Dat klopt.
Je kunt met de drie-ling heel ver rijden. Het is maar net hoe je daar op insteld. Als ik met mijn gezin in de 107 naar italie zou moeten gaan dan kan dat wel... maar beter en veiliger rijd het in een 307SW
In het begin leek het wel dat je in een V6 rijdt. Ik heb de 107 al een tijd in gebruik en blijf heel erg tevreden. Om het verbruik te halen is het zeker in het begin enorm oppassen. Ik ken mensen die niet boven de 1:18 komen. Alles heeft te maken met het op tijd schakelen en rustig rijden. Het grappige is wel dat je met dezelfde manier van rijden ook in de andere auto's gaat rijden.... met een erg positief resultaat qua verbruik.
Je moet de opmerking... dat de drie-ling geen vervanging is voor een goede middenklasser niet negatief zien... maar meer de zaken wel in het goede perspectief te zetten.
Het is een goed product maar het is allemaal erg kaal en kosten efficient uitgevoerd.
Voorbeelden:
- Geen temperatuur meter voor de motor.
- Enkele drager achterruit (blijft zwak).
- Geen binnen verlichting als bijrijder de deur opent.
- rubbers blijven problematisch (heb overigens geen lekkage). Ze zijn te licht/dun uitgevoerd. Afhankelijk van temperatuur geeft dat toch de nodige rammeltjes e.d.
- Stuur is prima maar had beter met leer o.i.d (erg dure optie) bekleed kunnen zijn. Nu is het erg plastic.
- Vervanging van lampjes en zekering zeker een keer oefenen.
positief is wel dat de drie-ling een volwaardig reserve wiel heeft.
Dit alles uiteraad om de kosten te drukken. Dit maakt de auto niet slecht maar heeft alles te maken met kosten reductie. Dit is dan ook de consequentie als voor zo'n auto kiest. Je kunt voor de prijs van de drie-ling ook een prima tweede hands middenklasser kopen (met alle nadelen/voordelen van dien).
Mensen en gebruikers moeten niet zo zwart/wit (beste/slechtste) denken je mag ook te vreden zijn......
Alleen valt het verbruik nu nog wat tegen, rij meestal op 80km wegen en af en toe op de snelweg maar het verbruik is nu 1 op 18,5. Heb gehoord dat hij na een tijdje wel zuiniger wordt, klopt
dat ? En zo ja hoeveel zuiniger.
Ik heb verbruik van de 107 vanaf het begin gemeten. Heb vanaf het begin rond de 1:20 gehaald. Soms nog wat zuiniger en soms net iets minder zuinig.
Vraag: Heeft u de (optionele) toerenteller?. Probeer dan bij het optrekken en bij het rijden zo te schakelen dat de toeren onder de 2000 rpm blijven. Dat zal zeker even wennen zijn. De motor rommeld dan wel lekker. Ook in de file kun je heel snel in de 2de versnelling rijden. De toeren teller staat dan iets boven de 1000 rpm. Het lijkt allemaal erg logisch maar het is zeker wennen.
Deze informatie van het vroegtijdig schakelen heeft mij ook doen besluiten om de toerenteller als optie erbij te kopen (bij de 107 overigens maar 50 euro). De toerenteller verdient zichzelf terug...