ik heb januari 2022 een nieuwe Kia besteld. Wat denk je keurig informatie gekregen en op de afgesproken tijd geleverd. En dat was in mijn geval april 2022.
Het kan dus wel
In januari besteld en in april geleverd suggereerd dat de Kia niet af fabriek is gekocht. Auto's af fabriek betekent dat de auto op bestelling geproduceert wordt. De koper kan dan alle opties zoals kleur of wel/geen glazen dak zelf invullen.
Een auto kan je ook uit voorraad kopen, dat wil zeggen vanaf fabrieksvoorrraad (auto is reeds geproduceert), importeur of uit de dealer voorraad. Deze hebben eer fors kortere levertijd echter niet alle opties kan je dan zelf invullen, je bent afhankelijk van de voorraad. Staat bijvoorbeeld jouw gewenste kleur niet in de voorraad, dan zal je een andere kleur moeten kiezen.
Het voordeel van latere levering is natuurlijk wel dat je auto nieuwer is, als hij gelijk in januari 2022 geleverd was was hij al duizenden euro's minder waard en toe aan onderhoud......
Het voordeel van latere levering is natuurlijk wel dat je auto nieuwer is, als hij gelijk in januari 2022 geleverd was was hij al duizenden euro's minder waard en toe aan onderhoud......
Dat interesseert Jan geen hol, of die auto minder waard wordt of niet, en of er onderhoud aan zit of niet.
Jan gaat private leasen.
In Frankrijk loopt een prive lease regeling welke een dusdanig succes is dat er te weinig productiecapaciteit is bij de fabrikant. Wellicht speelt dat mee waardoor je bestelling maar niet geleverd wordt. https://www.autoblog.nl/nieuws/frankrij ... ma-6842962
Plus dat hij in de tussentijd toch ook ergens in moet rijden.
En dat heeft Jan gelukkig goed geregeld Bij het afsluiten van het leasecontract, nov22, overeen gekomen dat ik een zgn voorloopauto kreeg voor hetzelfde bedrag per maand.
tot mei vorig jaar in een benzine 208 van 2021 gereden, en vanaf mei rij ik in een nieuwe DS3 Crossback. Het enigste minpunt is het tanken met 1 op 15 km. Dat is straks met de E208 anders, dit door de zonnepanelen en ANWB energie
Ondertussen na dat de verkoper mij vorige week boos had gebeld, daar ik het hoofdkantoor had gecontact. Heeft de nieuwe vestigingsmanager toch een mail gestuurd naar Stellantis. Tja soms kost het enige moeite.
En gisteren deelde hij mij de reactie van Stellantis. Ze hebben het echt wel inzichtelijk waar precies een auto is, alleen dan duurt het even en dan staat zo een levering systeem opeens stil bij 11 januari, wacht op de trein
De dealer wordt nu zoieso elke dinsdag geupdate, en hij heeft gelijk de vraag gesteld, waarom staat ie daar nog in Spanje ?