LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Eggenhuizen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 08:57

Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door Eggenhuizen »

Ik ben nu vier en half jaar als eerste eigenaar in het bezit van een Opel Astra Station.
In die tijd heb ik geen enkel probleem ondervonden met het voertuig en rijdt met veel plezier in deze auto. Echter is mij 26 maart en 26 april iets heel vreemds overkomen.
Opel staat bekend als een degelijk merk, maar wat mij is overkomen lijkt het tegendeel te bewijzen.
Donderdag 26 maart 2009 valt onder het rijden de linker buitenspiegel eraf. Het spiegelglas wel te verstaan. Daarop heb ik natuurlijk contact gezocht met mijn dealer en mijn verbazing uitgesproken over het voorval. Mijn dealer heeft daarop uitgezocht of er meerdere “gevallen” bekend waren of dit eventueel een bekend probleem is. Dat was niet het geval. Wij hielden het samen op domme pech. Er werd een nieuw spiegelglas besteld en geplaatst. Probleem opgelost!
Nou ja, voor de linker buitenspiegel dan. Want wat gebeurt er op 26 april 2009? Onder het rijden op de snelweg valt bij een snelheid van 120 km/h de rechter buitenspiegel eraf (wederom het glas). Hierop ben ik weer bij mijn dealer terecht gekomen om dit “geval” ook te melden en mijn verbazing hierover uit te spreken. Dit kan geen toeval zijn.
Mijn dealer wees mij erop dat de auto inmiddels 4,5 jaar oud is en dus buiten garantie en coulance regelingen vallen. Een coulance regeling gaat tot maximaal 4 jaar. Omdat het niet een probleem is wat bij meerdere auto’s voorgekomen is kon zij verder niets voor bij betekenen in die richting. Het werd nog steeds gehouden op domme pech. Hierop Heeft mijn dealer wel meegedacht aan een oplossing om de financiële pijn ietwat te verzachten door een korting te geven. Echter ben ik zeer verbaasd dat het niet verder onderzocht kan worden, want dit mag toch niet voorkomen? En al helemaal niet dat in een tijdsbestek van 1 maand beide spiegels van mijn auto vallen. Verder ben ik teleurgesteld dat het wel heel makkelijk wordt afgedaan met de mededeling van Opel dat de auto 4,5 jaar oud is en buiten alle regelingen vallen. Ik snap wel dat er ergens een grens moet liggen en heb er ook niet op aangedrongen bij het eerste geval. Maar nu een maand later de andere spiegel spontaan loslaat had ik toch wel meer begrip verwacht.

fsa70
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2009 20:29

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door fsa70 »

Grappig want dit is bij mijn Opel Signum uit 2004 deze maand ook gebeurd. Volgens mijn Opel dealer komt deze kwaal recentelijk veel vaker voor en dan met name bij de Opel Vectra C. Maar nu ook bij de Opel Astra. Opvallend is de overeenkomst in leeftijd van de betreffende auto's. Kan naar mijn mening geen toeval zijn. Ik was overigens 70 euro kwijt inclusief montage...

rvu
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:26

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door rvu »

Grappig allemaal (of eigenlijk niet)
Zelf in bezit van een Vectra C stationwagon (eerste eigenaar) bouwjaar december 2003.
Vorige week zaterdag 23-5-2009, wil de autoweg oprijden, vliegt er iets links tegen mij auto, niks in de gaten totdat ik wou invoegen, linker spiegelglas er gewoon uit gevallen, meteen doorgereden naar de dealer, nieuwe laten monteren en inderdaad 71 euro kwijt.
Oorzaak ????????
Verkoper zei dat de spiegel ooit eens een klap gehad moet hebben waarna ik zei dat er nooit iets was voorgevallen met de spiegel, maar hij geloofde er niet zo in.
Maar volgens monteur waarschijnlijk vocht tussen plastic en glas door strenge winter en nu dus uitgezet door het warme weer.
Vandaag, 1 week later, toeval of niet, wil net wegrijden, valt spontaan rechter spiegelglas eruit.
Morgen dus maar weer naar de dealer voor de rechterkant.
Ik rij nu al vanaf 1990 opel, maar zoiets als dit heb ik nog niet meegmaakt.
Helaas is mijn eigen dealer door de economische crisis failliet gegaan, want deze had alles haarfijn uitgezocht, dan had ik komende week hier een berichtje kunnen plaatsen wat nu het probleem is met de spiegels.
Nu ik noodgedwongen naar een andere dealer ben moeten gaan, zal dit het gaval zijn, want klantvriendelijkheid kennen ze daar niet.

Untung
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 09:32

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door Untung »

Hallo,

Ik rij een Opel Vectra station uit 2005 en bij mij is het glas van de linker buitenspiegel al 2 x spontaan uit de kast gevallen. De dealer zegt ook dat dit domme pech is. de eerste keer was het glas gelukkig niet gebroken en heeft de dealer het er weer ingelijmt koste 35 euro arbeidsloon, de tweede keer viel het glas tijdens het rijden eruit en u raad het al in 1000 stukjes op de grond. de dealer wil enkel de hele spiegel vervangen inclusief kast en dat loop behoorlijk in de papieren voor een stukje glas van pakweg 15 cm bij 10 cm en dan heb ik het nog niet eens over het kleurverschil dat ontstaat bij zo'n niewe unit. Lijkt mij meer een struktureel probleem van OPEL dan een incidenteel probleem. Het zou coulant zijn van opel als ze ook enkel het glas verkopen ipv de hele unit maar dat zal wel een illussie blijven.

Happycamper123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2013 13:53

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door Happycamper123 »

Hallo, wij hebben ook een Opel astra station uit 2005. Op vakantie 2 jaar geleden in Frankrijk valt eerst de linkerbuitenspiegel er spontaan uit tijdens het rijden. Kosten waren toen 90 euro omdat deze spiegels met kap vervangen worden waar verwarming in zit. Nu vandaag valt bij het wegrijden zomaar de rechter spiegel eruit. Forumleden, dit is geen toeval meer en laat je niet wegwimpelen bij de garage met als reden pech. Opel moet dit probleem gewoon erkennen en hier een coulance op toepassen. Laat de garage anders maar eens dit forum lezen. We zijn erachter gekomen dat het niet de lijm is die loslaat, maar een soort zwarte achtercoating van de spiegel zelf. Gelukkig konden we het zelf nog lijmen dit keer omdat de spiegel toevalligerwijs niet kapot viel!
Laatst gewijzigd door Happycamper123 op 10 aug 2013 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je kunt de zijkanten van de spiegels preventief met tape vastzetten of de naden dichtkitten.

Dat van Opel en degelijkheid is een sprookje in elkaar gedraaid door slimme reclamemakers. De werkelijkheid is anders zoals ik zelf mocht ervaren met een huurauto op vakantie.

Eenoogg
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2010 19:39

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door Eenoogg »

Ook met een Meriva 2005 meegemaakt. Tip: Online een (imitatie)spiegel te bestellen voor minder dan 10 euro. Past prima en zijn zo één op één uit te wisselen met het originele. De opeldealers reken met 70 euro woekerprijzen.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door henk51 »

Niemand uitzending van 1 april(geen grap) van Tros Radar gezien ging over autospiegels Opel.

Bij dealer 107 euro incl montage,bij een merkloze garage 15 euro incl monteren


Ik zou zeggen lees of kijk de uitzending.


gr Henk

Robuuust
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2013 08:47

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door Robuuust »

Het probleem met deze spiegels is dat ze met een paar plastic stukjes vast zitten aan het mechanisme waarmee je de spiegel kunt verstellen.
Als je zelf met je vingers op het spiegel drukt kan het daardoor al voorkomen dat ze (deels) kapot.

Ik raad je aan om voor de goedkope imitatie te gaan, daar zij hetzelfde spiegel-vermogen geven als de "echte" van Opel waar je toch gauw 7x zoveel voor kwijt bent.

Wij hebben thuis ook een Opel Astra uit 2002, door schade is de spiegel eens vervangen waardoor ik dit vreemde fenomeen niet mee hebt gemaakt. Echter, bij vervanging van deze spiegel was duidelijk te zien dat het duidelijk om een zwakke plek gaat.

mcmlxvi
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2013 19:47

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door mcmlxvi »

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Opel Agila van 2003
De rechter spiegel was onder het rijden eraf gevallen , dat was 2 jaar geleden.
Via een webshop een imitatie spiegel gekocht voor 15 euro incl verzenden.
paste perfect. Auto heb ik wel inmiddels verkocht 1 jaar geleden.

namsrevel
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:50

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door namsrevel »

Hallo forumleden!
Ik ben zelf al tientallen jaren Opel rijder, ik heb nooit een ander merk auto gehad. Opel beviel mij altijd het best en ik leef liever gemakkelijk en vertrouwd dan gedurfd iets nieuws uitproberen... Mijn huidige auto heb ik in vergelijkenis met mijn andere auto's nog maar net, heb deze twee maanden geleden via hier overgenomen van de vorige eigenaar, de auto had al twee eigenaren gehad. Het gaat om een Opel Vectra Stationswagen ( 1.8 ) en van de tweede eigenaar heb ik vernomen dat zijn rechterspiegel er twee keer is afgevallen. Ik was bekend met het probleem omdat ik al een tijd op het Opel forum zit en het probleem daar dus ook bekend was. De vorige eigenaar heeft na de tweede keer zelf actie ondernomen en de zijkanten van de spiegels dichtgekit, welke kit heb ik niet gevraagd maar ik kan altijd even navraag doen mocht dit 'dé' juiste tip zijn, sindsdien heeft hij niet meer ervaren dat de spiegel weer losliet, de linkerspiegel is er overigens nooit uitgevallen. Ik ben er zeker van dat dit een algemeen probleem is en er ook voor dat Opel hier een coulance op moet toepassen, voor degenen die er dus last van hebben, ik raad het aan om de desbetreffende Opel dealer attent te maken op het probleem (dat meerdere mensen hier last van hebben) en maar eens kijken of zij er wat mee kunnen.. En de kit is dus blijkbaar wel een oplossing. Gr. namsrevel

htm3sun
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2012 21:37

Re: Buitenspiegels Opel Astra vallen er spontaan af

Ongelezen bericht door htm3sun »

Heden heb ik ook de ervaring hoe het is, om een buitenspiegel van mijn Opel Astra bouwjaar 2004, te mogen verliezen. Vaak heb ik gedacht, gaat mijn huisje wel voorbij. Het uit elkaar vallen van die spiegel was zonder enige aanleiding. Kosten, die ook bij een goed verzorgde auto nu voorkomen. Misschien valt die hele auto nog wel eens zo uit elkaar. Als ik het zo bekijk, is het een lijm probleem. De kleefkracht is gewoon afgenomen. Maar voorlopig zit ik wel met extra uitgaven. Tja, Opel moet hierin zeker compenseren, lijkt mij toe, dat dit constructiefout is. Niks garantie termijn. Volgende auto, geen Opel is de andere optie.

Gesloten