LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] België is vestje verplicht volgens ANWB?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Mag België boetes geven ?

Peiling eindigde op 02 apr 2007 23:55

Ja, dat mag.
5
83%
Nee, als Nederlander word je vrijgespoken.
1
17%

Totaal aantal stemmen: 6

Anastasia

België is vestje verplicht volgens ANWB?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als U het laatste nieuws mag geloven, de ANWB zegt dat je als Hollander ook een vestje moet bij pech, en de politie bekeurd!

Als ik aan de Nederlandse wet voldoe, dus die boete voor geen winterbanden in Duitsland is ook onzin, en word europees toch geseponeerd!

Ik verwacht dat Brussel de Belgen ongelijk geeft, het is een nieuwe wet, in andere landen niet, en het staat niet bij de grens aangegeven, dus vooraf in Nederland zou je het al moeten weten, of gaan we nu gewoon
binnendoor rijden, want dan hoeft het niet?

De ANWB zou beter kunnen protesteren en eisen dat alle betaalde boetes terug betaald moeten worden.

Wegens foutje perongeluk op eigen link geklikt dus een NEE minder rekenen! Sorry....

Excuus, de eerste stem was van mijzelf, dus die telde eigenlijk niet!
Ik heb wel een vestje, maar als kind van 7 zie ik mij zelf nog geen wiel wisselen, en papa is toch iets te groot, en er staat vermoedelijk niet hoe je het moet dragen, dus om je nek en verder niets, je draagt het dan wel, maar niet zoals bedoeld.

Ik heb er namelijk 2, een voor de fiets en die extra in de auto!

Zolang het niet overal verplicht is, kun je toch moeilijk buitenlanders boetes geven, de eerste voor geen brandblusser moet namelijk nog uitgedeeld worden, alleen voor gevaarlijke stoffen is het in vrijwel alle landen verplicht!

Uw desknudigge die meer als die Altijd Niets Wetende Belhamels.. weet,
Anastasia.

Maarten1234

Re: België is vestje verplicht volgens ANWB?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wanneer jij in het buitenland komt dan ga je ook met hun wetgeving akkoord. In die wetgeving staat dat er voor alle automobilisten per inzittende een geel of oranje kleurig hesje aanwezig dient te zijn. Dus ook jij als buitenlander dient dat bij je te hebben. Het is gewoon puur voor veiligheid zodat mensen jou kunnen zien staan. Voldoe je niet aan de wetgeving dan kun je een bekeuring krijgen. Veelal doet de plaatselijke politie niet zo moeilijk als je als buitenlander er niet van op de hoogte bent, maar tref je een verkeerde dan ga je voor gaas.

Hier in Nederland is dat wetsvoorstel ook in behandeling en die komt er doorheen. Dit wordt dalijk gewoon verplicht naast hetgeen dat je al bij je dient te hebben.

Gesloten