LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekeringen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
houtje

autoverzekeringen

Ongelezen bericht door houtje »

Nieuwe service van Radar is de Independent Autoverzekeringen en Auto Radar hulp. Maar dat schiet weinig op als na het invullen van twee schermen het eerste weer opduikt en je dus weer overnieuw moet beginnen.
Dit heb ik drie tot vijf keer geprobeerd zonder verder te komen.
Zit er soms een bug in het programma?

Gast

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, je bent nu 5 keer verzekerd voor 1 auto.
Namens de voltallige redactie dank ik u hartelijk hiervoor.

m.giesbert

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door m.giesbert »

Autohulp slaat nergens op. De site rekent foute premies voor. Ik heb de mijne al vergeleken. Bovendien letten ze niet op de voorwaarden. Erg fout dat ze nu verzekeringen willen gaan verkopen terwijl ze daar kennelijk geen verstand van hebben.

gabor

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door gabor »

AUTO HULP

Leuk hoor die hulp voor auto verzekeringen te vergelijken, ik heb alleen wel een hele grote klacht DIE SITE WERKT NIET EENS.
Ik toets die link in en zie verder niets verschijnen.
Wat heb ik aan die hulp dat ben ik niet van radar gewend :( :(

groeten w

Castle

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Castle »

Hallo,
Ik heb zojuist aan de hand van de uitzending van Radar over de mogelijkheid autopremies te vergelijken mijn eigen situatie bekeken.
Ik heb mijn verzekering bij Stad Rotterdam Verzekering lopen. Uitgaande van WA-Casco en 11 schadevrije jaren heb ik bij mijn huidige verzekeraar 75% no-claim. Die korting zou ik al bij 10 jaar schadevrij toebedeeld krijgen. Het vergelijkingssysteem rekent voor mij bij mijn huidige verzekeraar een premie van 77 euro per maand. Een lachertje, omdat ik net 58 euro betaal inclusief een inzittenden verzekering. Jullie site stuurt mij naar ZLM voor 53 euro, zonder ook maar even te kijken naar die zeer ongunstige bonus/malus ladder bij die maatschappij. Je moet maar schade rijden en claimen dan betaal je er grof geld voor terug.
Nee mensen LET OP DAT JE NIET IN EEN SCHIJNBAAR GOEDKOPER ALTERNATIEF STAPT, MAAR KIJK HEEL GOED OOK NAAR DE VOORWAARDEN.
Radar is een goed instituut maar wel erg vaak heel kortzichtig.

Albert

a.peeters1

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door a.peeters1 »

Niet zo'n goeie beurt van Radar die vergelijkingstest, ik kan niet verder komen dan dat ik al mijn gegevens heb ingevuld, maar als de vergelijking van andere verzekeringen moet worden gedaan, gebeurt er dus helemaal niets, ik krijg alleen maar 'n FATAL ERROR melding.
Niet best Radar!!!!!!

Koudedouche

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Koudedouche »

Ook bij mij komt er geen echt advies, maar een domme foutmelding naar voren. En dan ontbreekt mijn verzekeringsmaatschappij, de Amersfoortse, toch niet de kleinste, ook nog eens in de lijst. Zouden die geen geld willen betalen als je via Radar een verzekering afsluit en daarom niet mee mogen doen???
Zou me ook niet verbazen dat diegenen die zo dom zijn om echt al hun prive gegevens in te vullen binnenkort verspamd worden met mooie aanbiedingen van autoverzekeraars.
Is er uberhaupt iets bekend over hoe independed independer eigenlijk is?? Of verdienen ze gewoon dik per verkochte verzekering?
Dikke afknapper Radar. Jullie krijgen van mij de Koude Douche! :evil:

Fatman01

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Fatman01 »

:evil: Je denkt dat ze alle soorten en merken auto 's wel zullen meenemen in zo 'n verzekeringsvergelijking. Helaas als je "grijs" rijdt,val je weer eens buiten de mogelijkheden om dit in te voeren.
Misschien moeten we Radar zelf aanmelden voor de koude douche?

gasten

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door gasten »

Ik ben nu al een hele avond aan het proberen de vergelijkingstest te doen.Of je komt niet verder dan een leeg scherm, en ga ik eindelijk verder slaat heel mijn computer op tilt ERROR!!.
Ik heb de reacties van de andere gasten gezien, nou RADAR, misschien zijn julllie de volgende keer wel je eigen onderwerp. Ik doe ieder geval geen vergelijking meer, als ik bepaalde gasten moet geloven is het pure misleiding wat jullie in die test laten zien. Houd er wel rekening mee dat jullie kijkers wel op jullie vertrouwen!!
:( :( [/quote][/url]

Gast

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Gast »

:arrow: Door de duizenden bezoekers die hedenavond tegelijkertijd de autohulp probeerde te bereiken, heeft dit tot kortstondige traagheid en enkele foutmeldingen geleid. Dit is helaas met zo'n grote toestroom aan bezoekers niet te voorkomen. Inmiddels draait deze module weer prima.

De premies die getoond worden zijn door de maatschappijen zelf aangeleverd en gecheckt. Premieverschillen ontstaan meestal door een afwijking in de invoer. Zo kunnen postcode, gewicht van de auto, exact model, beroep en met name het aantal schadevrije jaren van grote invloed zijn op de berekende premie. Bovendien is de getoonde premie inclusief 7% assurantiebelasting. Voor meer uitleg over de premies kunt u op het 'ballonnetje' in de vergelijking klikken. Mocht u desondanks van mening zijn dat een premie niet klopt, dan kunt u dat melden op [email protected].

Independer

Leen-1234

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Leen-1234 »

Nou, de site werkt voor geen meter. De hele avond geprobeerd -noppes - alleen foutmeldingen.
Ook nu krijg ik nog steeds "Fatal Error".
Doe er iets aan voordat je reclame gaat maken !!!!!

[email protected]

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door [email protected] »

Weet iemand of er ook zo'n vergelijkingstest voor motor verzekeringen is ?

heis

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door heis »

:?: complete lijsten van de trosradar autoverzekering ingevuld, maar een antwoord krijg je niet. Jammer van Radar.

van.londen

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door van.londen »

de auto verzekering bij proteq w.a. is geen 10 ER maar 12ER

annegti

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door annegti »

Zojuist heb ik even voor de grap dat testje gedaan voor een andere autoverzekering. oa kwam hier de ANWB positief uit de test... Duh, daar heb ik een offerte opgevraagd destijds maar toen werden alle auto's met de toevoeging GT/GTI/GSI helemaal niet aangenomen. Net als bij vele andere verzekeringsmaatschappijen. Mijn huidige verzekeraar CB was een van de weinigen die daar niet moeilijk over deden.

sponsbob

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door sponsbob »

Nou.radar een geweldige uitzending,gesponsord door de meest betalende verzekering zeker!!??
Totaal geen objectief beeld gegeven,alleen maar roepen hoe duur bepaalde verzekeraars zijn,en wat u wel niet kan besparen,nou geweldig zonder een goede voorbereiding om op de site een goede vergelijking te kunnen doen.
Nee,radar alleen is dit voor mij de zoveelste bevestiging van uw programma;schoenmaker hoe u bij uw leest en ga niet over dingen roepen waar u totaal geen kaas van hebt gegeten!!!!!

Arjen W.

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Arjen W. »

Reactie op berichten uit forum:
Overzicht forums/Auto/motor/fiets/AUTOHULP REKENT

Ik moet zeggen dat ik het deels eens ben met de heer Giesbert. Ik heb zelf een blauwe maandag particuliere verzekeringen verkocht, waaronder ook autoverzekeringen. De prijs bij een andere maatschappij kan dan wel lager zijn, belangrijker vind ik de voorwaarden. Bij de een, kun je na een schade 2 treden terugvallen, terwijl bij de ander die zo goedkoop is de terugval 4-5 treden kan zijn, hierdoor wordt je jaarpremie in een keer weer een stuk forser.
Dus als tip wil ik meegeven niet alleen naar de prijs te kijken, maar vooral naar de voorwaarden (terugval in treden bij geclaimde schade), eigen risico's om sommige voorwaarden (als voorbeeld eigen risico bij ruitvervanging, de ene verzekeraar rekent meer eigen risico, als de ander).

Arjen

Erik Hordijk

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Erik Hordijk »

http://www.mrfinch.nl voor het vergelijken van o.a. motorverzekeringen

sponsbob

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door sponsbob »

Uit verschillende reacties die zijn geplaatst kun je opmaken dat net zoals als radar i.s.m. independer de plank volledig word gemist.
Het meest belangrijke van een autoverzekering zijn namelijk de polisvoorwaarden,en daar word met geen woord over gesproken.
Natuurlijk ben ik het met diegene eens als een echt vergelijkbaar produkt word aangeboden voor een veel lagere premie hij of zij dit in overweging moet nemen,maar in de praktijk blijkt dit niet het geval te zijn.
Een goed vergelijk vwb een complexe materie zoals een autoverz.doe je niet af met een vluchtig vergelijk van een paar premies(de zendtijd die independer heeft ingehuurd is waarschijnlijk pittig!!)maar behoor je grondig te vergelijken qua premie maar ook zeker de voorwaarden.
En dan blijkt dat radar het in dit geval gekozen heeft voor een flinke vergoeding van independer i.p.v.een grondig vergelijk.
En voor de mensen die het niet weten independer werkt samen met een beperkt aantal verzekeraars en is alles behalve onafhankelijk.waarschijnlijk vergeten te melden maar de tijd is dan ook erg kostbaar! :idea:

veel geluk,sponsbob

M. Giesbert

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door M. Giesbert »

Radar heeft mijn gisteravond geopende forum gesloten. Erg jammer dat de kritiek kennelijk niet geaccepteerd wordt. Ik was gisteravond door ergernis inderdaad aan het pleiten voor eigen parochie. Dit is natuurlijk niet juist. Ik vind echter wel dat Radar wel mensen moet aansturen goed op te letten of ze niet te duur verzekerd zijn maar niet zelf verzekeringen aanbieden op de site. Het advies bij Independer is onvoldoende en kijkt totaal niet naar de voorwaarden. Hier zitten net zulke grote verschillen in als in de premies. Het is natuurlijk niet goed dat een consumentenprogramma wat onafhankelijk behoort te zijn zulke foute adviezen geeft. Het komt over als lekker overal tegen aan schoppen maar niet weten waar je het eigenlijk over hebt. Dat hoort niet. Er zijn helaas veel foute tussenpersonen maar er zijn ook veel goede welke dezelfde berekeningen kunnen maken als Independer maar dan wel met juiste premies en daarbij meteen de voorwaardenverschillen. Mijn advies is ga op zoek bij je in de buurt naar zo'n tussenpersoon en laat je goed adviseren.

Gesloten