LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F
Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F
Heb een Focus van 3 jaar oud die al 105.000 kilometer heeft gereden, en ik heb dit probleem nooit gehad. Overigens ben ik zeer te spreken over niet alleen de Focus, maar ook mijn plaatselijke Ford dealer. Volgende auto wordt beslist weer een Ford!
Een enkele keer last gehad van het sluitprobleem en dat gemeld bij de dealer.Wat ik veel erger vind is dat na 30000 km al aan m'n 3e set banden toe ben.Ze slijten scheef af (sporing is al diverse malen gecontroleerd).Bij mijn vorige Ford heb ik 80000 km gereden op 1 set.Zijn er meer mensen die ook zo'n banden vreter hebben?
Ben de Focus zo spuugzat dat ik nu een Peugeot 307 heb besteld.
Ben de Focus zo spuugzat dat ik nu een Peugeot 307 heb besteld.
Ook bij mijn focus werkt bij koud weer de centrale deur vergendeling niet naar behoren.
Bij een keer op deur open drukken gaat normaal de linker portier open. Maar bij koud weer gaat naar een tijdje de rest ook open en dit herhaald zich een paar keer tijdens het rijden.
Bij een keer op deur open drukken gaat normaal de linker portier open. Maar bij koud weer gaat naar een tijdje de rest ook open en dit herhaald zich een paar keer tijdens het rijden.
Wij hebben een Ford Focus van sept. 1999. Ook deze gaf al vlak na het verstrijken van de garantieperiode problemen met de centrale portiervergrendeling. Aanvankelijk alleen bij vochtig weer, later ook bij vorst. Het slot is aan de bestuurderszijde wel met een sleutel te openen, de rest van de portieren gaat dan niet open. Het kan zomaar zijn dat als de auto voldoende is "doorgewarmd" tijdens het rijden plotseling alle sloten uit de vergrendeling schieten. Volgens de garage is vocht hiervan de oorzaak en kan het zijn dat het met schoonmaken en smeren is op te lossen. Waarschijnlijker is het echter dat de complete motor moet wordt vervangen. Wij zijn echter benieuwd of Ford nog met een coulanceregeling komt. We hebben trouwens met een ander voorval wel goede ervaringen over de coulante houding van Ford gehad, dit was overigens ook te danken aan de medewerking van de garage.
Ik heb sinds ruim een half jaar een ford focus van 1999. Inderdaad als het winter wordt kan ik met de sleutel de bestuurderskant van de auto openen. Normaal gaan dan ook alle andere deuren open, maar dit gebeurt dus niet als het vriest.
Als de auto eenmaal warm is, springen alle deuren spontaal van het slot. Dit is erg vervelend.
Ik hoop dat ford hiervoor aktie onderneemt.
Als de auto eenmaal warm is, springen alle deuren spontaal van het slot. Dit is erg vervelend.
Ik hoop dat ford hiervoor aktie onderneemt.
Het probleem van het niet sluiten van de portieren ken ik ook bij mijn bijna drie jaar oude Focus Wagon. Het probleem werd (naar bleek) tijdelijk verholpen door de dealer middels het smeren van het portier aan de bestuurderskant. Tijdens de vorst van het afgelopen weekend sloten de portieren zich spontaan tijdens het rijden! Een potentieel gevaarlijke situatie!
bij lage temperatuur heeft onze ford focus 1999 ook problemen met het openen van de portieren.de lampen knipperden wel maar de sloten gingen niet open met de afstandsbediening .met de gewone sleutel ging alleen de bestuurderszijde open.toen de auto warm was sprongen alle sloten open.dit probleem gemeld bij de dealer (mazda)tijdens nu nog garantie ( half jaar ) tot 5 febr. !!!
dealer heeft sloten droog gespoten en olie erin gedaan dan zou het probleem verholpen moeten zijn.het probleem kon zich door vocht altijd weer voor doen ,melde men ons.
dealer heeft sloten droog gespoten en olie erin gedaan dan zou het probleem verholpen moeten zijn.het probleem kon zich door vocht altijd weer voor doen ,melde men ons.
Ik rij een Focus Wagon van 11-99. Mijn auto heeft het cv-probleem ook gehad. Trad uitsluitend op bij lage temperaturen. Auto sloot wel altijd netjes af via de afstandbediening, maar bij openen van de portieren ging het mis. In plaats van een (1) portier sprong alles van het slot, of de vergrendeling ver- en ontgredelde spontaan nadat ik de deuren van het slot had gedaan. Zodra de temperatuur opliep verdween het probleem. De auto is hiervoor ca 8 keer bij de dealer geweest. Maar men kon niets vinden. Totdat afgelopen najaar de brandstofpomp kapot ging en ik op de computerkast zag dat er kortsluiting was in de CV. De dealer heeft de auto toen een nacht buiten laten staan en daarna het probleem onderzocht. Er bleek kortsluiting in de stelmotor te zitten; motor is vervangen en sindsdien heb ik geen problemen meer. Gelukkig viel de reparatie nog onder de garantie (2 jaar bijgekocht). Dealer heeft de zaak overigens altijd serieus benaderd.
waarschijnlijk heeft Ford een contract lopen met het bedrijf die de sloten heel goedkoop kan leveren door merkloze chips te gebruiken voor de sloten. Doordat er vocht in de lucht is kan de elctronica "op hol slaan" en krijg je zulke dingen. Zodra men erachter komt dat Ford er wel wat aan had kunnen doen, zijn ze verplicht ook oudere types kosteloos te vervangen en dan loopt de schade in de miljoenen. Wat jullie je nog niet realiseren is de verzekeringsmaatschappijen die staan te wachten op schuld bij Ford. Want bij sommige Fordbezitters zijn er spullen ontvreemd uit een openstaande auto!! Ik duim voor Ford..jullie ook?
Wij hebben een Seat Inca die heeft ook problemen met het vergrendelsysteem als het vriest. Ook hier is volgens de dealer niets aan te doen.
Mijn Ford Focus van mei 2000 kent sinds deze winter ook problemen met de centrale deurvergrendeling bij lage temperaturen. Met de gewone sleutel gaat alleen de deur aan de bestuurderszijde open. De passagierssloten gaan met ruime vertraging open. Indien de auto wat warmer geworden is functioneerd het systeem normaal. Aan de passagierskant werkt de centrale deurvergrendeling wel. Het afsluiten van de auto geeft geen problemen.
De klacht bij de dealer gemeld en deze adviseert om een warme periode af te wachten om te kijken of het probleem nog aanwezig is. Het onderzoeken van het probleem is namelijk zeer arbeidsintensief en kostbaar. Probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door condens, al dan niet bevroren, in een contactpunt in de linker portier. Blijft het probleem bestaan dan wederom contact opnemen.
Wat doet Ford Nederland met dit probleem? Wat was hun reactie in de uitzending van Radar Radio van 29-01-2003 j.l.?
De klacht bij de dealer gemeld en deze adviseert om een warme periode af te wachten om te kijken of het probleem nog aanwezig is. Het onderzoeken van het probleem is namelijk zeer arbeidsintensief en kostbaar. Probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door condens, al dan niet bevroren, in een contactpunt in de linker portier. Blijft het probleem bestaan dan wederom contact opnemen.
Wat doet Ford Nederland met dit probleem? Wat was hun reactie in de uitzending van Radar Radio van 29-01-2003 j.l.?
Laatste nieuws:
- 30 Jan 7.25
Na het openen toch nog even proberen om de auto te sluiten, en ja het probleem is weer aanwezig. Dus asap naar de dealer 5 min verder, nog even proberen bij de dealer maar helaas problem is weer weg. het is blijkbaar nog niet koud genoeg dus ben maar weer weggegaan.Morgen weer een dag dus een kans.
- 31 Jan 7.20
Na het openen toch nog even proberen om de auto te sluiten, en ja hoor het probleem is weer aanwezig.
Dus asap naar de dealer 5 min verder, nog even proberen bij de dealer en ja hoor problem is nog steeds aanwezig.
Dus ik heb de eerste technische persoon "XX" het hele verhaal doorgeven.Het vreemde is dat hij helemaal niet op de hoogte was van de ontwikkelingen van Tros Radar?
Je zou toch verwachten dat Ford Nederland zijn dealers op de hoogte zou brengen? Ik heb "xx" mee naar buiten genomen en alle aspected van het probleem laten zien. (7.40)
"xx" zal bij Ford Nederland informeren wat te doen met dit problem. Ik heb aangeboden om de Ford vanmiddag te willen achter laten, zodat Ford dealer vrijblijvend het probleem kan onderzoeken. "xx" zou mij bellen na met Ford Nederland te hebben gesproken. En nu maar afwachten en ben opweg naar de zaak gereden. (7.50)Bijna bij de zaak 10 min verder hoorde ik een klik en nu was de deurvergrendeling weer actief. (8.00)( Even langer wachten bij de dealer en het probleem was niet meer aanwezig geweest)
- 10, 11, 12, 17, 18, 19, 20, 21 Feb had ik elke ochtend n bevroren ramen, dus ook een probleem met het weer afsluiten van mijn auto. Na ca 10 min rijden is de auto warmer en hoor je rechtsvoor een hele lichte klik, daarna is de CV weer in orde. Dan moet het niet echt meer vriezen.
- Ik heb tot heden niet vernomen van de dealer in Hoofddorp.
Ik heb het stukje gelezen van "Sako Knottnerus op 03-02-2003 om 08:44" en ben erg benieuwd naar de naam van dealer, zodat ik misschien wat duidelijkheid kan krijgen over het probleem.
Ik zal vandaag 21 Feb ook maar eens bellen met de dealer in Hoofddorp en navragen wat er met mijn verzoek gedaan is of zal worden.
- 30 Jan 7.25
Na het openen toch nog even proberen om de auto te sluiten, en ja het probleem is weer aanwezig. Dus asap naar de dealer 5 min verder, nog even proberen bij de dealer maar helaas problem is weer weg. het is blijkbaar nog niet koud genoeg dus ben maar weer weggegaan.Morgen weer een dag dus een kans.
- 31 Jan 7.20
Na het openen toch nog even proberen om de auto te sluiten, en ja hoor het probleem is weer aanwezig.
Dus asap naar de dealer 5 min verder, nog even proberen bij de dealer en ja hoor problem is nog steeds aanwezig.
Dus ik heb de eerste technische persoon "XX" het hele verhaal doorgeven.Het vreemde is dat hij helemaal niet op de hoogte was van de ontwikkelingen van Tros Radar?
Je zou toch verwachten dat Ford Nederland zijn dealers op de hoogte zou brengen? Ik heb "xx" mee naar buiten genomen en alle aspected van het probleem laten zien. (7.40)
"xx" zal bij Ford Nederland informeren wat te doen met dit problem. Ik heb aangeboden om de Ford vanmiddag te willen achter laten, zodat Ford dealer vrijblijvend het probleem kan onderzoeken. "xx" zou mij bellen na met Ford Nederland te hebben gesproken. En nu maar afwachten en ben opweg naar de zaak gereden. (7.50)Bijna bij de zaak 10 min verder hoorde ik een klik en nu was de deurvergrendeling weer actief. (8.00)( Even langer wachten bij de dealer en het probleem was niet meer aanwezig geweest)
- 10, 11, 12, 17, 18, 19, 20, 21 Feb had ik elke ochtend n bevroren ramen, dus ook een probleem met het weer afsluiten van mijn auto. Na ca 10 min rijden is de auto warmer en hoor je rechtsvoor een hele lichte klik, daarna is de CV weer in orde. Dan moet het niet echt meer vriezen.
- Ik heb tot heden niet vernomen van de dealer in Hoofddorp.
Ik heb het stukje gelezen van "Sako Knottnerus op 03-02-2003 om 08:44" en ben erg benieuwd naar de naam van dealer, zodat ik misschien wat duidelijkheid kan krijgen over het probleem.
Ik zal vandaag 21 Feb ook maar eens bellen met de dealer in Hoofddorp en navragen wat er met mijn verzoek gedaan is of zal worden.
Vandaag 21 Feb heb ik gesproken met "xx" dealer Hoofddorp.
"xx" heeft aangegeven dat hij gesproken heeft met de contact persoon van Ford Nederland, deze heeft aangeven dat mijn probleem een op zich zelfstaand probleem is dat niet onder een garantie of coulance regeling valt.
Ook een voorstel om de auto vrijblijvend te onderzoeken heeft dus ook geen interesse opgewekt bij Ford Nederland.
Ford Nederland heeft dus nog steeds geen begrip voor alle meldingen. Ik kan hier geen begrip voor hebben.
De kosten voor onderzoek en reparatie zijn dus voor mijn rekening.
"XX" gaf zelf ook aan dat Ford Nederland de ene keer soepel is en andere keer de regels strikt toepast.
Oordeel maar zelf soepel/strikt.
"xx" heeft aangegeven dat hij gesproken heeft met de contact persoon van Ford Nederland, deze heeft aangeven dat mijn probleem een op zich zelfstaand probleem is dat niet onder een garantie of coulance regeling valt.
Ook een voorstel om de auto vrijblijvend te onderzoeken heeft dus ook geen interesse opgewekt bij Ford Nederland.
Ford Nederland heeft dus nog steeds geen begrip voor alle meldingen. Ik kan hier geen begrip voor hebben.
De kosten voor onderzoek en reparatie zijn dus voor mijn rekening.
"XX" gaf zelf ook aan dat Ford Nederland de ene keer soepel is en andere keer de regels strikt toepast.
Oordeel maar zelf soepel/strikt.
hierbij een reactie op de c.v. van de ford focus .
ik heb sinds 2000 mijn eerste nieuwe ford focus gekocht , na een periode van 6 maanden kreeg ik problemen met het remmen keiharde pedalen dus 2 keer pompen om te remmen levensgevaarlijk,na de garage,tot een jaar toe,de auto werdt ingeruild voor een nieuwe ford focus station na drie maanden weer het probleem niet remmen ,is dit probleem bekend dan zou ik dit graag vernemen alvast bedankt. r.piket
ik heb sinds 2000 mijn eerste nieuwe ford focus gekocht , na een periode van 6 maanden kreeg ik problemen met het remmen keiharde pedalen dus 2 keer pompen om te remmen levensgevaarlijk,na de garage,tot een jaar toe,de auto werdt ingeruild voor een nieuwe ford focus station na drie maanden weer het probleem niet remmen ,is dit probleem bekend dan zou ik dit graag vernemen alvast bedankt. r.piket
Ik heb net het stukje van R. Piket gelezen, harde pedalen met het remmen?
Tijdens de sneeuwval heb ik meerdere keren met het remmen een idee gehad dat er iets niet lekker zat met het remmen. Bij rustig remmen leek het erop dat mijn rem pedaal (terug drukte)?Ik moest ook elke keer heel voorzichtig meerdere keren rem pedaal gebruiken. Lijkt net of de remmen voor blokkeerden? Het kan ook door een combinatie van sneeuw/remmen gekomen zijn?
Bij normale omstandigheden heb ik geen problemen.
Ik moet deze maand naar de garage voor het onderhoud en het CV probleem. Ik zal dan gelijk maar eens ook dit vragen.
Tijdens de sneeuwval heb ik meerdere keren met het remmen een idee gehad dat er iets niet lekker zat met het remmen. Bij rustig remmen leek het erop dat mijn rem pedaal (terug drukte)?Ik moest ook elke keer heel voorzichtig meerdere keren rem pedaal gebruiken. Lijkt net of de remmen voor blokkeerden? Het kan ook door een combinatie van sneeuw/remmen gekomen zijn?
Bij normale omstandigheden heb ik geen problemen.
Ik moet deze maand naar de garage voor het onderhoud en het CV probleem. Ik zal dan gelijk maar eens ook dit vragen.
Ik heb het nog even nagevraagd en bekeken in de handleiding.
Bij mij was het dus de ABS.
Bij mij was het dus de ABS.
Begin Maart heb ik een telefoontje gekregen van Patrick Janssen Ford Nederland over mijn CV Probleem, naar aanleiding van mijn laatste reactie 21-02-2003 (waarschijnlijk door interventie Tros Radar Redactie).
Hij heeft mij aangegeven dat Ford Nederland samen met Ford Hoofddorp het probleem gaan bekijken en tot vervanging overgaan van het defecte onderdeel.
Auto heeft een kleine onderhoudsbeurt 2jr nodig en er wordt gelijk naar het CV probleem gekeken (dit valt onder garantie).
Ford Hooffdorp heeft het volgende gedaan volgens de factuur:
- Arbeidsloon Slotmechanisme voorportier v/a )(1)
- Arbeidsloon bedrading en zekeringen
- Slot (€80.74) Code 4057982
- Clip (€ 2.08) Code 1106903
Mij is bij het ophalen aangegeven dat de het probleem geconstateerd is en dat de stuurmotor vervangen is. Dit alles is onder garantie van Ford Nederland gedaan.
Nu een periode wat lagere temperaturen om te zien of het probleem echt veroorzaakt werd door de vervangen stuurmotor.
Alvast bedankt voor de medewerking van Tros Radar Redactie, Ford Nederland en ook Ford Hoofddorp.
Hij heeft mij aangegeven dat Ford Nederland samen met Ford Hoofddorp het probleem gaan bekijken en tot vervanging overgaan van het defecte onderdeel.
Auto heeft een kleine onderhoudsbeurt 2jr nodig en er wordt gelijk naar het CV probleem gekeken (dit valt onder garantie).
Ford Hooffdorp heeft het volgende gedaan volgens de factuur:
- Arbeidsloon Slotmechanisme voorportier v/a )(1)
- Arbeidsloon bedrading en zekeringen
- Slot (€80.74) Code 4057982
- Clip (€ 2.08) Code 1106903
Mij is bij het ophalen aangegeven dat de het probleem geconstateerd is en dat de stuurmotor vervangen is. Dit alles is onder garantie van Ford Nederland gedaan.
Nu een periode wat lagere temperaturen om te zien of het probleem echt veroorzaakt werd door de vervangen stuurmotor.
Alvast bedankt voor de medewerking van Tros Radar Redactie, Ford Nederland en ook Ford Hoofddorp.
ik was van plan een focus aan te schaffen maar gezien zoveel klchten en slechte service om dit op te lossen overweeg ik een ford fusion aan te schaffen desnoods een jonge occasion is hier over bij het forum iets bekend zowel het technische gedeelte alswel de portiersluiting.Het is een goede tip voor autokrakers en de vraag of bij diefstal de verzekering uit betaald aangezien een focus niet op slot was.Wat een stom probleem dat dit niet opgelost kan worden.Bovendien lijkt mij al is de auto buiten garantie het is een euvel wat niet mag voor komen juridisch gezien zou m.i. ford aan het kortste eind trekken.Inderdaad heb je mey toyota nooit geen probleem ook technisch niet.
Beste Jonk,
Dit soort problemen heb je bij IEDER merk en type auto. Zelfs een merk als Mercedes heeft, vooral de laatste jaren, veel (kleine) kwaliteitsproblemen. Wij rijden in een Focus Wagon uit 2001 (onze eerste Ford) en ik moet zeggen dat deze auto nog nooit vreemde storingen heeft gehad. De km.stand staat ondertussen op 116.000. Dit is onze meest probleemloze auto allertijden. Doordat er zeer veel Focussen zijn verkocht (het is wereldwijd de meest verkochte auto) hoor je uiteraard veel problemen. Gezien het aantal gebouwde auto's valt het heel erg mee met de storingsgevoeligheid. In Duitsland is de Focus zelfs uitgeroepen tot minst stroingsgevoelige Europese auto en bij duurtesten (100.000 km. met 1 auto) gedaan door Autoweek blijkt de Foucs als beste uit de bus te komen.
Dit soort problemen heb je bij IEDER merk en type auto. Zelfs een merk als Mercedes heeft, vooral de laatste jaren, veel (kleine) kwaliteitsproblemen. Wij rijden in een Focus Wagon uit 2001 (onze eerste Ford) en ik moet zeggen dat deze auto nog nooit vreemde storingen heeft gehad. De km.stand staat ondertussen op 116.000. Dit is onze meest probleemloze auto allertijden. Doordat er zeer veel Focussen zijn verkocht (het is wereldwijd de meest verkochte auto) hoor je uiteraard veel problemen. Gezien het aantal gebouwde auto's valt het heel erg mee met de storingsgevoeligheid. In Duitsland is de Focus zelfs uitgeroepen tot minst stroingsgevoelige Europese auto en bij duurtesten (100.000 km. met 1 auto) gedaan door Autoweek blijkt de Foucs als beste uit de bus te komen.
Ook ik word nu geconfronteerd met de haperende deurvergrendeling van de Ford Focus. De mededelingen welke op internet staan zijn van begin vorig jaar. Ik ben dan ook benieuwd naar de status van dit dossier op dit moment.
In mijn Ford Focus zijn nieuwe sloten geplaatst, kosten EUR 250, maar nog geen dag later waren de problemen er weer. Overigens waren ook mijn beide koplampen kapot, maar volgens de garage was dat toeval en moest het euvel niet gezocht worden in de electrische bedrading, hetgeen ikzelf bedacht had.
Lopen er nog acties richting Ford Focus? Wat raadt u mij aan?
Bvd
Chris
In mijn Ford Focus zijn nieuwe sloten geplaatst, kosten EUR 250, maar nog geen dag later waren de problemen er weer. Overigens waren ook mijn beide koplampen kapot, maar volgens de garage was dat toeval en moest het euvel niet gezocht worden in de electrische bedrading, hetgeen ikzelf bedacht had.
Lopen er nog acties richting Ford Focus? Wat raadt u mij aan?
Bvd
Chris