Hallo allemaal,
Ben sinds 2 jaar in het bezit van een gele Seat Leon 1.8 20vt uit 2005.
Maar ongeveer 1,5 jaar geleden begon spontaan de blanke lak op het dak los te laten. Eerst werd er een plek helemaal wit, en kort daarna viel daar gewoon de blanke lak eraf. Inmiddels gebeurt dit ook op de motorkap, dakstijlen en zijschermen. Gewoon op allemaal verschillende willekeurige plekken. Je ziet het gewoon aankomen, zodra er een wittige plek onstaat kan je er op wachten.
Ben hiermee bij de seat dealer geweest die mijn lakdikte heeft gemeten met een lakdikte meter. Dit was volgens de fabriekswaarden. Hierna moest ik contact opnemen met Pon, de importeur van Seat. Die vroeg mij om mijn onderhouds boekje in te scannen en door te mailen. Na dit gedaan te hebben, lange tijd niks meer vernomen. Uiteindelijk na zelf een paar keer te bellen toch een antwoord gekregen.
Ik had de seat particulier gekocht en wilde dus weinig betalen volgens de medewerker van Pon. Hij vertelde mij dat hij kon zien dat deze auto schade heeft gehad en dat ik nergens recht op had. De enige plek waar die inderdaad is gespoten is het rechter achterscherm, daar waar de lak tenminste gewoon blijft zitten!
Ook is de laatste beurt (door mij) niet bij de seat gedaan en zodoende hebben ze ook geen financiele relatie met mij.
Ik snap dat een 2005 auto niet nieuw meer is, maar toen dit verhaal begon was de auto net 6 jaar oud, al mijn vorige auto's waren veel ouder en daarbij heb ik dit nooit meegemaakt!
Heb een aantal weken geleden nog een gele seat leon gezien op een parkeerplaats die had zowat helemaal geen blanke lak meer.
Kortom als dit doorgaat (en dat doet het) is deze auto dalijk niks meer waard. Dit lijkt mij niet normaal, zijn er meer mensen met dit probleem bij de leon, en wat hebben die eraan gedaan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] blanke lak seat leon laat los.
Re: blanke lak seat leon laat los.
Is niet alleen een seat kwaaltje tik eens in op google los laten blanke lak,en je zult versteld staan bij hoeveel merken auto's het het geval is.Heb een aantal weken geleden nog een gele seat leon gezien op een parkeerplaats die had zowat helemaal geen blanke lak meer.
Kortom als dit doorgaat (en dat doet het) is deze auto dalijk niks meer waard. Dit lijkt mij niet normaal, zijn er meer mensen met dit probleem bij de leon, en wat hebben die eraan gedaan?
Het gebeurde bij u half jaar na aankoop echter de vorige eigenaar kan er al mede schuldig aan geweest zijn.
Veel problemen ontstaan na hogedruk reiniging waarna de lak los laat.Er staan ook oplossingen vermeld.
gr Henk
-
Ik heb dit ook al gezien bij Seat Cordoba's rond dat bouwjaar.
Hallo Henk51,
Natuurlijk kan blanke lak loslaten als je er hard met een hogedrukspuit op spuit, maar in dit geval heeft dat er niks mee te maken.
De lak is op die plekken totaal niet beschadigd (geen steenslag) Onder de onbeschadigde blanke lak komt er ineens een lichte "witte" plek die steeds groter wordt. De blanke lak zit er dan nog helemaal overheen maar opeens barst het open en valt het eraf. Heb de afgelopen week van een autogarage/handelaar ook dit probleem gehoord. Deze man had 2 gele Leon's gehad met allebei hetzelfde euvel. De blanke lak hecht duidelijk niet goed aan de kleurlaag van deze auto's. Als het er eenmaal af is dan wordt de plek vanzelf steeds groter, alleen al door het rijden (wind?). Doe op alle plekken nu voor nood maar meteen vloeibare blanke lak. Dit om te proberen erger te voorkomen, alleen zie je dit erg goed en er komen als maar meer plekken bij. P.s. ben erg netjes op de auto. Bij vogelpoep wordt deze ook meteen gewassen.
Natuurlijk kan blanke lak loslaten als je er hard met een hogedrukspuit op spuit, maar in dit geval heeft dat er niks mee te maken.
De lak is op die plekken totaal niet beschadigd (geen steenslag) Onder de onbeschadigde blanke lak komt er ineens een lichte "witte" plek die steeds groter wordt. De blanke lak zit er dan nog helemaal overheen maar opeens barst het open en valt het eraf. Heb de afgelopen week van een autogarage/handelaar ook dit probleem gehoord. Deze man had 2 gele Leon's gehad met allebei hetzelfde euvel. De blanke lak hecht duidelijk niet goed aan de kleurlaag van deze auto's. Als het er eenmaal af is dan wordt de plek vanzelf steeds groter, alleen al door het rijden (wind?). Doe op alle plekken nu voor nood maar meteen vloeibare blanke lak. Dit om te proberen erger te voorkomen, alleen zie je dit erg goed en er komen als maar meer plekken bij. P.s. ben erg netjes op de auto. Bij vogelpoep wordt deze ook meteen gewassen.
Heb je al contact opgenomen met de importeur? als het echt een fout van de fabriek is heb je misschien nog wel recht op een bepaalde tegemoetkoming in de kosten.
nu is je auto natuurlijk wel al 8 jaar oud, dus de bewijslast zal in dit geval bij jou liggen.
nu is je auto natuurlijk wel al 8 jaar oud, dus de bewijslast zal in dit geval bij jou liggen.
U wel maar u heeft die auto pas 2 jaar maar van de periode 2005 tot 2010 weet u niets.P.s. ben erg netjes op de auto. Bij vogelpoep wordt deze ook meteen gewassen.
En wat ik al eerder vertelde het komt bij vele andere automerken voor gebruik google maar eens,dus niet alleen bij een Leon geel,veelal ook rode auto's.
gr Henk