Centrale vergrendeling reageert niet meer op autosleutel
-
Papegaaiduiker
Centrale vergrendeling reageert niet meer op autosleutel
Dag iedereen,
Blijkbaar werkt sinds gisteren de centrale vergrendeling van mijn auto niet meer, althans, deze reageert niet meer op mijn autosleutel. Op het internet zou dat kunnen liggen aan een lege batterij, deze heb ik vervangen, maar helaas heeft dat geen gewenst effect gehad. Sowieso zal ik morgen de sleutelmaker bellen waar ik mijn autosleutel heb laten inleren, want dit is wel bijzonder dat na 7 maanden de sleutel het niet meer doet (let wel: dit is alleen de vergrendeling, er is niets met de startonderbreker, want de sleutel werkt wel in het contactslot).
Mijn vraag is nu: hebben anderen dezelfde ervaring gehad en hoe is men daarmee omgegaan? En waar zou het mogelijk aan kunnen liggen?
Papegaaiduiker.
Blijkbaar werkt sinds gisteren de centrale vergrendeling van mijn auto niet meer, althans, deze reageert niet meer op mijn autosleutel. Op het internet zou dat kunnen liggen aan een lege batterij, deze heb ik vervangen, maar helaas heeft dat geen gewenst effect gehad. Sowieso zal ik morgen de sleutelmaker bellen waar ik mijn autosleutel heb laten inleren, want dit is wel bijzonder dat na 7 maanden de sleutel het niet meer doet (let wel: dit is alleen de vergrendeling, er is niets met de startonderbreker, want de sleutel werkt wel in het contactslot).
Mijn vraag is nu: hebben anderen dezelfde ervaring gehad en hoe is men daarmee omgegaan? En waar zou het mogelijk aan kunnen liggen?
Papegaaiduiker.
Re: Centrale vergrendeling reageert niet meer op autosleutel
Jazeker, mijn sleutel werkte ineens niet meer. Knoop cel batterij vervangen door eentje van Ikea die ik nog had liggen van zo'n setje diverse knoop cel batterijen van de Ikea. De sleutel werkte nog steeds niet. Tijdje later had de sleutel van mijn vrouw hetzelfde euvel. Alleen zij besloot een nieuwe merkbatterij te bestellen. Daarna deed haar sleutel het weer. Heb toen nogmaals de batterij vervangen door hetzelfde merk dat mijn vrouw gebruikte en ineens deed ook mijn sleutel het weer. Sommige sleutels zijn blijkbaar gevoelig te zijn voor de stroom die de batterij levert.Papegaaiduiker schreef: ↑04 mei 2025 16:19Dag iedereen,
Papegaaiduiker.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
-
peter17111962
ik neem aan dat U een sleutel heeft met twee van die knopjes erop. De reden dat die wel eens niet goed werken is dat er op de frequentie van die dingen (meestal 433.920 Mhz) een stoorsignaal zit. vaak afkomstig van een draadloos weer station of iemand die het leuk vind om met een illegale zender een stoorsignaal in de lucht te zetten. Ook kan die storing worden veroorzaakt door een signaal van een gelicenceerd zend amateur, welke op deze frequentie een primaire status heeft, en dus hier zoveel mag uitzenden als hij wil, Dit houdt dus in dat iedere andere niet primaire gebruiker zoals weer stations en of een auto sleutel eventuele overlast van een primaire gebruiker gewoon dient te accepteren. Dus een nieuwe batterij is lang niet altijd de oplossing hiervoor. Gewoon die sleutel gebruiken als vroeger. Om mijn auto te openen zonder die knopjes moet ik 1 maal draaien om de deur te openen, en twee maal direct na elkaar draaien om de 3 andere deuren en het slot va mijn kofferbak van slot te halen.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Bij sommige automerken moet je de sleutel even opnieuw inleren (opnieuw koppelen) als je er een nieuwe batterij in hebt gedaan. Of dat bij jouw type zo is, kan je even in de gebruiksaanwijzing opzoeken of googelen.
Papegaaiduiker
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
-
Papegaaiduiker
Dag heren, dank voor jullie antwoorden.
@Speedy123, denkend aan Panasonic of Varta?
@Peter17111962, voor nu gebruik ik de ouderwetse manier totdat de sleutel weer is gemaakt. Ik heb de originele sleutels nog, maar die zijn zonder knop. Ik heb 160 piek neergeteld om een nieuwe sleutel met afstandsbediening te laten maken. Dat is best veel geld als deze functie niet meer werkt na 7 maanden.
@MM, in de handleiding is er niets vermeld over het opnieuw inleren van de sleutel na vervanging. Morgen bel ik de service en dan weten we meer.
@Speedy123, denkend aan Panasonic of Varta?
@Peter17111962, voor nu gebruik ik de ouderwetse manier totdat de sleutel weer is gemaakt. Ik heb de originele sleutels nog, maar die zijn zonder knop. Ik heb 160 piek neergeteld om een nieuwe sleutel met afstandsbediening te laten maken. Dat is best veel geld als deze functie niet meer werkt na 7 maanden.
@MM, in de handleiding is er niets vermeld over het opnieuw inleren van de sleutel na vervanging. Morgen bel ik de service en dan weten we meer.
-
Arizonakid
Welk automerk?
De suggestie om een goede merkbatterij te kopen is niet slecht, die goedkope Chinese dingen weigeren wel vaker dienst.
Verder, heb je het “childproof” stickertje van de nieuwe batterij verwijderd, en weet je zeker dat je de juiste batterij hebt?
Verder kan er natuurlijk ook een zekering uit liggen, maar ik zou beginnen met de batterij.
De suggestie om een goede merkbatterij te kopen is niet slecht, die goedkope Chinese dingen weigeren wel vaker dienst.
Verder, heb je het “childproof” stickertje van de nieuwe batterij verwijderd, en weet je zeker dat je de juiste batterij hebt?
Verder kan er natuurlijk ook een zekering uit liggen, maar ik zou beginnen met de batterij.
-
Papegaaiduiker
Dag Arizonakid,Arizonakid schreef: ↑04 mei 2025 20:42Welk automerk?
Het gaat om een Toyota Aygo, er hoort een CR 2016 in. Er is geen stickertje op het batterijtje gezet.
Ik gebruik in de auto en rolluiken afstandbediening altijd GP batterijen. Die heel goedkope Lidl of Aldi of Action batterijen zijn vaak al leeg bij aankoop. Ze kosten zoveel als ze waard zijn.
Het zou natuurlijk ook een kapotte zender kunnen zijn, bijvoorbeeld doordat de sleutel is gevallen (gaat 9 van de 10 keer goed). Het systeem met de startonderbreker werkt vaak net wat anders dan die van de centrale deurvergrendeling.
-
Papegaaiduiker
Dag iedereen,
Heb de zaak gebeld, ben langsgegaan en ze hebben het opgelost. Volgens de medewerker kan het liggen aan dipspanning van de accu waardoor de vergrendeling niet kon reageren op mijn sleutel. Maargoed, het is iniedergeval opgelost. Gek is het natuurlijk wel.
Heb de zaak gebeld, ben langsgegaan en ze hebben het opgelost. Volgens de medewerker kan het liggen aan dipspanning van de accu waardoor de vergrendeling niet kon reageren op mijn sleutel. Maargoed, het is iniedergeval opgelost. Gek is het natuurlijk wel.
Bijzondere wat onwaarschijnlijke reden, maar gelukkig is het opgelost.Papegaaiduiker schreef: ↑05 mei 2025 16:45.....aan dipspanning van de accu waardoor de vergrendeling niet kon reageren op mijn sleutel......