LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bandenproblemen bij de Vw 3-Liter Lupo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Pim

Bandenproblemen bij de Vw 3-Liter Lupo

Ongelezen bericht door Pim »

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar eigenaren van een Volkswagen Lupo 1.2 TDI, de zogenoemde 3-Liter Lupo.
De voorbanden van met name de modellen tot herfst 2001 hebben zoveel last van overmatige onregelmatige slijtage, dat ze vaak niet veel meer dan 28.000 km. meegaan.
De importeur doet het af met 'incidentele klachten'.
De Volkswagen 3-Liter Lupo Club wil graag in contact komen met eigenaren die dezelfde problemen ondervonden hebben.

www.vw3literlupoclub.nl
[email protected]

Alvast bedankt,

Pim.

Lars

Re: Bandenproblemen bij de Vw 3-Liter Lupo

Ongelezen bericht door Lars »

Ik had hetzelfde probleem met mijn 3L van december 1999.

Bij 26.000 km. was de binnenste rand van mijn voorbanden finaal weggesleten. Best wel gevaarlijk, omdat je het alleen kon zien bij maximaal ingedraaid stuur.
Als ik was doorgereden, had ik zeker een klapband gehad.
Volgens de dealer is de uitlijning nogal gevoelig voor parkeren op de stoep, maar ligt het niet aan de auto zelf.

Ik ben nu blij te horen, dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb dat probleem 2 keer gehad met de buitenband binnen 15000 km.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De Polo heeft dat een paar jaar terug ook gehad. Was iets niet in orde met de lagers af fabriek. Constructiefoutje maar de klant kon er gewoon voor betalen en over vergoeding van de versneld afgesleten banden was niet te praten!
Zou ook om incidenten gaan en ze vonden het daarom niet nodig om een terugroepactie te starten en de schade te vergoeden.

boebertje

Ongelezen bericht door boebertje »

Nou we gaan eens kijken.......

want wat zijn de evrschillen met een normale lupo en een zogenaamde 3l lupo........

Motor,

Niet zo heeel veel verschil

Buitenkant

Aerdoynamische aanpassingne heeft neit zo heel veel invloed op de banden

Versnellingsbak

Die is helemaal anders en een stuk lichter, maar het is onwaarschijnlijk dat het daar mee te maken heeft

Velgen
Jawel de sl lupo heeft andere lichtere velgen van een ander materiaal.
Voordeel: DE velgen zijn licht
Nadeel: ze zijn slapper het materiaal is ook zachter

En ja bij parkeren zijn vaak de voorvelgen die het ontgelden, maar om nou te zeggen dat het zulke grote problemen opleverd....

Banden

Ja sorry jongens volgens mij zin het continentals en dat zegt al genoeg.............. De sport banden van continental zijn niet onaardig maar die eco banden............

Vooras

Ja beste mensen die vooras hee die is ook gemaakte van het heerlijke lichte spul genaamd magnesium...... en ja dat is ook wat zachter het buigt wat makkelijker

Ik denk dat de combinatie van continental banden lichte velgen en een aangepaste vooras de boosdoensers zijn.

3L Pim

Ongelezen bericht door 3L Pim »

Ehh...

Misschien eerst even wat navraag doen voordat je iets roept...

De wielen en ophanging van de vooras van de 3L Lupo zijn van aluminium. De banden zijn van Bridgestone en zijn speciaal voor deze auto ontworpen.

Mijn eerste posting is alweer behoorlijk oud, dus inmiddels is duidelijk dat het voor de volle 100% heeft te maken met de af-fabriek uitlijning.

Ik heb nu 4500 km. gereden met mijn 2005 model, dus ik ben heel benieuwd of VW de zaken nu goed voor elkaar heeft.

Mail je reacties even naar de club.

Groeten,

Pim.

angelad

Ongelezen bericht door angelad »

dit probleem heb ik ook met mijn polo zou graag met mensen in contact komen. heb hem nu 2 jaar en alleen maar problemen.

Mik9

Ongelezen bericht door Mik9 »

www.vwforum.nl heeft een forum speciaal voor lupo rijders. In die vijver zitten denk ik meer vissen dan in deze.

Gesloten