LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autostoel voorin?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
biejanka

autostoel voorin?

Ongelezen bericht door biejanka »

Aangezien wij twee auto's hebben, hebben we ook in beide auto's een kinderstoeltje.

Bij de "grote" auto ( Picasso ) staat ie gewoon achterin, in de "kleine" auto ( Punto ) staat ie voorin.

Nu hoorde ik laatst dat je voor geen stoel meer mag hebben.

Bij de Picasso kun je voor de airbag uitzetten, bij de Punto heb ik volgens mij geen airbag naast de bestuurder.

Weet iemand hier een antwoord op?

C200K

Re: autostoel voorin?

Ongelezen bericht door C200K »

Bij deze uw antwoord:

Hieronder een quote van www.verkeerenwaterstaat.nl.

Mag je een autostoeltje voorin de auto plaatsen?
Ja, een autostoeltje mag voorin de auto op de passagiersstoel gezet worden. Het is verboden je kind te vervoeren in een autostoeltje dat tegen de rijrichting in is geplaatst, wanneer er in het dashbord een airbag zit dat niet is uitgeschakeld.
Hier nog een quote van www.kinderzitjes.nl:

Airbag
Als een zitplaats een airbag heeft, mogen kinderen niet worden vervoerd in een (baby)autostoeltje dat tegen de rijrichting in is geplaatst, tenzij de airbag is uitgeschakeld. Of dat uitschakelen mogelijk is en hoe dat moet, staat in de gebruiksaanwijzing van de auto. Maar ook de garage kan u hierbij helpen.

Tot slot nog even dit, er zijn diverse gevallen bekend waarbij kinderen toch verongelukten op de bijrijdersstoel terwijl de airbag van die plek was uitgeschakeld en door een aanrijding toch open klapte.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Airbag
Als een zitplaats een airbag heeft, mogen kinderen niet worden vervoerd in een (baby)autostoeltje dat tegen de rijrichting in is geplaatst, tenzij de airbag is uitgeschakeld.
En hoe zit dat dan bij auto's met gordijn airbags???????????

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

Zij-airbag is nooit een probleem!! Front-airbag is alleen een probleem bij "verkeerd-om" geplaatste kinderstoelen voor de aller kleinsten.

Gesloten