Sinds 2000 ben ik de trotse bezitter van mijn Lancia Lybra.
Op advies van de Dealer ben ik de verzekering aangegaan bij FIAT Nederland (Simpliciter), zij is weer een dochter van Generali.
In de maand februari ben ik betrokken geraakt in een aanrijding. Ik was niet de schuldige. Een vrachtwagen reed een personen auto aan, hij reed op de rechterbaan, die daardoor op mijn weghelf, de linkerbaan, terecht kwam. Ik heb nog geprobeerd de auto te ontwijken maar een aanrijding was onvermijdelijk. Het volgende is nu het geval. Ik heb dit gemeld bij de verzekerings maatschappij (Simpliter). Een maand later kreeg ik een brief van waarbij de verzekering tussentijds wordt opgezegd. De rede hiervoor was het teveel aan schade gebeurtenissen. Ik de afgelopen vijf jaar ben ik betrokken geraakt bij vier schadegebeurtenissen.
1) Werd van achteren aangereden, schade is verhaalt en de auto is gerepareerd, veroorzaakt door de tegenpartij geen politie rapport.
2) betrokken bij een ketting botsing in de Coentunnel in Amsterdam:
Schade door schuld, polite rapport is opgemaakt.
3) Op een prive parkeerterein werdt de auto naarachteren geduwd door een andere auto. Getuigen zagen dat en hebben dat gemeld. Een polite rapport is opgemaakt maar de getuigen willen zich nu niet meer melden.
De schade heb ik niet laten repareren.
4) Vrachtwagen rijdt personenauto aan waardoor deze op de linker weghelft raakt een aanrijding is onvermijdelijk.
Wat is nu het geval de verzekering eist dat je iedere aanrijding of schade meldt. Wat ze niet vertellen is dat dit in het CIR geregistreerd wordt als schadegebeurtenis. Er wordt niet vermeld wie de schuldige is.
De gegevens zijn benaderbaar door iedere verzekeringsmaatschappij die, naar mijn meming, bij het bepalen van de premie deze gegevens zal gebruiken.
Wat ik niet begrijp is dat je als slachtoffer meerdemalen wordt afgeslacht door de verzekeringsmaatschappij.
1) De waarde van de auto is minder door een aanrijding.
2) Persoonlijk worden jou gegevens geregistreerd in CIR waarbij niet vermeldt wordt wie de schuldige is. Deze gegevens zijn blijvend
Niet te spreken over de psychische effecten van een aanrijding.
Als premieslaaf ben ik het zat. Je wordt verplicht de auto geverzekeren waardoor de verzekeringsmaatschappij je in een wurgcontract probeert vast te zetten. Als zij het niet meer leuk vinden wordt je uit de verzekering gegooit.
P.S. de auto is verloren totalloss verklaard dus die ben ik kwijt.
Romeo.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoverzekering Schadegebeurtenis
-
NAK
Re: Autoverzekering Schadegebeurtenis
Ik denk dat hier het probleem zit.Op advies van de Dealer ben ik de verzekering aangegaan bij FIAT Nederland (Simpliciter), zij is weer een dochter van Generali.
Volgens mij was je beter afgeweest als je niet op dit aanbod was ingegaan en bij je iegen maatscahppij was gebleven.
Zij kenden jouw geschiedenis als chauffeur, terwijl Simpliciter waarschijnlijk pas later achter jouw "staat van dienst " is gekomen.
Je heb gewoon domme pech.
Succes bij het vervolg