik maak er 425 euro van en dan is de zaak geregeld

hij weigerd te betalen

ik denk er nu over om naar de politie te stappen, betreffende collega weigerd ook iedere medewerking om schadeforumulier in te vullen en het alsnog via verz te regelen

iemand ervaring met zoiets?

Joy

chrisje1

Re: autoschade

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Dit zijn weer van die rotgeintjes waar je echt niets aan kan doen,

Je collega stelt zich niet echt coulant tegen je op,

Hij weet donders goed dat hij jou wagen beschadigd heeft, als hij een man was, deed hij niet moeilijk,

Je kan hem aansprakelijk stellen voor de geleden schade aan de wagen,

Je hebt er in principe recht op, híj is degene die de schade veroorzaakt heeft,

Informeer eens bij je verzekeringsagent, deze zal zeer waarschijnlijk hetzelfde zeggen,

Veels succes, maar leuk is anders.

Gast

Re: autoschade

Ongelezen bericht door Gast »

hi, dankje voor je reactie

inmiddels ben ik zover dat ik als ie morgen niet betaald, de verzekering op de hoogte stel

ik vermoed dat hij niet eens verzekerd is, omdat hij via verzekering,de officiele weg dus, pertinent niet wil

we zullen morgen zien

de pest is ook dat daardoor de werkzaamheden op de werkvloer behoorlijk negatief beinvloed worden door zijn gedrag

enfin, morgen wordt het sowieso geregeld,op mijn manier

Joy

de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

Re: autoschade

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Beste Joy,

Je hebt je heel coulant opgesteld en nu plukt je de zure vruchten. Jouw collega heeft alle negativiteit hier omheen zelf veroorzaak... hij heeft de schade en de aansprakelijkheid in eerste instantie onderkent en nu heb jij het nakijken.

Ik ben al een tijdje van mening dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, effect was het zelfde geweest als je hem meteen zwart op wit aansprakelijk had gesteld en in die brief had je dan best iets kunnen opnemen waaruit blijkt dat jij respect hebt voor jouw collega maar dat het als het aan jou ligt gewoon goed wordt opgelost.

Ik hoop dat je de kwestie hebt kunnen oplossen. en ben eigenlijk best benieuwd naar hoe dat gegaan is

DEC

ik zag

Re: autoschade

Ongelezen bericht door ik zag »

Hoop voor je dat het goed komt want als hij nu beweerd het niet geweest te zijn heb je pech

Ik zag iemand tegen mijn nieuwe auto rijden hier voor de deur
Politie er zelfs bij gehaald en die trut hield gewoon vol het niet gedaan te hebben en ik zat met de gebakken peren, terwijl gemeten de krasjes op haar auto overeenkwamen met mijn schade
De agent zei gewoon, ik kan niet beoordelen of zij het ook inderdaad geweest is ( helaas geen laksporen op haar auto )
Schade was toen 1150,- gulden op een auto van 2 maanden oud ! lekker dus

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: autoschade

Ongelezen bericht door Simon »

Over het verhaal van Ik Zag:
Mocht iemand zo iets meemaken, schrijf dan een brief aan de desbetreffende persoon. Vraag hem/haar schriftelijk te antwoorden op de vraag : 'bent u bereid uw verklaring onder ede af te leggen'.
Dat helpt heel vaak heel goed.

Gesloten