LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
M Jansen

Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door M Jansen »

Bij lagere temperatuur werkt de centrale deurvergrendeling niet meer. Knipperlichten worden wel geactiveerd maar deuren worden niet afgesloten. Het is alleen mogelijk om bij de rechter portier de deuren te sluiten.

Volgens Ford Nederland is dit een bekend probleem echter bij het bellen met de lokale dealer geeft deze aan dat het onderzocht moet worden. Geen directe oorzaak aan te wijzen.

De auto is bijna 2 jaar oud dus buiten de garantie, dit betekent dus een rekening van minimaal € 200,- met een risico dat er niets gevonden kan worden.

Een centrale deur vergrendeling zou onder ook lagere temperatuurs omstandigheden normaal moeten blijven functioneren.

Dealer geeft aan dat er wel eens een storing binnenkomt.

PS Een collega met ook een Ford Focus heeft dezelfde problems met een niet goed werkende centrale deur vergrendeling.

Ik zou graag willen weten of er nog meer Ford bestuurders zijn die ook dit probleem hebben.

Michael

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Michael »

Indien u dit binnen de garantie periode hebt gemeld bij de dealer, moet hij het alsnog kostenloos reageren. Daarnaast bestaat er een coulance regeling waar u beroep op kunt doen bij uw dealer. Deze regeling heeft een aflopende schaal op basis van leeftijd en kilometer stand. Hierbij betaald de fabrikant een groot deel van de kosten, zeker als uw auto nog zo jong is!

Breda

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Breda »

Wij hebben danwel geen Focus, maar een Mondeo. Al 2 maal is hiervan het slot vervangen. (zegt de dealer). Het is mij echter nog niet opgevallen of het met de buitemtemperatuur te maken heeft, maar wel springt dit slot na het indrukken van de centrale deurvergrendelingsknop (op de afstandsbediening) gelijk weer open. Hij sluit dus wel, maar gelijk hoor je weer een klik en is hij weer open. Zo heeft hij al heel wat nachtjes open voor de deur gestaan!! Ik weet echter niet of deze 2 auto's hetzelfde slot hebben.

R. Nieuwenhuis

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door R. Nieuwenhuis »

Wij hebben een ford-focus station met kenteken 27-gj-jv
en hebben weliswaar geen afstandbediening, maar wel hetzelfde probleem. Ook wij moesten de deur via de rechterkant sluiten en openen. De auto is eveneens 2 jaar oud, dus buiten de garantie.

Met vriendelijke groet,

R. Nieuwenhuis

Hans Janssens

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Hans Janssens »

Ik heb mijn Focus bijna drie jaar en bij vorst werkt de cenrale deurvergrendeling soms inderdaad niet. Ik heb het probleem echter alleen bij het openen en niet bij het sluiten en er nauwelijks hinder van gehad.

tae young pieterson

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door tae young pieterson »

Ook ik heb last gehad bij vorst dat mijn knipperlichten wel werden geactiveerd maar mijn centrale deur vergrendeling niet.Gemeld bij dealer ,kon niks vinden.Ik heb een ford focus uit juli 2000.

H Nagelmakers

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door H Nagelmakers »

Onze Ford Focus is nu inmiddels 4 jaar oud.
Vrij kort na aanschaf van de wagen begonnen ook bij ons de problemen met de centrale deurvergrendeling.
In de garantie periode is de wagen hierop onderzocht maar de dealer kon helaas niets vinden.
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat de problemen zich het vaakst voordoen onder koude weersomstandigheden.

Ik hoop dat we met behulp van Radar alsnog een passende oplossing kunnen vinden.

J. Rochat

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door J. Rochat »

Ik heb geen last bij het afsluiten. Wel bij het openen, bij koud weer. Om alleen het voorportier aan de linkerzijde te openen druk je één keer op de afstandbediening. Wil je alle portieren openen, dan moet je binnen een paar seconden nog een keer drukken. Als je alleen weg gaat doe je dus alleen het linkervoorportier open. Bij koud weer gaan na enkele seconden "spontaan" alle portieren van het slot, terwijl je maar één keer op de afstandbediening hebt gedrukt.

E. Schipper

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door E. Schipper »

Ook wij hebben problemen met de centrale deurvergrendeling van onze Ford Focus van 1999.
De sloten springen spontaan op slot en van slot vooral bij vorst. Bij het openen van de deuren gaan de passegiers sloten met vertraging open.

Menno

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Menno »

Wij hebben een focus uit voorjaar 1999, wij hebben al een paar keer gemerkt dat de deuren niet afgesloten waren. Eerst dachten we dat dit kwam omdat we het vergeten waren. Later kwamen we er achter dat het meerdere keren gebeurde bij koud weer. Gaat Ford hier wat aan doen?

K.M. Aartsen-Weber

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door K.M. Aartsen-Weber »

Wij hebben inderdaad ook al problemen gehad met de afstandbediening. Wij hebben al een keer een andere sleutel aangeschaft (coulance-regeling; kosten uiteindelijk ca. 30 eur.), maar nu hebben we er nog steeds wel eens problemen mee. Vooral in de parkeergarage. De afstandbediening doet dan helemaal niets meer! Dat het aan de kou zou liggen is mij nog niet opgevallen, maar ik zal er in de toekomst eens op letten.

Henk van den Kieboom

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Henk van den Kieboom »

Bij mijn focus weigert ook regelmatig de deurvergrendeling als het koud is en wel bij sluiten alsmede bij openen ,a.s.woesdag ga ik voor de eerste kleine beurt naar de garage en zal het gelijk melden.
hopelik kunnen ze er iets aan doen ,ik ben beniewd naar de reactie van de garage na deze uitzending.

L.N. van der Noen

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door L.N. van der Noen »

Ik heb dezelfde ervaring met mijn Ford Focus van drie jaar oud.
Als de temperatuur zakt werkt alleen nog de deur aan de bestuurszijde met de centrale deurvergrendeling.
Soms moet jij via deze deur naar binnen kruipen om de andere deur te openen.
Zeker als het vriest zijn deze klachten aanwezig.
De klacht ook al bij de dealer gemeld maar na behandeling is er niets gewijzigd.

J.M. van 't Oever

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door J.M. van 't Oever »

Mijn ford-focus is van okt. 2001 en afgelopen zomer had ik in het buitenland(Italie) ook problemen met de centrale vergrendeling. Linker portier kon niet met de afstandsbediening geopend worden terwijl dat soms wel lukte bij het rechter protier. De problemen deden zich wisselend voor.
Ik dacht dat misschien het batterijtje leeg was, maar bij navraag in de garage, direct na terugkomst van de vakantie, kreeg ik als verklaring voor dit probleem (het was als zodanig wel bekend bij de dealer) dat mijn wagen ws. op dat moment op een plaats stond in de buurt van een sterke zender die de storing mogelijk veroorzaakte.
Later heb ik geen problemen meer gehad ook niet tijdens de koudere perioden in de afgelopen tijd.
Nu ik de andere reacties lees, moet dit voor de Ford toch wel een signaal zijn om de zaken nader te gaan onderzoeken.

H. Havertz

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door H. Havertz »

Ik rij een focus wagon van 1999. Bij deze auto gaat tijdens het rijden de het slot spontaan er op of eraf. Meestal gebeurt dat als het weer wat vochtiger is. Heb dit gemeld bij de dealer maar konden hier niks aan doen omdat men alleen zou kunnen oplossen als het voorval zich in het bij zijn van hun zou gebeuren.

Erik de Zwart

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Erik de Zwart »

Wij hebben ook problemen met de centrale deurvergrendeling. Met de gewone sleutel gaat alleen de deur aan de bestuurderskant open. Aan de passagierskant werkt de centrale deurvergrendeling wel. Tijdens het rijden gaan alle deuren regelmatig op slot. Als alleen de bestuurdersdeur geopend is gaan tijdens het rijden de andere deuren van het slot, dit gebeurt bij rechtsafslaan. Vooral het vanzelf op slot gaan tijdens het rijden baart ons zorgen. Wij stellen het op prijs als jullie bij Ford Nederland op een oplossing aandringen.

Pieter-Bas Rebers

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door Pieter-Bas Rebers »

Zeer herkenbaar allemaal. Onze Focus is recentelijk gerepareed. Dat wil zeggen: het probleem kon niet worden gelocaliseerd, dus vervangen was de oplossing. Zeer kostbaar: onderzoekskosten, 2 motoren, etc.

Het probleem was het volgende: wanneer met de afstandbediening 1 deur werd geopend, dan sloot deze weer na een paar seconden (zonder bediening). Tevens kon het zijn dat beide voordeuren spontaan open gingen.

van Heertum

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door van Heertum »

Betreft Ford Focus Wagon van Oktober 2001.

De laatste tijd is het mij opgevallen dat de auto ´s ochtends vaak niet afgesloten was. In eerste instantie denk je dat je vergeten bent om de auto goed af te sluiten. Ik ga het met de komende vorstperiode goed in de gaten houden. Heb 3 jaar garantie (max 50000 km) bijgekocht dus ik ga er van uit dat de kosten vergoed worden. Vind eigenlijk dat als het een algemeen probleem is, Ford alle auto´s moet terugroepen en de problemen moet oplossen.

John

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door John »

Bij onze focus 1.8 tdci van sepember 2001 zit eveneens een probleem.
Het linkerportier hoort met een druk op de knop open tegaan en bij een tweede druk de andere portieren, deze volgorde wordt meestal niet behaald en gaan de deuren allemaal open bij de eerste beroering van de afstandsbediening.
Tevens gaan heel vaak de deuren opslot zonder dat de afstandsbediening ook maar wordt aangeraakt.
Het open gaan of niet sluiten is mijn niet bekent maar zal er wel op gaan letten.

raymond

Re: Centrale deurvergrendeling met kou werkt niet/wel van Ford F

Ongelezen bericht door raymond »

ik heb mijn focus nu een bijna een jaar de auto is nu 4 jaar toen ik hem kocht had ik al direkt problemen met de afstandbediening en er werd na gekeken het ging toen een week goed toen weer problemen waaronder inderdaat de linker deur niet op slot of de kofferbak niet open, ben weer terug gegaan weer nagekeken een nieuwe zender, ging een tijdje goed toen deed hij het helemaal niet meer weer een nieuwe zender (gedeelte) en tot nu toe gaat het goed wel heeft mij vrouw gezegt toen het koud was dat ze de deur met veel pijn en moeite van slot kreeg dat was dan wel de rechter de linker ging helemaal niet open dat lukte pas smiddags. Ik dacht dat ik alleen met dit probleem was en er werd mij verteld dat ik mijn sleutel heel voorzichtig moest behandelen wand ze zijn heel breekbaar. en ik zal nu beter opletten of daatwerkelijk mijn auto word afgesloten.

Gesloten