LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Welke auto vind jij het leukst qua uiterlijk?

Citroën C1
23
28%
Peugeot 107
20
25%
Toyota Aygo
38
47%
 
Totaal aantal stemmen: 81

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Miquel »

Citroën, Peugeot en Toyota hebben door middel van een samenwerkingsverband een auto net onder de 10.000 euro ontwikkeld: de Citroën C1, de Peugeot 107 en de Toyota Aygo.

Technisch zijn deze auto's exact hetzelfde, komen ook uit dezelfde fabriek in Tjechië. Qua uiterlijk zitten er hier en daar wel een paar kleine verschillen (vooral bij de Toyota) en dat kan er net voor zorgen dat je een auto net wat mooier of minder mooi vindt.

Vandaar dat ik dit topic heb geopend, of beter gezegd deze poll, want zelf vind ik het uiterlijk van de C1 het vrolijkst, maar ik ben heel benieuwd naar welke van de drie over het algemeen als mooist bevonden wordt.

Ik wacht met spanning de uitslag van de poll af!

:D Miquel.

Ps. zijn er ook forum-lezers die één van deze drie auto's rijden? Zo ja, wat zijn je ervaringen tot nu toe?

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door stork4 »

Ik heb nog nooit zulke lelijke auto-tjes gezien.

Ongeloveloos, dat zoiets verkocht mag worden.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Morrigan »

Zo zie je maar weer dat smaak heel persoonlijk is. Zo vind ik de meeste SUV's maar lelijke monsters. De C1 vind ik best een grappig autootje om te zien.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb zelf ook veel twijfel gehad, maar wij gaan binnenkort de Toyota Aygo kopen :) Deze vind het mooiste uiterlijk hebben, want van binnen zijn ze praktisch hetzelfde!

Ennuh stork4: misschien vind ik jouw auto ook wel foeilelijk! Dat dat verkocht mag worden... Smaken verschillen gelukkig :)

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Miquel »

Leuk voor je Shareena! Bij het forum van Autoweek zijn gebruikers van deze auto's heel positief, dus ik ben benieuwd hoe jij het rijden gaat ervaren. Alvast heel veel plezier met de nieuwe Aygo!

An

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door An »

Ook wij waren op zoek naar een van deze modellen. Wij vonden inderdaad ook de Toyota Aygo de leukste en hadden hem dan ook bijna gekocht, ware het niet, dat de levertijd erg lang is. (4maanden)

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Shareena »

Dank je Miquel :) Ik had die site inderdaad ook gechecked!

We hebben vandaag de auto besteld, maar hebben een levertijd van max. 1.5 maand! Hij ging er zelf van uit dat het een maandje zou duren.. 4 maanden is dan wel erg lang!

An

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door An »

Nu, die 4 maanden wachtijd vond ik nog niet eens het ergste, maar wel dat onze huideige inruilwagen dan ook in die 4 maanden in waarde zou zakken. Daar had ik moeite mee!

Maargoed, we zijn uiteindelijk wel geslaagd. We hebben een Daihatsu Serion2 gekocht (komt over 2 weken) die zo'n beetje in dezelfde prijsklasse zit als de Toyota Aygo. En we behouden onze inruilwaarde, die we in eerste instantie ook bij Toyota zouden krijgen.

Maar ik wens je Shareena, veel rijplezier met je stoere, leuke Toyota Agyo. Echt gave auto! :)

:wink:

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Shareena »

Heej An,

wij hebben ook naar de Sirion2 gekeken, maar wij hebben slechte ervaringen met de Daihutsu en mijn vriend vond daarnaast de Aygo toch iets leuker.. (ik vind ze allebei erg gaaf hoor...)

Maar jij ook veel plezier met je Sirion2 :)

An

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door An »

Oei, da's niet zo fraai dan, dat jullie slechte ervaringen hebben met Daihatsu. Het is voor ons ook de eerste keer dat we dit rijden. Ik ben wel benieuwd. Wij reden altijd Nissan.

Maargoed, als deze nieuwe ons niet gaat bevallen, ruilen we 'm over een jaar of 2 alsnog in voor de Toyota. Dan wachten we op jullie ervaring met de Aygo :D en dan zal de wachtijd toch hopenlijk niet meer zolang zijn.

Veel plezier nogmaals met je karretje en laat over een paar maanden eens weten, hoe die bevalt. Zal ik de mijne hier ook opzetten met de Sirion2.:wink:

Groetjes

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Shareena »

Ja dat is goed! Ben benieuwd wanneer we hem krijgen..:)

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Sinds 28 maart ben ik overgestapt van een Audi 80 2.6E 6-cilinder naar de Toyota Aygo met 1000 euro subsidie direct van de dealer gekregen. Ik moest wel even aan het benzineverbruik wennen. Ik ging van 1 op 7 naar rond de 1 op 18. Ja zelfs 1 op 19 heb ik al gehaald. Wel heb ik enige kritiek op de vering, deze had wel een beetje soepeler gekunt. Dwarsrichels worden niet echt goed verwerkt, maar verder doet hij het prima. Wel heb ik de bestuurdersstoel een beetje laten veranderen door een bedrijf dat ook voor invalide mensen aanpassingen doet. De stoel heb ik iets achterover laten kantellen en wat naar achteren laten plaatsen. Over ruimte achterin hoef ik mij geen zorgen te maken want ik rij toch altijd alleen. Deze modificatie aan de stoel heb ik laten doen omdat ik 1,92 meter lang ben. Verder is de Aygo een prima auto waar je bovendien 3 jaar garantie op krijgt met 12 jaar garantie op doorroesten. Bovendien heb je de eerste 3 jaar geen Reis-en-Krediet brief van de ANWB nodig, want dat zit bij iedere nieuwe Toyota standaard inbegrepen door heel Europa. Ik heb veel kleine auto-tjes met elkaar zitten vergelijken maar deze kwam er het meest gunstig vanaf met bovendien de sterkste 3-cilindermotor. Dit geldt natuurlijk ook voor de C1 en de 107. Kortom veel waar voor je geld.

*J*
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2006 11:24

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door *J* »

Zo'n 3 weken geleden heb ik je Peugeot 107 gekocht. Ik vind deze auto net iets stoerder ogen dan de C1 door de koplampen. Bovendien vind ik ook de wieldoppen van de Peugeot mooier.
De Aygo vond ik sowieso al de minste van de 3. Daarnaast werd ik bij de Toyotadealer erg verkeerd voorgelicht. ( de Aygo zou wel 170 km/pu kunnen rijden en die andere twee halen de 135 km/pu nog niet eens!?)
Jammer alleen dat ik m'n nieuwe autootje pas in augustus krijg. Bijna 3 maanden levertijd!

An

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door An »

En je huidige inruilwaarde blijft zo als NU is afgesproken? Als je tenminste wat in te ruilen hebt natuurlijk! Zou ik weleens willen weten.

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Volgens opgave rijdt de Aygo maximaal 158 km/u dus zullen de C1 en 107 dit ook wel doen omdat ze technisch gelijk zijn. Op de teller 155 km/u heb ik al verschillende keren gereden en hij wilde nog harder. Dus de opgave klopt wel.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn Yaris 1300 wil ook wel stappen!, alleen de snelheidsmeter heeft een behoorlijke afwijking naar boven! :)

Tijdens een ritje op de Autobahn in Duitsland heb ik op de teller 194 km/uur gereden,

Terwijl de officiële topsnelheid 175 km/uur hoort te zijn!,

Zeker weten dat die 194 km/uur nooit gehaald zijn, zelf schat ik de snelheid die ik toen reed op een échte 172 km/uur.

vriendelijke groeten,

Ulbe.

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Rond de topsnelheid mag je gerust 10% van de aangewezen snelheid aftrekken. Dat klopt wel met de cijfers die je noemt van je Yaris 1300.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Waarom zou je op topsnelheid gerust 10% van de meting af mogen trekken?

Ik rijd zelf nooit voluit maar merk dat over een gebied van 70km/h de afwijking gewoon lineair is (gemeten met GPS).
En voor de 2 toyota's die wij in het gezin hebben o.a.Yaris 1L is de afwijking zo'n 5% teveel op de teller.
Dat laatste kan natuurlijk per meter verschillen.

corrine01
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:02

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door corrine01 »

sinds januari van dit jaar rijdt ik in een aygo en hij bevalt uitstekend. Alleen vind ik het niet redelijk wat er in de folders vermeld staat over het benzine verbruik. In de boeken staat dat de aygo gemiddeld 1 op 22 moet halen, ik kom niet verder dan 1 op 17,5 en ik rijdt echt niet met gillende banden over de straat. Wie heeft hier nog meer problemen mee?

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door gvlsblm »

In de praktijk kan het benzineverbruik bij de Aygo nog al varieren. Tijdens de inrij-periode kwam ik niet zuiniger uit dan ongeveer 1 op 16. Nu ben ik 5000 km verder en kan de Aygo rijden met 1 op 19,2. Wel is voorwaarde dat niet boven de 3000 toeren wordt gereden, dus dat steeds vroeg wordt opgeschakeld. Bij ongeveer 1300 tot 1400 toeren al naar zijn 2 kan makkelijk, ook terugschakelen van 3 naar 2 kan bij die toeren goed. Bij 120 km/uur draait het motortje in de 5e versnelling rond de 3000 toeren. Als je hier niet boven komt kan je heel zuinig rijden. Ik verwacht dat als de motor geheel is ingereden dat 1 op 20 goed te halen is. De fabrikant geeft 1 op 21,6 op volgens de EU-richtlijnen, maar dit is praktisch onhaalbaar, vlakke weg, geen wind enz... Het maximum koppel van de motor ligt bij 3600 toeren, dus om daar regelmatig boven te komen heeft geen zin, dit heeft alleen maar een hoger benzineverbruik tot gevolg. Kortom lage toeren draaien houdt de Aygo zuinig, dit houdt wel in dat er vaak moet worden geschakeld. Ook de bandenspanning is natuurlijk belangrijk, de fabrikant geeft 2.3 op als optimaal. Overigens zijn de versnellingen door de fabrikant zo gekozen dat vaak de 4e over te slaan is. Motor samen met de versnellingsbak zijn zo soepel dat filerijden in zijn 1 en soms in de 2e kan zonder gas te geven, dus op stationair toerental. Ik raad wel aan om als de motor nog koud is zeker geen hoge toeren te draaien, dan kan de klep-timing zich rustig instellen.

Vriendelijke groet, Geert.

Gesloten