LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete voor een geschorste motor

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
grijp70
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2012 10:48

Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door grijp70 »

Hallo, ik heb op 26 juli 2011 mijn motor geschorst. Nadat ik in augustus weer kwam van vakantie had ik een acceptgiro van het CJIB in de bus liggen met een opgelegde sanctie van € 380,- omdat de vervaldatum blijkbaar al op 18 juli 2011 was.. Ik heb hierover contact gehad met het CJIB maar die zeiden dat ik het volledige bedrag moest betalen.. Ik was het hier niet mee eens en heb daarover een brief naar het CJIB gestuurd. Hier heb ik echter nooit een reactie op ontvangen. Nu heb ik ondertussen al twee aanmaningen ontvangen met een huidig totaalbedrag van € 1146,00.. Mijn vraag is : Kan het CJIB zomaar de boetes verhogen terwijl mijn motor geschorst is of kan ik dit nog aanvechten.?

Grijp70

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door Byob »

Op de boetes staat toch dat je altijd moet betalen ook al ga je bezwaar aantekenen?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Op de bekeuring staat ook ergens dat een bezwaarschrift indienen GEEN reden is om niet of later te betalen. Dus ja, ze staan volledig in hun recht om de boete te verhogen. Ik vrees zelfs ook dat je nu al rijkelijk te laat bent met een bezwaarschrift indienen, dus kan je ook niks meer aanvechten. Je had gelijk (binnen 6 weken??) schriftelijk en aangetekend moeten laten weten dat je het niet eens bent met de bekeuring. Reageer jij niet, ga je stilzwijgend akkoord met de bekeuring en moet je betalen.

En je hebt dan wel een brief gestuurd, maar kan je dat ook bewijzen?? en dan nog vrees ik dat ze zeggen dat je eerder contact op had moeten nemen omdat je geen reactie terug kreeg.

grijp70
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2012 10:48

Re: Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door grijp70 »

De boete snap ik wel maar we praten hier over een schorsing die volgens het CJIB 8 dagen te laat heeft plaats gevonden.. Het lijkt mij dan redelijk dan de boete dan word opgelegd over die 8 dagen en dit heb ik ook in mijn bezwaarschrift vermeld.. Mijn grootste probleem is dat ze de boete steeds hoger maken terwijl het voertuig netjes is geschorst zoals de wet dat voorschrijft..

grijp70

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door pima »

grijp70 schreef:Het lijkt mij dan redelijk dan de boete dan word opgelegd over die 8 dagen en dit heb ik ook in mijn bezwaarschrift vermeld.. Mijn grootste probleem is dat ze de boete steeds hoger maken terwijl het voertuig netjes is geschorst zoals de wet dat voorschrijft
grijp70
De boete wordt opgelegd, omdat het voertuig niet geschorst is op het moment van controle, het doet niet ter zake of het nu om een uur of 10 jaar gaat. Dus bij voorbaat kansloos.
De boete wordt steeds hoger, omdat de opgelegde sanctie nog steeds niet betaald is, staat trouwens ook vermeld op de beschikking, dus snel betalen om verdere problemen te voorkomen (deurwaarder, rechter, beslag)

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door dirkib »

Als het goed is heb je ook een herinnering gekregen dat je schorsing zou gaan aflopen. Als je die niet gekregen hebt, moet je dit topic lezen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2&start=20 Hier is iemand onder eenzelfde soort boete bij bromfietsen uitgekomen, o.a. met argument de tekortkoming in de informatievoorziening van de RDW.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door pima »

Byob schreef:Op de boetes staat toch dat je altijd moet betalen ook al ga je bezwaar aantekenen?
In afwachting van de uitspraak over het bezwaarschrift hoeft de boete niet te worden betaald.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Boete voor een geschorste motor

Ongelezen bericht door elnuar »

het lijkt hier te gaan om een boete/bekeuring die op een bepaalde datum is gepleegd en hoe de situatie op dat moment was. Dat daarna de situatie verandert (door schorsing) maakt niet uit voor de orginele boete. Zou hetzelfde zijn als dat je met een auto/motor 40 km te hard rijdt en na de bekeuring besluit de auto te verkopen en geen auto meer te hebben, dan blijft die snelheidsbekeuring ook gewoon staan (logisch toch).

Als je een bekeuring krijgt staat er ook altijd een termijn in waarvoor betaald moet zijn en er staat dan ook in met wat voor bedragen de bekeuring verhoogd wordt als die termijn verstreken is. En die verhogingen zijn naar mijn idee idioot hoog, maar het staat erin en ze mogen het dus doen...
En als die verhoging wordt toegepast moet je die ook betalen. Betaal je een dag te laat (het orginele bedrag) dan moet je alsnog die verhoging betalen.

even korte samenvatting : schorsing staat volledig los van de opgelegde sanctie. En verhogingen van de sanctie, zie orginele brief met sanctie en betalingstermijn en evt. verhogingen.

Gesloten