LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aygo deurrubber lekkage

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
lizet
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009 11:07

Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door lizet »

Net een nieuwe Toyota Aygo en verrast door een flinke deur lekkage. Inmiddels door dealer nieuwe deurrubbers geplaatst. Nu lekage nog erger dan voorheen. Wie kan mij helpen ! en welke acties bij uw dealer heeft reultaat gehad bij het zelfde probleem.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door een »

Heel vervelend als je een nieuwe auto koopt. Maar zoek eerst eens in dit forum voordat u een nieuwe topic opent. Er is al heel veel geschreven over de Aygo, ook over lekkages.

lizet
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009 11:07

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door lizet »

Inderdaad is er al heeel! veel over geschreven, maar er is nu naar +/- 2 jaar nog steeds geen definitieve oplossing. Je zou verwachten dat Toyota Ned./World wide dit probleem allang succesvol had opgelost.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Nog geen reden om een nieuwe draad te starten

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door een »

Tsja, men wil vooral veel geld verdienen. Je bent tegenwoordig als berijder van een nieuwe auto ook gewoon een soort testrijder. Op zo'n kleine auto zit weinig marge dus .....

Ik vraag me trouwens wel af of de Citroen C1 en de Peugeot 107 er ook last van hebben. Is tenslotte dezelfde auto.

Renuska
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2009 15:26

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Renuska »

Beste Lizet.

Gaat het om het nieuwe model 2009 Aygo, of heb je het oude model Aygo. Zelf heb ik het nieuwe type C1 2009, vooralsnog geen lekkage gehad, maar bij mijn vorige C1 was de auto altijd nat van binnen, met name natte ramen aan de binnenkant.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door een »

Renuska, ik vind hetwel stoer dat je dan gewoon weer een C1 koopt als je altijd lekkage hebt gehad zonder oplossing. Of heeft men gegarandeerd dat het probleem bij modeljaar 2009 opgelost was?

Ik vind lekkage een zeer groot probleem en zou werkelijk nooit ene auto opnieuw kopen waarvan je weet dat de kans op lekkage groot is. Dan maar een ander merk/type auto.

Renuska
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2009 15:26

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Renuska »

Er zou ondertussen een modificatie van de rubbers toegepast zijn. Maar het is altijd afwachten of het een gewenst resultaat oplevert. Voor het overige is het een fijne en goedkope auto. Hierbij moet ik wel zeggen dat bij mij de vloerdelen, matten nooit drijfnat waren, wat bij sommige auto’s wel het geval was.

marijkew
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:08

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door marijkew »

Mijn C1 van juli 2008 staat nu voor de 5e maal met lekkage in de garage, rubbers voordeuren vervangen, lekkage via achterlichten naar kofferbak zou verholpen zijn, maar toch weer lekkage, nieuwe rubbers voor en achterlichten helpen niet, vanaf oktober de hele winter een natte auto-beslagen ramen.

lizet
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2009 11:07

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door lizet »

Marijkew
Laat de portier bekleding maar eens verwijderen. Het water loopt via de raamsponningen over de kabelboom via speakerhuis naar binnen. De speakers zijn later ingebouwd en dat is heel slordig gebeurd. Succes.

Diana Stubbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 16:42

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Diana Stubbe »

Ik ben sinds februari 2008 in het bezit van een Peugeot 107. Ik heb hier ongeveer een half jaar met plezier in gereden totdat de lekkage aan de bestuurderskant begon en tot op heden niet meer is gestopt.

Ik ben wel te verstaan, nu 7 keer voor hetzelfde euvel bij de dealer geweest en elke keer was er weer wat anders aan de hand. Varierend van het deurrubber, tot de airco tot een las fout. Soms stond er wel 6 cm water in mijn auto.
Hierbij komt nog het feit dat het water wat er erin heeft gestaan leidt tot stank overlast (heel erg).

Het is niet alleen bij de Aygo zoals iemand in het forum vraagt.
Heeft iemand ervaring met oplossingen die geboden worden door de dealer/cq Peugeot NL of Toyota NL?
Graag hoor ik dit want ik ben nu echt wanhopig.
Thanks

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Mallemalle »

tuinslang derop en maar kijken waar het water binnenkomt

stofzuigertje

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De demo auto was waterdicht, behalve toen ik het linker voorwiel op de stoep zette, en kreeg lekkage, dus slappe carrosserie volgens mij.

Ik zou deze gewoon inruilen voor iets duurder model of ander merk.
Suzuki Alto is goedkoper en wel goed, ik heb geen enkel nadeel gevonden dus goedkoop en goed kan wel.

cheff
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2010 12:57

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door cheff »

ik heb een aygo uit 2006 ook veel last gehad van lekkage maar nu heb ik het probleem gevonden het zit aan de onder kant van de auto bij de uitlaat ben gisteren aan het zoeken geweest tuinslang er op en toen ik aan de onder kant links van de uitlaat spoot kwam er binnen in water naar boven dus nu even de onderkant dicht maken en het probleem is eindelijk weg

Robshiba
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2010 20:40

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Robshiba »

Er zit verschil in:
Kennis met Aygo uit 2006, klimaat van een champignonkwekerij (zo lek als een zeef dus).

Ikzelf met een C1 uit 2009 met na 6500 km een paar druppels bij de voorportieren.

Ben er overigens nog niet mee bij de dealer geweest.

uza
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:24

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door uza »

Mijn Aygo van 2007 lekt erg; zeker op het raamrubber achter. Je ziet duidelijk waar het water naar binnenkomt; links en rechts van de sluiting.
Ik ben ermee naar Toyota Tiemens in Arnhem geweest en vroeg hoe dat kan. Ze zeiden dat er wellicht een dennennaald tussen het rubber zat. Er stond een laag water in de auto, de achterbank schimmelde, muffe lucht etc.
Later hoorde ik dat het een bekende kwaal is van Aygo. Dat er een mankement is dat kan gebeuren, maar om het glashard te ontkennen gaat me te ver. Vertrouwen in je garage is een basis voor een volgende aankoop. De kans daalt hierdoor met sprongen dat ik na mijn ZEER FIJNE Aygo weer een Toyota koop.

Keosmachine
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2012 00:02

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Keosmachine »

Ik heb in februari dit jaar mijn nieuwe Aygo opgehaald, helaas is het nu 10 maanden later en stroomt het water door m'n linker voor portier naar binnen, de dealer zegt het volgende week op te gaan lossen maar ik heb er weinig vertrouwen in.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door een »

Onbegrijpelijk dat een fabrikant als Toyota dit na al die jaren dat de Aygo op de markt is nog steeds niet onder de knie heeft.

Ben benieuwd waar het nog meer lekt en wat dat doet met de carrosserie qua roest op de lange termijn.

Keosmachine
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2012 00:02

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door Keosmachine »

Het is later ook nog eens gaan lekken bij mijn derde remlicht. Ze hebben dit keurig verholpen en alle andere plekken waar vaak meldingen van lekkages komen keurig bijgewerkt. Dit is kosteloos gedaan en alles is weer heerlijk droog in de auto.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Aygo deurrubber lekkage

Ongelezen bericht door een »

@Keosmachine: en uw auto is van feb. 2012? Ik zou de auto niet te lang rijden want ik vrees dat dit pas het begin is. Ik lees dat het lekken bij deurrubbers, onderaan de auto, 3e remlicht en bij achterlichten kan voorkomen. Dit is gewoon een ontwerpfout wat men blijkbaar niet opgelost krijgt. Maak me oprecht zorgen over alle kieren en gaten waar dit water (soms wel jaren achtereen) in kan lopen. Heb ook al gelezen dat de antiroest behandeling in de holle ruimtes niet al te goed is dus dan kunt u wel bedenken wat er op termijn gebeuren gaat...roest van binnenuit. En als je dat ziet dan ben je al te laat. Hopelijk is de garantie daarop goed geregeld.

Hoe leuk en praktisch ze ook zijn, het zijn in basis gewoon slechte producten. Om de prijzen laag te houden is het (uiteraard) allemaal goedkoop geproduceerd. Ik denk iets te goedkoop....

Gesloten