LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
robert22

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door robert22 »

ik rij (als hij het toevallig doet) al 1,5 jaar in een C3. Ik ervaar het als een zeer onbetrouwbare auto. Met vorige auto (een Saxo) nooit problemen gehad. Maar dit is echt mijn laatste Citroen.

Ik zal u niet vervelen met de waslijst aan mankementen die ik aan dez auto hen gehad.

ces

Ongelezen bericht door ces »

Ik rijdt al citroen vanaf 1988, zelden problemen gehad. In augustus 2003 een c3 gekocht, na 4 maand was de dinamo kapot, dit viel onder de garantie. November 2005 garantie afgelopen, eerst verstuiver kapot, € 190,
dealer Dijkstra vroeg coulance aan bij citroen vanwege het feit dat dit onderdeel niet zomaar kapot kon gaan, citroen nl verwees naar de mogelijkheid om de auto langer te laten verzekeren en wees het af. December 2005 dinamo weer kapot, valt niet meer onder de garantie wordt weer coulance aangevraagd. gezien voorgaande antwoord denk ik de kosten á €400,-- welweer zelf te moeten betalen ik wacht af.

261266

Ongelezen bericht door 261266 »

graag zou ik weten of het normaal is dat van een auto van 2 jaar en 7 maanden oud het stuurhuis vervangen moet worden.dit is nodig omdat de stuurbekrachtiging uitviel.in een vorig bericht las ik dat er een citroen c3 van januari 2004 was die een bepaald nummer had op het stuurhuis dat vervangen moest worden maar dat deze autos niet teruggeroepen werden.graag zou ik van deze persoon een reactie krijgen want onze auto is uit de garantie en wij moeten deze vervanging zelf bekostigen.misschien dat wij met die informatie iets kunnen regelen bij de dealer.
b.v.d

odo

Ongelezen bericht door odo »

Er zijn wel meer fabrikanten die relatief storingsarme auto´s bouwen behalve japanners. En er zijn ook mensen die vreselijke problemen hebben met een (nieuwe ) toyota. Het is de enige wagen/dealer geweest in 24 jr die me echt teleurstelde. Daarbij moet ik zeggen dat het erop lijkt dat ik een van de weinigen ben.

frkoi

Ongelezen bericht door frkoi »

Mijn ervaring met de diverse merken zijn alsvolgt: Franse auto's: leuk model, vaak veel kwaliteitsproblemen, niet zozeer de motor, maar wat er omheen zit, vaak electrische problemen. Italiaans: idem franse auto's als het loopt, loopt het super, maar ook motorisch vaak veel mis. Duits, vroeger goede kwaliteit, kaal uitgevoerd, nu toch vaak slechtere bouwkwaliteit, verhuld onder goede materialen. Japans: redelijk constante kwaliteit, nu zeker aantrekkelijker door mooiere, europees ogende modellen, niet goedkoper in het algeheel, maar wel betrouwbaarder, maar bij kosten zijn deze vaak wel hoger dan europese auto's. in opmars de Koreanen, vanaf 2004 veel modellen met goede looks, betere materialen, betaalbare prijzen. Maar mensen hangen vaak alles aan status, een een Audi of Mercedes geeft meer bekijks, maar ook die gaan meer rekenen. Een kennis ging weg voor een nieuwe Volvo XC90, maar kocht toch een Hyundai SantaFe, met nagenoeg de zelfde opties, kan dan voor hetzelfde bedrag 2 keer een SantaFe kopen. Dan zou voor mij de keuze ook niet zo moeilijk zijn.

merivo

Ongelezen bericht door merivo »

Ook ik had een C3 met die problemen .Ik stond vaak 3 tot 4 keer per week in de garage om problemen op te laten lossen. Na 3 kwart jaar wilde ik er van af want ik werdt gek van die wagen. Na tussen komst van mijn rechtsbijstand wilde de dealer 10.000 euro betalen om hem terug te kopen maar dat vond ik een belachelijk bod. voor een auto van noggeen jaar oud. Heb hem dan ook voor veel meer geld ingeruild bij de Opel. en rij nu tot volle tevredenheid in een Opel Meriva.
:P Voor mij geen citroen meer zolang deze dealer hier in Flevoland zit.

Zjoweppe

Ongelezen bericht door Zjoweppe »

Rijd al jaren Citroen, nauwelijks problemen gehad (behalve met de Eend waarvan de bodem gelast moest worden) en rijd nu C3. Een prima auto, net zoals elke andere auto kun je ook hier pech mee hebben, maar de auto is verder een zeer geschikte auto voor zowel korte als lange afstanden en bij een ongeluk dat wij gehad hebben vorig jaar is ook maar weer gebleken dat het een zeer veilige auto is!

En voor goede adviezen, goede hulp en perfecte service:
Citroen Lavrijsen in Hapert!! :!:

merivo

Ongelezen bericht door merivo »

kan wel zijn maar dan had ik zeker een Maandagauto en een slechte garage zelf de manier van behandelen door citroen Nederland was beneden peil.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Zijn trots op het bedrijf waar ze werken en gaan er 200% voor.
Pure angst om fouten te maken en af te gaan (losing face).
Geheim is vergaande kwaliteitscontrole - al vanaf het begin van de productie - en niet verder produceren met producten waarvan je weet dat ze niet voldoen uit het oogpunt van productiesnelheid. Time is money. Bij Citroen betaal je die tijd bij de bezoekjes aan de garage; bij Toyota zit dat er bij de nieuwpprijs op en dat scheelt je dan weer tijd bij de garage.

odo

Ongelezen bericht door odo »

Pfff... hou maar op over toyota. Het gaat over citroen. Dat moeten we overlaten aan de citroeners.

Lucca

Ongelezen bericht door Lucca »

Uitzonderingen daar gelaten maar ik heb naar een nieuwe Laguna en een nieuye Peugeot 807 dezelfde ervaringen als de C3 rijder. Vele klachten, kunnen niet worden opgelost, slechte aftersales, etc. Ik raad iedereen aan als die een nieuwe auto koopt even te kijken op autoweek, my review auto. Hier zal je de ervaringen zien van particuliere berijders. Je ziet dat met name franse merken erg slecht scoren. Mijn Peugeot en Laguna waren beiden nieuw en zijn het 1e half jaar minimaal 20 keer in de garage geweest en niet met lullige dingen! De C3 komt er in de reviews erg slecht vanaf. Ik zou iedereen willen waarschuwen maar eerst eens naar de reviews te kijken!

Gesloten