LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Ik verbaas me al enige tijd over de brandstofprijzen en dan met name over Euro 95 die ik zelf tank.
Een kwartje van Kok, OK. Maar het verschil wat er nu al zit tussen een liter Euro 95 bij eenzelfde maatschappij, maar tussen 2 landen die nog geen 300 meter van elkaar af liggen gaat in mijn ogen veel te ver. En daar komt nog bij het feit dat betreffende maatschappij zelfs een NL-UK organisatie betreft met een rafinaderij in Nederland.
Om even aan te geven wat de actuele stand van zaken is m.b.t. 1 liter Euro 95:
Nederland: 1,225 Euro.
Luxemburg: 0,86 Euro.
Verschil per liter: 0,365 Euro (ofwel ruim 80 cent oud geld)
Op een tank van 50 liter dus: 18,25 EURO
Daarnaast niet te vergeten de overige lasten (BTW, BPM, Bijtelling lease, Wegenbelasting).
Dit is een erg interessant onderwerp om op Europees en misschien wel internationaal grondig te onderzoeken en de feiten eens voor iedereen zichtbaar te maken.
Ik ben een dergelijk onderzoek nog niet tegengekomen.
Misschien een leuk aspect voor Radar om eens te belichten met daarnaast de optie eens te onderzoeken om zelf benzinestations te gaan exploiteren vanuit bijvoorbeeld de ANWB gecontroleerd door de overheid. Of zijn de oliemaatschappijen daar toch net iets te machtig voor?;)
Wat kunnen we doen?
Een kwartje van Kok, OK. Maar het verschil wat er nu al zit tussen een liter Euro 95 bij eenzelfde maatschappij, maar tussen 2 landen die nog geen 300 meter van elkaar af liggen gaat in mijn ogen veel te ver. En daar komt nog bij het feit dat betreffende maatschappij zelfs een NL-UK organisatie betreft met een rafinaderij in Nederland.
Om even aan te geven wat de actuele stand van zaken is m.b.t. 1 liter Euro 95:
Nederland: 1,225 Euro.
Luxemburg: 0,86 Euro.
Verschil per liter: 0,365 Euro (ofwel ruim 80 cent oud geld)
Op een tank van 50 liter dus: 18,25 EURO
Daarnaast niet te vergeten de overige lasten (BTW, BPM, Bijtelling lease, Wegenbelasting).
Dit is een erg interessant onderwerp om op Europees en misschien wel internationaal grondig te onderzoeken en de feiten eens voor iedereen zichtbaar te maken.
Ik ben een dergelijk onderzoek nog niet tegengekomen.
Misschien een leuk aspect voor Radar om eens te belichten met daarnaast de optie eens te onderzoeken om zelf benzinestations te gaan exploiteren vanuit bijvoorbeeld de ANWB gecontroleerd door de overheid. Of zijn de oliemaatschappijen daar toch net iets te machtig voor?;)
Wat kunnen we doen?
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Een verschil van E 18,25 (ofwel f 40,22 oud geld op 1 tank)!!!!!!!
Eenheid is in Europa nog ver te zoeken op zit punt.
Eenheid is in Europa nog ver te zoeken op zit punt.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
is alleen zo'n rot eind rijden naar Luxemburg
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Dat heb je als je in een land woont dat haar belangrijkheid in de wereld koopt.
Dan heeft een regering overmatig veel geld nodig en dat moet toch ergens vandaan komen.
Dan heeft een regering overmatig veel geld nodig en dat moet toch ergens vandaan komen.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
De macht ligt aan al die partijen in de kamer .
Ook dit kabinet verhoogt dit weer om zijn tekorten weer op te vullen.
Er is nauwelijks concurentie .
Tinq is gewoon van Shell en Tango van Q8 tegenwoordig.
http://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3
Maar echt extreme verschillen zie je niet per regio.
De auto van heilige koe naar melkoe .En wat krijg je er voor terug ?
Files en achterlijke verkeersmaatregelen die dat nog meer veroorzaken.
Altijd is alles 20 jaar te laat .
Een goed verkeersbeleid werkt ook dat er goed openbaar vervoer is.
Ook dit kabinet verhoogt dit weer om zijn tekorten weer op te vullen.
Er is nauwelijks concurentie .
Tinq is gewoon van Shell en Tango van Q8 tegenwoordig.
http://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3
Maar echt extreme verschillen zie je niet per regio.
De auto van heilige koe naar melkoe .En wat krijg je er voor terug ?
Files en achterlijke verkeersmaatregelen die dat nog meer veroorzaken.
Altijd is alles 20 jaar te laat .
Een goed verkeersbeleid werkt ook dat er goed openbaar vervoer is.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
En dan komt Shell nog met zijn V-Power: nogeens 4,5 cent boven op de al idiote prijs van EURO95....................
Net als Pura zal het wel niet verkocht worden in Nederland.
Net als Pura zal het wel niet verkocht worden in Nederland.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Hoelang mag Shell nog doorgaan met het verhogen van de benzine prijzen, in de maand april is de benzine 4 x verhoogd, op 30 april was de laatste verhoging, dit is volgens de shell bijna een record-prijs.
Omgerekend kost de euro 95 bijna fl2,80 per liter, maalt niemand hier om, of zijn we zo gewend aan de euro, zodat we niet meer omrekenen, dit kan toch zo niet door blijven gaan.
En alles wordt onder het noemer; Shell baseert de prijzen op internationale productnoteringen.
Ik geloof hier geen drol meer van, ze zijn net als de nederlandse staat, ordinaire zakkenvuller en witte boord criminelen.
Omgerekend kost de euro 95 bijna fl2,80 per liter, maalt niemand hier om, of zijn we zo gewend aan de euro, zodat we niet meer omrekenen, dit kan toch zo niet door blijven gaan.
En alles wordt onder het noemer; Shell baseert de prijzen op internationale productnoteringen.
Ik geloof hier geen drol meer van, ze zijn net als de nederlandse staat, ordinaire zakkenvuller en witte boord criminelen.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Ik denk dat we Shell niks mogen verwijten. Dat is een commerciele onderneming die gewoon doet waar het voor is opgericht, nl. geld verdienen. Net als alle andere ondernemingen in dit land. Maar de enorme toeslagen die de regering op brandstofprijzen legt, elders al benoemd, zijn absoluut schandalig.
En daar komt dan nog het links actiefront bij dat meent dat we nu de Diesels maar extra moeten belasten, omdat die zo vervuilend zijn. Tja zo lust ik er nog wel een paar. De aanschafprijs van de auto met een D. is al fiks hoger vaak, de MRB is tweekeer de normale prijs, dus je moet wel stevig wat km's rijden om de verschillen terug te verdienen.
Kwartjes van Kok zijn gewoon ingepikt, net als alle andere tijdelijke maatregelen in dit verband. Een stelende regering dus. Enneh... die Kok liet toen al zijn ware PvdA gezicht zien.....inmiddels is dat nog veel duidelijker geworden. Struikrovers zijn het en baantjesjagers!!!!
En daar komt dan nog het links actiefront bij dat meent dat we nu de Diesels maar extra moeten belasten, omdat die zo vervuilend zijn. Tja zo lust ik er nog wel een paar. De aanschafprijs van de auto met een D. is al fiks hoger vaak, de MRB is tweekeer de normale prijs, dus je moet wel stevig wat km's rijden om de verschillen terug te verdienen.
Kwartjes van Kok zijn gewoon ingepikt, net als alle andere tijdelijke maatregelen in dit verband. Een stelende regering dus. Enneh... die Kok liet toen al zijn ware PvdA gezicht zien.....inmiddels is dat nog veel duidelijker geworden. Struikrovers zijn het en baantjesjagers!!!!
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Wederom wordt de prijs verhoogt met 1,4 cent, en het kabinet denkt over aczijnsverhoging, nog even en de gemiddelde nederlander kan gewoon geen auto meer rijden, waar gaat dit heen in nederland.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
We hebben bijna het wereldrecord -op dit moment- kijk maar eens op:
http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... price.html
Wie vindt het nog raar dat onze economie de laagste groei vertoont in de hele europese unie? De overheid met haar locale belastingwetgeving doet ons de das om. Een europese markt vraagt om 1 gemeenschappelijk uniform belastingbeleid. Tot die tijd gaan bij ons alle banen verloren omdat het buitenland voor de halve prijs kan produceren. Leuk he.
http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... price.html
Wie vindt het nog raar dat onze economie de laagste groei vertoont in de hele europese unie? De overheid met haar locale belastingwetgeving doet ons de das om. Een europese markt vraagt om 1 gemeenschappelijk uniform belastingbeleid. Tot die tijd gaan bij ons alle banen verloren omdat het buitenland voor de halve prijs kan produceren. Leuk he.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Als we met zijn alle nou eens stoppen er alleen over te lullen en aktie ondernemen !
Boycot met alleman eens 1 maand b.v Shell door er NIET te gaan tanken daar
Eens kijken of ze zich achter de oren gaan krabben
P.
Boycot met alleman eens 1 maand b.v Shell door er NIET te gaan tanken daar
Eens kijken of ze zich achter de oren gaan krabben
P.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Helemaal mee eens het wordt tijd om Shell, de enige die altijd als eerste de prijzen verhoogt eens te laten zien dat wij dit niet langer pikken. Voer actie en kijk ook even op www.boycot.nu en steun de Boycot actie.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Bij de Shell tank ik toch al nooit, ik tank overal waar ik korting krijg, nu bij de Esso, krijg je via de ANWB korting.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
noemen ze nu vrije marktwerking
Aan alle bovenstaande postings blijkt dat dat nog niet helemaal is doorgedrongen bij sommigen
"mag niet zoveel verschil zitten tussen 2 landen"
" we moeten shell boycotten want die verhogen als eerste de prijzen"
zoek dan gewoon een goedkoper alternatief
stap op de fiets
ga protesteren in Den Haag
en kijk af en toe eens in een krant of zo:
prijs van ruwe olie is weer bar hoog evenals de vraag naar raffinageproducten; heeft in een vrije markt een prijsopdrijvend effect waarbij ons nederlandse accijnsstelsel daar nog eens 80% bovenop zet
Aan alle bovenstaande postings blijkt dat dat nog niet helemaal is doorgedrongen bij sommigen
"mag niet zoveel verschil zitten tussen 2 landen"
" we moeten shell boycotten want die verhogen als eerste de prijzen"
zoek dan gewoon een goedkoper alternatief
stap op de fiets
ga protesteren in Den Haag
en kijk af en toe eens in een krant of zo:
prijs van ruwe olie is weer bar hoog evenals de vraag naar raffinageproducten; heeft in een vrije markt een prijsopdrijvend effect waarbij ons nederlandse accijnsstelsel daar nog eens 80% bovenop zet
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Bij de Shell tank ik toch al nooit, ik tank overal waar ik korting krijg, nu bij de Esso, krijg je via de ANWB korting.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
70% van de benzine prijs is belasting ,dus niet bij Shell of Esso maar in Den Haag moet je wezen.
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
moet ik elke keer naar den haag om te tanken
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
En vandaag (lees: dinsdag 11 mei) werd bekend dat er weer ruim een cent (lees EURO, dus 2 cent nederlandse centen) bijkomt !
Is hier nou echt niks tegen te doen ?????????
Is hier nou echt niks tegen te doen ?????????
Re: Brandstofprijzen; mag het iets minder zijn?
Ze moeten die prijzen met 100% verhogen. Autorijden weer zo als vroeger niet bestemd voor Jan en alleman. Het is toch veel te druk op de weg.